Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:02

Magrathea schreef:
:o? Maar volgens mij worden mensen die psychisch gestoord zijn toch gewoon in een TBS kliniek gezet? Jullie doen net alsof je als je 1x zegt dat je stemmetjes hoort je met een warme handdruk de rechtbank via de voordeur mag verlaten

gewoon even helemaal afkijken, dan begrijp je misschien dat TBS ook niet zalig makend is en recidieven bescherm moeten worden

https://www.youtube.com/watch?v=xNnoyoaEDH4

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:04

MCE schreef:
Magrathea schreef:
:o? Maar volgens mij worden mensen die psychisch gestoord zijn toch gewoon in een TBS kliniek gezet? Jullie doen net alsof je als je 1x zegt dat je stemmetjes hoort je met een warme handdruk de rechtbank via de voordeur mag verlaten

gewoon even helemaal afkijken, dan begrijp je misschien dat TBS ook niet zalig makend is en recidieven bescherm moeten worden

Ik kan het nu niet kijken, kun je de belangrijkste punten samenvatten?
Ik zei overigens niet dat TBS zaligmakend is, maar ik word goed ziek van die hele "daders worden als prinsesjes behandeld" mentaliteit die ik hier soms oppik. TBS is niet perfect maar de succesverhalen hoor je niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:12

dat kan ik niet helaas, zou ook onvolledig zijn

er zullen best goede ervaringen zijn, daar twijfel ik niet aan, ik geef alleen maar aan dat recidieven -als ze vrij komen - tegen zichzelf beschermd moeten worden
juist door die TBS onderzoeken is het bekent en daar zou meer naar geluistert moeten worden

ik heb via google gezocht : presentatie boek oom anne faber
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-08-20 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:12

Magrathea schreef:
Ik kan vertellen waarom het een groot goed is dat ook moordenaars recht hebben op een eerlijk proces maar waarschijnlijk valt dat ook onder "daders ophemelen" ofzo.

Hoe je denkt over mensen met een psychische aandoening.. :n

Voor de slachtoffers en nabestaanden maakt het natuurlijk niet uit of de dader al dan niet psychisch gestoord was. Lijkt me alleen maar een nóg belangrijkere zaak om te zorgen dat zoiemand nooit meer los mag lopen in de maatschappij.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:15

elnienjo schreef:
Magrathea schreef:
Ik kan vertellen waarom het een groot goed is dat ook moordenaars recht hebben op een eerlijk proces maar waarschijnlijk valt dat ook onder "daders ophemelen" ofzo.

Hoe je denkt over mensen met een psychische aandoening.. :n

Voor de slachtoffers en nabestaanden maakt het natuurlijk niet uit of de dader al dan niet psychisch gestoord was. Lijkt me alleen maar een nóg belangrijkere zaak om te zorgen dat zoiemand nooit meer los mag lopen in de maatschappij.

Joh dat zeg ik toch ook helemaal niet? Het is gewoon van belang dat je zo iemand in een passende inrichting zet, dus niet iemand met psychoses in een gewone gevangenis. Dat heeft helemaal niks te maken met aai over de bol en weet ik het wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:29

Joh dat zeg ik toch ook helemaal niet? Het is gewoon van belang dat je zo iemand in een passende inrichting zet, dus niet iemand met psychoses in een gewone gevangenis. Dat heeft helemaal niks te maken met aai over de bol en weet ik het wat.[/quote Magrathea]

interpretaties, zoveel mensen zoveel zinnen en daar gaat het manko, er zijn gewoon te veel meningen
één lijn één structuur één wet één duidelijke richtlijn voor instanties dat iedereen weet waar ze aan toe is

zie je nu ook in de corona tijd, geen enkele minister durft te zeggen: mondkapjes verplicht
want er zijn weer zoveel meningen waardoor er weer gepraat en onderzocht en gepraat en onderzocht ( het roemruchte polderen) moet worden en dan loopt men straks weer achter de feiten aan

passende hulp, passende inrichtingen waar passende hulp geboden kan worden, maar bescherm ze wel tegen het leed wat ze anderen aan kunnen doen

daarvoor zal de zorg uit de marktwerking gehaald moeten worden!!??
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-08-20 19:02, in het totaal 3 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:30

Magrathea schreef:

Helemaal mee eens, het is nou niet zo dat TBS als zo prettig wordt ervaren. Juist met TBS kan je redelijk probleemloos de rest van je leven achter de tralies gezet worden, ook voor vergrijpen waar geen levenslang voor staat.

Popstra

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:15

En toch denk ik dat de politie in ons land en de die landen om ons heen drastisch moet veranderen. Harder optreden. Tasers gebruiken..of nog erger. No mercy!!
De maatschapij is ook veranderd en verhard en respect naar oom agent is totaal verdwenen. In Spanje bijv lopen ze al jaar en dag met automatische wapens. Daar kijk je wel link uit!

