Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shadow0 schreef:Peilingen... ik heb echt geen interesse in peilingen. IK zou liever wat meer aandacht zien voor bv het verkopen van belangrijke digitale infrastructuur naar Amerika, waar Amerika zojuist openlijk verklaard heeft geen zin meer heeft in het NAVO-bondgenootschap, en zich niet bezwaard voelt om die infrastructuur gewoon plat te leggen als het zo uitkomt.
Gnome schreef:Ik denk dat VVD wel kan groeien uit de krimp van PVV mogelijk. Net als JA21, Forum en ook D66. Maargoed dat is voor nu niet aan de orde.
Shadow0 schreef:Peilingen... ik heb echt geen interesse in peilingen. IK zou liever wat meer aandacht zien voor bv het verkopen van belangrijke digitale infrastructuur naar Amerika, waar Amerika zojuist openlijk verklaard heeft geen zin meer heeft in het NAVO-bondgenootschap, en zich niet bezwaard voelt om die infrastructuur gewoon plat te leggen als het zo uitkomt.
fransje23 schreef:Ik zou gezien de koers van de USA inspelen op een sterk Europa en dus ook kiezen voor partijen die daarvoor pleiten.
er is ook binnen de EU een hoop puin te ruimen van afgelopen coalitie. Fijn als er weer wat gebeurt fransje23 schreef:https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/artikel/5542940/volgende-stap-formatie-vvd-gaat-met-d66-en-cda-onderhandelen
Ben benieuwd wat er uit de gesprekken tussen D66, CDA en VVD gaat komen.
?_San87_ schreef:Ik mis nog steeds waarom het dan geen zin heeft op D66 te stemmen?
Met de huidige uitslag kon je sowieso niet om de VVD heen, of ik nu D66 had gekozen of GL/PvdA.

Citaat:In het gespreksverslag van informateur Buma is opgetekend welke voorkeuren en blokkades de partijen hebben doorgegeven. Zo is te lezen dat GroenLinks-PvdA en JA21 geen minderheidscoalitie structureel willen steunen. Ook wil JA21 ook niet in een coalitie stappen waaraan de VVD niet deelneemt.
Voor de VVD is een coalitie met GroenLinks-PvdA dan wel taboe, maar zijn andere afspraken met deze partij wel een optie. "De VVD beseft dat op sommige onderwerpen een vorm van parlementaire samenwerking met ook GroenLinks-PvdA nodig kan zijn", staat in het gespreksverslag.
D66 heeft informateur Buma laten weten dat een minderheidscoalitie de voorkeur heeft boven een coalitie met JA21. Daarnaast vindt de partij samenwerking met twee partijen "ter rechterzijde" minder logisch.
Gnome schreef:Ik zie in de laatste verkiezingen ook niet echt terug dat mensen van de VVD af willen, die zijn vrij stabiel geweest. Maar vooral dat mensen van de PVV en BBB af wilden.
Shadow0 schreef:Gnome schreef:Ik zie in de laatste verkiezingen ook niet echt terug dat mensen van de VVD af willen, die zijn vrij stabiel geweest. Maar vooral dat mensen van de PVV en BBB af wilden.
Dan kijk je scheel, maar daarnaast negeert en ondermijnt de VVD de rechtstaat vrij structureel. Waarom vind je dat ok? Wil je echt dat we de kant op gaan die Amerika al is gegaan? Waarom in hemelsnaam? Ze doen het niet goed, ze behartigen ons landsbelang niet, ze verrijken zichzelf en verarmen onze samenleving. Waarom doe je alsof dat wenselijk of normaal gedrag is?
BigOne schreef:Reactie yesilgoz op het verslag , ze haalt toch wel wat bakzeil, zo blij met het pluche ;
De VVD beseft dat op sommige onderwerpen een vorm van parlementaire samenwerking met ook GroenLinks-PvdA nodig kan zijn",
Gnome schreef:Mag wel iets minder aanvallend hoor. Waar zie jij die afstraffing van VVD dan?
Shadow0 schreef:Gnome schreef:Mag wel iets minder aanvallend hoor. Waar zie jij die afstraffing van VVD dan?
Die zie ik helaas niet. Maar ik zie wel de destructie de VVD heeft uitgevoerd en nog aan het uitvoeren is. Onze digitale infrastructuur wordt nu verkocht aan een vijandige VS, en het is helemaal stil. En op andere onderwerpen liegt de VVD, en liegt en liegt... en heel veel mensen doen alsof dat normaal is. (En niet alleen Yesilgoz. Andere hooggeplaatste leden van de VVD steunden die leugens gewoon.)
De uitkomst is een maatschappij die vrij rap ondermijnd wordt waar de sociale en publieke voorzieningen worden afgebroken, en daar wordt vrijwel iedereen veel slechter van. We weten hoe dat gaat - zoveel landen zijn ons al voorgegaan als ze afglijden naar autoritaire en corrupte regimes. Yesilgoz was zelfs nog een van die regimes aan het aanbevelen - ze herkende zoveel in het verhaal van de corrupte president van Argentinie.
Ik vind dat erg.