Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:16

_Penotti schreef:
Er waren er genoeg met een vooruitziende blik, maar die zijn altijd weggehoond.
Of zelfs door links vermoord, denk aan Pim Fortuijn onder andere.

je hebt gelijk, ik heb het aangepast ik dacht nog even in de tijd van voor Pim
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-08-20 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:18

Aanpassen was niet nodig hoor. :)
Soms denk je even ergens niet aan en denk je verhip, was wel zo :) Ook prima, hoort bij een discussie toch en over en weer sparren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:21

_Penotti schreef:
Aanpassen was niet nodig hoor. :)
Soms denk je even ergens niet aan en denk je verhip, was wel zo :) Ook prima, hoort bij een discussie toch en over en weer sparren.

tekenend blijft het dat "de misdaad nog altijd loont" we hebben niets van het verleden geleerd

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:28

Cer schreef:
ja Karl66, ik herinner me dat nog :j
Ik heb werkelijk geen idee wat je hiermee bedoelt? Is het oke dat het van alle tijden is? Want zo lijkt het nu over te komen Of hint je nu ergens anders op... als dat zo is, zeg het dan gewoon ..
Ik schrijf gewoon wat ik net hoorde, en dat het over drillrapgroepen gaat waar heel veel zeer jonge kinderen in zitten blijkbaar.. (ik weet niet hoe oud Carlo was en de hooligans trouwens, maar jij vast wel, 21 en 25 lees ik op wikipedia trouwens)

Of het gaat over social media .. dan kan ik je bericht wel snappen.. Ik lees 1997, en ik kan me voorstellen dat men elkaar kon bellen.. (was de mobiele telefoon er al?.. sjips, dit wordt veel googlen.. ) maar ook dat ze bijv bij de ene wedstrijd (of in het clubhuis) afspraken wat ze gingen uitvreten.... Filmpjes delen van het slopen van andermans spullen ging misschien minder snel/makkelijk.. ik weet ook niet of dat toen een soort 'uitgedoofd' is of dat er verder nog vergeldingsacties zijn uitgevoerd.. maar het is allemaal triest genoeg, eigenlijk moet je er heel niet over na hoeven denken... :|

Er is wel een verschil.. een groep midden in een verlaten weiland (waarom kozen ze dat) en een groepje midden op een knetterdrukke pier op een bloedhete dag...

Maar dannog.. dat het toen gebeurde maakt het toch niet oke? dat is een beetje 'ja dit is erg, maar dat is erger, dus dan is dit niet meer erg..'
En men kan nadenken of de intensiteit meer is, de wapens dodelijker, de communicatie sneller, of misschien maakt het niet uit en is het hetzelfde.. de mens an sich houdt nu eenmaal van oorlogvoeren en ruziemaken.. dat hoort erbij.. wellicht is het gewoon niet te stoppen..

Of twee groepen elkaar op een pier of in een weiland treffen maakt natuurlijk niet uit. Het zou allebei niet moeten gebeuren. Ik plaatste de reactie om te laten zien dat dit iets is van alle tijden en van alle groepen en toevallig gaf jij een reactie op iemand die zei dat het van alle tijden was. Vandaar dat ik met dit voorbeeld kwam.

Ik heb zelf genoeg ervaring met dorpen hier in Drenthe, waar er ontzettend veel onderlinge haat en nijd tussen de verschillende dorpen was. Een vriend van mij was leraar op een lagere school in Elim, die begon elk schooljaar met een lege bureaulade en aan het eind van het jaar was die vol met zakmessen. En dan praat je over lagere schoolkinderen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:33

Is dat nog steeds zo eigenlijk? Of heeft er een verschuiving plaatsgevonden?

En idd, een pier of een weiland moet geen verschil maken, maar collateral damage is op de ene plek wat risicovoller dan op de andere plek. Als ze elkaar zonodig dood willen maken, prima, maar doe het in een afgesloten omgeving ofzo.. (nee natuurlijk niet prima.. maar als ik het zou weten en ik kan het ontwijken/vermijden door niet naar een weiland te gaan zou ik dat doen :j )

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:44

Ook voor Pim waren er mensen die problemen zagen zoals Hans Janmaat.
Vol=vol gaf hij ook aan. Dat werd uit zijn mond alleen maar als racistisch gezien.

Maar bijzondere was dat ook Joop Den Uyl en Willen Drees van de PVDA Nederland vol vonden en zelf Juliana het tot 2 maal toe in de troonrede benoemde. Nederland is Vol, ten dele overvol.
Emigreren werd beloond met zelfs een oprotpremie. Dit speelde rong 1950. Met rond de 10 miljoen inwoners toen.
Veel Nederlanders zijn toen ook naar Canada en Australië gegaan.
Wat dat was volgens Juliana en regering ook echt nodig: “De sterke bevolkingsgroei en de beperktheid van de beschikbare grond blijven een krachtdadige bevordering der emigratie eisen”. en “omdat dit noodzakelijk was om het hoofd te bieden aan de overbevolking”.

