Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 09:35

Dat doen de meeste misbruikers niet..

Meegezogen..alsof hij er niet zelf bij was? Nee, hij was er zelf bij en had beter moeten weten.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 09:37

Maar door te zeggen dat hij erin is meegezogen of erin is geluisd, maak je hem minder verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag.
Dat is hetzelfde als zeggen dat meiden in korte rokjes en lage truitjes erom vragen om verkracht te worden, want die mannen kunnen dan niet meer zelf nadenken of worden verleid.
Laatst bijgewerkt door Saga op 05-12-25 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 09:42

Mer1980 schreef:
Saga schreef:
Maar hoe zou jij dan reageren als jouw dochter ooit bij je komt en zegt;"Ik heb appjes gekregen van een volwassen man die mij adviseert te masturberen en seks te hebben. Diezelfde man heeft aan mijn billen gezeten en over mijn benen gestreeld."
Zou jij dan in dat scenario ook redenen bedenken waarom die man niet 100% verantwoordelijk is voor dat gedrag?

Goede vraag, geen idee. Ik zit niet een zo'n afwijkende situatie dat ik uberhaubt mijn dochter naakt op bed zou laten troosten door een huisvriend.

Laten we eerlijk zijn, de situatie van MB versus het zogenaamde slachtoffer is zo abnormaal dat wij er niet eens eens voorstelling van willen maken. Het is dus ook totaal niet relevant wat ik zou doen. Ik zit niet in zo'n gestoorde relatie.

Voor de goede orde mijn dochter is 12 en wij hebben situaties besproken waarin zij via platforms verzoeken zou kunnen krijgen van idioten en als haar gevraagd wordt om fotos van intieme delen te sturen hebben we een groot arsenaal aan uier fotos van drachtige merries klaar staan. Zo hebben wij op een luchtige wijze een dergelijk onderwerp besproken.

Ik vind dat dergelijke foto's van merries ook niet naar foute mannen verstuurd mogen worden. Helaas bestaan er perverselingen die ook paarden misbruiken! :(

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 10:05

@Mer, Je hebt gelijk, ik zie nu dat ik een zin niet goed gelezen heb en daarvoor mijn excuses.

Saga schreef:
Ik hoop ook dat jij je dochter goed voorbereid hebt en daar ook niet mee stopt tot ze dat enigszins zelf kan.
En ik hoop dat dat voor heel kind-zorgend Bokt geldt. :o

Mee eens, het is lastig als ouder om een goede lijn te vinden om je dochter(s) voor te bereiden voor het leven als puber meisje en jonge dame.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 11:12

@Anjali: je kan ook echt overal over vallen zucht.... Ik zeg niet dat ze die foto's verstuurd heeft (gelukkig dergelijke mannen nog niet tegengekomen bij haar in welke chat dan ook), maar zo hebben wij het onderwerp luchtig kunnen bespreken. Je kan ook gewoon moeilijk doen om het moeilijk doen he. Jemig...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 13:28

Mer1980 schreef:
@Anjali: je kan ook echt overal over vallen zucht.... Ik zeg niet dat ze die foto's verstuurd heeft (gelukkig dergelijke mannen nog niet tegengekomen bij haar in welke chat dan ook), maar zo hebben wij het onderwerp luchtig kunnen bespreken. Je kan ook gewoon moeilijk doen om het moeilijk doen he. Jemig...

Ik vind het niet luchtig. Degenen die deze problemen nooit hebben meegemaakt mogen van geluk spreken. Weliswaar is het offtopic maar jij hebt het zelf "aangeklikt"!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 13:32

Miran schreef:
Ik denk dat er niemand is die dat gedrag niet grensoverschrijdend vindt, alleen de weg naar dat gedrag toe is best bizar, ook als maar de helft waar is van wat hij zegt. Het is niet dat hij in de bosjes of achter de camera van een online spel op de loer gelegen heeft, hij is voor mijn gevoel meegezogen in een foute situatie. En ja, daar had hij als volwassene zeker zelf een grens in moeten stellen. Maar ik heb niet het idee dat hij nu een gevaar is voor alle Nederlandse kinderen.

