steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xClaudiaaL

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 00:10

FDF brengt naar buiten dat er geen akkoord is :?

Ik ben heel benieuwd naar alle acties van morgen. Ik ben er zelf nog niet over uit wat ik doe, de plannen hier zie ik niet als een kans van slagen :')

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 07:18

Wij zijn los! net vertrokken! Ik maak me zorgen over de toekomst van ons allemaal met dit falende visieloze kabinet en maak me ernstig zorgen over de EU wetgeving.
Voor de ouderen en de zwakkeren in de samenleving, zorg, onderwijs,mkb, bouw, boeren kortom alle burgers. Daarom laat ik mijn stem vandaag horen overal en aan iedereen.
NEXIT staat op m'n trekker. tijd om Hollandse zaken in Nederland op te lossen.

En er is inderdaad helemaal geen akkoord, leugens uit den Haag. Wie immer!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 08:41

riegje schreef:
Wij zijn los! net vertrokken! Ik maak me zorgen over de toekomst van ons allemaal met dit falende visieloze kabinet en maak me ernstig zorgen over de EU wetgeving.
Voor de ouderen en de zwakkeren in de samenleving, zorg, onderwijs,mkb, bouw, boeren kortom alle burgers. Daarom laat ik mijn stem vandaag horen overal en aan iedereen.

Verder weet je dat Nederland een handelsland is en als we uit de EU stappen de hele economie instort en we in dikke problemen komen? Wij als Nederland hebben echt heeeeeeel veel baat bij de EU.

Als we eruit stappen wordt alles duurder en zijn de groepen die je noemt alleen maar slechter af ;)

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 08:52

riegje schreef:

Precies dit riegje ! Heel veel succes ! Het gaat volkomen fout als er nu niks gebeurd .

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 08:58

Ik begrijp ook niet hoe mensen, en vooral boeren, vóór een Nexit zijn :=
Dan kan de helft van de boerenbedrijven sowieso stoppen, als ze hun vlees over de grens niet meer kwijt komen. En je ziet wat het met de economie doet in een groot land als Groot-Brittannië.. dan kun je je toch ook wel voorstellen hoe Nederland daar aan ten onder zou gaan..

Je hebt het in je lijstje over ‘kortom alle burgers’, maar vergeet daarin de jongeren en kinderen mee te nemen, wiens toekomst op het spel staat door klimaatverandering? :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:00

En wat dacht je van de subsidies :o

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:03

Ik denk dat mensen die tegen de nexit zijn gebrek aan lef hebben , ik heb respect voor Engeland, die laten zich namelijk niet inlijven en komt er straks beter uit .en dat gaat niet van vandaag op morgen natuurlijk .

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:06

Ik denk dat jij totaal geen begrip hebt van wat je nu allemaal zegt he, wie ben ik.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:07

riegje schreef:

Graag de vvd en het cda uit het kabinet - en clowns als de pvv en fvd rechts laten liggen.

Overigens: 'een accoord dat er geen gedwongen opkopingen komen' lijkt mij eerder een geruststelling - die ik boeren in deze zenuwslopende tijd graag gun!! - dan een overwinning aan de onderhandelingstafel.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 18-12-19 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:08

En klimaat verandering ? Laat me niet lachen , kijk maar eens door de eeuwen heen , dat gaat ook met pieken en dalen en lichte verschuivingen. Extremen zijn er altijd al geweest . Het is een leuk iets om ons de centen uit de zak te troggelen, kijk naar alle enegieheffingen bv.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:08

R_oo_s schreef:
Ik denk dat mensen die tegen de nexit zijn gebrek aan lef hebben , ik heb respect voor Engeland, die laten zich namelijk niet inlijven en komt er straks beter uit .en dat gaat niet van vandaag op morgen natuurlijk .

Nexit is killing voor de nederlandse veehouderij. Sorry maar een Nexit is het domste wat je kunt doen. En ja dat zeg ik als boerendochter van wie haar vader het bedrijf is kapot gemaakt. Nederland is een land van export. Sluit de export en je kunt het boerenbedrijf sluiten.

Wat we wel kunnen doen voor onze staat en burgers is concreter naar politieke progamma's kijken ipv op idiote schreeuwers stemmen. Inlezen wat daadwerkelijk mogelijk is en in voordeel voor ons land op langer termijn ipv het korte zicht wat veel burgers en politici blijken te hebben de laatste tijd

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:11

speedfiets_2 schreef:
R_oo_s schreef:

Nexit is killing voor de nederlandse veehouderij. Sorry maar een Nexit is het domste wat je kunt doen. En ja dat zeg ik als boerendochter van wie haar vader het bedrijf is kapot gemaakt. Nederland is een land van export. Sluit de export en je kunt het boerenbedrijf sluiten.

