Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 07:41

Anne_GTI schreef:
Ik ben bang dat er een cruciale denkfout gemaakt wordt. Veel mensen denken dat je de aanval van een wolf ziet aankomen. Maar een wolf is volgens mij wel zo slim om je van achteren te pakken. Zeker als ze met meer zijn. Zie je er eentje voor je, wordt je van achteren gepakt.

Klopt, althans zo ging het ook met het dwerg poedeltje in Den Treek. Geen dreiging vooraf, gewoon direct een aanval van achter.

Daar doe je inderdaad weinig aan. Maar wolven die je wel ziet aankomen, die te dichtbij komen en niet weggaan, die heb je ook.

In beide gevallen zou je jezelf en je huisdier willen verdedigen. In hoe verre dat lukt weet je natuurlijk niet. Tegen een roedel al helemaal niet. Maar zonder enige vorm van ‘wapen’ ben je sowieso kansloos.

Elisa2

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 09:36

Dat lijkt mij ook! En als een Berner Sennen zo toegetakeld wordt, die hond weegt meer dan ik. Geen fijn idee.

Vindt het echt triest voor die hond, hoop dat hij het gaat redden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 09:41

Ik kan me haast niet voorstellen dat hij hier goed uitkomt.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 09:51

SusanH schreef:
Ik kan me haast niet voorstellen dat hij hier goed uitkomt.

Dat heb ik ook. Hij is op zoveel plekken gebeten en ik heb begrepen dat wolvenbeten veel en veel heftiger zijn als dat je aan de buitenkant kunt zien. Dus dat de werkelijke schade veel groter is. Ik heb er een hard hoofd in.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 10:11

Waar ik nu zo boos om kan worden, zijn de argumenten van mensen dat je dan maar met je hond een wandeling in het dorp moet gaan maken en niet in het wolven territorium moet gaan lopen. Snappen die mensen nu werkelijk niet dat er mensen zijn die niet in een dorp wonen waar je kilometers met je hond kan lopen en dat je met elke stap buiten de deur al in wolvengebied staat. Dat je in zo een gehucht wordt dat wolven straks door de dorpen lopen wanneer ze de angst voor bebouwing verliezen. Ik merk dat ik het steeds minder kan hebben. Potverdorie ontspannen met je hond lopen word je wel heel lastig gemaakt zo, überhaupt met je hond lopen in wolvengebied.
De buurman is vorige week 2 maal in de ochtend een wolf tegen gekomen dat is 400m van huis. -:(-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 10:38

Nee dat snappen ze niet.
Ze pakken zelf de auto om naar het bos te gaan.
Begrijpen niet dat daar ook mensen wonen en juist de auto moeten pakken om in de bebouwde kom te komen.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 10:44

Anne_GTI schreef:
Ik ben bang dat er een cruciale denkfout gemaakt wordt. Veel mensen denken dat je de aanval van een wolf ziet aankomen. Maar een wolf is volgens mij wel zo slim om je van achteren te pakken. Zeker als ze met meer zijn. Zie je er eentje voor je, wordt je van achteren gepakt.

Dat ben ik helemaal met je eens! De wolven die je wel ziet, daar heb je (nog?) minder van te duchten. die onderzoeken alleen maar. De aanvallers laten zich niet zien voor ze jou of je hond hebben.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 10:46

josien_m_ schreef:
Anne_GTI schreef:

Dat ben ik helemaal met je eens! De wolven die je wel ziet, daar heb je (nog?) minder van te duchten. die onderzoeken alleen maar. De aanvallers laten zich niet zien voor ze jou of je hond hebben.

Klopt als een bus. Maar de "voorlichters" willen ons doen laten geloven dat ze zich altijd al van verre laten zien. Midden op de weg staan en dan weg lopen omdat ze bang voor ons zijn. Twee x onzin.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 11:36

Maar dat doen toch heel veel dieren als ze de kans krijgen, van achter aanvallen.
Op je rug ben je het kwetsbaarst.
Ik heb het ooit met een buizerd gehad , duikvlucht van achter vlak langs mijn hoofd.
Ik ben hem blijven volgen met mijn blik en uiteindelijk achteruit naar huis kunnen lopen :')

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 12:36

Aanval Hulshorst Gld , 8 schapen gedood
Citaat:
Hulshorst Gelderland
29-10-2024
Rond 08.00 uur

Aanval op schapen in Hulshorst, 8 schapen gedood.

Betrouwbaarheid hoog

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/u1UdaU ... tid=WC7FNe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 12:39

Zichtmelding Lheebroek Dr

Citaat:
10.00 uur wolf Lheebroek

Afbeelding
Melding via app meldingen wolven in Westerveld

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 12:40

Zichtmelding Diever Dr
Citaat:
Diever Drenthe
29-10-2024
10.05 uur

Jonge wolf gezien snuffelend op de P-plaats tegenover de ingang van Camping Diever.

Betrouwbaarheid hoog

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/v6MMWn ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 12:43

Ede vindt dat er ruimte is voor de wolf.
Citaat:
EDE
,,De gemeente Ede vindt dat er ruimte is voor de wolf in onze gemeente.” Dat antwoordt het college op schriftelijke vragen van drie raadsfracties: Mens & Milieu Ede, GroenLinks en de VVD. Iedere betrokkene heeft een eigen insteek. Het Edese college ziet een plek voor de wolf, maar ziet ook ,,dat de aanwezigheid van hetdier tot onrust leidt in de samenleving. Sommige mensen zijn bang n vragen zich af of ze nog wel de natuur in kunnen. Tientallen eigenaren van schapen en andere (huis)dieren zijn inmiddels geconfronteerd met aanvallen van de wolf.”

