Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:59

sarabande schreef:
Vraag blijft als je ergens vanaf wilt, waarom dan het kwaad ophitsen zodat het groeit in plaats van afneemt :?

Antwoord, de enige die beter wordt van de door Wilders gebruikte methode is hij zelf.

Leg mij eens uit op wat voor een manier hij er beter van wordt als hij door zijn visie al jaren niet in zijn eigen huis kan wonen, met een kogelvrijvest moet lopen en zijn partijkantoor zo zwaar mogelijk moet beveiligen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:59

Maar dat specifieke stuk in de Koran is helemaal niet van toepassing op het 'dagelijkse leven' heb ik begrepen uit diverse topics hier op Bokt? Waarom dan ook afstand laten nemen van alle goede zaken die beschreven staan in de Koran?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:06

janderegelaa schreef:
Leg mij eens uit op wat voor een manier hij er beter van wordt als hij door zijn visie al jaren niet in zijn eigen huis kan wonen, met een kogelvrijvest moet lopen en zijn partijkantoor zo zwaar mogelijk moet beveiligen.

Hij trekt er kiezers mee. Als hij die beveiliging zo erg zou vinden was hij al veel eerder op zijn uitspraken terug gekomen en had die afgezwakt. Dan had hij inmiddels allang zonder gekund
Maar hij gaat maar door (nu even niet omdat anders de onderhandelingen geschaad worden) en hij zwelgt in zelfverheerlijking als hij ziet wat iedere sneer naar de Islam en haar gelovigen hem weer oplevert.

Die hele beveiliging is zijn eigen keuze, reken maar eens uit hoeveel ouderen beter zorg zouden kunnen krijgen door het geld dat daaraan wordt weggegooid.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:10

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:

Hij trekt er kiezers mee. Als hij die beveiliging zo erg zou vinden was hij al veel eerder op zijn uitspraken terug gekomen en had die afgezwakt. Dan had hij inmiddels allang zonder gekund
Maar hij gaat maar door (nu even niet omdat anders de onderhandelingen geschaad worden) en hij zwelgt in zelfverheerlijking als hij ziet wat iedere sneer naar de Islam en haar gelovigen hem weer oplevert.

Die hele beveiliging is zijn eigen keuze, reken maar eens uit hoeveel ouderen beter zorg zouden kunnen krijgen door het geld dat daaraan wordt weggegooid.

Je draait de boel om. Die beveiliging heeft hij nodig omdat agressieve mensen hem met de dood bedreigen. Hij zou kunnen zwichten voor deze vorm van terreur en een leuk leventje leiden, maar dan moeten vele andere mensen in de toekomst leven met snel opkomende agressie, onderdrukking en discriminatie.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:13

"Als jij niet doet en denkt zoals ik, dan sla ik je." Is dan het potentiele slachtoffer schuld als hij dat weigert? Volkomen omgekeerde wereld.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:18

kanniet schreef:
Je draait de boel om. Die beveiliging heeft hij nodig omdat agressieve mensen hem met de dood bedreigen. Hij zou kunnen zwichten voor deze vorm van terreur en een leuk leventje leiden, maar dan moeten vele andere mensen in de toekomst leven met snel opkomende agressie, onderdrukking en discriminatie.

Maar die agressieve mensen, zoals je ze noemt bedreigen mij niet en jou ook niet, die hebben een reden nodig. En die reden heeft Wilders ze wel degelijk gegeven en is daar ook alleen maar extremer in geworden.

Dus het is niet het verhaal van de kip en het ei, hier is duidelijk wie begonnen is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:20

kanniet schreef:
"Als jij niet doet en denkt zoals ik, dan sla ik je." Is dan het potentiele slachtoffer schuld als hij dat weigert? Volkomen omgekeerde wereld.

Dat vonden de mensen die Wilders niet zo aardig vinden ook toen ze met de dood bedreigt werden door zijn knokploegen. Wilders voorstellen als de zachtaardige verlosser is nogal bezijden de realiteit

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:28

sarabande schreef:
[
Maar die agressieve mensen, zoals je ze noemt bedreigen mij niet en jou ook niet, die hebben een reden nodig. En die reden heeft Wilders ze wel degelijk gegeven en is daar ook alleen maar extremer in geworden.

Dus het is niet het verhaal van de kip en het ei, hier is duidelijk wie begonnen is.

