ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:31

De vrienden liegen dat ze barsten, dat is een ding dat zeker is, want ze veranderen steeds hun verhaal, dus ik neem aan dat hun geweten een keer gaat spreken en dat ze met in elk geval de waarheid komen zoals zij die kennen. In het geval van Kate spreek ik duidelijk van "Mocht ze iets met haar dood te maken hebben." (dán zou je het op haar geweten kunnen gooien).

De vrienden hebben trouwens wel advokaten aangesteld. Dat vind ik toch weer zo vreemd... Waarom zou je bijstand nodig hebben als je gewoon de waarheid verteld?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:48

Misschien door alle negatieve hectiek rond deze zaak?
Ik vind er niets vreemd aan om dan een advocaat in de hand te nemen, ook al spreek je de waarheid.
Uitspraken worden zo gemakkelijk verdraaid/ anders opgevat dan bedoelt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:30

Hoe kunnen ze zoveel verschillende waarheden hebben? Dat gaat er bij mij niet in als "waarheid" als je tig keer wat anders verteld, en als het niet klopt met wat anderen hebben gezien en vertellen!
De verdraaiingen komen gewoonlijk van advokaten, die zijn daar in geschoold Knipoog

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:15

Even voor de record, ook als ik onschuldig was had ik een advocaat in armen genomen. Jezelf verdedigen gaat prima, maar niet als het om zo'n zaak gaat, daar heb je een professioneel iemand bij nodig..met daarbij ben je zelf emotioneel betrokken en kan alles hoog oplopen waardoor je zenuwachtig wordt en dingen anders opgevat kunnen worden..geen idee of ze met een jury werken in Engeland, maar dan helemaal is het handig een advocaat te hebben, want de meeste zijn al bevooroordeeld..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:28

Als ze voor het gerecht moeten verschijnen, is dat in Portugal. Ze worden wel verhoord in Engeland, en daar willen ze dus die advokaten bij hebben (er is nog geen sprake van veroordelen). Die gaan adviseren:"Daar niet op antwoorden" op alle vragen waar de politie iets aan heeft.
Schiet lekker op, dan. Maar goed, dat is mijn pakkie an verder niet. Knipoog

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:31

ik snap wel, dat ze die advocaten erbij willen hebben. In zo'n zaak zeker tenminste. Dat ze met zijn vieren (van de negen) worden verhoord, laat zien dat ze iig ergens van verdacht worden (verklaringen rammelen). Tja dan neem je wel een advocaat denk ik.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:57

Laatste nieuwtjes:
1 november jl. berichtten diverse media dat er door een toeriste in Marokko (Naoual Malhi, een 24 jarige moeder van 1 dochter van ongeveer dezelfde leeftijd) weer een blond kindje was gezien. Dit kindje had hetzelfde "oogdefect" (vlek in het oog) als Maddie. Het kind was gezien in het dorp Fnideq een kustplaats dat tegenover Spanje gelegen is. Het kind zat in een taxi (in Marokko is het gebruikelijk een taxi met elkaar te delen) De vrouw die erbij was (volgens de getuige herkend als een berber) wilde dat niet. Naoual Malhi is er zeker van dat het kind (alhoewel haar haar kortgeknipt was als dat van een jongen) dat dit Maddie is geweest.

Verder werd bericht dat de detectives van Metodo 3 (de door de McCanns ingehuurde speurneuzen) stelden dat ze Maddie op het spoor waren en ervan overtuigd waren dat ze haar snel zouden vinden. "we are confident we are near to finding Madeleine Alive, we're on our way to get her"

Inmiddels heeft ook de Marokkaanse mafia zijn medewerking toegezegd uit te kijken naar het kind. Maar Naoual Malhi beweert te zijn bedreigt door diezelfde Marokkaansemaffia als ze haar mond opendoet (wat ze overigens wel heeft gedaan).

Intussen groeien (volgens de Guardian) twijfels over het door de McCanns ingehuurde detectivebureau Metodo-3 die volgens hen alleen ervaring heeft met het oplossen van fraudezaken.

Vandaag verschillende berichten dat er geen reden is om te geloven dat Maddie in Marokko is (ondanks verschillende meldingen).
Vandaag (5 november) heeft de Marokkaanse politie laten weten dat bij onderzoek naar een melding van een meisje in Fnideq een blond meisje is gevonden maar dat dit Madeleine niet was.
"Wanneer wij informatie krijgen over Madeleine, reageren wij onmiddellijk, zo stelt het hoofd van de Marokkaanse politie, Abdelmajid Chadili. Zijn mensen hebben de kustplaatsen in de omgeving van Fnideq en Al Hoceima in het noorden van Marokko onderzocht na een tip (de tip van Naoual Malhi )
In Fnideq vonden ze een klein blond meisje dat aan de beschrijving voldeed. Duidelijk was dat zij zich in het gezelschap van haar ouders bevond en ze sprak alleen Arabisch.