Precies. Dit dus.
We moeten nu niet doen alsof het een gevaarlijke pedofiel is ofzo. Hij heeft wat foutjes gemaakt maar hij heeft ook bewezen dat hij zich niet vergrijpt aan meisjes, ook al doet een rare situatie zich voor.
En ik denk dat hij daarin zeker wel beter is dan menig andere man. Je mocht willen dat elke man hier de grens trok. Dus ik blijf bij mijn standpunt dat ik hem niet als gevaar voor mijn dochter zou zien. Maar dat is dus met mijn blik en mijn kennis van mijn eigen huishouden, mijn dochter en mijn opvoeding.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 14:00

Miran schreef:
Ik denk dat er niemand is die dat gedrag niet grensoverschrijdend vindt, alleen de weg naar dat gedrag toe is best bizar, ook als maar de helft waar is van wat hij zegt. Het is niet dat hij in de bosjes of achter de camera van een online spel op de loer gelegen heeft, hij is voor mijn gevoel meegezogen in een foute situatie. En ja, daar had hij als volwassene zeker zelf een grens in moeten stellen. Maar ik heb niet het idee dat hij nu een gevaar is voor alle Nederlandse kinderen.

Suzanne F. schreef:
Precies. Dit dus.
We moeten nu niet doen alsof het een gevaarlijke pedofiel is ofzo. Hij heeft wat foutjes gemaakt maar hij heeft ook bewezen dat hij zich niet vergrijpt aan meisjes, ook al doet een rare situatie zich voor.
En ik denk dat hij daarin zeker wel beter is dan menig andere man. Je mocht willen dat elke man hier de grens trok. Dus ik blijf bij mijn standpunt dat ik hem niet als gevaar voor mijn dochter zou zien. Maar dat is dus met mijn blik en mijn kennis van mijn eigen huishouden, mijn dochter en mijn opvoeding.

Ik blijf me hierover verbazen. "Meegezogen in een foute situatie" als of hij het slachtoffer is en niet het meisje.
En verder: kindermisbruikers zijn meestal niet de mannen die in de bosjes op de loer liggen. Maar wel die leuke buurman of die lieve oom die met cadeautjes komt. In mijn ogen is dit een klassiek geval van 'grooming' door een volwassen man bij een jong meisje. En de enige reden dat hij nog niet volledig was overgegaan tot het daadwerkelijk hebben van seks is dat het meisje nog minderjarig was. Als moeder het dagboek niet had gevonden, wie weet hoe ver hij nog gegaan was.

De enige reden waarom MB is vrijgesproken, is dat niet precies te bewijzen valt is dat de betastingen hebben plaatsgevonden in de periode van een half jaar dat het meisje nog 15 was. Want daarna is blijkbaar alles geoorloofd. Wat ik ook erg raar vind, door het leeftijdsverschil en ongelijke (machts)verhouding. En dan heb je het erover dat er derden (getuigen) moeten zijn die hebben gezien dat hij met zn handen onder haar kleding zat. Of foto's o.i.d. En dat is er natuurlijk echt nooit! Het dagboek dat ook als authentiek wordt beschouwt is niet voldoende steunbewijs, want door het slachtoffer zelf geschreven. Ja natuurlijk..
Er wordt absoluut nergens gezegd in de uitspraak dat het meisje niet de waarheid spreekt. Ik vind de uitspraak echt vreselijk, vreselijk slecht, ook voor dat meisje dat alleen maar om erkenning vraagt.

Ik begreep van de advocaat van het meisje Peter Plasman, dat het OM alleen in HB gaat als het meisje dat ook zelf wil. Want, zij en haar moeder hebben onnoemelijk veel bagger over zich heen gekregen.
Jazeker, vooral door de verdediging van MB en MB zelf. Voor beweringen die helemaal niet relevant waren voor de zaak zelf maar alleen voor de publieke opinie. Walgelijk gewoon.

Suzanne F.