Sommige volken hebben harde aanpak kennelijk nodig.kunnen niet met , vrijheid,, om gaan.Net als sommige landen beter onder een dictator gedijen.
Jammer maar het is de realiteit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:20

Popstra schreef:
En toch denk ik dat de politie in ons land en de die landen om ons heen drastisch moet veranderen. Harder optreden. Tasers gebruiken..of nog erger. No mercy!!

Een beetje politiestaatachtig? En jammer voor degenen die onschuldig zijn maar op het verkeerde moment voor iemand anders aangezien worden?
Denk je echt dat dat een leuke maatschappij is om in te wonen?

Ik vind het echt bizar, hoe graag mensen meer geweld lijken te willen, en de rechtstaat het raam uit willen gooien. Ongeacht de slachtoffers, ondanks dat allang al bekend is dat het helemaal niet werkt en geen extra veiligheid biedt maar juist veel meer gevaarlijke situaties geeft.

Kunnen we weer terug naar 'dit nooit meer' en onze democratische rechtstaat gewoon behouden? En als je denkt dat 'sommige volken' een dictator 'nodig hebben', kun je dan aub zelf naar een land met gevestigde dictators gaan? Er zijn er genoeg op de wereld, laat Nederland daar lekker buiten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:29

Beter dat die vervelende lui daar naartoe gaan is het niet!?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:37

Popstra schreef:
De maatschapij is ook veranderd en verhard en respect naar oom agent is totaal verdwenen. In Spanje bijv lopen ze al jaar en dag met automatische wapens. Daar kijk je wel link uit!

Sommige volken hebben harde aanpak kennelijk nodig.kunnen niet met , vrijheid,, om gaan.Net als sommige landen beter onder een dictator gedijen.
Jammer maar het is de realiteit.

Het wordt in een aantal landen inderdaad gedaan en kan nou niet echt zeggen dat Spanje een land is waar het onwijs goed gaat als het gaat om naleving van de mensenrechten. Spanje is nou niet echt een lekker land politiek gezien.

Je stapt daar niet zomaar even op de politie af omdat je de weg even niet meer weet. Alles behalve wat ik wil in Nl.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:40

Popstra schreef:

Popstra: ik vind jouw ideeen een grotere bedreiging voor onze democratische rechtstaat, en ik ben banger voor waar de maatschappij heengaat door dat groeiende idee dat geweld en onderdrukking ok zijn, dan dat ik bang ben om slachtoffer te worden van crimineel geweld.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:56

Singapore is veilig én schoon. En torenhoge boetes voor kleine vergrijpen. Blijkbaar werkt straffen toch goed.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:00

Ga naar Singapore!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:02

Shadow stel je niet zo aan zeg! Zo een vaart zal het hier niet lopen dacht je wel!?

Vind jij het dan niet eng hoe sommige groeperingen hier gewoon hun goddelijke gangetje denken te kunnen gaan?
En geloof me als jij zelf een keer dupe bent van een ( gruwelijk) misdrijf of een geliefde naaste van je dan piep je wel anders.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:29

Popstra schreef:
Shadow stel je niet zo aan zeg! Zo een vaart zal het hier niet lopen dacht je wel!?

Vind jij het dan niet eng hoe sommige groeperingen hier gewoon hun goddelijke gangetje denken te kunnen gaan?

Ik vind met name extreemrechts en de normalisering van geweld en autoritaire regimes eng.

Citaat:
En geloof me als jij zelf een keer dupe bent van een ( gruwelijk) misdrijf of een geliefde naaste van je dan piep je wel anders.

Misschien. Maar ik denk dat de slachtoffers van politiegeweld of mensen die getuige zijn geweest van autoritaire regimes ook met reden 'anders piepen' dan jij. Dat gaat twee kanten op, toch?

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:47

elnienjo schreef:
Singapore is veilig én schoon. En torenhoge boetes voor kleine vergrijpen. Blijkbaar werkt straffen toch goed.

Stille meelezer maar hier wil ik toch een kanttekening bij plaatsen. De veiligheid en schone van het land is toch echt minder geworden de afgelopen jaren dus ook daar lijkt er een verloedering te zijn. Maar los daarvan, wat eerder al hier werd genoemd als belangrijk onderdeel om criminaliteit laag te houden is vooral de pakkans, en die is wel hoog in Singapore. Ik denk dat het feit dat het helemaal niet zo Westers en vrij is als het lijkt enorm bijdraagt aan de relatieve veiligheid van het land.

