Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:03

Tja, die partijstructuur is een discussietopic an sich waard. :+ Verbazingwekkend vind ik hem als je het democratisch bekijkt.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 13:16

Alet74 schreef:
@jantergouw: hij had echt heus wel 'nee' mogen zeggen. Er is altijd een keuze. Wie zegt dat dit beter is/zal zijn, dat moet allemaal nog blijken.

Waarom zou hij nee moeten zeggen? Hij krijgt een cadeautje van het CDA in de schoot geworpen, en dan zou hij nee moeten zeggen? 8)7
Op deze manier kan hij programmapunten binnenhalen, die hij vanuit de oppositie nooit voor mekaar zou krijgen.
En een ieder die zegt dat hij geen punten binnen gaat halen, droom lekker door, want zijn steun gaat hij echt niet geven als hij er niets voor terug krijgt. Dat is voor een beetje logisch denkend mens een zekerheid als de zon die iedere morgen opkomt.

Ann schreef:
Tja, die partijstructuur is een discussietopic an sich waard. :+ Verbazingwekkend vind ik hem als je het democratisch bekijkt.

Het lijkt mij dat niet PVV stemmers zich daar helemaal niet druk om hoeven te maken. Die hebben problemen zat bij hun eigen partijen om zich over te roeren. :D
Het is helemaal volgens wat wettelijk toegestaan is, en de PVV stemmers zelf zien er geen enkel probleem in. Terecht als je alle commotie bekijkt die er nu bij de andere partijen heerst. Zelf ben ik heel blij dat het bij de PVV heel rustig is, en dat zal ook meer mensen trekken die PVV gaan stemmen. Een partij waar geen onderlinge ruzie en verdeeldheid is. Echt een verademing als je dat vergelijkt met de PVDA en het CDA waar ze zowat rollebollend over de straat gaan. +:)+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:22

Ann schreef:

Ja dat gaat toch een keertje spaak lopen Hero houdt zich nu in, maar ik kan me niet voorstellen dat 26 mensen het blijven goedvinden dat ze nergens inspraak of een mening over mogen hebben.
Dat kan iedereen wel braaf toegezegd hebben maar in de praktijk moet het zich nog maar bewijzen.
En dan wil hij ook nog met die structuur mensen in de provincie en de eerste kamer en zich met het buitenland bemoeien en overal de supervisie op hebben, hij kan zich beter laten klonen :D

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:23

jantergouw schreef:
Het lijkt mij dat niet PVV stemmers zich daar helemaal niet druk om hoeven te maken. Die hebben problemen zat bij hun eigen partijen om zich over te roeren. :D
Het is helemaal volgens wat wettelijk toegestaan is, en de PVV stemmers zelf zien er geen enkel probleem in. Terecht als je alle commotie bekijkt die er nu bij de andere partijen heerst. Zelf ben ik heel blij dat het bij de PVV heel rustig is, en dat zal ook meer mensen trekken die PVV gaan stemmen. Een partij waar geen onderlinge ruzie en verdeeldheid is. Echt een verademing als je dat vergelijkt met de PVDA en het CDA waar ze zowat rollebollend over de straat gaan. +:)+
Ik ben een sociaal mens en verdiep me graag objectief (!) in álle partijen, o.a. om tunnelvisie te voorkomen. :j
Ik zie het voordeel wel wat je noemt. Een nadeel is imo echter dat het op deze manier best moeilijk schijnt te zijn om geschikte mensen te vinden om zijn kiezers te kunnen vertegenwoordigen. Veel mensen hebben nogal de neiging gehad om niet zo open te zijn over hun verleden, wat niet altijd positief is uitgevallen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:31

jantergouw schreef:
en het CDA waar ze zowat rollebollend over de straat gaan.