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 14:12

Nee hoor, hij is geen slachtoffer vind ik. Hij heeft zeker wel wat domme dingen gedaan. Maar hem wegzetten als gevaarlijke man slaat in mijn ogen nergens op. En insinueren dat hij wellicht verder gegaan was als het dagboek niet was gevonden is ook niet oké. Dat is een aanname. Hij is nergens bewezen echt over de schreef gegaan. En dat vind ik gezien die losse seksuele moraal die daar heerste eigenlijk nog verbazingwekkend.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 14:13

Vrijspraak wil niet zeggen dat er niks gebeurd is, alleen dat het niet voor de wet hard te maken is.
En er is sowieso sprake van een enorm scheve relatie, met de macht van de oudere persoon omdat die ook nog eens een bekend iemand is met veel geld. Dat hij heeft gebruikt om de familie "te helpen" maar feitelijk om toegang te hebben tot de dochter, laten we wel zijn.

Dit komt ontzettend vaak voor en er zijn maar weinig slachtoffers die zo ver gaan dat het een rechtszaak wordt. En zeg niet dat ze het voor het geld doet, want smartegeld loopt in Nederland echt niet zo op als in de VS. Zelfs als er zware psychische schade is kun je hopen op maar 50.000 euro.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 14:18

Lusitana schreef:
Dit komt ontzettend vaak voor en er zijn maar weinig slachtoffers die zo ver gaan dat het een rechtszaak wordt. En zeg niet dat ze het voor het geld doet, want smartegeld loopt in Nederland echt niet zo op als in de VS. Zelfs als er zware psychische schade is kun je hopen op maar 50.000 euro.

Het meisje heeft van het begin af aan al gezegd dat ze geen geld wil en ook niet dat MB naar de gevangenis zou moeten. Ze wil alleen erkenning.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 14:27

Ik denk wel dat er hier 2 dingen door elkaar lopen.

Heeft hij dat meisje onzedelijk benadert op welke wijze dan ook.
Persoonlijk denk ik van wel.

Is hij een gevaar voor elke willekeurige dochter van 15 nee dat denk ik niet.

Ik begrijp opzich wel wat mensen zeggen dat hij een soort van in de dynamiek van dat gezin is getrokken.

Waar vrijheid was in de manier van omgang onder elkaar, op een manier die hij niet kende.
En daarin is door geslagen. Heel ver doorgeslagen waarin hij veel eerder zelf een grens had moeten trekken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 14:27

Suzanne F. schreef:
Nee hoor, hij is geen slachtoffer vind ik. Hij heeft zeker wel wat domme dingen gedaan. Maar hem wegzetten als gevaarlijke man slaat in mijn ogen nergens op. En insinueren dat hij wellicht verder gegaan was als het dagboek niet was gevonden is ook niet oké. Dat is een aanname. Hij is nergens bewezen echt over de schreef gegaan. En dat vind ik gezien die losse seksuele moraal die daar heerste eigenlijk nog verbazingwekkend.

Stop daar nu gewoon eens even mee...
Ook dit komt voornamelijk uit de koker van MB en verdediging. Er is WEL bewijs dat MB over de schreef is gegaan, alleen niet dat dat was in de periode net voordat het meisje 16 werd. En dan is het niet strafbaar.
Daar zou wat mij betreft wel wat in mogen veranderen. Zeker gezien de langere periode waarin hij het meisje grensoverschrijdend heeft benaderd. Dit is imo wel wat meer dan alleen dom gedrag. En ja, hij ging steeds verder zo blijkt uit de appjes, dus erg naief om te denken dat hij niet verder gegaan zou zijn als hij niet was gestopt. Hij was er niet vies van, om het zo maar even te zeggen.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 14:33

Suzanne F. schreef:
Appjes sturen waarin je een kind aanraadt zichzelf te bevredigen en seks te hebben, aan de billen van zo'n meisje zitten en over haar benen strelen, om maar een paar te noemen.
Ik had ergens nog de hoop dat dit voor iedereen onder meer dan 'wat domme dingen doen' zou vallen.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 14:37

DuoPenotti schreef:
Ik denk wel dat er hier 2 dingen door elkaar lopen.
*knip* Ik begrijp opzich wel wat mensen zeggen dat hij een soort van in de dynamiek van dat gezin is getrokken.