Maar zo zaligmakend is het leven daar niet. Er is geen echte persvrijheid, je hebt meerdere politieke partijen maar als je je publiekelijk kritisch uitlaat over de grote partij (PAP) is de kans groot dat je wordt aangeklaagd, als je niet op PAP stemt wordt je onderaan de ranglijst voor sociale huur gezet, en er is behoorlijk wat lichamelijk en seksueel geweld richting inwonende huishoudelijke hulpen wat gedoogd wordt, voor dit type gastarbeiders is er gewoon zeer weinig wettelijke bescherming. Homoseksualiteit is nog steeds strafbaar, demonstreren mag alleen met een vergunning en zo kan ik nog wel even doorgaan over wat voor fijn land het toch is.

Hoe veilig het ook is, ik wil er nooit meer wonen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:00

Shadow0 schreef:
Popstra schreef:

Popstra: ik vind jouw ideeen een grotere bedreiging voor onze democratische rechtstaat, en ik ben banger voor waar de maatschappij heengaat door dat groeiende idee dat geweld en onderdrukking ok zijn, dan dat ik bang ben om slachtoffer te worden van crimineel geweld.

Het komt misschien niet vaak voor, maar hier ben ik het hartgrondig mee eens

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:02

J508 schreef:
elnienjo schreef:

Stille meelezer maar hier wil ik toch een kanttekening bij plaatsen. De veiligheid en schone van het land is toch echt minder geworden de afgelopen jaren dus ook daar lijkt er een verloedering te zijn. Maar los daarvan, wat eerder al hier werd genoemd als belangrijk onderdeel om criminaliteit laag te houden is vooral de pakkans, en die is wel hoog in Singapore. Ik denk dat het feit dat het helemaal niet zo Westers en vrij is als het lijkt enorm bijdraagt aan de relatieve veiligheid van het land.

Maar zo zaligmakend is het leven daar niet. Er is geen echte persvrijheid, je hebt meerdere politieke partijen maar als je je publiekelijk kritisch uitlaat over de grote partij (PAP) is de kans groot dat je wordt aangeklaagd, als je niet op PAP stemt wordt je onderaan de ranglijst voor sociale huur gezet, en er is behoorlijk wat lichamelijk en seksueel geweld richting inwonende huishoudelijke hulpen wat gedoogd wordt, voor dit type gastarbeiders is er gewoon zeer weinig wettelijke bescherming. Homoseksualiteit is nog steeds strafbaar, demonstreren mag alleen met een vergunning en zo kan ik nog wel even doorgaan over wat voor fijn land het toch is.

Hoe veilig het ook is, ik wil er nooit meer wonen.

Yup. Mee eens. Verhaal hoor ik vaker over Singapore. En nog een voorbeeld van een land waar het dus totaal niet werkt: Amerika ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:23

Karl66 schreef:
Shadow0 schreef:

Het komt misschien niet vaak voor, maar hier ben ik het hartgrondig mee eens

Ik ook ! :D :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 23:20

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 23:54

elnienjo schreef:
Mooi strafproject voor gevangen in Arizona. Gevangenen moeten wilde mustangs temmen en dat werk met paarden zorgt voor een positieve gedragsverandering:
https://www.bitmagazine.nl/media/gevang ... -mustangs/

In Nederland is dat weleens met honden gedaan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 00:18

Klinkt goed! Extra voordeel is dat ze een goede skill erbij hebben wanneer ze weer buiten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 04:47

Shadow0 schreef:
Het grootste deel van wat als 'Antifa' betiteld wordt is vooral, eh, tegen fascisme. ('Antifa' klinkt heel dreigend maar is gewoon de afkorting: anti-fascisme.)
Dat is geen extreem standpunt, en de middelen waarmee dat in hoofdzaak uitgedragen wordt is door middel van vreedzame demonstraties, en dat is ook geen extreem middel. Er wordt heel veel op 1 hoop gegooid wat daar niet hoort.

Ah, de "no true scotsman fallacy".
Leuk, die was ik al een tijdje niet tegen gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:31

enzino schreef:
Shadow0 schreef:
Het grootste deel van wat als 'Antifa' betiteld wordt is vooral, eh, tegen fascisme. ('Antifa' klinkt heel dreigend maar is gewoon de afkorting: anti-fascisme.)
Dat is geen extreem standpunt, en de middelen waarmee dat in hoofdzaak uitgedragen wordt is door middel van vreedzame demonstraties, en dat is ook geen extreem middel. Er wordt heel veel op 1 hoop gegooid wat daar niet hoort.

Ah, de "no true scotsman fallacy".
Leuk, die was ik al een tijdje niet tegen gekomen.

no true scotsman fallacy" dank je wel, kende deze ik nog niet moest even de verklarende tekst op zoeken, weer wat geleerd