Er zijn verschillende meldingen van kleine blonde meisjes in Marokko sinds Maddie verdween uit haar slaapkamer in een Portugees vakantie resort.in mei, kort voor haar 4e verjaardag.
In augustus fotografeerde een Spaanse toeriste een blond meisje dat erg op Madeleine leek. Chadili waarschuwt mensen niet teveel hoop te hebben iedere keer als er een blond kindje wordt gezien in Marokko."We hebben nu eenmaal ook blonde kindjes" zo stelt hij.
Verder stelt Chadili niet te weten dat er buitenlandse detectives op zoek zijn naar Madeleine in Marokko.

Correio da Manha bericht vandaag, dat enkele van de vrienden die met de McCanns dineerden op de avond dat Maddie verdween (David O Brien, Jane Tunner, Matthew Oldfield en David Payne) binnenkort wellicht eveneens als "arguidos" worden aangemerkt.
Volgens enkele Britse kranten wordt een verhoor van deze mensen door de Portugese politie in Engeland voorbereid Er wordt nog geen datum genoemd voor dit verhoor.
Vier van de negen vrienden van de McCanns die die avond met hen dineerden zullen wellicht van simpele getuige veranderen in verdachten in de zaak.
Inmiddels hebben zij juridische bijstand gezocht

Over de gevonden sporen in de koffer:
"De resultaten van de tests bevestigen de aanwezigheid van lichaamssappen en haar dat van Maddie zou kunnen zijn. Verder is er een spijkerbroek gevonden met sporen (huid en haar dat zoals vermeld bevroren is geweest) een douche gordijn, een kinder t-shirt een etui en een flanellen bedlaken.

Edit: Voor de McCanns is dit weer een bewijs voor de ontvoeringstheorie.
Nu zou de ontvoerder (omdat de koffer vlakbij het vliegveld is gevonden) met Maddie de wijk hebben genomen in een vliegtuig, i.p.v. via Spanje naar Marokko.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:01

Of je zo maar zo makkelijk een kind wat niet van jou is het vliegtuig mee opneemt Verward
Mijn buurvrouw heeft trouwens het zelfde oog deffekt aan het zelfde oog.Dus ik neem aan dat eht herkenbaar is maar niet zeldzaam.

Ik heb zo'n idee dat mensen af en toe maar wat verkondigen voor de aandacht of om juist de aandacht van de ouders af te trekken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:52

Apart, ik las dat in Amerika een klein blond meisje was aangespoeld in een soort container, maar ze geloven niet dat het Maddie is.

In Marokko is iedereen aan het bounty hunten, er is 1,5 miljoen uitgeloofd voor de vinder van Maddie.

Oh, van de tas wordt beweerd dat die ingeleverd is bij de portugese politie die het naar het lab in Birmingham heeft gestuurd, alleen weet de politie hier van niks Clown Ze geloven niet dat hij bestaat.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 00:45

MADDIE: THE DEATH THREATS

dailystar.co.uk - Jerry Lawton - 6th November 2007

POLICE who raced to the scene after Made-leine McCann went missing instantly suspected her parents.

They said Gerry and Kate McCann and their pals were “jumpy and nervous”. — continued

http://www.dailystar.co.uk/news/view...DEATH-THREATS/

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 00:46

Police 'looked on as Madeleine crime scene was trampled' by McCanns and their friends

dailymail.co.uk - VANESSA ALLEN - 6th November 2007

Two Portuguese officers among the first to investigate Madeleine McCann's disappearance yesterday blamed their superiors for allowing the initial crime scene to be contaminated by a 'circus' of people.

Breaking a six-month silence, the pair said the behaviour of senior detectives in the first few hours of the investigation had made Portuguese police an international laughing stock. — continued

http://www.dailymail.co.uk/pages/liv... 1&ito=newsnow

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 00:49

Kate and Gerry McCann 'created information monster' that hindered search for Madeleine McCann

timesonline.co.uk - David Brown - November 6, 2007

A senior Portuguese police officer has condemned the parents of Madeleine McCann for creating a “monster of information” that has failed to help in finding their daughter.

Carlos Anjos, president of the Association of Criminal Investigation Staff, said that detectives had advised Kate and Gerry McCann against their media campaign. They had also warned the couple against drawing attention to Madeleine's distinctive right eye, saying that it could have put her life in greater danger. — continued

http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle2820330.ece

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 00:49

Ik las ook ergens in de berichten die ik langs heb zien komen dat de McCanns en hun vrienden aardig "op weg" waren d.w.z. aardig wat flessen wijn hebben genuttigd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 00:50

op die avond dus...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:40

Bovenstaande links werken niet?

