wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:33

Dat betekent niet dat het objectief is.. Ik neem aan dat er geen positieve uitspraken tussen staan :)

Alleen maar het negatieve quoten heet gewoon zwartmaken.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:35

8nnemiek schreef:
De link kan ik niet openen hier op mn werk, maar zo te horen is de site niet erg objectief :Y)

Wat heet objectief? Het is een Wilders uitspraken generator, waarbij zijn eigen uitspraken eindeloos tot nieuwe zinnen worden gevormd. Eigenlijk precies wat hij zelf doet, maar dan sneller.

Wat heet positief? Veel mensen vinden dit juist positieve uitspraken, dat is het trieste van de hele zaak.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:49

Kan de link niet openen maar begrijp nu dus dat er uitspraken op staan die niet van wilders zijn maar dat het uitspraken zijn die gevormd zijn door samenvoegsels van Wilders uitspraken.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:08

Wilders is gewoon een politiek strategisch genie. Dat zullen zijn tegenstanders niet prettig vinden, maar zojuist heeft hij er voor gezorgd dat het CDA vandaag, en de komende dagen, in de verdediging zal moeten om maar uit te gaan leggen dat zij niet de schuldige is aan het mislukken van de rechtse coalitie besprekingen. Het is nu een kwestie van tijd alvorens de formateur en/of de VVD dit ook zullen gaan doen. En weer zal dit stemwinst voor de PVV en VVD tot gevolg hebben.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:12

Volgens mij wil Verhagen gewoon pas besprekingen voeren als PVV en VVD er op hoofdlijnen ui tzijn. Als die twee er al niet uitkomen, heeft het geen zin om je als CDA te mengen in de discussie.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:21

PattyOosten schreef:
Volgens mij wil Verhagen gewoon pas besprekingen voeren als PVV en VVD er op hoofdlijnen ui tzijn. Als die twee er al niet uitkomen, heeft het geen zin om je als CDA te mengen in de discussie.

Kan wel zijn, maar voorlopig heeft het CDA nu officieel de zwarte piet in handen, en die moeten ze maar eens kwijt zien te raken.
Nu zijn ze verplicht om zich hetzelfde op te stellen als de PVDA en VVD gaan praten. Ook dan moeten ze gaan stellen dat die twee er eerst uit moeten zien te komen, omdat de verschillen tussen die twee nog groter zijn dan die tussen VVD en PVV. Dat gaat de volgende stap worden in het strategische schaakspel van Wilders. Zoals ik zei, Wilders speelt het spel gewoon het slimst van allemaal.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:26

janesmith schreef:
Kan wel zijn, maar voorlopig heeft het CDA nu officieel de zwarte piet in handen, en die moeten ze maar eens kwijt zien te raken.

Zo te zien laat het CDA heel slim die zwarte Piet aan zich voorbij gaan. Wilders kan moeilijk gaan schelden als de leden in meerderheid tegen samenwerking met de PVV stemmen.

En dan kan de VVD ook zonder kleerscheuren van hem af komen. Maar goed eigenlijk zou ik dat strategische wonder wel eerst in de regering willen zien, eens kijken hoe deze van ouds her ultra rechtse politicus zijn sociale plannen overeind gaat houden.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:29

sarabande schreef:
janesmith schreef:

Zo te zien laat het CDA heel slim die zwarte Piet aan zich voorbij gaan. Wilders kan moeilijk gaan schelden als de leden in meerderheid tegen samenwerking met de PVV stemmen.

En dan kan de VVD ook zonder kleerscheuren van hem af komen. Maar goed eigenlijk zou ik dat strategische wonder wel eerst in de regering willen zien, eens kijken hoe deze van ouds her ultra rechtse politicus zijn sociale plannen overeind gaat houden.