Vreemd, een paar dagen geleden was er volgens jou toch geen onrust binnen het CDA?

jantergouw

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 14:00

Dat er geen onrust was heb ik nooit en nergens beweerd, ik zei dat het geen invloed zou hebben op de besluitvorming van Verhagen. Die wil zo graag minister van buitenlandse zaken blijven dat er heel wat meer voor nodig is dan nu het geval is. Je moet echt iets gaan doen aan het lezen en interpreteren van mijn berichten, want het meest van de tijd kloppen ze niet. ;-)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 14:04

sarabande schreef:
Ann schreef:

Ja dat gaat toch een keertje spaak lopen Hero houdt zich nu in, maar ik kan me niet voorstellen dat 26 mensen het blijven goedvinden dat ze nergens inspraak of een mening over mogen hebben.
Dat kan iedereen wel braaf toegezegd hebben maar in de praktijk moet het zich nog maar bewijzen.
En dan wil hij ook nog met die structuur mensen in de provincie en de eerste kamer en zich met het buitenland bemoeien en overal de supervisie op hebben, hij kan zich beter laten klonen :D

Dan moet Hero opschieten, want vanaf maart volgend jaar wordt hij de voorzitter van de PVV fractie in de Eerste Kamer en is het eventuele probleem als sneeuw voor de zon verdwenen. Men hoopt op allerlei gebeurtenissen die nooit plaats gaan vinden, en derhalve allemaal dooie mussen zijn.
Hoop doet gekken en dwazen in vreugde leven

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:08

Nu moet ik toch wel erg hard lachen jantergouw:
"Je moet echt iets gaan doen aan het lezen en interpreteren van mijn berichten, want het meest van de tijd kloppen ze niet. " Die indruk heb ik namelijk ook wel eens, dat je berichten niet helemaal kloppen ;)

Want nogmaals: Wilders kon echt 'nee' zeggen. Nederland is een democratisch land, dan mag dat!
En hij belooft straks (misschien, als het allemaal doorgaat) in een akkoord dat hij het kabinet steunen zal. Dus kan hij dan niet meer zeggen dat hij iets niet wil, dat is gezichtsverlies voor Wilders.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 14:21

Dat is het mooie van vrijheid van meningsuiting. Jij mag de indruk hebben dat mijn uitspraken niet kloppen. Je mag ze ook uitspreken, wat natuurlijk niets zegt over het waarheidsgehalte van jouw indruk of uitspraken. Dat zijn weer twee los van elkaar staande fenomenen. -:)
Waarom zou Wilders nee zeggen tegen zo'n geweldig presentje? Als jij het weet, mag je het zeggen. :j
Hij hoeft alleen maar te steunen wat in het gedoogakkoord staat. Voor de rest kan hij doen en laten wat hij wil.
Wat er in het regeerakkoord staat, daar mag hij het nog steeds mee oneens zijn, het enige dat hij niet mag is de regering om punten die in dat regeerakkoord staan, naar huis sturen.
Blijkbaar heb je je niet erg verdiept in wat nu precies zo'n gedoog formule inhoudt.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 22-08-10 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:23

jantergouw schreef:
Waarom zou Wilders nee zeggen tegen zo'n geweldig presentje?

Maar dat was niet wat je schreef. Je schreef dat hij geen keuze had. Die keuze had hij natuurlijk wel :) Hij heeft een voor hem voordelige keuze gemaakt maar het was een keuze. Hij is niet gedwongen op welke wijze dan ook.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 14:26

Shadow0 schreef:
jantergouw schreef:
Waarom zou Wilders nee zeggen tegen zo'n geweldig presentje?

Maar dat was niet wat je schreef. Je schreef dat hij geen keuze had. Die keuze had hij natuurlijk wel :) Hij heeft een voor hem voordelige keuze gemaakt maar het was een keuze. Hij is niet gedwongen op welke wijze dan ook.

Je haalt weer gebruikers door elkaar, want ik heb nergens beweerd dat hij geen keus had. Misschien kun je dat even quoten, dan weten we waar dit over gaat. _O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:50

Mijn excuus. Janderegelaa schreef dat hij geen keuze had. Die keuze had hij natuurlijk wel :) Hij heeft een voor hem voordelige keuze gemaakt maar het was een keuze. Hij is niet gedwongen op welke wijze dan ook.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 15:19

Shadow0 schreef:
Mijn excuus. Janderegelaa schreef dat hij geen keuze had. Die keuze had hij natuurlijk wel :) Hij heeft een voor hem voordelige keuze gemaakt maar het was een keuze. Hij is niet gedwongen op welke wijze dan ook.

geeft niets, iedereen maakt wel eens een foutje. :(:)

