Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 09:15

Op de opmerking van Roos_m van 2 pagina's geleden ga ik verder maar niet in :')

De longstay is trouwens nog best 'luxe' voor Nederlandse gevangenisbegrippen. Er was een tijdje geleden nog een interessante documentaire over. Ja, er staat een hek omheen en ze mogen het terrein niet af, maar verder kun je het nog best huiselijk noemen.

sloffiee

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:17

oke dat is zo was maar even een vraag......

Dani

IMJ schreef:
Sorry mod.. maar het is toch logisch dat mensen hier hun frustratie plaatsten?

Uiteraard is dat begrijpelijk. :j En dat mag ook, je mag zeker die frustratie uiten over wat er is gebeurd en hoe dat heeft kunnen gebeuren. Wat niet mag is uitgebreid bespreken hoe de verdachte zo gruwelijk mogelijk gestraft kan worden, of discussiëren over of de doodstraf weer ingevoerd moet worden. Omdat zo'n gesprek al snel het topic gaat overheersen, en dat is niet de bedoeling.

Anoniem

Ik wou niemand voor de neus stoten.. ik hoop gewoon te hard dat anne verder niets bewust is aangedaan. Dat kwam er wat onhandig uit.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 09:17

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:19

De kans dat dit je overkomt is gelukkig minimaal, we leven nogsteeds in een erg veilig land helaas trof Anne de verkeerde persoon.
Zoals Hilli ook zegt, laat ze eens goed gaan kijken naar de vrijheden van bepaalde personen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:19

sloffiee schreef:
het is in en in triest... hoe je het went of keert :( waarom kunnen ze tegenwoordig niet van vrouwen afblijven
toch blijft de vraag steeds bij mij hangen van. waarom ga je voor je lol om.17.00 in de spoelende regen een route fietsen ? het word al vroeg donker dat snap ik even niet

Omdat het prachtig weer was die dag. 's Middags was het hier in het zuiden 23 graden. Er werd voor de avond regen voorspeld, buien hier en daar niet overal. Prima weer om te gaan fietsen. Veel mensen vinden dat raar. Nog meer mensen niet en doen het gelukkig.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:20

bruintje123 schreef:
Een klopjacht komt er echt niet.
Grootspraak. Nederlanders zijn daar veel te braafjes voor.

Wel als er kopgeld op staat....als we allemaal 1 euro doneren, zijn er vast liefhebbers *D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:21

IMJ schreef:
sloffiee schreef:
het is in en in triest... hoe je het went of keert :( waarom kunnen ze tegenwoordig niet van vrouwen afblijven
toch blijft de vraag steeds bij mij hangen van. waarom ga je voor je lol om.17.00 in de spoelende regen een route fietsen ? het word al vroeg donker dat snap ik even niet

Ze kon er niets aan doen!!!
Al was het 12 uur in de nacht!

precies.... al had ze naakt buiten staan te dansen in de regen... je blijft gewoon van een ander af.
Ik wandel en fiets ook vaak... ook in het donker.

Ik heb ook met zulke gasten gewerkt, die slaan toe bij elke kans kunnen zich ook jaren "goed" houden en aangepast gedrag laten zien in de hoop meer vrijheid te krijgen en toe te kunnen slaan. Daar kan je als slachtoffer helemaal niks aan doen.

Wat de pieterbaan meneer roept, het falen... had imo niks uit hoeven maken gemaakt, ook in de TBS krijgen ze bij goed gedrag proefverlof.
Bij bewezen in en in slechte mensen... is het ook zo dat ze jaren zich kunnen inhouden, jaren charmant behulpzaam gedrag kunnen laten zien en met smart wachten op de kans om toe te slaan.
Zulke mensen, daar faalt het systeem op, die moet je op een gegeven moment gewoon weer naar buiten laten, ook al wil je dat als begeleiding niet eens.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 09:21

Ik heb altijd het motto dat je van regen niet smelt, dus ik stap ook gewoon op de fiets wanneer ze regen voorspellen. En zo met mij nog miljoenen mensen.
En aan haar jas te zien had ze er zelf ook wel rekening mee gehouden. In bosrijke omgeving heb je ook veel beschutting van bomen natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 13-10-17 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:21

sloffiee schreef:

Het was om 17 uur nog prachtig weer hier, dat noodweer begon zo rond 19 uur. Sowieso fietste Anne op een tijdstip dat veel mensen van werk naar huis fietsen, dat had bij haar ook het geval kunnen zijn. Niets vreemds aan om rond die tijd op een fiets te zitten. En idd, wat anderen al zeggen: al was het midden in de nacht geweest.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:24

Mijn man drukte mij gisteren nog eens op het hart, dat hij echt geen rare gedachtegang heeft om mij niet alleen door het donker te willen laten fietsen, lopen oid. Wat mij dan alleen kopzorgen bezorgd, is dat deze zaak niet eens in het donker is uitgevoerd. Dat is een "beangstigende" gedachte.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:25

Ik reed vroeger met mijn paard van de manege naar de boerderij, door de polder, in pikkedonker. Heus goed verlicht, maar wel alleen door de polder. Dat kon volgens mij wel. Daarnaast: ik heb het recht om buiten te lopen, 's nachts, in de regen. Al doe ik dat in m'n blote kont.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:27

En dat maakt dit zo eng. Even na 19 uur. De dag was prachtig. Een heel gewoon meisje op een hele gewone fiets koos voor een mooie route.
Niéts bijzonders.. iedereen had er kunnen fietsen. Helaas fietste ze nu net alleen..

Door de heel gewone selfie eventjes ervoor kregen we er een gezicht bij..

