Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alet74 schreef:@jantergouw: hij had echt heus wel 'nee' mogen zeggen. Er is altijd een keuze. Wie zegt dat dit beter is/zal zijn, dat moet allemaal nog blijken.
Ann schreef:Tja, die partijstructuur is een discussietopic an sich waard.Verbazingwekkend vind ik hem als je het democratisch bekijkt.
Ann schreef:Tja, die partijstructuur is een discussietopic an sich waard.Verbazingwekkend vind ik hem als je het democratisch bekijkt.
jantergouw schreef:Ik ben een sociaal mens en verdiep me graag objectief (!) in álle partijen, o.a. om tunnelvisie te voorkomen.Het lijkt mij dat niet PVV stemmers zich daar helemaal niet druk om hoeven te maken. Die hebben problemen zat bij hun eigen partijen om zich over te roeren.![]()
Het is helemaal volgens wat wettelijk toegestaan is, en de PVV stemmers zelf zien er geen enkel probleem in. Terecht als je alle commotie bekijkt die er nu bij de andere partijen heerst. Zelf ben ik heel blij dat het bij de PVV heel rustig is, en dat zal ook meer mensen trekken die PVV gaan stemmen. Een partij waar geen onderlinge ruzie en verdeeldheid is. Echt een verademing als je dat vergelijkt met de PVDA en het CDA waar ze zowat rollebollend over de straat gaan.
sarabande schreef:Ann schreef:Tja, die partijstructuur is een discussietopic an sich waard.Verbazingwekkend vind ik hem als je het democratisch bekijkt.
Ja dat gaat toch een keertje spaak lopen Hero houdt zich nu in, maar ik kan me niet voorstellen dat 26 mensen het blijven goedvinden dat ze nergens inspraak of een mening over mogen hebben.
Dat kan iedereen wel braaf toegezegd hebben maar in de praktijk moet het zich nog maar bewijzen.
En dan wil hij ook nog met die structuur mensen in de provincie en de eerste kamer en zich met het buitenland bemoeien en overal de supervisie op hebben, hij kan zich beter laten klonen
Shadow0 schreef:jantergouw schreef:Waarom zou Wilders nee zeggen tegen zo'n geweldig presentje?
Maar dat was niet wat je schreef. Je schreef dat hij geen keuze had. Die keuze had hij natuurlijk welHij heeft een voor hem voordelige keuze gemaakt maar het was een keuze. Hij is niet gedwongen op welke wijze dan ook.
Shadow0 schreef:Mijn excuus. Janderegelaa schreef dat hij geen keuze had. Die keuze had hij natuurlijk welHij heeft een voor hem voordelige keuze gemaakt maar het was een keuze. Hij is niet gedwongen op welke wijze dan ook.
janderegelaa schreef:Hem mee laten reageren was sowieso makkelijker geweest om hem bij de volgende verkiezingen af te kunnen serveren. Nu kan hij doorbouwen aan de PVV.
Stiekem vinden diverse partijen het echt wel makkelijk als hij de kastanjes uit het vuur haalt voor wat betreft het vreemdelingen beleid want nu kunnen zij hun pseudo- correctheid handhaven.
jantergouw schreef:janderegelaa schreef:Hem mee laten reageren was sowieso makkelijker geweest om hem bij de volgende verkiezingen af te kunnen serveren. Nu kan hij doorbouwen aan de PVV.
Stiekem vinden diverse partijen het echt wel makkelijk als hij de kastanjes uit het vuur haalt voor wat betreft het vreemdelingen beleid want nu kunnen zij hun pseudo- correctheid handhaven.
Zo is het helemaal. Zowel VVD als CDA steunen zijn punten veel meer dan ze openlijk durven te bekennen. Dat is de hoofdreden dat ze met de PVV in zee gaan, alle kritiek ten spijt. Daarom weet ik heel zeker dat hij veel meer punten binnenhaalt in zijn gedoogakkoord als men nu denkt.
Als je goed luistert, dan is voor het CDA maar één ding echt belangrijk, vrijheid van godsdienst. Nou, die geeft Wilders ze zonder met z'n ogen te knipperen. Hij is daar ook voor, dat kost hem dus geen enkele moeite. Voor de islam zal dat in zijn optiek niet tellen, omdat hij dat ziet als een ideologie. Dat weet Verhagen, daarom hebben ze heel slim gezegd dat ze dat verschil van inzicht accepteren van elkaar. Op die manier hebben ze alle gaten dichtgetimmerd, en kunnen ze Rutte I gaan installeren. Rutte bemoeit zich al helemaal niet met die discussie, want hij is het nog meer eens met Wilders dan Verhagen al is. En het sluwe is dat ze het spel zo knap spelen dat iedereen er met open ogen in tuint.
Shadow0 schreef:janderegelaa schreef:En vrijheid van godsdienst hebben ze sowieso. Hij zegt niet "alle moslims in Nederland moeten de Islam vaarwel zeggen".
Nou, daar komt het toch wel ongeveer op neer. Hij zegt namelijk dat hij de Islam niet erkent als religie, en de Koran wil verbieden.
janderegelaa schreef:De Islam is natuurlijk wel een godsdienst maar er is een grote groep beoefenaars die de Koran uivoeren als een ideologie met het zwaard in de hand i.p.v. een leidraad om zoveel mogelijk naar te leven binnen de grenzen van het toelaatbare. En dáár wil Wilders vanaf.
Shadow0 schreef:janderegelaa schreef:De Islam is natuurlijk wel een godsdienst maar er is een grote groep beoefenaars die de Koran uivoeren als een ideologie met het zwaard in de hand i.p.v. een leidraad om zoveel mogelijk naar te leven binnen de grenzen van het toelaatbare. En dáár wil Wilders vanaf.
Dan moet Wilders dat zeggen. Ook in z'n partijprogramma.