Vertel mij eens welke keus Wilders had moeten maken en vooral, waarom?
Ik zie dat namelijk helemaal niet. Hij kreeg nu de mogelijkheid op een presenteerblaadje aangeboden om toch invloed te hebben op het regeringsbeleid en geen risico te lopen wat ongeschikte bewindslieden betreft. Waarom zou hij dan nee hebben moeten zeggen?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:15

Het is inderdaad heel begrijpelijk dat hij voor deze optie heeft gekozen. Zoals al eerder gezegd, zit hij nu in de beste positie en kan doen & laten wat het beste voor hém is, zonder verantwoordelijkheid af te hoeven leggen. Maar zeggen (niet door jou) dat hij liever daadwerkelijk was gaan regeren, is een beetje 'stierenpoep'. ;)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 18:58

Ik geloof echt dat hij het allerliefst minister van integratie zou zijn geworden. Dan zou hij pas echt zijn beleid hebben kunnen uitvoeren. Maar het CDA houdt het tegen, dus wat dat betreft heeft hij niets te willen. Ik vind het trouwens heel dom van het CDA. Als minister had hij veel meer in moeten binden dan hij nu hoeft te doen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:11

Hem mee laten reageren was sowieso makkelijker geweest om hem bij de volgende verkiezingen af te kunnen serveren. Nu kan hij doorbouwen aan de PVV.

Stiekem vinden diverse partijen het echt wel makkelijk als hij de kastanjes uit het vuur haalt voor wat betreft het vreemdelingen beleid want nu kunnen zij hun pseudo- correctheid handhaven.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 20:54

janderegelaa schreef:
Hem mee laten reageren was sowieso makkelijker geweest om hem bij de volgende verkiezingen af te kunnen serveren. Nu kan hij doorbouwen aan de PVV.

Stiekem vinden diverse partijen het echt wel makkelijk als hij de kastanjes uit het vuur haalt voor wat betreft het vreemdelingen beleid want nu kunnen zij hun pseudo- correctheid handhaven.

Zo is het helemaal. Zowel VVD als CDA steunen zijn punten veel meer dan ze openlijk durven te bekennen. Dat is de hoofdreden dat ze met de PVV in zee gaan, alle kritiek ten spijt. Daarom weet ik heel zeker dat hij veel meer punten binnenhaalt in zijn gedoogakkoord als men nu denkt.
Als je goed luistert, dan is voor het CDA maar één ding echt belangrijk, vrijheid van godsdienst. Nou, die geeft Wilders ze zonder met z'n ogen te knipperen. Hij is daar ook voor, dat kost hem dus geen enkele moeite. Voor de islam zal dat in zijn optiek niet tellen, omdat hij dat ziet als een ideologie. Dat weet Verhagen, daarom hebben ze heel slim gezegd dat ze dat verschil van inzicht accepteren van elkaar. Op die manier hebben ze alle gaten dichtgetimmerd, en kunnen ze Rutte I gaan installeren. Rutte bemoeit zich al helemaal niet met die discussie, want hij is het nog meer eens met Wilders dan Verhagen al is. En het sluwe is dat ze het spel zo knap spelen dat iedereen er met open ogen in tuint.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 23:52

jantergouw schreef:
janderegelaa schreef:

Zo is het helemaal. Zowel VVD als CDA steunen zijn punten veel meer dan ze openlijk durven te bekennen. Dat is de hoofdreden dat ze met de PVV in zee gaan, alle kritiek ten spijt. Daarom weet ik heel zeker dat hij veel meer punten binnenhaalt in zijn gedoogakkoord als men nu denkt.
Als je goed luistert, dan is voor het CDA maar één ding echt belangrijk, vrijheid van godsdienst. Nou, die geeft Wilders ze zonder met z'n ogen te knipperen. Hij is daar ook voor, dat kost hem dus geen enkele moeite. Voor de islam zal dat in zijn optiek niet tellen, omdat hij dat ziet als een ideologie. Dat weet Verhagen, daarom hebben ze heel slim gezegd dat ze dat verschil van inzicht accepteren van elkaar. Op die manier hebben ze alle gaten dichtgetimmerd, en kunnen ze Rutte I gaan installeren. Rutte bemoeit zich al helemaal niet met die discussie, want hij is het nog meer eens met Wilders dan Verhagen al is. En het sluwe is dat ze het spel zo knap spelen dat iedereen er met open ogen in tuint.