Bron Edestad.nl
https://archive.ph/5mzJI

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 12:45

Zeven wolven op Landgoed Den Treek
Citaat:
Update over de wolven op het Landgoed
Het is nog lang niet gedaan met de onrust rondom de wolf. Inmiddels zijn er alleen al op het Landgoed zeven wolven geteld. De gemeente Leusden dringt aan op een landelijk wolvenbeleid, want de tijdelijke afsluiting van een deel van het Landgoed middels een noodbevel bleek geen oplossing voor deze rondtrekkende diersoort. Opwonenden, bezoekers, terreinbeheerders, ondernemers en het Landgoed als eigenaar verkeren nog steeds in onzekerheid.

Momenteel vindt discussie plaats in EU-verband over het verlagen van de zware Europese beschermingsstatus van de wolf. Daarnaast wordt er gewerkt aan een update van het Interprovinciaal Wolvenplan en stimuleert de provincie de aanleg van wolfwerende rasters. De hamvraag blijft tot op heden onbeantwoord: is een drukbevolkt gebied als Nederland geschikt als leefgebied voor de wolf?

Als de overheid niet adequaat gaat optreden, vreest het Landgoed dat de reeënpopulatie op de Heuvelrug zwaar onder druk zal komen te staan. Hetzelfde lot zal het andere (klein)wild beschoren zijn. Het Landgoed blijft de ontwikkelingen en gesprekken nauwgezet volgen.

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/380102 ... eds-onrust

Bron landgoed Den Treek Henschoten
https://www.facebook.com/share/p/stu2vhHwJvF5n8dM/?

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:50

Je kan bij Amazon DE gewoon pepperspray of berenspray kopen .
Het lijk mij toch prettig om in je jaszak te hebben.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:20

Grappig dat over De Treek. Vorige week stond er juist een stuk in de krant, meen AD, dat de rust is wedergekeerd en er weer net zo gebruik wordt gemaakt van het landgoed en de horeca als voor de sluiting. De mensen die aan het woord kwamen waren ook helemaal niet ongerust.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 13:24

AD is onderdeel van de DPG groep en hoofdredacteur daarvan komt weer uit deze kliek
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:26

tienus63 schreef:
Ede vindt dat er ruimte is voor de wolf.
Citaat:
EDE
,,De gemeente Ede vindt dat er ruimte is voor de wolf in onze gemeente.” Dat antwoordt het college op schriftelijke vragen van drie raadsfracties: Mens & Milieu Ede, GroenLinks en de VVD. Iedere betrokkene heeft een eigen insteek. Het Edese college ziet een plek voor de wolf, maar ziet ook ,,dat de aanwezigheid van hetdier tot onrust leidt in de samenleving. Sommige mensen zijn bang n vragen zich af of ze nog wel de natuur in kunnen. Tientallen eigenaren van schapen en andere (huis)dieren zijn inmiddels geconfronteerd met aanvallen van de wolf.”

Bron Edestad.nl
https://archive.ph/5mzJI

Groenlink..Mens en Milieu 8)7 really? gaan ze die nu serieus nemen? De burgemeester en andere partijen en denken er heel anders over.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:41

Het lijkt wel een ommedraai in Ede met de eerdere berichten.

Was deze al bekend?
https://archive.ph/cP668
Citaat:
Wolvenconsulent Johan Wesselink geeft veehouders in Gelderland namens de wolvencommissie gratis advies over bescherming van weidedieren. ,,De grote uitdaging is om de wolf telkens opnieuw te slim af te zijn.’’

Hoe doe je dat met een vaste omheining?? Elke week een andere kleur stroomdraad ??

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:04

DubbelFun schreef:
Het lijkt wel een ommedraai in Ede met de eerdere berichten.

Was deze al bekend?
https://archive.ph/cP668
Citaat:
Wolvenconsulent Johan Wesselink geeft veehouders in Gelderland namens de wolvencommissie gratis advies over bescherming van weidedieren. ,,De grote uitdaging is om de wolf telkens opnieuw te slim af te zijn.’’

Hoe doe je dat met een vaste omheining?? Elke week een andere kleur stroomdraad ??

Of je spuit de schaapjes elke weer in een ander kleurtje, dat ze denken: ieeeuw, vies! Een blauw schaap, die hoef ik niet...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:20

Zou inspuiten met Cribox iets doen ??

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:20

Het ligt er gewoon net aan wie ze interviewen..dat kan niet anders.

Ik zie trouwens wel boeren die hun dieren steeds verplaatsen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 14:24

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:26

De aanvallen zullen verder stijgen nu de jongen mee gaan op jacht. Straks gaat een deel daarvan een eigen plek zoeken. Waar? Ik hoop inderdaad achtertuinen van wolf wappies

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 14:35

Bericht over nijkerkerveen blijkt een hoax te zijn, ik kon het bericht nog snel verwijderen.
Lolbroeken vinden het leuk om valse meldingen bij de alert groepen te doen.