Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:55

Hij verwijst naar Nederland dat in honderden jaren is opgebouwd.. Even de geschiedenis van Nederland in duiken?? Die VOC verwijzing was natuurlijk ook half naar Balkenende die periode aankaartte...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:05

Afbeelding

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:14

Misschien moeten we alles nu eens bij het nu houden ipv steeds in onze geschiedenis te duiken om dingen te kunnen ontkrachten.

Gewoon simpel, de normen en waarden van nu, zoals we met elkaar vinden hoe we het willen en dan de normen en waarden beoordelen van iedereen die je binnen laat...soms zal dat enorm clashen en kies je als overheid voor je volk...zoals bv bepaalde landen al aan het doen zijn.

Lees met afgrijzen wat er in Koln is gebeurd, gewoon een massa sex amusement..zoals men kennelijk op het dorpsplein gewend is met executies? Brood en Spelen ..

Walchelijk en dan ook nog die walchelijke onrespectvolle houding tov het gezag...vuurwerk naar politie gooien...onder invloed van drugs en alcohol...
Ga toch echt wel hele grote vraagtekens krijgen wat nu werkelijk de bedoeling van die overgrote groep Syriërs is die hier elke dag naar toe komen...

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:15

Ik denk nog steeds dat de meeste vluchten van al t geweld daar en opzoek zijn naar veiligheid :) maar misschien is dat maar een rare gedachte..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:21

10% wel ja, de welgestelden, waar ook een flinke groep overgebleven Christenen en die zullen geruisloos opgaan in onze maatschappij...mijn zege hebben ze!

Dan de overgrote groep die niks goeds in de zin hebben en het verpesten voor de armere vluchteling die geen geld en opleiding heeft gehad en al met een achterstand beginnen..
De groep jonge kerels mogen voor mij allemaal terug...

De kans dat er IS aanhangers tussen die eikels zitten is in mijn ogen heel erg groot, want een mentaliteit :r De politie vreesde voor hun leven en waren bang voor het vallen van doden en veel gewonden, ze konden niet eens bij gewonde vrouwen komen om te helpen...geen woorden voor!

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:24

En die 10% baseer jij op....?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:30

Offciele cijfers die al weken door de Duitse autoriteiten en Nederlandse bekend zijn gemaakt..

Ik kijk altijd heel vroeg het nieuws en dan komen er altijd mensen die geinterviewd worden, best heel informatief...ook journalisten vanuit hun ervaringsgebieden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:32

Tcm62 schreef:
Offciele cijfers die al weken door de Duitse autoriteiten en Nederlandse bekend zijn gemaakt..

Ik kijk altijd heel vroeg het nieuws en dan komen er altijd mensen die geinterviewd worden, best heel informatief...ook journalisten vanuit hun ervaringsgebieden.

Je zou het Duitse nieuws moeten volgen Tcm,die geven veel meer info dan de Nederlandse zenders.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:33

Mag ik een linkje naar dat officiële onderzoek waarin staat dat maar 10% echt op de vlucht is voor al het geweld en opzoek is naar veiligheid?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:33

We kunnen geen duitsland ontvangen, ik zoek al online..maar moet dan wel de juiste sites zien te vinden.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:34

mixje ga zelf even googlen, dat is zo al oud nieuws, dat heb ik niet paraat..

Overigens was dat ook weer een officieel interview met een prominent iemand.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:37

Je bent blijkbaar de enige die op de hoogte is van dat feit. Wat gek toch.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:38

Nou voor bokkers an sich niet hoor :+ , heb ik wel vaker lasr van gehad..

Het is ook niet duur hoor jezelf goed ge informeren ipv elkaar alleen maar naar de mond te praten of na te praten..

Maar van jouw verwacht ik geen andere opmerking..