Volgens jou staat links te trappelen om een regering te vormen, maar er is helemaal geen links kabinet mogelijk! Is geen meerderheid voor, dus over welk links kabinet had jij het eigenlijk?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:40

VVD+PVDA+CDA: 82 zetels

VVD+PVDA+D66+Groenlinks: 81 zetels

VVD+PVV+CDA: 76 zetels (+ ook SGP: 78 zetels)

Waarom kan paars plus niet Janesmith?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:44

Heino schreef:
VVD+PVDA+CDA: 82 zetels

VVD+PVDA+D66+Groenlinks: 81 zetels

VVD+PVV+CDA: 76 zetels (+ ook SGP: 78 zetels)

Waarom kan paars plus niet Janesmith?

Paars+ is niet links. Buiten dat geloof ik nooit dat Rutte en Cohen het eens gaan worden. Die liggen veel verder uit mekaar dan wie dan ook.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:44

Ik vind paars plus wél (overwegend) links.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:46

VVD is nog rechtser dan PVV op een aantal punten, vooral wat betreft de financiën. PvdA en Groen Links staan daar pal tegenover.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:50

janesmith schreef:
Paars+ is niet links. Buiten dat geloof ik nooit dat Rutte en Cohen het eens gaan worden. Die liggen veel verder uit mekaar dan wie dan ook.

Je hebt gelijk ik vertelde me
Maar dat linkse van Rutte is pas iets van de laatste tijd, om een vuist tegen Wilders te maken en de partij te positioneren,
Cohen is geen ruziemaker en ik denk dat Rutte ook niet zon ikhebaltijdgelijk politicus is als Balkenende was.

Het land is ook wel eens toe aan wat minder belegen ministers van Van der Hoeven, Donner en Hirsch Balin.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:51

Heino schreef:

En jij denkt dat de VVD met drie linkse partijen een kabinet gaat vormen? DE grootste partij van Nederland die zich zal laten ondersneeuwen door links Nederland? Dat zal de VVD alleen maar doen als die 3 heel veel water bij de wijn doen of als ze vlug van hun kiezers af willen. Beide is niet het geval.
Een geheel links kabinet is ook onmogelijk, en het CDA heeft zich perfect in een positie bewogen dat ze in geen enkele regering meer kunnen stappen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:55

janesmith schreef:
Heino schreef:

En jij denkt dat de VVD met drie linkse partijen een kabinet gaat vormen? DE grootste partij van Nederland die zich zal laten ondersneeuwen door links Nederland? Dat zal de VVD alleen maar doen als die 3 heel veel water bij de wijn doen of als ze vlug van hun kiezers af willen. Beide is niet het geval.
Een geheel links kabinet is ook onmogelijk, en het CDA heeft zich perfect in een positie bewogen dat ze in geen enkele regering meer kunnen stappen.

Kijk eens naar het economisch sociale programma van Groen Links, dat zit heel dicht bij de VVD, alleen wat groener. Wilders wil in de regering om zijn Islam Fobie aan Nederland op te leggen, alle andere partijen willen Nederland weer economisch op de rit hebben. Het verschil is dat de VVD onder wegschraapt en de anderen boven
Daar kan over gemiddeld worden zo is het altijd gegaan in de Nederlandse politiek.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:56

Als PVV deze keer niet in het kabinet gaat komen, en we weer een bijna-links kabinet krijgen, dan verwacht ik dat volgende keer de PVV nog véél meer stemmen gaat krijgen van mensen die nog steeds niet tevreden zijn..
Ik vind dat ze niet anders kunnen dan een rechts kabinet te nemen, zoals het volk duidelijk wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:57

Dit al gezien? http://www.nu.nl/politiek/2271782/recht ... zicht.html

En PvdA, VVD en CDA liggen het dichtste bij elkaar wat de programma's betreft, dat is onderzocht door een commissie. Ik zal dat bericht nog even opsporen (stond van de week op nu.nl dat qua partijprogramma's zij het beste bij elkaar pasten en dichterbij elkaar lagen dan welke programma's dan ook).

