ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:34

Citaat:
De advocaten van twee van die vrienden hebben volgens de gezaghebbende Spaanse krant El Mundo, aangehaald door de Daily Mail, de leidende speurders "onlangs" gecontacteerd, om te zeggen dat hun cliënten opnieuw willen worden verhoord om "details van hun originele verklaringen te kunnen 'corrigeren'". De twee hebben gevraagd anoniem te kunnen blijven om niet onder druk te komen te staan van de McCanns

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 00:34

sarabande schreef:
Wat hartverscheurend die foto van Maddy Slapen

Ik word een beetje naar van die foto...denk echt niet dat ze nog leeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 00:37

Ik wordt een beetje naar van de akelige opmerking. Alsof dat kind er iets aan kan doen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 00:37

jacimatho schreef:
sarabande schreef:
Wat hartverscheurend die foto van Maddy Slapen

Ik word een beetje naar van die foto...denk echt niet dat ze nog leeft...

o zie nu pas dat er een totaal verkeerde smily bij staat
had een huil smily neergezet
ik werd echt naar en verdrietig van die foto bij dat artikel

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 00:40

faye schreef:
Ik wordt een beetje naar van de akelige opmerking. Alsof dat kind er iets aan kan doen.

Het gaat niet om het kindje....het is op zich een mooie foto van een lachend kind, maar ik krijg er een heel akelig gevoel bij.
Kan het kind niks aan doen.....en is ook niet bedoeld om jouw hoop dat het meiske levend wordt gevonden de grond in te boren. Is slechts mijn buikgevoel.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 08:30

IK snap helemaal wat je bedoeld Jacimatho..moet zeggen dat er iets bijzonders aan dat meisje is, kan het niet plaatsen, maar dat kind kijkt verschrikkelijk wijs, net alsof ze al een heel leven achter de rug heeft..niet een 3 jarige op die foto hoor als je het mij vraagt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:40

jacimatho schreef:
faye schreef:

Het gaat niet om het kindje....het is op zich een mooie foto van een lachend kind, maar ik krijg er een heel akelig gevoel bij.
Kan het kind niks aan doen.....en is ook niet bedoeld om jouw hoop dat het meiske levend wordt gevonden de grond in te boren. Is slechts mijn buikgevoel.

Jou recht ook, voor een gevoel moet je bij niemand verklaring afleggen...

Ik ben benieuwd wat er nu gaat uitkomen Lachen hopelijk vinden ze snel iets

sarabande was wel duidelijk dat die emoticon verkeerd was, iedereen maakt wel eens een foutje Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:07

Duidelijk is in elk geval dat die twee anonieme vrienden niet van plan zijn om een strafblad te krijgen voor/door hun vrienden (MCCanns). Misschien volgt de rest ook snel.
Er zijn grenzen aan vrienden dekken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:08

Maar we kunnen ook niet weten of die anonieme vrienden wel bestaan of media verzinsel zijn

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:10

Lusitana schreef:
Duidelijk is in elk geval dat die twee anonieme vrienden niet van plan zijn om een strafblad te krijgen voor/door hun vrienden (MCCanns). Misschien volgt de rest ook snel.
Er zijn grenzen aan vrienden dekken.

En er bestaan ook nog verstandige advocaten die weten dat eerlijk het langste duurt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:11

Ik ben best wel benieuwd naar die verklaringen. En van wie ze blijken te zijn...
Vooralsnog heb ik iets van: Eerst zien dan geloven.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:39

katiavl schreef:
Maar we kunnen ook niet weten of die anonieme vrienden wel bestaan of media verzinsel zijn

Waar, maar het lijkt volkomen logish, gezien de enorme tegenstrijdigheden in de verklaringen en de dreiging om verdachte te worden, om verklaringen naar waarheid bij te stellen nu het nog kan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:47

De zwakte van ieder geheim is de hoeveelheid mensen die ervan op de hoogte zijn. Ieder persoon maakt de kans op geheim blijven kleiner, dat is niet alleen in dit geval zo.