Die redenen zijn: Jood zijn, Christen zijn, polytheïst zijn, homo zijn, vrouw zijn, andersdenkend zijn, anders gekleed zijn etc. Uiteraard redenen genoeg. Je hebt gelijk, hoe kon ik zo blind zijn............

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:34

janderegelaa schreef:
De Islam is natuurlijk wel een godsdienst maar er is een grote groep beoefenaars die de Koran uivoeren als een ideologie met het zwaard in de hand i.p.v. een leidraad om zoveel mogelijk naar te leven binnen de grenzen van het toelaatbare. En dáár wil Wilders vanaf.

Hij wil ook het thuis en in de moskee lezen bestraffen: http://www.volkskrant.nl/binnenland/article451302.ece

Citaat:
De Koran als studieobject wil Wilders nog wel toestaan, maar daar blijft het bij: ‘Een verbod is een verbod. Dus moet niet alleen verkoop, maar ook gebruik in moskeeën en bezit in huiselijke kring worden bestraft. Als dat in de huidige wetgeving niet kan, moet er een nieuwe verbodsbepaling komen.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:35

Shadow0 schreef:
kanniet schreef:
Leuk grapje, inkoppertje ook. Dát zouden onze voorgaande regeringen inderdaad gedaan hebben, om weer wat extra km de verkeerde kant op te kunnen gaan :D .

Om te constateren of je de verkeerde kant op gaat als je een bordje 'maastricht 30' ziet, heb je nog wat meer informatie nodig :)

Ik had nog willen schrijven : Gas los, je rijdt hoogstwaarschijnlijk door de bebouwde kom.
Nu wordt ik toch weer verleid tot een oneliner.

Dat er pvvers zijn die zich aangevallen voelen is nu wel duidelijk.
Dat niet allen pvvers zich aangevallen voelen is door de voortgang van de poll, het aantal participanten tegenover het aantal posters en de logica van een der Jannen (wie niet tegen is, is voor) ook bewezen vind ik.

Ik wil er uit concluderen dat de titel fout is.
Hij is te algemeen.
Eerlijker zou zijn:
Waarom voelen sommige PVV stemmers zich zo aangevallen?
En dat is een vraag die ,voor zover ik heb kunnen lezen, alleen Nicolletje en sjonnie48 eerlijk hebben beantwoord.
Ongeacht of ze pvv stemden.

Op persoonlijke noot:
Volwassenheid is iets meer dan andermans talenten te etaleren als je eigen.
Verder getuigt het niet van partijliefde en diepte om bij elke niet omkaderde vraag naar zelfonderzoek te verwijzen.
Ik had meer verwacht.
Mijn vraag staat dan nog steeds open:
janderegelaa schreef:
Daarna kan individueel bekeken worden of iemand binnengelaten kan worden mits hij/zij een verrijking is voor Nederland.

Schaar je je werkelijk achter deze uitspraak?
Laat ook jij je binden aan een onderzoek van een commissie, ook al valt ie negatief voor je uit?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:36

Misschien kan dit bijdragen aan de idioterie van jeugdig denken. :(:)

De oplossing:

Er kan dan genoeg worden bezuinigd.

Afbeelding

Laten we onze bejaarden in de gevangenis zetten en de criminelen in een verpleeghuis!
Op deze manier hebben de bejaarden toegang tot douches, hobby's, en wandelingetjes.
Ze krijgen dan ongelimiteerd gratis medicijnen, medische – en tandheelkundige behandelingen, rolstoelen enz.
Bovendien krijgen ze geld in plaats van te moeten betalen.

Afbeelding

Ze worden constant via videocamera’s in de gaten gehouden dus ze kunnen direct geholpen worden als ze vallen of hulp nodig hebben.
Hun beddengoed wordt twee maal per week gewassen en al hun kleding wordt gewassen en gestreken naar hen terug gebracht.
Een surveillant checkt elke 20 minuten hoe het met ze gaat en brengt maaltijden en hapjes naar hun cel.
Ze kunnen familiebezoek ontvangen in een vertrek dat speciaal hiervoor ontworpen is.

Afbeelding

Ze hebben toegang tot een bibliotheek, de sportzaal, ‘n geestelijke raadgever, het zwembad en mogen een opleiding volgen.
Eenvoudige kleding, schoenen, slippers en hulp zijn gratis voorhanden .
Privékamers voor allen met een tuin waar oefeningen gedaan kunnen worden.