Waar vrijheid was in de manier van omgang onder elkaar, op een manier die hij niet kende.
En daarin is door geslagen. Heel ver doorgeslagen waarin hij veel eerder zelf een grens had moeten trekken.
Ik denk dat hier zeker een punt te maken is, als in dat het makkelijker voor hem was om zich zo te kunnen gedragen.
Alleen blijf ik erbij dat als je je als man niet zo wil gedragen, je dat ook niet doet.
Dat als je een minderjarige voor je ziet staan met ontblote borsten, je ook niet terug gaat naar een situatie waarin zoiets kan gebeuren.
Dat je dan ook geen appjes stuurt met zwaar ongepast advies en dat je ook niet naar de slaapkamer van een meisje gaat als je van tevoren al weet dat ze naakt is.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 14:45

Misschien is meegezogen worden niet de juiste omschrijving en ik gaf al aan dat hij zeker zelf daar de grens had moeten trekken. Daar is hij duidelijk fout geweest. Maar ik geloof niet dat hij er van tevoren bewust op zoek naar is gegaan of dat alsnog nu zou doen, of dat dit bij een ander gezin ook zo gebeurd zou zijn.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 14:48

Klopt Sage, een normale decent man zou dat niet doen. En hij is dus ook veel te ver gegaan. Ik snap ook niet hoe hij kan bedenken zulke whatsappjes te sturen. Dat doe je niet. In de basis naar geen enkele vrouw, maar helemaal niet naar een 15 jarige die je als dochter beschouwt. Doe je ook niet naar je zus, buurvrouw of dochter.

Mensen met macht of beroemdheid worden vaak aanbeden. Op een gegeven moment denken ze dat er voor hun andere grenzen gelden. Het wordt ze op een presenteerblaadje aangeboden (zie het filmpje van die moeder op een fan dag).

Praat ik het goed? Nee absoluut niet.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 15:29

Babootje schreef:
Suzanne F. schreef:

Stop daar nu gewoon eens even mee...

In welke wereld leef jij dat je zo denkt te kunnen praten tegen iemand waarvan je toevallig de mening niet deelt?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 15:39

Suzanne F. schreef:

Ik denk dat er idd mannen zijn die de gelegenheid misbruikt hadden.
Wat dat betreft alle lof naar Marco!

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 15:44

Ik geef op. -O- Dit kun je niet serieus menen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 15:55

Hij heeft (volgens de berichten) wel sex gehad met die moeder, terwijl zowel hij als zij getrouwd waren, met anderen. Dan zitten ze toch zowiezo in een foute hoek vind ik.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 16:03

Petpa schreef:
Suzanne F. schreef:

Serieus???
Hij ging vreemd met regelmaat, deed buitengewoon ongepaste dingen bij een jong meisje, zijn gedrag maakte het voor Leontien en zijn kinderen een heel moeilijke tijd enz enz.
Ga weg met je 'alle lof voor |( |( |(

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 16:47

Petpa schreef:

Ik weet niet of ik moet lachen of huilen om jouw reactie.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 17:07

Ik vermoed dat degenen die MB hier verdedigen fans van hem zijn.Dan is het logisch dat je het goede in hem tracht te zien. In het verleden waren er op Bokt ook topics over andere zangers die wegens al of niet vermeend grensoverschrijdend gedrag voor het gerecht waren gedaagd. 2 daarvan heb ik toen zitten te verdedigen, omdat ik hen leuk vond en\of hun muziek goed. Daar kreeg ik toen van sommigen ook commentaar op, maar ik heb er geen spijt van; je bent fan of niet. MB kende ik helemaal niet, dat is niet mijn soort muziek.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 17:32

Mwoah. Ik kan de persoon en de artiest best als verschillende individuen zien. Ik ben fan van Marco de artiest, waardeer zijn muziek enorm en luister dit nog steeds graag (al heeft dat na het nieuws wel even geduurd voor ik weer ben gaan luisteren). De daden die hij heeft gedaan wijt ik aan hem als persoon en veroordeel ik.