Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 19:07

Bij mij zijn ze ook onaangekondigd gekomen altijd.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 19:18

ruitje schreef:
dems75 schreef:
Ik ben het eens met julius_juut...laat ik vooropstellen dat ik bedreiging en geweld nooit goedkeur, maar ergens riekt dit gerucht naar afleiding....LTO kwam namelijk met de vraag om versoepeling vd stikstofregels. Alles voor de boeren....ik weet niet. Komt op mij beetje propagandistisch over. Dst de boerin zegt : ik ben bang dst ze m'n dieren en kinderen iets aandoen". Dst ljjkt me erg onwaarschijnlijk als het om een organisatie komt die voor dieren opkomt

Er staan leuzen zoals ' We will kill your wife next' op muren maar omdat het dierenactivisten zijn zullen ze het wel niet menen :+ .

Overigens zijn er meerdere voorbeelden waarbij er tijdens acties wel degelijk dieren iets aangedaan is, of er een risico was voor de dieren. Dat gaat van het 'vrijlaten' van nertsen, tot het in de fik steken van dingen bij een eendenfokkerij.

Zal je bedrijf zijn waar brandstichting op plaats vind.

Dat stoort mij ook zo vreselijk aan Animal rights, hun manier van actie voeren. Dat je voor dieren bent is prima, maar moet je dan gelijktijdig tegen mensen zijn?

Een rechtzaak aanspannen tegen een schapen houder omdat hij zijn schapen niet goed tegen de wolf zou beschermen, terwijl iemand alles doet wat in zijn macht ligt?

https://www.hetschaap.nl/animal-rights-krijgt-ongelijk-schapenhouder-heeft-schapen-voldoende-beschermd/

Het enige wat helpt is 24 uur ophokken maar ik mag hopen dat iedereen het ermee eens is dat dat ook geen wenselijke oplossing is en als Animal Rights echt geeft om dierenwelzijn, zouden zij het daar ook mee eens moeten zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 19:58

ruitje schreef:
dems75 schreef:
Ik ben het eens met julius_juut...laat ik vooropstellen dat ik bedreiging en geweld nooit goedkeur, maar ergens riekt dit gerucht naar afleiding....LTO kwam namelijk met de vraag om versoepeling vd stikstofregels. Alles voor de boeren....ik weet niet. Komt op mij beetje propagandistisch over. Dst de boerin zegt : ik ben bang dst ze m'n dieren en kinderen iets aandoen". Dst ljjkt me erg onwaarschijnlijk als het om een organisatie komt die voor dieren opkomt

Er staan leuzen zoals ' We will kill your wife next' op muren maar omdat het dierenactivisten zijn zullen ze het wel niet menen :+ .

Overigens zijn er meerdere voorbeelden waarbij er tijdens acties wel degelijk dieren iets aangedaan is, of er een risico was voor de dieren. Dat gaat van het 'vrijlaten' van nertsen, tot het in de fik steken van dingen bij een eendenfokkerij.

Zal je bedrijf zijn waar brandstichting op plaats vind.

Dit soort acties van extreem links (of rechts) vallen totaal niet meer onder burgelijke ongehoorzaamheid. Dit is gewoon heel criminaal gedrag. Punt. Net als dat bedreigen van politici om voor de deur te staan of adressen openbaar te maken.. Totaal onacceptabel. Punt. No excuses!

