Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:_San87_ schreef:Waarom zou religie geen basis zijn voor deze oorlog? Ik denk dat het best mee kan spelen.
Gezien de uitgebreide uitleg eerder in dit topic, dat Kiev (en de godshuizen daar) als beginpunt gezien worden van de religie (en deels cultuur) in Rusland, wetende dat religie in vrijwel ieder land veel en veel meer als belangrijke factor gezien wordt dan in Nederland, denk ik zelfs dat het vrij waarschijnlijk is dat het meespeelt. Niet alleen meespeelt, maar zelfs een belangrijke rol speelt.
Citaat:'Rusland zal Britse steun voor Oekraïne niet vergeten'
Rusland "zal niet vergeten" dat de Britse regering steun biedt aan de "ultranationalistische troepen van Oekraïne", dreigt het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken. "De sanctiehysterie, waarin Londen een leidende rol - zo niet dé leidende rol - speelt, laat ons geen andere keus dan met een proportionele reactie te komen, in de vorm van vergeldingsmaatregelen", citeren Russische media woordvoerder Maria Zacharova van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken.
Volgens het ministerie hebben de Britten gekozen voor een openlijke confrontatie met Rusland. Maatregelen die "zonder twijfel de Britse belangen in Rusland ondermijnen" kunnen daarom niet uitblijven, vindt het ministerie. Welke maatregelen dat dat zijn is niet bekendgemaakt.
Citaat:Poetin vindt sancties 'vergelijkbaar met oorlogsverklaring'
President Poetin heeft fel uitgehaald naar de vele landen die Rusland sancties hebben opgelegd naar aanleiding van de oorlog in Oekraïne. Wat hem betreft zijn die strafmaatregelen "vergelijkbaar met een oorlogsverklaring".
Poetin waarschuwt dat het Oekraïense verzet tegen het Russische militaire optreden ertoe kan leiden dat Oekraïne zijn status als soevereine staat verliest. "Als dat gebeurt, zullen zij daar schuldig aan zijn", zei de Russische president, verwijzend naar de regering van de Oekraïense president Zelensky.
"Onze voorstellen liggen op tafel bij de groep onderhandelaars uit Kiev", aldus Poetin. "We hopen dat ze daar positief op reageren."
Sizzle schreef:Inmiddels zijn er ook steeds meer vluchtelingen uit Rusland. Die gaan nu vooral naar Finland, maar die zullen vast ook proberen nog door te reizen.
Nu is natuurlijk de vraag: is het intrekken van visumversoepeling (wat inmiddels in Zwitserland gebeurd is) dan een sanctie voor Poetin of een straf voor de vluchtelingen.
oomens schreef:Sizzle schreef:Inmiddels zijn er ook steeds meer vluchtelingen uit Rusland. Die gaan nu vooral naar Finland, maar die zullen vast ook proberen nog door te reizen.
Nu is natuurlijk de vraag: is het intrekken van visumversoepeling (wat inmiddels in Zwitserland gebeurd is) dan een sanctie voor Poetin of een straf voor de vluchtelingen.
Waar hebben Poetin tegenstanders voor het Westen meer nut? In of buiten Rusland?
Vayo schreef:Ik vind het doodeng dat hij die sancties interpreteert als een oorlogsverklaring. Wat een vreselijke man is die Poetin. Volgens mij de meest gehate man op aarde. Ergens wil je dat iedereen keihard ingrijpt, maar ik vrees dan zo voor een enorme 3e wereldoorlog en inzet van kernwapens.
Ik vind het echt een enorm akelige situatie en de beelden maken me zo verdrietig. Ik leef verschrikkelijk mee met Oekraïne . In wat een hel zijn die arme mensen terecht gekomen.