DuoPenotti schreef:Ik denk wel dat Nederland niet meer mensen aankan.
Huizen kunnen gebouwd worden. Maar met welke mensen?
Dat moeten dan mensen zijn van buiten Nederland?
En met ons zelf gecreëerde stikstofprobleem door strengere regels te maken dan Europa eist?
Maar we komen op enorm veel vlakken mensen te kort.
Huisartsen, tandartsen, psychiaters, verpleegkundige en van alles meer in de zorg.
Maar we komen ook drinkwater te kort, mede door hete zomers, maar er word geen woord gerept over het aantal mensen dat meer water verbruikt, want iedereen kookt, drinkt en douched.
Ons elektriciteitsnet is vol, door groeiende bedrijven, maar ook meer inwoners gebruiken logischerwijs ook meer stroom. Maar vervolgens ook geen mensen om het te instaleren en uit te breiden.
enz enz.
En nee daar kunnen vluchtelingen niets aan doen.
Dus die discriminatiekaart daarover trekken is onzinnig.
Onze falende overheid kan daar wel wat aan doen.
Maar dan denk ik, laten we eerst al die tekorten eens oplossen.
De huidige mensen die er zijn voorzien van woningen, de huidige kinderen die uit huis kunnen gaan.
Er voor iedereen zeker de goede zorgt komt en blijft enz enz
En als dat voor elkaar is, dan kun je weer gaan denken aan mensen opvangen.
Maak het voor nu een Europees probleem.
Laat die maar zorgen dat er alleen maar binnenkomt die ook uit de oorlog komt, en daarnaast zorgen dat er gebouwd en geïnvesteerd word daar waar het kan, op kosten van Europa, niet van het specifieke land.
Dat vind ik ook.
Maar op kosten van Europa? Hoe zie je dat dan weer? Want het probleem is dat we wel een EU hebben, maar er is echt niet 1 Europa.
Ik ben in ieder geval blij dat ik geen kinderen heb, want die vinden inderdaad nu gewoon geen huis meer. En dat moet je in mijn ogen wel eerst aanpakken voordat je voor een ander gaat bouwen.
Maar inderdaad, veel door jou genoemde problemen zijn eigenlijk een fout of probleem van het beleid.
Tekorten aan medewerkers in de zorg komt ook door het lotingssysteem. Er zijn mensen die wel arts hadden willen worden, maar de kans niet kregen. En natuurlijk moet je om meer artsen te krijgen ook meer opleidingsplaatsen maken, dus dan wordt het misschien al snel een kip en ei verhaal. Maar de tekorten zijn er zeker bij artsen niet omdat de mensen niet zouden willen.
Dat is wel weer een overheidsprobleem, daar ben ik het wel weer mee eens.
Drinkwatertekort, dan vangen we ook te weinig op. Want nu is er absoluut een overvloed aan water. Dus ook dat is dan weer beleid.
Maar wat ik me wel afvraag, de asielzoekers mogen niet werken. Maar zou er niet een deel zijn die zich gewoon nuttig kan maken door juist wel te werken? Ik neem aan dat daar ook gewoon mensen tussen zitten met een opleiding. En misschien als je dat zou onderzoeken, dat die mensen zich nuttiger voelen als ze wel wat mogen doen en dat er dan ook minder criminaliteit komt?