Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
hwn schreef:ruitje schreef:Ik kom weer meelezen( doe ik met vlagen) . Ben toch wel bang dat de dood van Nasrallah echt een lont in een kruidvat gaat zijn en Iran zich nu gaat laten horen.
Nee, toch niet, ik heb een sterk vermoeden dat een oorlog met Iran is waar Israël op uit is (dan gaat de VS direct helpen en heeft Israël geen heelhuidse vijanden meer in de regio). Anderzijds zou een extra front Israël misschien wel kunnen uitputten, al vrees ik dat ze qua wapens een onuitputtelijke bron hebben in de VS. En ze produceren en exporteren ook heel wat wapens zelf, met de kwaliteitsgarantie "ook getest op mensen"![]()
Als ik zie hoe Israël altijd en overal weet waar iedereen zit, vraag ik me toch af hoe geloofwaardig het is dat ze niet op de hoogte waren van 7 oktober. Ik ben hoe langer hoe meer overtuigd dat ze het bewust niet tegengehouden hebben, als onderdeel van een groter plan.
En hoe dat groter plan er volgens sommige vooraanstaande zionisten uitziet, hoor je hier:
https://www.facebook.com/reel/2072301383224893 . De buurlanden moeten er dan ook deels aan geloven.
BigOne schreef:Klopt Rennie, ik stond eerst verbaasd dat dit door de geheime diensten gemist was, dat er pas na anderhalf uur hulp kwam.
Nu lees je dat die ontploffende apparatuur al twee jaar is voorbereid , zijn ze exact op de hoogte waar de hoogste, bijna onvindbare Hezbollaleiders zitten. Maar de gijzelaars bevrijden lukt niet? Of willen ze niet, alle doden en gijzelingen van 7 okt lijken ook collateral damage voor de regering van Netanyahu.
Ze plegen gewoon genocide met behulp van het westen. Dacht dat ze geleerd hadden van de holocaust maar de huidige regering daar is geen haar beter .
Daarmee zeg ik niet voor Hamas of hezbollah te zijn, zeker niet maar de doden die gevallen zijn sinds 7 okt , meer dan 40.000 waren voor het grootste deel onschuldige mensen. Netanyahu is een moordenaar en het ergste is dat hij dit doet uit naam van het Joodse volk.
Rennie89 schreef:Het gros van de bevolking is tegen wat er gaande is en staat niet achter de beslissingen van de regering, ook voor 7 oktober al. Is gewoon triest, deze oorlog ken alleen maar verliezers.
Babootje schreef:Rennie89 schreef:Het gros van de bevolking is tegen wat er gaande is en staat niet achter de beslissingen van de regering, ook voor 7 oktober al. Is gewoon triest, deze oorlog ken alleen maar verliezers.
Ik wil jullie niet teleurstellen maar helaas is door deze oorlog de populariteit van Netanyahu alleen maar toegenomen. In tijden van oorlog doet een sterke leider het in eigen land altijd goed. Ook goed te zien bij Poetin die in eigen land door het merendeel van de bevolking gesteund wordt.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/me ... oogle.com/
Babootje schreef:Rennie89 schreef:Het gros van de bevolking is tegen wat er gaande is en staat niet achter de beslissingen van de regering, ook voor 7 oktober al. Is gewoon triest, deze oorlog ken alleen maar verliezers.
Ik wil jullie niet teleurstellen maar helaas is door deze oorlog de populariteit van Netanyahu alleen maar toegenomen. In tijden van oorlog doet een sterke leider het in eigen land altijd goed. Ook goed te zien bij Poetin die in eigen land door het merendeel van de bevolking gesteund wordt.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/me ... oogle.com/