Dan geef je met je eigen woorden toch al aan hoe krom het hier geregeld is ? Al het beste naar het buitenland , dat klopt toch van geen kant ?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:12

R_oo_s schreef:
En klimaat verandering ? Laat me niet lachen , kijk maar eens door de eeuwen heen , dat gaat ook met pieken en dalen en lichte verschuivingen. Extremen zijn er altijd al geweest . Het is een leuk iets om ons de centen uit de zak te troggelen, kijk naar alle enegieheffingen bv.

Ik denk dat wij elkaar beter links kunnen laten liggen, ik vrees dat ik je niet serieus kan nemen.

Als de gehele wetenschap er zo ongeveer over uit is dat klimaatverandering met de snelheid die het nu heeft zeker beïnvloedbaar is, heb je wel een enorme koe voor je kop als je daar niet in mee wilt gaan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:13

R_oo_s schreef:

Kom nou zeg :')
Ooit gehoord van de gouden standaard?
Als je serieus genomen wil worden dan moet je niet komen aanzetten met dit soort Baudet geneuzel..
Klimaatverandering kost onze overheid juist veel geld de komende jaren, dus dat ‘centen uit de zak troggelen’ slaat natuurlijk nergens op. Aan fossiele brandstoffen verdient de overheid veel meer. Ik zou me eens een beetje inlezen als ik jou was ;)

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:14

Pantykous schreef:
R_oo_s schreef:

Ik denk dat wij elkaar beter links kunnen laten liggen, ik vrees dat ik je niet serieus kan nemen.

Als de gehele wetenschap er zo ongeveer over uit is dat klimaatverandering met de snelheid die het nu heeft zeker beïnvloedbaar is, heb je wel een enorme koe voor je kop als je daar niet in mee wilt gaan.

Dat is dus precies waarom we richting afgrond gaan , vraag mij af wie er hier een enorme koe voor zijn hoofd heeft .waarschijnlijk het gros van de mensen anders was het niet zon populair item .

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:15

R_oo_s schreef:

Ik ben jaloers op jou.

Het lijkt me heerlijk om geen zorgen te hebben over de toekomst van je kleinkinderen, om niet ieder "energiedubbeltje" te hoeven omdraaien en om niet te denken aan allerlei zaken die dus op de schop moeten.

Heerlijk lijkt me dat, om bij alle klimaatmaatregelen lekker te kunnen schamperen 'laat me niet lachen' ipv mij af te vragen of we nog op tijd zijn.

Gezien de feiten heb ik van tijd tot tijd de aanvechting om mijn hoofd onder de warme deken te doen en om hulp te roepen
("Maaaam!!!")
....maar Moeder Aarde heeft denk ik andere dingen aan haar hoofd.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:15

R_oo_s schreef:
Dan geef je met je eigen woorden toch al aan hoe krom het hier geregeld is ? Al het beste naar het buitenland , dat klopt toch van geen kant ?

Ja idd dat de nederlandse staat het binnen haar eigen grenzen moet oplossen. De EU is niet degene die toestemming heeft gegeven voor de huidige constructie waarbij supermarkten en dergelijke boeren kunnen uitknijpen. Wij als burgers moeten daardoor beter kijken wie wij als vertegenwoordigers kiezen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:16

R_oo_s schreef:

Uitslag van het referendum was 51 procent leave en 49 % remain. Dus de helft van de Britten is dapper en de andere helft niet? Je moest eens weten hoe groot de paniek is bij veel mensen, onder andere bij mijn Britse collega's. Er zijn zelfs groepen opgericht waar wanhopig informatie wordt gezocht over emigratie naar het continent.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:21

speedfiets_2 schreef:
R_oo_s schreef:

Ja idd dat de nederlandse staat het binnen haar eigen grenzen moet oplossen. De EU is niet degene die toestemming heeft gegeven voor de huidige constructie waarbij supermarkten en dergelijke boeren kunnen uitknijpen. Wij als burgers moeten daardoor beter kijken wie wij als vertegenwoordigers kiezen.

Het beste naar het buitenland: "dat heet marktwerking".

Van mij mag de markt best gereguleerd worden, maar ik zie niet in de nexit dit mogelijk maakt.

De EU heeft in letterlijke zin des woords geen toestemming gegeven om boeren uit te laten knijpen, maar het mag gewoon binnen het kapitalisme. Die toestemming is dus nergens voor nodig.
Het is een hoepeltjeskromme redenering.

En er zijn wel politieke partijen die vinden dat de kartelwaakhond anders ingesteld moet worden zodat individuele boeren een vuist kunnen maken tegen de supermarktketens.
Maar de meeste boeren kennen die grootste partij die dit zegt niet eens (en stemden traditioneel op partijen als cda vvd).

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:23

Janneke2 schreef:
R_oo_s schreef:

Ik ben jaloers op jou.

Het lijkt me heerlijk om geen zorgen te hebben over de toekomst van je kleinkinderen, om niet ieder "energiedubbeltje" te hoeven omdraaien en om niet te denken aan allerlei zaken die dus op de schop moeten.

Heerlijk lijkt me dat, om bij alle klimaatmaatregelen lekker te kunnen schamperen 'laat me niet lachen' ipv mij af te vragen of we nog op tijd zijn.