Echter werden er in de jaren 70 een hoop mensen uit het buitenland gehaald.
Want hier waren toch ineens mensen te kort.

Toen 1973, schreef minister-president Joop den Uyl dat de overbevolking een groot probleem vormde “voor de verbetering of zelfs het handhaven van de kwaliteit van het leefmilieu”.
Daar gingen de alarmbellen dus al af.
Maar er werd totaal geen gehoor aan gegeven.

Overigens heeft jarenlange massa-immigratie er inmiddels voor gezorgd dat de autochtone Nederlander in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag al een minderheid is geworden.
En waar vinden nu juist de meeste rellen en moorden plaats? Of mag ik die conclusie dan weer niet stellen?

Doe ermee wat je wilt zou ik zeggen :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:49

_Penotti schreef:
Er waren er genoeg met een vooruitziende blik, maar die zijn altijd weggehoond.
Of zelfs door links vermoord, denk aan Pim Fortuijn onder andere.

Nee hij is vermoord door Volkert van der G. Niet links.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:50

Linkser als Volkert de milieu en dieren activist kun je ze niet vinden hoor.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:51

_Penotti schreef:
Ook voor Pim waren er mensen die problemen zagen zoals Hans Janmaat.
Vol=vol gaf hij ook aan. Dat werd uit zijn mond alleen maar als racistisch gezien.

Maar bijzondere was dat ook Joop Den Uyl en Willen Drees van de PVDA Nederland vol vonden en zelf Juliana het tot 2 maal toe in de troonrede benoemde. Nederland is Vol, ten dele overvol.
Emigreren werd beloond met zelfs een oprotpremie. Dit speelde rong 1950. Met rond de 10 miljoen inwoners toen.
Veel Nederlanders zijn toen ook naar Canada en Australië gegaan.
Wat dat was volgens Juliana en regering ook echt nodig: “De sterke bevolkingsgroei en de beperktheid van de beschikbare grond blijven een krachtdadige bevordering der emigratie eisen”. en “omdat dit noodzakelijk was om het hoofd te bieden aan de overbevolking”.

Echter werden er in de jaren 70 een hoop mensen uit het buitenland gehaald.
Want hier waren toch ineens mensen te kort.

Toen 1973, schreef minister-president Joop den Uyl dat de overbevolking een groot probleem vormde “voor de verbetering of zelfs het handhaven van de kwaliteit van het leefmilieu”.
Daar gingen de alarmbellen dus al af.
Maar er werd totaal geen gehoor aan gegeven.

Overigens heeft jarenlange massa-immigratie er inmiddels voor gezorgd dat de autochtone Nederlander in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag al een minderheid is geworden.
En waar vinden nu juist de meeste rellen en moorden plaats? Of mag ik die conclusie dan weer niet stellen?

Doe ermee wat je wilt zou ik zeggen :)

Janmaat had al vroeg gelijk.

Dat gastarbeiderverhaal hadden ze echt anders aan moeten pakken. Op expatbasis zonder gezin een paar jaar lekker laten knallen en met 'n zak geld weer naar huis. Dan hadden ze altijd jonge fitte krachten gehad die niet konden leunen op onze verzorgingsstaat.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:51

_Penotti schreef:

Dit!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:12

Stemmingmakerij. Alsof Volkert de hele linkse massa vertegenwoordigt. Die man is gewoon een getikte eenling. Dat zeggen we toch ook van die extreem rechtse en/of racistische massamoordenaars die in kerken, synagogen of moskeeën hebben lopen schieten?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:39

_Penotti schreef:

Een koe heeft 4 poten dus alles met 4 poten is een koe.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:45

Maar als die koe links is en uit een links denkbeeld handelt is het nog steeds een linkse koe.

Als je ziet wat hier allemaal voorbij komt over rechts, zal ik deze er ook bij halen in het vervolg.
Maar als je dan weer ziet dat PVDA in de vorige eeuw Nederland al vol vonden, die zouden nu met die uitspraken ook rechts genoemd worden.
Maar die is niet leuk quoten natuurlijk.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:57

Links en links is niet hetzelfde. Selectief over één kam scheren noem ik dat.

Extreem-links en extreem-rechts hebben veel meer overeenkomsten dan extreem-links en gematigd links (sociaal-democraten, liberaal-democraten).

Een politieke gezindheid die je niet deelt/jou niet aanstaat framen als extreem zie je dan weer vooral in de rechts-populistische hoek.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:59

Askja schreef:

Extreem-links en extreem-rechts hebben veel meer overeenkomsten dan extreem-links en gematigd links (sociaal-democraten, liberaal-democraten).

Een politieke gezindheid die je niet deelt/jou niet aanstaat framen als extreem zie je dan weer vooral in de rechts-populistische hoek.

