Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:33

Chiave schreef:
Michael heeft niet alleen Anne en haar nabestaanden een stoot voor hun neus gegeven, maar tegelijk ook alle vrouwen in Nederland.

Ik ben het hier, gelukkig, niet mee eens.
Ja, het had ieder willekeurig persoon kunnen zijn en hoe afschuwelijk het ook is, het is een incident en niet een wekelijks terugkerend iets.
Angst zit in jezelf. Wees alert, maar beperk niet je eigen leven door noet meer naar buiten te durven.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:34

R.I.P. Anne

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:37

Goof schreef:
Chiave schreef:
Michael heeft niet alleen Anne en haar nabestaanden een stoot voor hun neus gegeven, maar tegelijk ook alle vrouwen in Nederland.

Ja, het had ieder willekeurig persoon kunnen zijn en hoe afschuwelijk het ook is, het is een incident en niet een wekelijks terugkerend iets.
Angst zit in jezelf. Wees alert, maar beperk niet je eigen leven door noet meer naar buiten te durven.

Ik sluit me hierbij aan. De eerste maand of weken zullen we er aan denken als we op de fiets stappen of in het donker ergens lopen, daarna gaan we verder met ons leven

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:38

Roos_M schreef:
Cayenne schreef:
Met name je bewoording 'aan een boom geknupt' vind ik echt zeer ongepast. Net als überhaupt je complete vraagstelling trouwens.

Net zo gepast als jouw opmerkingen over mensproeven.

Ik stoor mij eraan dat men hier elkaar aanspreekt op vanalles.
Deze vragen spelen; of het gepast is of niet maakt niet veel uit. Daarom is toch ook dit topic om vanalles rondom dit onderwerp te delen of kwijt te kunnen.

Je spreekt jezelf behoorlijk tegen ;)

Maargoed... he...

Mag toch hopen dat dit monster voor de rest van zijn leventje in een hokje zit van 3 bij 3.
Geloof niet eens dat er hier in Nederland ook maar iemand in de gevangenis zit die echt levenslang moet zitten.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:39

Voor mezelf denk ik niet echt anders als ik door het bos of over straat loop. Bij stal rijd ik buiten en vlakbij is ook een instelling met mensen in behandeling. Maar alsnog er is nooit wat gebeurd en helaas kan dit voorkomen, maar door 1 zo'n gek ga ik niet me bang maken als ik door het bos loop.

Het is verschrikkelijk voor Anne, haar nabestaanden en haar familie. Ik hoop dat ze niet te veel heeft geleden.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:42

Goof schreef:
Chiave schreef:

Ik weet het en probeer zo goed mogelijk los te laten, maar nadat Savannah nog geen 300 meter van mijn huis gevonden is en nu Anne niet gek ver van mijn woonplaats, heb ik het gevoel niet veilig te zijn, als leeftijdsgenoot van Anne. Ik heb jarenlang een deel van Annes fietstocht gefietst als ik naar school fietste. Niet persé het gevoel: “dat had ik kunnen zijn”, maar het gevoel dat het gebied waar ik me bevind stampvol zit met mafkezen die mij van de fiets kunnen trekken en die zelf denken te kunnen bepalen over leven of dood.

Zelfs hier in Bible-city.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:44

Ik mag hopen dat iedereen die direct op social media haar vriend beschuldigde zich het schaamrood op de kaken schaamt...

Het is een kleine troost, maar ik ben zo trots op alle betrokken hulpverleners dat ze niet hebben opgegeven. Elke dag vreesde ik voor een 'onderzoek afgerond' en dan de eeuwige onzekerheid...
Het was slepend en slopend, maar het is ze wel gelukt.
Al die duizenden vermisten per jaar, het blijft bizar.