En vrijheid van godsdienst hebben ze sowieso. Hij zegt niet "alle moslims in Nederland moeten de Islam vaarwel zeggen".

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:18

Ambtenaren bedenken zich: toch maar onder de PVV

Tja. Dan kun je als principiële weigerambtenaar wel allerhande piketpaaltjes de grond in rammen voor je toekomstige werkgever, als het er op aan komt moet er toch gewoon brood op de plank komen. En moeder de vrouw zeurt ook alweer een tijdje over een nieuwe keuken, dus dat het OVERWELDIGENDE verzet tegen het 'dienen onder de PVV' bij onze raamambtenaren enigszins is geslonken, is niet zo gek. Kleine terugblik. In 2009 lieten meer dan de helft van alle ambtenaren weten 'problemen' te hebben met het werken onder een eventueel PVV bestuur. Maarliefst eenderde zou zelfs OPSTAPPEN als het zo ver zou komen. Nou nou, poe poe. Wat een engagement opeens. Ook nooit eerder wat van gemerkt. Inmiddels is de storm dan ook wel weer wat gaan liggen. Vandaag de dag staan de cijfers er zo voor: 11% van de ambtenaren zou 'in gewetensnood' (boeiuhh) komen onder Geert I, maar slechts 1% gaat in dat geval ook echt op zoek naar een andere job. Kom op jongens, 1% overheidskrimp is nog lang niet genoeg om ons uit de crisis te trekken! Dat moet meer worden. Krab uzelf dus nog maar eens achter de oren, denk aan al het harde werk dat er straks met veel minder mensen in uw kantoortuin verricht moet worden en trek uw conclusies. Werkweigeren maarrr! Opgeruimd staat netjes.

Bron: spitsnieuws & GeenStijl

Edit: Ambtenaren in het Haagse zijn doorgaans wat eerder geïnformeerd dan de gemiddelde burger dus ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er binnenkort witte rook uit de schoorsteen van het torentje komt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:42

janderegelaa schreef:
En vrijheid van godsdienst hebben ze sowieso. Hij zegt niet "alle moslims in Nederland moeten de Islam vaarwel zeggen".

Nou, daar komt het toch wel ongeveer op neer. Hij zegt namelijk dat hij de Islam niet erkent als religie, en de Koran wil verbieden.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:26

Shadow0 schreef:
janderegelaa schreef:

Nou, daar komt het toch wel ongeveer op neer. Hij zegt namelijk dat hij de Islam niet erkent als religie, en de Koran wil verbieden.

De Islam is natuurlijk wel een godsdienst maar er is een grote groep beoefenaars die de Koran uivoeren als een ideologie met het zwaard in de hand i.p.v. een leidraad om zoveel mogelijk naar te leven binnen de grenzen van het toelaatbare. En dáár wil Wilders vanaf.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:51

janderegelaa schreef:
De Islam is natuurlijk wel een godsdienst maar er is een grote groep beoefenaars die de Koran uivoeren als een ideologie met het zwaard in de hand i.p.v. een leidraad om zoveel mogelijk naar te leven binnen de grenzen van het toelaatbare. En dáár wil Wilders vanaf.

Dan moet Wilders dat zeggen. Ook in z'n partijprogramma.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:53

En hoe zit dat juridisch gezien dan? Ik kan me nl. niet voorstellen dat er dan zo'n subjectief verschil mogelijk is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:56

Vraag blijft als je ergens vanaf wilt, waarom dan het kwaad ophitsen zodat het groeit in plaats van afneemt :?

Antwoord, de enige die beter wordt van de door Wilders gebruikte methode is hij zelf.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:57

Shadow0 schreef:
janderegelaa schreef:

Dan moet Wilders dat zeggen. Ook in z'n partijprogramma.

Dat zegt hij ook:

Dit boek zet aan tot haat en moord, en past daarom niet in onze rechtsorde. Als moslims willen participeren, moeten ze afstand nemen van deze Koran.

Bron: http://www.volkskrant.nl/binnenland/article451302.ece

Hij zegt dus niet dat ze de Islam op moeten geven. Ze moeten alleen afstand nemen van de gewelddadige aansporingen die in de Koran staan.