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 20:09

Ik begrijp het wel wanneer actievoerders in de stallen kijken/komen wanneer daar een vermoeden is van dierenmishandeling.
Zoals bij de eenden slachterij laatst. Waar weer afschuwelijke beelden waren gemaakt van mishandeling.
Zonder de actievoerders waren sommige afschuwelijke praktijken van dierenmishandeling niet aan het licht gekomen en konden dierenbeulen door gaan met hun walgelijke praktijken

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 20:23

Libra76 schreef:
Ik begrijp het wel wanneer actievoerders in de stallen kijken/komen wanneer daar een vermoeden is van dierenmishandeling.
Zoals bij de eenden slachterij laatst. Waar weer afschuwelijke beelden waren gemaakt van mishandeling.
Zonder de actievoerders waren sommige afschuwelijke praktijken van dierenmishandeling niet aan het licht gekomen en konden dierenbeulen door gaan met hun walgelijke praktijken

Als ze silm zouden zijn dan zouden ze zorgen voor korte lijntjes met inspecteurs. Dan zouden ze die kunnen verzoeken bij verdachte stallen met spoed te controleren. Daar zou iedereen bij gebaat zijn en dan werken ze samen met de wet. Met hun huidige manier van actie voeren, gooien ze mijn inziens vooral hun eigen glazen in...

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 20:33

Ik denk dat je beide nodig hebt. Mede omdat je ook bij die instanties personeelstekorten hebt. En wat hier ook al gezegd wordt, meeste controles worden aangekondigd.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 20:45

Even wat anders: ik heb mezelf nooit als complotdenker beschouwd maar vinden jullie ook niet dat er opeens wel een heleboel aanslagen door moslims/asielzoekers gepleegd worden de afgelopen tijd/dagen? Vorige week in München, gisteren weer in Berlijn, vandaag in Mulhouse. En allemaal opzichtig moslim/vluchteling, met koran en gebedskleed zwaaiend of Allahu Akbar roepend...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 20:46

Dat gevoel had ik ook, mysa.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 20:48

mysa schreef:
Even wat anders: ik heb mezelf nooit als complotdenker beschouwd maar vinden jullie ook niet dat er opeens wel een heleboel aanslagen door moslims/asielzoekers gepleegd worden de afgelopen tijd/dagen? Vorige week in München, gisteren weer in Berlijn, vandaag in Mulhouse. En allemaal opzichtig moslim/vluchteling, met koran en gebedskleed zwaaiend of Allahu Akbar roepend...

Bedoel je dan dat je denkt dat dat in scène word gezet?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 21:03

ruitje schreef:
mysa schreef:

Bedoel je dan dat je denkt dat dat in scène word gezet?

In scène gezet?

Ja, er gaan geruchten dat ze gerecruteerd zijn door Rusland !
Het is net te toevallig allemaal.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 21:06

Of dat er op psychisch labiele mensen wordt ingepraat?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 21:09

Zit de aivd ook in het complot?
Die geven al aan dat de dreiging in NL hoger is ..

https://www.aivd.nl/binaries/aivd_nl/do ... d+2024.pdf

En, zijn zelfmoordterroristen niet standaard labiel dan? Ze komen op mij nooit als erg verstandig over eigenlijk .. extremisten sowieso niet ..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 21:17

Dat klopt, die hebben vaak maar een klein zetje nodig.
Ik houd niet zo van dit gespeculeer, heb er juist vaak tegen geageerd. Maar toch zit het aantal aanslagen, de snelle opeenvolging en het moment me een beetje dwars.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 21:22

Zou dat niet kunnen vanwege de onrust overal? Dat dus ook dat nu meer wordt? (Is het meer? Wat is daar een ijkpunt voor)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 21:29

Cer, er is verschil tussen een terrorist en een zelfmoordterrorist. De laatste zorgt ervoor dat hij ook de pijp uitgaat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 21:39

Oh ja dank voor deze verduidelijking.. dat had ik niet door ..

Ik trek m dan even wat breder .. zijn terroristen niet standaard labiel dan?

En ik ga er een beetje vanuit dat de aivd beiden wel in scope heeft, maar dat is een aanname..

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 21:50

Libra76 schreef:
Ik denk dat je beide nodig hebt. Mede omdat je ook bij die instanties personeelstekorten hebt. En wat hier ook al gezegd wordt, meeste controles worden aangekondigd.

