Cowboy schreef:Ja. Dat is democratie. Democratie is altijd spreken voor waar je voor staat en niet alleen tijdens verkiezingstijd. Democratie is in roze hoedjes door de straten marsen omdat je rechten in gevaar worden gebracht. Democratie is mogen spreken ook al ben je een minderheid. Niets meer mogen zeggen nadat je de verkiezingen hebt verloren en alles moeten accepteren is geen democratie. Dat is een tirannie van de meerderheid. Als de PVV wint en alles wil doorvoeren ga ik me daar keihard tegen verzetten want DAT , het recht om dat de mogen, is de democratie. De democratie is een ideaal en nee, ze werkt niet altijd en ja, ze heeft problemen maar het is het beste wat we hebben en het is aan ons om haar gezond te houden en als we daar schreeuwend voor door de straten moeten dan doen we dat.
Ik sluit mij hier van ganser harte bij aan.
Verder beschouw ik zinnetjes in de trant van of dit niet is voor de dag van/ na de verkiezingen als verregaand decadent. Vorm geven aan de staat is bij uitstek hetzij werk, hetzij een proces dat 356 dagen per jaar aan de orde is. .