En Paars Plus is niet links. GL is links ja, PvdA zitten in het midden (iets naar links), D66 is liberaal en dus rechts en VVD is rechts. Dus dit zou een gemiddelde coalitie worden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-06-10 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:58

sarabande schreef:
janesmith schreef:

Je hebt gelijk ik vertelde me
Maar dat linkse van Rutte is pas iets van de laatste tijd, om een vuist tegen Wilders te maken en de partij te positioneren,
Cohen is geen ruziemaker en ik denk dat Rutte ook niet zon ikhebaltijdgelijk politicus is als Balkenende was.

Het land is ook wel eens toe aan wat minder belegen ministers van Van der Hoeven, Donner en Hirsch Balin.

Dat laatste vind ik ook, maar vergis je niet in het feit dat de PVDA en VVD lijnrecht tegenover mekaar staan wat veel punten betreft. Hypotheekrenteaftrek, immigratiebeleid, sociale bijstandspolitiek. Die gaan er nooit uitkomen met elkaar. Dan moeten ze allebei zoveel van hun punten verloochenen. Daar zal de AOW standpuntswijziging van Wilders kinderspel bij zijn. En als er één ding is dat links zeker weet is het dat praktisch iedere stem die de VVD verlaat, zal overstappen naar de PVV. Dat is nu net iets dat ze niet willen. Wilders heeft het hele zooitje bij de strot, of het nou gewenst is of niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:58

janesmith schreef:
En jij denkt dat de VVD met drie linkse partijen een kabinet gaat vormen?

Denk, weet ik niet. Hoop, absoluut! Ik denk ook dat verschillen best te overbruggen/samensmelten zijn. Er liggen een aantal problemen op tafel waar elke partij iets van vindt. En het een kan best samen met het ander. Economie verbeteren, prima, maar dat kan ook groen, bijvoorbeeld.
Ik denk dat we sneller naar de stembus kunnen wanneer de VVD met de PVV in zee gaat dan vice versa. Omdat de PVV bij veel meer mensen negatieve gevoelens oproept dan dat links doet. Ik weet dat het hier niet zo lijkt, maar ik hoor PVV-ers vaak minder fel praten over links dan vice versa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:59

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:05

Ffortuna schreef:

Dat was een voorspelling van voordat het CDA had gezegd een conferentie te gaan houden over deelname aan een kabinet. Als je dat gegeven meeneemt in de analyse, dan zou er een hele andere uitslag uit komen. Het CDA gaat, volgens mij, aan niet één kabinet deelnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:07

Klopt, maar het was ook bedoeld als reactie voor degene die zei (was jij dat niet?) dat de programma's van VVD en PvdA te ver uit elkaar zouden liggen om samen te kunnen werken ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:11

Gezien het feit dat Maxime gek is op dit baantje zou het inderdaad zo maar eens kunnen gebeuren

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:13

ik hoop echt dat het vvd, pvv en cda wordt. cda speelt het trouwens heel slim. laat eerst de vvd en pvv maar hun kaartjes op tafel gooien.. dan kunnen zij altijd nooit bijspringen.

nee hoor. kom maar op met die pvv. waar ik vorige week nog verdrietig en teleursgesteld was in mijn land heb ik nu zoiets van 'laat maar zien wat je in huis hebt, maak maar waar wat je beloofd hebt, geen woorden maar daden'. zal wilders deze rolsverandering trekken? hij was een tijdlang een man van woorden, maar zal hij nu ook de verantwoording van een land kunnen dragen?

als de vvd met links gaat, zitten we de volgende verkiezing waarschijnlijk met nóg meer zetels voor de pvv. laat hem maar direct in het diepe springen. hij heeft de meeste winst gehad met zijn partij, nederland schijnt dit zo te willen, dat is democratie, eigenlijk ook het meest eerlijk, dus laat het maar komen!

(alhoewel het risico er is dat we binnen de kortste keren weer met een gevallen kabinet zitten... maar soms moet je eerst fouten maken voordat je kan leren. *kruipt vast weg in een klein donker hoekje waar jullie me hopelijk niet kunnen vinden*)

mijn mening is dus bijgesteld. *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:13

Ffortuna, liberaal is niet hetzelfde als rechts hoor. Wel bij de VVD natuurlijk, daar wel.