Elke bejaarde heeft de beschikking over een computer, ‘n TV, ‘n radio en dagelijkse telefoongesprekken.

Afbeelding

Een bestuur met managers is aangesteld om klachten in behandeling te nemen en de surveillanten moeten zich aan een strenge code hoe de bejaarden te behandelen, houden.
Terwijl aan de andere kant…

Afbeelding

De criminelen koud eten krijgen, en alleen worden gelaten zonder dat er naar ze omgekeken wordt.
De lichten gaan om negen uur ’s avonds uit en douchen kan eens per week.

Ze wonen in een kleine kamer, betalen hiervoor per maand en hebben geen enkele hoop er ooit nog uit te komen..
Zet je toch wel even aan het denken niet?
Een hele fijne dag allemaal!

sarabande

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:48

Het is duidelijk hoe Wilders zijn stemmen krijgt.
Door een simplificatie van de werkelijkheid te creëren die door verbazingwekkend veel mensen geloofd wordt, maar goed de harde werkelijkheid zal in het regeerakkoord staan.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:49

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:

M.a.w. Wilders en 1.500.000 andere Nederlanders mogen niet zeggen wat ze denken anders lopen ze kans om vermoord te worden. En dat is dan hun eigen schuld.
Een politieke situatie waarin je niet mag zeggen wat je wilt wordt ook wel een dictatuur genoemd.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:53

Best een indrukwekkend bericht met al die plaatjes enzo. Maar eerst maar eens afwachten of Wilders het wel zo goed blijft voorhebben met de ouderen in onze samenleving?

Janderegelaa, worden al die 1,5 miljoen stemmers met de dood bedreigd? En wat vind je dan van de acties van fanatieke PVV-aanhangers tegenover mensen die kritisch reageren op de PVV in de media. Of is dat 'anders'?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:58

slokkie schreef:
janderegelaa schreef:
Daarna kan individueel bekeken worden of iemand binnengelaten kan worden mits hij/zij een verrijking is voor Nederland.

Laat ook jij je binden aan een onderzoek van een commissie, ook al valt ie negatief voor je uit?

Dit systeem is helemaal niet gek. Het wordt in Amerika ook toegepast bij de aanvraag van een Greencard. Het wordt ook in Zwitserland toegepast als je daarheen wilt verhuizen.

Dus ja, als ik naar Amerika zou willen verhuizen maar de commissie geeft een negatief advies omdat ik bijv. nauwelijks een opleiding heb en de taal niet spreek dan ben ik daaraan gebonden. Of ik het wil of niet.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:02

Ann schreef:
Janderegelaa, worden al die 1,5 miljoen stemmers met de dood bedreigd? En wat vind je dan van de acties van fanatieke PVV-aanhangers tegenover mensen die kritisch reageren op de PVV in de media. Of is dat 'anders'?

Diegenen die prominent in de media komen worden inderdaad met de dood bedreigd.

Er zijn geen voorbeelden van anti PVV-ers die hals over kop huis en haard moeten verlaten, jarenlang op een geheim adres moeten wonen, in openbare gelegenheden een legertje beveiligers bij zich moeten hebben en een kogelvrij vest dragen.

Je zou het dus "anders" kunnen noemen ja ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:16

De uitlatingen zijn ook nogal anders

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 13:32

sarabande schreef:

Nog niet in de buurt van hoeveel we er zouden kunne helpen als we geen straatcoaches, gezinsvoogden, opsporingsambtenaren en bijstand in zouden hoeven te zetten om al die criminele marokkaanse straatterorristen in het gareel en aan het eten te houden! Tel daar de kosten van de massaimmigratie van kanslozen bij, en we zouden niet eens meer hoeven te bezuinigen.

Lees hier een verslag van een moslim in Frankrijk, en kijk of je al overeenkomsten ziet met Nederland. Frankrijk is maar 400km bij ons vandaan, en geen derde wereld land. :n

Tijd om te vertrekken – Frankrijk is verloren

Alibekov is het zat. De 30-jarige conservatieve blogger, geboren in Frankrijk, pas getrouwd, met een goede universitaire opleiding, heeft zojuist besloten om zijn vaderland de rug toe te keren waar zijn grootouders tijdens de Tweede Wereldoorlog Joden hadden verstopt. Hij heeft zijn immigratiepapieren voor Canada al bijna voor elkaar. Hij zal spoedig vertrekken. De vermoedelijk volgende stap: de Verenigde Staten.