Gezien de feiten heb ik van tijd tot tijd de aanvechting om mijn hoofd onder de warme deken te doen en om hulp te roepen
("Maaaam!!!")

Je hoeft niet jaloers te zijn op mij hoor , ik maak mij zorgen genoeg _/-\o_
Maar niet door dom te geloven wat een regering of EU of wie dan ook mij voorspiegelt aan doemsenarios , maar door zelf te blijven nadenken :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:25

R_oo_s schreef:
Pantykous schreef:

Dat is dus precies waarom we richting afgrond gaan , vraag mij af wie er hier een enorme koe voor zijn hoofd heeft .waarschijnlijk het gros van de mensen anders was het niet zon populair item .

Jij blijkbaar. Want ‘het gros van de mensen’ gelooft gewoon in de wetenschap dat het is bewezen, en ziet met zijn eigen ogen wat er gebeurt in de wereld.

En qua Nexit, ~80% van de Nederlanders wil die niet. We hebben gewoon veel te veel baat bij de EU, qua subsidies, handelen, etc.

Misschien moet je je eens in gaan lezen in plaats van ‘dom te geloven’ wat partijen als FvD, Jezus Leeft en PVV uitkramen. Kijk maar eens op scholar.google.com, daar kan je veel wetenschappelijke onderzoeken lezen (een beetje filteren op kwaliteit is wel nodig). Als je je namelijk in de materie stort zie je dat het 5 voor 12 is geweest op gebied van klimaat en dat we dus als de wiedeweerga moeten veranderen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:28

Die koppeling met allerlei andere onderwerpen vind ik erg onhandig. Je ziet in dit topic al wat er gebeurt. Door er van alles bij te halen gaat het eigenlijk helemaal nergens meer over. Ik steun iedereen die vandaag gaat actievoeren, omdat ik het nu eenmaal heel belangrijk vind dat mensen hun stem kunnen laten horen. Op inhoud vind ik het ondertussen zo'n chaos dat ik het nut er niet van inzie om op die manier nog te reageren. Ik hoop dat mensen zich gehoord voelen vandaag, al ben ik bang dat deze kakofonie daar weinig aan zal bijdragen. Ik wens jullie in elk geval een fijne dag allemaal!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:28

Citaat:
Citaat:
Ik ben jaloers op jou.

("Maaaam!!!")

Je hoeft niet jaloers te zijn op mij hoor , ik maak mij zorgen genoeg
Maar niet door dom te geloven wat een regering of EU of wie dan ook mij voorspiegelt aan doemsenarios , maar door zelf te blijven nadenken

Ik geloof grif dat je zorgen hebt, en om psychologische redenen dit er niet meer bij kunt hebben, zo werkt de menselijke geest.

Met zelf nadenken heeft feiten ontkennen niets te maken.

Overigens: ik vind het frappant dat je de doemscenario's toeschrijft aan de regering - die ziet de noodzaak niet zo.
Tot we op 1 december een nieuwe EU top kregen: de EU ook niet.
(Maar aangezien je geen problemen wenst te zien ben je ook slecht geïnformeerd.)

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:30

Jij blijkbaar. Want ‘het gros van de mensen’ gelooft gewoon in de wetenschap dat het is bewezen, en ziet met zijn eigen ogen wat er gebeurt in de wereld.

En qua Nexit, ~80% van de Nederlanders wil die niet. We hebben gewoon veel te veel baat bij de EU, qua subsidies, handelen, etc.

Misschien moet je je eens in gaan lezen in plaats van ‘dom te geloven’ wat partijen als FvD, Jezus Leeft en PVV uitkramen. Kijk maar eens op scholar.google.com, daar kan je veel wetenschappelijke onderzoeken lezen (een beetje filteren op kwaliteit is wel nodig). Als je je namelijk in de materie stort zie je dat het 5 voor 12 is geweest op gebied van klimaat en dat we dus als de wiedeweerga moeten veranderen.[/quote]

Ik " geloof " niks en hoor ook niet bij het gros van de mensen ;) ik probeer verder te kijken en al die onderzoeken die mij willen laten geloven hoe slecht het wel niet gesteld is met wat dan ook .....wij van WC eend .....

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:35

R_oo_s schreef:
Ik hoor niet bij het gros van de mensen , ik geloof niet zo in al die onderzoeken . In de zin van wij van WC eend blablabla

dat laat alweer zien dat je vreselijk ongeïnformeerd bent want zo werkt wetenschap niet. Heb je je überhaupt ooit verdiept in hoe zo’n onderzoek werkt?

En dat je niet bij het gros van de mensen hoort is wel duidelijk ja. Gelukkig denkt het overgrote deel van Nederland wél na.

Als je dit soort dingen niet gelooft ben je echt iemand die gewoon z’n kop in t zand steekt en de problemen aan latere generaties wil overlaten. Maar wanneer latere generaties ermee aan de slag kunnen is het te laat. We moeten NU veranderen.