Weer on topic graag en op de bal... :j

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:43

Het werkt nog steeds zo dat degene die iets beweert het bewijs moet leveren vriendelijke vriend :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:43

Oh ik informeer mezelf, maar ik sta natuurlijk open voor meer bronnen. Nu vind ik het alleen zo gek dat ik dus nergens dat van die 10 procent kan vinden. Wél kan ik vinden dat Duitsland maar 10 procent van de vluchtelingen controleert dus misschien heb je het verkeerd begrepen? Kan hoor, kan. Toch?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:46

Als ik zeg dat ik dat in een offcieel interview heb gehoord op het Nederlandse nieuws, is dat dan niet voldoende?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:48

Nee en ik wil best zeggen waarom maar dan ga je weer piepen over de bal en de man.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:49

Mixje ik ben niet je vriend, heb niet met je geknikkerd, daarvoor ben ik dubbel je leeftijd..

Er wordt van alles beweerd door de volgers die steeds in je schenen springen en toehappen, maar voor hun eigen beweringen totaal niets met bewijs aan komen...

Oneerlijke manier van discussieren door alleen maar stelselmatig te gaan aanvallen..

Doe je je zelf te kort mee...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:50

Mixje90 schreef:
En die 10% baseer jij op....?

10% is een standaard percentage voor hoger opgeleiden/welgestelden in een land. In NL, EU, etc. zijn de percentages vergelijkbaar.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:51

Lieveli, ik wordt echt doodmoe van jouw, komt er nog wat zinsvol uit? Of ben jij zo een discussiepartner die allen maar irriteert, aanvalt en belachelijk maakt en zo in je comfortzone kan blijven door niet met zinvolle discussiestof aan hoeft te komen omdat dat te moeilijk wordt?

Ik op je temmen met je stemmingmakerij..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:54

Nou ik kan dat wat ik zeg onderbouwen door links. Maar van jou moet ik zomaar aannemen dat een persoon met kennis in een interview heeft gezegd dat 10 procent van de vluchtelingen daadwerkelijk vluchtelingen zijn.

Daar kan ik toch niks mee? Ik wil je niet aanvallen of belachelijk maken, maar je snapt zelf ook wel dat dat een non-argument is? Ja, dan kun je wel zeggen dat ik stemmingmakerij maak, maar dat is gewoon een andere manier van zeggen 'hey, ik kan het verbaal niet meer aan'.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:05

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:05

Nou weet je wat het is,welke bron je ook noemt,er word bijna altijd gezegd:die is onbetrouwbaar,of dat is de media,die moet je niet geloven.Maar we moeten wel de Positieve verhalen geloven van de media.
Zelfs de NOS word door sommige niet als betrouwbare bron aan gemerkt.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:10

gohya schreef:
Nou weet je wat het is,welke bron je ook noemt,er word bijna altijd gezegd:die is onbetrouwbaar,of dat is de media,die moet je niet geloven.Maar we moeten wel de Positieve verhalen geloven van de media.
Zelfs de NOS word door sommige niet als betrouwbare bron aan gemerkt.

Betrouwbare bronnen moet je naar verschillende dingen kijken. Wie is de auteur? Waar is het gepubliceerd, wat is de reden van publicatie? Waarom heeft de schrijver het bericht geplubiceerd?

Wikipedia kan onbetrouwbaar zijn. Een weblog zoals eerder deze pagina ook.
Nos, nrc, ad enz. noem ik wel betrouwbaar. Evenals mensen die laten zien waar hun cijfers vandaan komen (betrouwbare bron, als de rest ook klopt).

Twitter of Facebookplaatjes die wel eens voorbij zijn gekomen zijn ook niet bepaald betrouwbaar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:24

Gohya, je hebt het al eerder daarover gehad. Ik heb je er niet op aangesproken en ik weet ook niet welke bronnen je gebruikte. Maar over het algemeen zijn de serieuze kranten en serieuze zenders/nieuwsprogramma's gewoon prima. Zelf kijk ik NOS, BBC en CNN.

En wat Eskegirl ook zegt, wíe het zegt maakt ook verschil. Politici vind ik zelf bijvoorbeeld nooit zo betrouwbaar.