Onze Franse correspondent Robert Marchenoir heeft een bericht samengesteld, dat berust op een vertaald blogartikel van een gedesillusioneerde moslim, en heeft hier zijn eigen commentaar aan toegevoegd.

Na de universiteit woonden en werkte hij zes jaar in Afrika. Hij keerde enige tijd geleden terug naar Parijs. Wat hij daar zag, daar schrok hij van. Afgelopen juni schreef hij dit artikel op zijn blog Bouteille à l’Amer, dat hij samen met zijn vriend Memento Mouloud exploiteert. Alle feiten in het volgende ooggetuigenverslag zijn authentiek, vertelde hij me – alleen de namen werden veranderd:

Laten we eerst Abiba hartelijk welkom heten. Ze is zojuist uit Kameroen aangekomen op een toeristenvisum, waarvoor haar man had gezorgd, die een ambtenaar had omgekocht. Abiba is van plan om in Frankrijk te bevallen. Ze denkt, dat de autoriteiten zo vriendelijk zouden zijn om haar vanwege haar kind een legale verblijfsvergunning te verlenen. Ze zal een of twee jaar in goedkope hotels wonen en daarbij af en toe wisselen van verblijfplaats [de staat zal de rekening betalen]. Daarna zal de gelukkige familie een gemeentewoning krijgen van de sociale dienst, omdat zij een alleen opvoedende moeder is. Ze zullen ook zorgen voor een baan, zodat ze een gedeelte van de huur kan betalen.

Dit waardevolle advies heeft ze van een tante gekregen, die al vijf jaar in Frankrijk woont. Haar tante had dit advies daarvoor van haar nicht gekregen, die al tien jaar in Frankrijk woont.

We zijn onderweg naar het district Seine – Saint-Denis om de begrafenis in een Afrikaanse familie te bezoeken [Seine – Saint-Denis is een district, dat grenst aan de noordelijke rand van het eigenlijke Parijs. De eerste bisschop van Parijs, Saint Denis, werd daar in de 3e eeuw begraven. Franse koningen werden sinds de 7e eeuw in de basiliek van de stad Saint Denis bijgezet. Het slechts bekend staande district, dat ook bekend is onder zijn bestuursnummer ”de 93”, is tegenwoordig een van de districten met de meeste immigranten].

We bereiken betonnen flats, die naast een braakliggend terrein werden gebouwd. Het doet me onmiddellijk denken aan ”The Dormant Beast” [een SF-strip] van Enki Bilal: een apocalyptisch landschap, walgelijk smerig, en een bevolking, die niet van deze wereld is.

Bebaarde mannen met een debiele blik, gekleed alsof ze in Islamabad zouden zijn, verschijnen uit het niets en gaan bij elkaar staan. Ik probeer hen in de ogen te kijken, maar hun staren is volkomen vreemd voor me. Alles, wat ik erin kan zien, is een of andere soort mystieke angst, vermengd met onbegrijpelijke domheid.

Op een bank naast opgepoetste auto’s met schreeuwende stereo-installaties hangen een paar jonge kerels rond, die luisteren naar ”Raï and B”-muziek (om een ”Franse” identiteit aan te nemen in plaats van een Amerikaanse). Ze zijn druk doende om een plasje speeksel op de grond te spugen, waar ze met hun voeten op stampen. Naast de ingang ligt een stapel afval, dat afkomstig is uit de plaatselijke McDonald’s, KFC en supermarkten. Bananenschillen en pindadoppen verrotten tot een merkwaardige soort humus. Een elegante blanke dame, gevolgd door haar 10-jarige zoon, probeert de plek een beetje netjes te houden: onderweg bukt ze om drie weggegooide friteszakken op te rapen en gooit ze in de vuilnisbak waar ze in horen. Zodra ze de hal binnenkomt, laat een jongen zijn niet opgegeten shoarma precies voor de glazen deur vallen.

We lopen naar het meest oostelijke gebouw, trappenhuis B. De overloop wordt geflankeerd door brievenbussen met Arabische namen, die vaak nauwelijks te zien zijn onder de verblekende graffiti. [scheldwoord weggelaten] De stank van urine is verstikkend. Ik krijg direct tranen in de ogen. Het wordt erger als we de lift ingaan. Men raadt mij aan om weg te blijven van de stalen zijkanten. Ooit glanzend, zijn ze tegenwoordig bedekt met verticale roeststrepen. Het lijkt alsof de wanden van de lift net zo snel op urine reageren als pH-testpapier.