Ik zou juist andersom zeggen. Hoe vaak iets niet extreem rechts wordt genoemd door 'woke' Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:02

Askja schreef:

Nee hoor, dat zie je ook in de links-populistische hoek waar iedereen een "nazi" is en op straat in elkaar geslagen moet worden... zie ANTIFA.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:05

Klopt, alleen is mijn indruk dat rechts-populisten zich momenteel op dat punt beduidend nadrukkelijker profileren, met name op social media. En het etiket 'Antifa' wordt net zo goed misbruikt voor framing.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:46

Askja schreef:

Helemaal mee eens. En dat linksextremisme, zoals Antifa vergelijkbaar gedrag vertoont als rechtextremisme is natuurlijk niet gek. Het zijn allebei extremisten en dus vergelijkbaar.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:48

MCE schreef:
bigone schreef:
Inmiddels vijf verdachten aangehouden , mochten dit de daders zijn dan is er maar één positief iets, allemaal boven de 18 dus kunnen ze flink bestraft worden.

maar de strafrechtadvocaten die hun gaan bijstaan hebben vast wel weer "verzachtende omstandigheden"
met "stemmetjes in je hoofd" kun je heel veel bereiken

er is altijd wel weer een club die dat ook vind en vinden dat hun sociale plan helpt!!! :D

Ik kan vertellen waarom het een groot goed is dat ook moordenaars recht hebben op een eerlijk proces maar waarschijnlijk valt dat ook onder "daders ophemelen" ofzo.

Hoe je denkt over mensen met een psychische aandoening.. :n

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:00

Magrathea schreef:
Ik kan vertellen waarom het een groot goed is dat ook moordenaars recht hebben op een eerlijk proces maar waarschijnlijk valt dat ook onder "daders ophemelen" ofzo.

Hoe je denkt over mensen met een psychische aandoening.. :n

Een eerlijk proces is een groot goed, maar er is áltijd een afweging.
Maak je het risico om een onschuldige te veroordelen té klein, dan is automatisch het gevolg dat je ook een flink aantal feitelijk schuldigen, zonder veroordeling moet laten gaan. Is dat dan eerlijk?
Of moet je om dat laatste onrecht te voorkomen, accepteren dat er af en toe fouten in de andere richting gemaakt worden?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:04

Het valt wel op als er van alles uit gespookt is die daders ineens verward zijn.
En het slachtoffer heeft er niet minder last van dat die dader "verward' was.
En ja ik vind het schrijnend dat onze psychische zorg achteruit is gehold door de bezuinigingen.
Maar alles op verward gooien of wat voor verzachtende omstandigheid ook, is me ook een straatje te ver hoor.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:13

_Penotti schreef:

Ja dat kan. Maar hij is alsnog niet vermoord door links, maar door een rotte appel die toevallig links is. Die kinderen in Zweden een tijd geleden zijn ook niet vermoord door rechts maar door Anders Breivik. Beetje polariserend dit.

https://www.facebook.com/voxpopNL/video ... 1R0Kq7sdag

Leuk filmpje op Facebook, gaat ook over preventief fouilleren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:26

Hoe je denkt over mensen met een psychische aandoening.. :n[/quote Magrathea]

daar denk ik niets over dat laat ik graag aan de deskundigen over

wel vind ik dat mensen met een psychische aandoening tegen zichzelf beschermd moeten worden om geen leed aan andere te kunnen berokkenen

slachtoffers komen nu te gemakkelijk weg met "stemmetjes in het hoofd" "verward zijn geraakt door ellendige jeugd" vul maar in,

zeker als het recidieven zijn (bekent bij de instanties) moet je ze niet nog een kans geven
daar moet je ook de maatschappij/mensen tegen beschermen,

leed veroorzaken - zeker bij kans op herhaling , bij instanties bekent - moet je voor beide kanten voorkomen

komt er weer een onderzoek - fff de komma verzetten en er is weer een nieuw rapport dat weer besproken moet worden om een goed behandelplan te kunnen maken - en staan de nabestaande/slachtoffers helemaal onderaan als het om hulpverlening gaat

strafrechtadvocaten weten heel goed hoe ze de bal moeten spelen,

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:45

Het grootste deel van wat als 'Antifa' betiteld wordt is vooral, eh, tegen fascisme. ('Antifa' klinkt heel dreigend maar is gewoon de afkorting: anti-fascisme.)
Dat is geen extreem standpunt, en de middelen waarmee dat in hoofdzaak uitgedragen wordt is door middel van vreedzame demonstraties, en dat is ook geen extreem middel. Er wordt heel veel op 1 hoop gegooid wat daar niet hoort.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:54

:o? Maar volgens mij worden mensen die psychisch gestoord zijn toch gewoon in een TBS kliniek gezet? Jullie doen net alsof je als je 1x zegt dat je stemmetjes hoort je met een warme handdruk de rechtbank via de voordeur mag verlaten