De meeste controles zijn niet alle. Er is ook een reden voor de onaangekondigd controles hè. Ik kan me zo voorstellen dat er bij verdachte bedrijven vaker onaangekondigd wordt gecontroleerd. :)

En betreft personeelstekort, als die activisten nu zelf voor die baan van inspecteur kiezen, kunnen ze legaal de stallen binnen en tegelijkertijd iets doen om hun overtuiging uit te dragen. Worden ze er nog voor betaald ook. :D
Moeten ze alleen wel stoppen met die illegale fratsen, want de overheid accepteerde alleen personen zonder strafblad...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 21:52

Geen idee cer , wanneer je kijkt hoe imo redelijke mensen het Corona wappie fuik ingezogen zijn en velen daar nog inzitten zeg ik ja.
Maar je moet wel geestelijk verpest zijn door de manier waarop je grootgebracht bent, de omgeving bedoel ik dan om mensen dood te steken. Het is wel toevallig dat de daders in Duitsland uit Syrië en Afghanistan kwamen. Twee landen waar Russen nogal aanwezig waren.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 22:15

Cer schreef:
Zit de aivd ook in het complot?
Die geven al aan dat de dreiging in NL hoger is ..

https://www.aivd.nl/binaries/aivd_nl/do ... d+2024.pdf

En, zijn zelfmoordterroristen niet standaard labiel dan? Ze komen op mij nooit als erg verstandig over eigenlijk .. extremisten sowieso niet ..

Uit het linkje blijkt dat de afgelopen tijd het aantal aanslagen al is toegenomen. Dit wordt vooral gelinkt aan de oorlog in Gaza. Betreft aanslagen door moslims wordt ook gesteld dat dit jaar (2025) , door heel Europa verschillende extremisten vrij komen uit de gevangenis bij wie de kans op het plegen van een aanslag zeer reëel is.
Mischien heeft dat er ook iets mee te maken? En in mijn ogen zit er bij terroristen zeker een steekje los. Of dit nu vanuit overtuiging, hersenspoeling of uit wraak of boosheid is. Geweld is gewoon geen oplossing.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 22:27

Journee ,juist dat ze zogenaamd handelen uit naar van Allah maakt het met het huidige klimaat in west Europa nog verdachter. Niks beter om extreem rechts in het zadel te helpen dan wat doden door islamistische terroristen.
Want wat hebben we morgen in Duitsland? Juist, verkiezingen en Musk en Putin en rechtse extremisten doen er alles aan dat de AFD veel stemmen haalt.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 22:36

BigOne schreef:
Journee ,juist dat ze zogenaamd handelen uit naar van Allah maakt het met het huidige klimaat in west Europa nog verdachter. Niks beter om extreem rechts in het zadel te helpen dan wat doden door islamistische terroristen.
Want wat hebben we morgen in Duitsland? Juist, verkiezingen en Musk en Putin en rechtse extremisten doen er alles aan dat de AFD veel stemmen haalt.

Daar kun je inderdaad over speculeren, maar ik wacht liever het onderzoek even af. :)
Vooralsnog lijkt Europa sowieso al meer aanslagen van moslims terroristen te verwachten. Dus kan het ook gewoon toeval zijn.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 22:42

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 22:49

Ik heb het aangekaart maar ik sta er tegelijkertijd nogal ambivalent in. Beetje gênant is het.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 22:56

ruitje schreef:
https://nos.nl/artikel/2556904-dode-bij ... erreurdaad

Weer een in Frankrijk.

Verder weet ik niet zo goed hoe ik op deze complottheorieën moet reageren dus dat laat ik dan maar even.

In dit geval stond de betreffende man al op de terreurbestrijdingslijst en moest hij Frankrijk verlaten. Volgens de link. Dus hier lijkt een complot me wel erg onwaarschijnlijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 23:00

mysa schreef:
Ik heb het aangekaart maar ik sta er tegelijkertijd nogal ambivalent in. Beetje gênant is het.

Maar… ambivalent is wel een mooi woord :j :D