Op de twaalfde etage moeten we een beslissing nemen: een deur is met Koranverzen versierd, de andere met foto’s van Mekka en de Ka’aba. We komen een heel vriendelijk gepensioneerd Frans arbeidersechtpaar tegen. Exact het type mensen, dat door het systeem als afschuwelijke racisten en fascisten zou worden omschreven. Woont Konaré hier ergens? Ja, zeggen ze, zijn derde vrouw woont inderdaad tegenover hen op de tiende verdieping; Konaré zelf woont bij zijn tweede vrouw in het westelijke gebouw.

Trappenhuis C is al propvol met mensen van rond de 20 jaar of ouder, die erop wachten binnengelaten te worden – of een gratis maaltijd te krijgen. Al met al zijn er zeventig mensen bij elkaar gekomen uit slechts drie families. Een paar van hen komen tegelijk te weten dat ze familie van elkaar zijn, omdat hun vader kinderen met zijn eigen nicht had, of omdat een of andere halfbroer met zijn zuster was getrouwd, voordat hij trouwde met vrouw nummer vier.

Ik wring mezelf naar het centrale gedeelte van het huis en ga op de grond zitten. Naast me zitten twee bebaarde mannen, die boubous (lange gewaden) en keffiyehs dragen. Een van hen bladert op zijn iPhone door een interactieve Koran. De ander trakteert de menigte onophoudelijk op zegeningen. De menigte beantwoordt dit iedere tien seconden.

Vrouwen brengen plastic kommen vol smerige rijst, die gedrenkt is in schapenvleessaus. We gaan in groepjes van vijf om hen heen staan en bedienen ons met de rechterhand, waarbij we iedere anderhalve minuut ”hamdoullah” roepen. Iedere keer als er een meisje uit de keuken komt om de begrafenisgasten te bedienen, vraagt minstens een van de kerels haar met wie ze getrouwd is. Ik heb het gevoel middenin een groep herders te zitten, die van plan zijn nog een paar geiten te kopen.

Ik kom erachter, dat elk lid van deze vrolijke menigte leeft van de kinderbijslag, die de staat aan hun meerdere vrouwen betaalt. Iedere man heeft tien tot twaalf kinderen. Iedere vrouw krijgt van de gemeenschap een eigen woning toebedeeld. De meeste Fransen denken, dat polygame Afrikanen hun onderkomen met hun verschillende vrouwen delen. Dat is absoluut fout. Het gaat erom, dat iedere vrouw een zekere mate van materiële autonomie dient te genieten. Dat wederom toont de financiële kracht van de echtgenoot. Uitkeringen bederven dit principe uiteraard, nadat de echtgenoot niet meer hoeft te werken. Maar de vrouwen krijgen desondanks het geld. Ik herhaal: Frankrijk geeft aan iedere echtgenote van een in het land wonende polygame Afrikaan een woning. Het is echter de man, die de betalingen van de staat verzamelt, waarvan hij een heel klein bedrag afstaat aan zijn vrouwen.

Het doel is om genoeg geld voor een nieuwe bruiloft te sparen, het liefst met een rechtstreeks uit Afrika gehaalde vrouw – normaal gesproken een jongere.

De mensen lopen door elkaar en praten met elkaar. Abdallah vertelt over zijn buurman, dat hij met de kinderbijslag op dit moment in Bamako een huis bouwt voor zijn vierde vrouw, die twintig jaar oud is.

Moussa maakt zich zorgen. Hij heeft de fout gemaakt om het bureau van het departement te vertellen, dat de zuster van zijn vrouw nu ook zijn vrouw is. Daarom zou de politie Abibatou hebben ingelicht, dat zij binnen een maand het land zou moeten verlaten. Dat weigert ze. ”Wat zullen mijn mensen in Afrika van me denken als ze zien dat ik ben teruggekomen? Ze denken dat het goed met me gaat hier in Frankrijk. Als ik met lege handen terugkom, zullen ze van mij het mikpunt van spot maken. In geen geval. Ik blijf hier.” Daarom is Abibatou verhuisd naar de woning van een nicht en ze probeert de autoriteiten te ontlopen.