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:28

Chiave schreef:
Ik reed vroeger met mijn paard van de manege naar de boerderij, door de polder, in pikkedonker. Heus goed verlicht, maar wel alleen door de polder. Dat kon volgens mij wel. Daarnaast: ik heb het recht om buiten te lopen, 's nachts, in de regen. Al doe ik dat in m'n blote kont.

Helaas is in de harde werkelijkheid gebleken dat de daders
meer rechten hebben ......

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:31

Ik heb wel echt respect voor de rechercheurs hoor. Dat ze heel langzaam naar de plek des onheils werken.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:32

Cayenne schreef:
Op de opmerking van Roos_m van 2 pagina's geleden ga ik verder maar niet in :')

De longstay is trouwens nog best 'luxe' voor Nederlandse gevangenisbegrippen. Er was een tijdje geleden nog een interessante documentaire over. Ja, er staat een hek omheen en ze mogen het terrein niet af, maar verder kun je het nog best huiselijk noemen.

Ik ben een keer in Zeeland geweest op de longstay en ze hebben het inderdaad niet verkeerd. Ze hadden een gemeenschappelijke 'bar' (zonder alcohol natuurlijk) en verschillende werkplaatsen. Cliënten daar maken onder andere meubels van steigerhout (mooi!), pakken dingen in en kunnen knutselen. Er was zelfs een pony. Ze moeten natuurlijk iets met hun tijd en nu waren ze ook echt nuttig bezig. Veel fabrieksproducten komen daar vandaan.

Maar goed, dit waren ook mensen met een stoornis. Ze waren allemaal geestesziek. Ze zijn niet expres zo geworden, als ze hadden mogen kiezen hadden ze die ziekte natuurlijk niet gehad. In dit artikel las ik laatst over geestesziektes en het raakte met wel. En dan vooral deze zin: "Mentale ziektes zijn niet anders dan fysieke kwalen - het enige verschil is het orgaan: je brein." Ik vind het heel goed dat we mensen die een gevaar zijn op een fatsoenlijke manier uit de samenleving kunnen houden. Maar in het geval van Michael P. denk ik wel anders. Dit was namelijk al zijn tweede kans. Iedereen verdient in mijn ogen een tweede kans, maar als je het dan al verziekt voordat je nog maar buiten bent mag je van mij gewoon levenslang achter slot en grendel. Niks geen tbs, stop die tijd en moeite maar in iemand die niet recidiveert.

BloemBloem schreef:
Chiave schreef:

Helaas is in de harde werkelijkheid gebleken dat de daders
meer rechten hebben ......

Het is niet zo dat het nu nergens meer veilig is hè. Dit is iets van alle tijden. Ik vind niet dat we elkaar nu angst in moeten gaan boezemen. Het is vreselijk dat het is gebeurd, maar het is niet zo dat de kans gigantisch is dat je van je fiets wordt getrokken. Mensen zijn nu eenmaal beesten, dat is al sinds het begin van ons ontstaan zo. Het is alleen een beetje jammer dat deze gewoon vrij rondliep terwijl dat niet had gemogen.
Laatst bijgewerkt door _Reneee op 13-10-17 09:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 09:32

Maar 2 weken geleden ging de zon wel rond 19:15 uur onder.
En dan in combinatie met het donkere weer en donkere omgeving.. Er zijn daar paadjes die overdag ook best erg donker kunnen zijn, zoals het Berkenlaantje.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:34

als de zon ondergaat is het nog niet donker. Let vanavond maar op.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:34

Heftig c_alsemgeest!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 09:36

IMJ schreef:
als de zon ondergaat is het nog niet donker. Let vanavond maar op.

Dat weet ik, maar in combinatie met regenachtig weer en een beboste omgeving waar mogelijk ook geen verlichting was, dan zie je soms toch erg weinig.
Maar feit blijft natuurlijk dat dit ook op klaarlichte zonnige dagen in een drukke omgeving gebeurd.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 13-10-17 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:36

Ik refereer aan de post waarom Anne 's avonds is gaan fietsen. Ik zeg niet dat we nu niet meer in het donker moeten lopen.

Dat ik persoonlijk angst heb, is mijn probleem. Ik benadruk dat ik niet anderen opjut.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:38

Ik praat niemand angst toe Rene, leven moet kunnen zonder angst, helaas
is het wel zo dat je dus gewoon altijd alert moet zijn.

Wat ik met die "gozer" zou doen weten jullie inmiddels wel, en het lijkt mij als Politiek Den Haag enorm moeilijk hoe ze dit soort gruwelijke daden willen gaan voorkomen in de toekomst. Ondanks dat iemand met een geesteziekte in een kliniek verkeerd, zal hij of zij toch weer een keer naar buiten moeten. Hoe ga je in vredesnaam voorkomen dat deze mensen niet weer in de verleiding komen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:42

Als je ziet wat voor gruwelijke dingen dit monster met de andere 2 meisjes langdurig heeft gedaan had hij nooit op straat meer mogen komen. En dan laat ik de overvallen nog buiten beschouwing.
DAT is wat Den Haag moet gaan veranderen. Zulk beestachtig gedrag moet zonder pardon voor altijd achter de tralies. TBS is dan ook niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:45

Het gekke is, als ze midden in de nacht was gaan fietsen, zou deze gek wél binnen gezeten hebben.
Tijdstip, plek etc maakt niets uit. De verkeerde plek, de verkeerde tijd en de verkeerde persoon, die combinatie kan altijd en overal.
We mogen ons er niet door laten leiden, maar opletten en voorzorgsmaatregelen nemen is een goed idee.
Zonder haar selfie, of überhaupt haar telefoon was er misschien veel minder of geen startpunt geweest. Het heeft haar helaas niet kunnen redden, maar het vinden van de verdachte en daardoor van Anne zelf zeker wel versneld.