Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mer1980 schreef:Saga schreef:Maar hoe zou jij dan reageren als jouw dochter ooit bij je komt en zegt;"Ik heb appjes gekregen van een volwassen man die mij adviseert te masturberen en seks te hebben. Diezelfde man heeft aan mijn billen gezeten en over mijn benen gestreeld."
Zou jij dan in dat scenario ook redenen bedenken waarom die man niet 100% verantwoordelijk is voor dat gedrag?
Goede vraag, geen idee. Ik zit niet een zo'n afwijkende situatie dat ik uberhaubt mijn dochter naakt op bed zou laten troosten door een huisvriend.
Laten we eerlijk zijn, de situatie van MB versus het zogenaamde slachtoffer is zo abnormaal dat wij er niet eens eens voorstelling van willen maken. Het is dus ook totaal niet relevant wat ik zou doen. Ik zit niet in zo'n gestoorde relatie.
Voor de goede orde mijn dochter is 12 en wij hebben situaties besproken waarin zij via platforms verzoeken zou kunnen krijgen van idioten en als haar gevraagd wordt om fotos van intieme delen te sturen hebben we een groot arsenaal aan uier fotos van drachtige merries klaar staan. Zo hebben wij op een luchtige wijze een dergelijk onderwerp besproken.
Saga schreef:Ik hoop ook dat jij je dochter goed voorbereid hebt en daar ook niet mee stopt tot ze dat enigszins zelf kan.
En ik hoop dat dat voor heel kind-zorgend Bokt geldt.
Mer1980 schreef:@Anjali: je kan ook echt overal over vallen zucht.... Ik zeg niet dat ze die foto's verstuurd heeft (gelukkig dergelijke mannen nog niet tegengekomen bij haar in welke chat dan ook), maar zo hebben wij het onderwerp luchtig kunnen bespreken. Je kan ook gewoon moeilijk doen om het moeilijk doen he. Jemig...
Miran schreef:Ik denk dat er niemand is die dat gedrag niet grensoverschrijdend vindt, alleen de weg naar dat gedrag toe is best bizar, ook als maar de helft waar is van wat hij zegt. Het is niet dat hij in de bosjes of achter de camera van een online spel op de loer gelegen heeft, hij is voor mijn gevoel meegezogen in een foute situatie. En ja, daar had hij als volwassene zeker zelf een grens in moeten stellen. Maar ik heb niet het idee dat hij nu een gevaar is voor alle Nederlandse kinderen.
Miran schreef:Ik denk dat er niemand is die dat gedrag niet grensoverschrijdend vindt, alleen de weg naar dat gedrag toe is best bizar, ook als maar de helft waar is van wat hij zegt. Het is niet dat hij in de bosjes of achter de camera van een online spel op de loer gelegen heeft, hij is voor mijn gevoel meegezogen in een foute situatie. En ja, daar had hij als volwassene zeker zelf een grens in moeten stellen. Maar ik heb niet het idee dat hij nu een gevaar is voor alle Nederlandse kinderen.
Suzanne F. schreef:Precies. Dit dus.
We moeten nu niet doen alsof het een gevaarlijke pedofiel is ofzo. Hij heeft wat foutjes gemaakt maar hij heeft ook bewezen dat hij zich niet vergrijpt aan meisjes, ook al doet een rare situatie zich voor.
En ik denk dat hij daarin zeker wel beter is dan menig andere man. Je mocht willen dat elke man hier de grens trok. Dus ik blijf bij mijn standpunt dat ik hem niet als gevaar voor mijn dochter zou zien. Maar dat is dus met mijn blik en mijn kennis van mijn eigen huishouden, mijn dochter en mijn opvoeding.
Lusitana schreef:Dit komt ontzettend vaak voor en er zijn maar weinig slachtoffers die zo ver gaan dat het een rechtszaak wordt. En zeg niet dat ze het voor het geld doet, want smartegeld loopt in Nederland echt niet zo op als in de VS. Zelfs als er zware psychische schade is kun je hopen op maar 50.000 euro.
Suzanne F. schreef:Nee hoor, hij is geen slachtoffer vind ik. Hij heeft zeker wel wat domme dingen gedaan. Maar hem wegzetten als gevaarlijke man slaat in mijn ogen nergens op. En insinueren dat hij wellicht verder gegaan was als het dagboek niet was gevonden is ook niet oké. Dat is een aanname. Hij is nergens bewezen echt over de schreef gegaan. En dat vind ik gezien die losse seksuele moraal die daar heerste eigenlijk nog verbazingwekkend.
Suzanne F. schreef:Appjes sturen waarin je een kind aanraadt zichzelf te bevredigen en seks te hebben, aan de billen van zo'n meisje zitten en over haar benen strelen, om maar een paar te noemen.Nee hoor, hij is geen slachtoffer vind ik. Hij heeft zeker wel wat domme dingen gedaan. Maar hem wegzetten als gevaarlijke man slaat in mijn ogen nergens op. En insinueren dat hij wellicht verder gegaan was als het dagboek niet was gevonden is ook niet oké. Dat is een aanname. Hij is nergens bewezen echt over de schreef gegaan. En dat vind ik gezien die losse seksuele moraal die daar heerste eigenlijk nog verbazingwekkend.
DuoPenotti schreef:Ik denk dat hier zeker een punt te maken is, als in dat het makkelijker voor hem was om zich zo te kunnen gedragen.Ik denk wel dat er hier 2 dingen door elkaar lopen.
*knip* Ik begrijp opzich wel wat mensen zeggen dat hij een soort van in de dynamiek van dat gezin is getrokken.
Waar vrijheid was in de manier van omgang onder elkaar, op een manier die hij niet kende.
En daarin is door geslagen. Heel ver doorgeslagen waarin hij veel eerder zelf een grens had moeten trekken.
Babootje schreef:Suzanne F. schreef:Nee hoor, hij is geen slachtoffer vind ik. Hij heeft zeker wel wat domme dingen gedaan. Maar hem wegzetten als gevaarlijke man slaat in mijn ogen nergens op. En insinueren dat hij wellicht verder gegaan was als het dagboek niet was gevonden is ook niet oké. Dat is een aanname. Hij is nergens bewezen echt over de schreef gegaan. En dat vind ik gezien die losse seksuele moraal die daar heerste eigenlijk nog verbazingwekkend.
Stop daar nu gewoon eens even mee...
Suzanne F. schreef:Nee hoor, hij is geen slachtoffer vind ik. Hij heeft zeker wel wat domme dingen gedaan. Maar hem wegzetten als gevaarlijke man slaat in mijn ogen nergens op. En insinueren dat hij wellicht verder gegaan was als het dagboek niet was gevonden is ook niet oké. Dat is een aanname. Hij is nergens bewezen echt over de schreef gegaan. En dat vind ik gezien die losse seksuele moraal die daar heerste eigenlijk nog verbazingwekkend.
Petpa schreef:Suzanne F. schreef:Nee hoor, hij is geen slachtoffer vind ik. Hij heeft zeker wel wat domme dingen gedaan. Maar hem wegzetten als gevaarlijke man slaat in mijn ogen nergens op. En insinueren dat hij wellicht verder gegaan was als het dagboek niet was gevonden is ook niet oké. Dat is een aanname. Hij is nergens bewezen echt over de schreef gegaan. En dat vind ik gezien die losse seksuele moraal die daar heerste eigenlijk nog verbazingwekkend.
Ik denk dat er idd mannen zijn die de gelegenheid misbruikt hadden.
Wat dat betreft alle lof naar Marco!