Er wordt een eindeloos aantal van zulke verhalen verteld. Malek, Omar, Tariq…Hun zorgen over vrouwen, geld, jaloezie onder de vrouwen, huwelijken tussen neven en nichten, kinderen, die op grond van inteelt met handicaps worden geboren…(ze denken dat hekserij hiervan de oorzaak zou zijn).

Ik word er misselijk van. Dit is niet Frankrijk. Ik kan het niet geloven. Veel van deze kerels wonen hier al sinds de jaren-60 en leven nog altijd in hun eigen afgesloten gemeenschap, volledig afgesloten van hun gastland – behalve als het om uitkeringen gaat – beheerst door islamitisch bijgeloof en de clanmoraal van de meest afgelegen Afrikaanse dorpen. En ik bedoel niet het Afrika onder de Franse koloniale heerschappij, dat het waard was om in te leven. Scholen en ziekenhuizen functioneerden tenminste en waren gratis. Men moet aannemen, dat ze naar Frankrijk emigreren om het Afrika te vinden van voor het Franse imperium, dat door corrupte Derdewereldleiders en immigrantenlobby’s zoals de Indigènes de la République als verschrikkelijk wordt voorgesteld [een islamitisch-marxistische groepering, waarvan de leider Houria Bouteldja op televisie een berucht woordspel deed: ze smeedde het woord ”Souchiens” als vervanging voor ”Français de souche”, zoals de immigratievijandige bevolking zichzelf noemt en wat ”de autochtone Fransen” betekent. Bouteldja zei echter, dat ”Franse” moslims de Fransen ”souchiens” zouden noemen, kennelijk om de ware betekenis ”sous-chiens” over te brengen, ”onder-honden”. We kennen de onreine status, die honden in de islam hebben].

Ik doe moeite om erachter te komen welke kans deze immigranten voor ons land zouden kunnen vormen. Maar gezien de realiteit weet ik niet wat ik moet met al dat zoete gepraat over multiculturalisme. Theorieën over een ”Franse vorm van de islam” zijn wishful thinking. Feiten zijn feiten en het is aan de immigrantenlobbyisten om ons uit te leggen waarom het legitiem zou zijn om het Franse volk zo’n aanwezigheid op te dringen, zonder tegelijkertijd aan de Afrikaanse immigranten als hun deel van de handel de voorwaarde op te leggen bij aankomst op het vliegveld hun lange gewaden uit te trekken, die gekleurd zijn met het ergste wat de onderontwikkelde wereld heeft te bieden.

(Vanaf hier volgt de voortzetting van Robert Marchenoir, de vertaler):

Na zijn artikel gelezen te hebben, zou u kunnen denken, dat Alibekov zijn deel aan beschuldigingen van ”racisme” en ”islamofobie” wel heeft gekregen. Altijd als dat gebeurt, pakt hij een klein zwart kastje uit zijn rechterzak en legt het voor zich op tafel. Het is zijn eigen tactische atoomwapen. Hij drukt op de rode knop en…

- Mijn vrouw is een zwarte islamitische Afrikaanse.

Wanneer zijn tegenstander nog steeds beweegt of iets murmelt, haalt hij uit zijn linkerzak een ander zwart kastje te voorschijn. Hij drukt op de rode knop en…

- Ik ben zelf moslim.

- Wát???

Dus ik ben er zeker van dat dit volgens de Conventie van Genève verboden is. Anderzijds heeft iedereen het recht om zijn geval uit te leggen.

”Ik ben cultureel gezien een christen, hoewel ik niet naar de kerk ga”, vertelt Alibekov me. ”Maar mijn schoonfamilie dwong me om me te bekeren tot de islam, omdat zij anders door zouden zijn gegaan met het pesten van mijn vrouw.”

Dus heeft hij gewoon besloten om de procedure over zich heen te laten komen. Hij gelooft geen woord van datgene wat hij erbij zegt en het maakt zijn Afrikaanse familie niets uit: zolang hij de woorden uitspreekt, is hij voor haar een moslim.