Om als redelijk onschuldige toekijker meegesleurd te worden is op zekere hoogte niet meer aanvaardbaar, daar kan iemand kapot aan gaan, zeker met al die media aandacht.

Laten we hopen dat er verklaringen komen en dat die meer licht brengen in deze zaak, veel erger kan het niet meer worden voor de McCanns, hoogstends een bevestiging van de opinie, hopelijk een afzwakking daarvan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:18

Het verhaal staat inmiddels ook in de Engelse kranten. Deze spreken over een Maddie breakthrough. 2 van de McCann vrienden hebben aangegeven hun verklaringen te willen herzien. Zij willen anoniem blijven, omdat zij niet onder druk gezet willen worden door de McCann groep. Ben benieuwd wie het zijn....
Zullen we een polletje houden? Mijn inschatting is dat Jane Tunner er 1 van is.
Verder is bekend dat op de avond van de verdwijning van Maddie door Gerry 14 sms'jes zijn verzonden en ontvangen. Een verzoek om de telefoonrecords is door de openbare aanklager in Portugal niet geaccordeerd, omdat er te weinig bewijs is tegen de McCanns om deze privacy gevoelige informatie op te vragen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:34

Hier staat in de krant dat ze wel zijn opgevraagd, maar nog niet ontvangen. Ze hebben naar mijn weten al toestemming om dergelijk materiaal op te vragen?

Overigens heeft de directeur van politie aan het hoofd van onderzoek op de zaak gevraagd om niets vrij te geven over vorderingen.

Galexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 08:42

Vanmorgen was op de duitse tv , dat de ouders van maddy ,de portugese politie (gelof ik) voor 1 miljoen aanklagen. Voor het niet goed doen van hun werk. (ps dit is niet mijn mening maar wat er op tv verteld werdt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:06

Kan me er wel iets bij voorstellen.Ze moeten tenslotte ergens hun hypotheek van betalen.

Michel Nihoul de medeontvoerder van An en Eefje heeft van het europeese hof ook net 700.000 toegewezen gekregen.Zat te lang in voorarest.Dat de meisjes dood zijn doet er blijkbaar niet toe Boos!

Dus ik bedoel maar, er gebeuren vreemde dingen soms.

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:25

silvana schreef:
Michel Nihoul de medeontvoerder van An en Eefje heeft van het europeese hof ook net 700.000 toegewezen gekregen.Zat te lang in voorarest.Dat de meisjes dood zijn doet er blijkbaar niet toe Boos!

Was dat niet Lelièvre? En gaat al het geld niet als schadevergoeding naar de slachtoffers? Anders hadden die daar nooit meer iets van gezien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:38

Kyle schreef:
S schreef:

Was dat niet Lelièvre? En gaat al het geld niet als schadevergoeding naar de slachtoffers? Anders hadden die daar nooit meer iets van gezien...

Je hebt gelijk het is lelièvre,
net even gezocht in de krant want ik had het van het radio journaal.Dat is altijd veel korter.In de krant staat dat hij ook maar 6000 euro krijgt.
Over de slachtofferfonds staat niks in.Maar wat heb je aan geld als je geen kind meer hebt.
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={AB401C52-50E3-47DD-BE41-C910E4433ED4} maar het blijft natuurlijk belachelijk dat een crimineel geld krijgt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:58

Niemand heeft mee gepoll-ed maar Ik heb blijkbaar goed geraden: 1 van de 2 vrienden die hun verklaring wil wijzigen: is jawel... Jane Tanner, de getuige die een verdachte man met het kind heeft zien weglopen. De ander is Russell O Brien. Zo heeft de Correio da Manha gisteren bericht:

Maddie: Two of the McCanns' friends want to change their statements

Version Contradicted

Correio da Manha - Rui Pando Gomes - 8 de Novembro de 2007

"Russell O'Brien, the English friend of the McCann couple, never asked for the cleaning services of the Ocean Club in order to change the bedsheets which, according to him, his daughter would have vomited upon because she was sick, half an hour before the alert was given about Madeleine's disappearance.