Trouwens, hoe de zaken er nu voorstaan is het denk ik vreselijk om in Marokko een blond kindje te hebben - en tja, die zijn er, altijd al geweest.
Brrrr, met mafia die er ook jacht op maakt.

Met zoveel geld is ieder blond kindje een 'kans'.

Terwijl ik me nog steeds afvraag, hoe de ouders erbij komen dat Maddie juist in Marokko zou zijn terwijl ieder spoor ontbreekt. Wat voor gronden zijn ervoor?
Mij lijkt het bijna een poging om die voormalig verdachte met Marokkaanse achtergrond(naam kwijt) erin te luizen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:03

De zaak gaat in januari gearchiveerd worden als ze geen accord krijgen op een speciale aanvraag vanwege complexiteit van de zaak.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:07

Dan zal waarschijnlijk ook duidelijker worden (o.a. voor ons Clown) wat er allemaal gaat gebeuren qua rechtsgang.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:09

Babootje schreef:
Police 'looked on as Madeleine crime scene was trampled' by McCanns and their friends

dailymail.co.uk - VANESSA ALLEN - 6th November 2007

Two Portuguese officers among the first to investigate Madeleine McCann's disappearance yesterday blamed their superiors for allowing the initial crime scene to be contaminated by a 'circus' of people.

Breaking a six-month silence, the pair said the behaviour of senior detectives in the first few hours of the investigation had made Portuguese police an international laughing stock. — continued

Dat is nogeens de boel omdraaien. Er is altijd duidelijk geweest dat de vrienden al allemaal aanwezig waren in het appartement en alles hadden aangeraakt (wellicht opzettelijk) voordat de politie kwam. Dat is ook logisch als ze op Kates hulpvraag reageerden en er een flinke tijd is gepasseerd voordat de politie was gebeld.

En dat is "breaking news"? Spot? Verward
Schijnheiligen. Hier complimentjes uit delen en daar ze zwart maken.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:11

Citaat:

Wel apart dat zoiets bij de Portugese politie zelf vandaan komt. Verward Lijkt me de geloofwaardigheid van hen niet ten goede komen in zo'n complexe zaak.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:14

jeetje schiet allemaal niet op zo nee , maar ja hopende maar voor maddie dat ze snel gevonedn word als ze nog leeft , maar daar geloof ik niet meer zo in eigenlijk ,

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:22

Ann schreef:
Citaat:

Wel apart dat zoiets bij de Portugese politie zelf vandaan komt. Verward Lijkt me de geloofwaardigheid van hen niet ten goede komen in zo'n complexe zaak.

Zegt de Daily mail. Die heeft van het begin af aan geprobeerd de Britten tegen de Portugezen op te zetten.

Het is goed mogelijk dat die onderzoekers vonden dat er teveel mensen BIJ kwamen. Maar het feit blijft dat alles al besmet WAS.
En wanneer gingen ze er van uit dat het een crime scene was? Kind kon wel op straat lopen....
En wat heeft men aan dit soort achteraf gel"l in de zaak? Net als zogenaamde getuigenverklaringen en weet ik het wat, waar men maanden later mee aankomt. En een tas die niet eens bestaan heeft. Rookgordijnen, zand in de ogen. Imago redden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:47

In 1 van de artikelen hierover staat, dat de eerste politieagenten ter plaatse al een chaos aantroffen van door het appartement heenlopende mensen (the world and her dog, zo noemen ze het). Verder vonden ze de reactie van de McCanns verdacht (zenuwachtig) en was duidelijk dat ze die avond flink hadden gedronken.
Zij kwamen ter plaatse ongeveer een uur nadat Maddie werd vermist. Het duurde 40 minuten tot na de vermissing dat de politie is gebeld.
Dit vindt de Portugese politie opmerkelijk, omdat Kate altijd heeft volgehouden meteen te hebben geweten dat Maddie was ontvoerd.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:30

Dat maakte haar verdacht.

In de Correio da Manhã staat het zo:
1 GNR zou gezegd hebben aan de Daily Mirror: "Toen we aankwamen, konden we al niks meer doen. Familie, vrienden, buren en mensen van de straat waren al binnen. Het kwaad was al geschied, dat is frustrerend." De ander vulde aan:" We wisten dat de hele wereld ons uit zou lachen en zou wijzen met het vingertje, zeggende hoe incompetent de Portugese politie is."
Ze dachten dat de situatie wel onder controle zou zijn, maar alles was alsof ze er niet waren.
(ik denk dat met "ze" de allereersten ter plekke wordt bedoeld?De twee van de lokale post)

Kate zouopdarcaht hebben gehad van Britse politie om in het openbaar geen emoties te tonen omdat de ontvoerder daar genoegen in zou scheppen, aldus Clarence Mitchell, de woordvoerder van het stel.

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:20

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:25

Wat hartverscheurend die foto van Maddy Slapen