Men hoeft geen kinderliedjes voor Alibekov te zingen over het goede van het Afrikaanse multiculturalisme. Hij is er geweest. Hij heeft twee jaar lang in streken geleefd met burgeroorlog en hij kan mooie eigen verhalen vertellen: hoe hij een krijger had gezien, die een halsketting droeg van penissen, die hij van zijn vijanden had afgesneden; hoe hij beelden van andere krijgers had opgenomen, die de ledematen van mensen aten, die ze zojuist hadden gedood; hoe dieven in enkele delen van Afrika worden bestraft door hen een spijker met een doorsnede van 76 mm in het schedeldak te slaan (ze overleven – als menselijke groente en wandelende bliksemafleiders).

Zijn geschriften geven iemand ook het gevoel, dat hij echte genegenheid voor Afrika voelt. Maar dat betekent niet dat het hem bevalt dat Frankrijk wordt veranderd in een Afrikaanse provincie.

En zijn Afrikaanse vrouw bevalt dat ook niet. ”Ze was ontsteld, toen ze voor het eerst voet op Franse bodem zette”, zegt Alibekov. ”Ze zei tegen me: ’ Maar dat is toch Afrika!’.” (men moet hier bedenken, dat de – blanke – prefect Paul Girod de Langlade door de minister van binnenlandse zaken op staande voet werd ontslagen, nadat hij tijdens het overstappen op een Parijs vliegveld in augustus 2009 precies hetzelfde over enkele zwarte veiligheidsmedewerkers had gezegd; hij werd ook veroordeeld wegens racistische uitlatingen en moest een boete betalen van € 1500,00).

”Mijn vrouw vroeg me ook, helemaal zonder ironie, of zwarten in het openbaar vervoer niet hoefden te betalen, toen ze de omvang van het bedrog zag dat in etnische enclaves plaatsvond.

”Elke dag komen we in de agglomeratie Parijs mensen tegen, die we in Afrika hebben ontmoet. Ze zijn juist aangekomen op een toeristenvisum van een maand en ze zijn vastberaden om voor altijd te blijven. Ik krijg regelmatig telefoontjes uit Afrika, waarin mij wordt meegedeeld, dat Youssouf, Sissoko of Yaya hun geluk zullen beproeven door 4500 dollar onder de tafel door te schuiven voor een visum, en dat ik ze al gauw in een van de Parijse voorsteden zou ontmoeten. Ik zie ze altijd.”

”Overigens blijven mijn Afrikaanse vrienden, die een schoolopleiding of een baan hebben, thuis. Diegenen, die we hier naartoe zien komen, zijn schoonmaaksters, ”musici”, aanstaande ”alleen opvoedende” moeders, zogenaamde ”zakenmensen”, die uiteindelijk pinda’s op straat zullen verkopen….”

In de beslissing van Alibekov om te emigreren zitten een persoonlijk verhaal en een politieke analyse verweven: ”Omdat ik in de agglomeratie Parijs woon, heb ik voortdurend contact gehad met immigranten. Sinds mijn twaalfde werd ik vijftien maal racistisch beledigd (”vuile blanke”, ”kleine Fransman”, ”klein varkentje”). Ik ben meerdere malen overvallen (altijd door vijf tot zeven tegen één)”.

Terloops noemt hij in de discussie met een van de lezers op zijn blog, dat ”het aantal meisjes [die hij in zijn studietijd kende] dat het slachtoffer is geweest van groepsverkrachtingen door zwarte jongeren schokkend is”.

”Ondanks de sinds het midden van de jaren-70 aanwezige signalen voor de politieke ramp”, zegt hij, ”zullen er nooit dissidenten binnen de mainstream-media worden getolereerd. De enige mogelijke actie is een soort lobby half op de achtergrond. Ik had onlangs een discussie met enkele vrienden en collega’s om hun grenzen te verkennen. Ik heb gemerkt, dat de wet van het zwijgen nog altijd heerst. Tot mijn grote verbazing bestaat de psychologische barrière nog steeds. Misschien zijn de mensen gewoon bang om als nazi’s te worden gebrandmerkt als ze het met iemand eens zijn.”

”Zoals de dingen gaan, of het nu op de werkplek of vanwege de schizofrenie van de samenleving als geheel is, zal het land beter zijn dan dit. Mijn vrienden van de universiteit, die zijn geëmigreerd naar Canada of de Verenigde Staten, moedigen me regelmatig aan om me aan te sluiten bij hun droom, waar werken beloond en staatsburgerlijke deugd gestimuleerd wordt. Frankrijk is verloren. De enige toekomst die het voor onze generatie academici in petto heeft, valt uit te drukken in vier letters: S-M-I-C [het Franse letterwoord voor minimumloon].”