Russell told the Policia Judiciaria, during his first interrogation, in May, that he left the Tapas restaurant and checked the child at 9.30. He stayed in the room for approximately half an hour because the child was sick, and asked for the bedsheets to be changed.

But a source at the Ocean Club guaranteed to CM that "no person in that group requested any cleaning service, neither during that evening nor on the following days".

Still according to the same source, "the cleaning staff never saw beds that had been vomited upon, and none of the English guests spoke to them about it".

This is one of the main contradictions that are intriguing the PJ and which the team lead by Paulo Rebelo wants to see clarified, at a time when two friends of the McCann couple showed their availability to give new statements in order to "correct" some declarations, as reported by Spanish newspaper 'El Mundo'. The two English citizens asked for their identity to remain undisclosed, "in order to avoid possible pressure from the McCann family".

This change in attitude appears after the revelation of the possibility that some people of the group that spent their holidays in the Algarve might become arguidos, precisely over the fact that they gave false statements. The McCanns spent their holidays at the Ocean Club with 12 other persons (three families), among which they say exists a strong friendship. The police crossed their statements and found several contradictions.

Russell is married to Jane Tanner, with whom he has two children, and she is a key witness in the case, as she says she saw a suspicious man carrying a child at 9.10 p.m. of May 3.

At that time, Gerry, Maddie's father, was standing on the same street, talking to an acquaintance, Jeremy. Both deny having seen Jane or the suspect. In the group were also the couples Fiona and David Payne, with two children, and Rachel and Matthew Oldfield, with one daughter. The oldest element of the group was Dianne Webster, aged 63, the only person who said that each couple was responsible for checking on their own children, and did not enter their friends' apartments."

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 10:00

Verder wordt door de Britse kranten idd gemeld dat de McCanns mogelijk de PJ gaan aanklagen als de zaak voorbij is.
McCanns may sue Portuguese police for £1m if Madeleine investigation is closed

dailymail.co.uk - 8th November 2007

Kate and Gerry McCann could sue the Portuguese police for failure to find their daughter, it was claimed yesterday.

The couple could sue for an estimated £1million if the investigation is closed, it was reported.

Their spokesman Clarence Mitchell said it was something the couple's legal team might consider in the future. — continued

http://www.dailymail.co.uk/pages/liv...n_page_id=177

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 10:08

Goh ik wist helemaal niet dat ze daar nog steeds mee bezig waren (moet meer nieuws gaan kijken...)! Wat erg voor iedereen die wel het verlies heeft, maar er niets mee te maken heeft. Iedereen is verdacht, maar ze zullen het toch niet gezellig met de hele vriendengroep hebben gedaan? Brrrr... En die foto... Sneu hoor. Het idee dat ze nog wel zou leven is onvoorstelbaar. Een kind van nog geen 4! Poehee..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 10:08

Jaarlijks worden er toch kinderen gestolen, waarvan er na tien jaar nog niet gevonden zijn, ik heb nog nooit gehoord dat die ouders de poilitie aanklagen, maar goed die ouders geeft niemand ook om

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 10:24

Ze zijn toch ook al een cabaretier en een duits tijdschrift aan het aanklagen. Clown
Ze hebben het er maar druk mee.

Interessante nieuwe ontwikkelingen, typisch dat nu er steeds meer belastend materiaal tegen ze lijkt te worden gevonden, ze zo hard om zich heen gaan slaan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 10:26

katiavl schreef:
Jaarlijks worden er toch kinderen gestolen, waarvan er na tien jaar nog niet gevonden zijn, ik heb nog nooit gehoord dat die ouders de poilitie aanklagen, maar goed die ouders geeft niemand ook om

Die ouders zijn dan ook niet aangeklaagd. Ik neem aan, dat ze pas gaan proberen er geld uit te slepen als het onderzoek naar hun eigen betrokkenheid op niets uitloopt...