Overigens: Abiba, de ”alleen opvoedende” moeder uit Kameroen, is zojuist ”de bosjes ingevlucht”. Geen reden tot bezorgdheid: haar toeristenvisum van een maand is nu afgelopen. Ze is nu overgeschakeld naar de stealth-modus.
Bron

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 13:41

sarabande schreef:
kanniet schreef:

Dat is zeker duidelijk, want Hirsi Ali, Salman Rushdi en Theo van Gogh werden al bedreigd door ze nog voordat de PVV bestond.
Blij dat we dat ook weer duidelijk hebben, inderdaad. -:)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 13:47

sarabande schreef:
Door een simplificatie van de werkelijkheid te creëren die door verbazingwekkend veel mensen geloofd wordt, maar goed de harde werkelijkheid zal in het regeerakkoord staan.

In het regeerakkoord? Ik denk het niet!
Aan het regeerakkoord heeft Wilders geen enkele boodschap.
Het enige dat hij daar mee te maken heeft is dat hij om de punten die daar in staan de regering niet naar huis mag sturen, maar hij mag tegen ieder punt stemmen en er over zeggen wat hij maar wil.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:03

Wilders zal wel een boodschap aan dit akkoord moeten hebben, daar gaat hij volgens mij voor tekenen. Dus in zoverre heeft hij er wel voldoende mee.
Zou het hem echt tegen de borst stuiten, dan moet hij, als hij echt principieel is, dan alsnog de knuppel in het spreekwoordelijke hoenderhok gooien. Anders vind ik dat het wel een beetje hypocriet is.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:23

jantergouw schreef:
sarabande schreef:

In het regeerakkoord? Ik denk het niet!
Aan het regeerakkoord heeft Wilders geen enkele boodschap.
Het enige dat hij daar mee te maken heeft is dat hij om de punten die daar in staan de regering niet naar huis mag sturen, maar hij mag tegen ieder punt stemmen en er over zeggen wat hij maar wil.

Wilders geeft gedoogsteun aan de afspraken die nu gemaakt worden en hij krijgt er ook wat voor in ruil terug.
Nieuwe punten tijdens de regeerperiode hoeft hij niet mee in te stemmen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:27

Aha, dat is wat genuanceerder dan jantergouw zegt. Ik meen ergens te hebben gelezen dat het CDA pas tekent voor dat regeerakkoord als álle punten helder op papier staan. Als er btw getekend wordt. Das nog lang niet 100% zeker. :)

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:31

janderegelaa schreef:
slokkie schreef:

Dit systeem is helemaal niet gek. Het wordt in Amerika ook toegepast bij de aanvraag van een Greencard. Het wordt ook in Zwitserland toegepast als je daarheen wilt verhuizen.

Dus ja, als ik naar Amerika zou willen verhuizen maar de commissie geeft een negatief advies omdat ik bijv. nauwelijks een opleiding heb en de taal niet spreek dan ben ik daaraan gebonden. Of ik het wil of niet.

Je gaf eerder aan dat dit voor iedere man moest gelden, niet alleen voor immigranten.
Ik zal meegaan in je denken.
Ongeacht de onvrede onder lager geschoolde autochtonen die het oplevert, mogen hoger opgeleide immigranten een lager geschoolde baan aannemen om hun eigen broek op te houden?
En zo ja, neem je dan eerder een immigrant ipv een autochtoon aan?
Ze zijn qua opleiding immers beter uitgerust.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 14:41

Alet74 schreef:
Wilders zal wel een boodschap aan dit akkoord moeten hebben, daar gaat hij volgens mij voor tekenen. Dus in zoverre heeft hij er wel voldoende mee.
Zou het hem echt tegen de borst stuiten, dan moet hij, als hij echt principieel is, dan alsnog de knuppel in het spreekwoordelijke hoenderhok gooien. Anders vind ik dat het wel een beetje hypocriet is.

het zou echt handig zijn als je je eens op de hoogte stelt van wat dit nu precies inhoudt!
Wilders tekent helemaal geen regeerakkoord. Daar komen alleen de handtekeningen van Rutte en Verhagen onder.
Wilders heeft alleen te maken met het gedoogakkoord, en daar staan al zijn punten in!.
Aan het regeerakkoord heeft hij geen enkele boodschap. Zoek eens wat informatie op en verdiep je er in. -:)