Memories

Chiave schreef:
Michael heeft niet alleen Anne en haar nabestaanden een stoot voor hun neus gegeven, maar tegelijk ook alle vrouwen in Nederland. Het frustreert me dat ik nu bang ben om alleen te zijn, dat ik het akelig vind om de kliko nog naar buiten te brengen van het straatje naar de stoep, dat ik gister hysterisch de tuin versierd heb met kerstverlichting om niet in het donker te hoeven staren. Hij is niet alleen schuldig aan moord, maar ook aan het vernachelen van onze cultuur.

Ja, precies dit. En trouwens niet alleen meneer P, maar elke kloothommel die ooit onrechtmatig met z'n klauwen aan een vrouw gezeten heeft.
Dan kan je je nog zo goed beseffen dat wat Anne is overkomen een vrij zeldzame gebeurtenis is, ik heb helaas al eerder mogen ondervinden dat niet elke vreemde kerel het beste met je voorheeft als vrouw zijnde. Maar ik mag goddank in m'n handjes knijpen dat dat heel anders is afgelopen. En nee, dat gevoel verdwijnt niet zomaar een paar weekjes later, was het maar zo'n feest ;(

Ymor

Je wil je niet laten beïnvloeden door deze angsten maar alert zijn had waarschijnlijk in Anne haar geval geen verschil gemaakt. Als ik in de avond van en naar stal fiets moet ik ook door het donker langs een plek waar ik me niet veilig voel. Maar er is helaas geen andere optie. Je moet verder maar ik kijk wel een keer extra over mijn schouder. Hoe erg ik dat ook vind. Ik vind dit soort dingen enger dan terrorisme.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:48

Met name je bewoording 'aan een boom geknupt' vind ik echt zeer ongepast. Net als überhaupt je complete vraagstelling trouwens.
[/quote]

Net zo gepast als jouw opmerkingen over mensproeven.

Ik stoor mij eraan dat men hier elkaar aanspreekt op vanalles.
Deze vragen spelen; of het gepast is of niet maakt niet veel uit. Daarom is toch ook dit topic om vanalles rondom dit onderwerp te delen of kwijt te kunnen.
[/quote]

Je spreekt jezelf behoorlijk tegen ;)

Maargoed... he...

Mag toch hopen dat dit monster voor de rest van zijn leventje in een hokje zit van 3 bij 3.
Geloof niet eens dat er hier in Nederland ook maar iemand in de gevangenis zit die echt levenslang moet zitten.[/quote]

Die zitten er wel. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/dit-zij ... -nederland

Ik hoop dat P. gewoon op de longstay van de TBS terecht komt. Van mij mag hij levenslang zitten en hoeft hij niet behandeld te worden, maar ik ga er vanuit dat hij nu gewoon tbs krijgt.

Ik voel me nu niet per sé onveiliger. Dit komt - gelukkig! - niet mega veel voor. En het is van alle tijden, helaas. Anne was gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Het had iedereen kunnen overkomen, maar het overkomt niet iedereen.

Wat ik wel vind is dat ons rechtssysteem echt heeft gefaald. Gisteren zat de ex-directeur van het Pieter Baancentrum bij Nieuwsuur aan tafel en die zei ook dat ze in 2010 hebben gefaald met het psychologisch rapport. Als hij toen tbs had gehad was dit niet gebeurd. En dat vind ik het erge in deze zaak. Het had voorkomen kunnen worden. Anne komt er niet mee terug, maar ik hoop wel dat er grote veranderingen komen na deze zaak.

Getup

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:02

Dit zou toch wel een reden zijn voor een levenslange straf, zou je denken. bah....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:05

_Reneee schreef:
Wat ik wel vind is dat ons rechtssysteem echt heeft gefaald. Gisteren zat de ex-directeur van het Pieter Baancentrum bij Nieuwsuur aan tafel en die zei ook dat ze in 2010 hebben gefaald met het psychologisch rapport. Als hij toen tbs had gehad was dit niet gebeurd. En dat vind ik het erge in deze zaak. Het had voorkomen kunnen worden. Anne komt er niet mee terug, maar ik hoop wel dat er grote veranderingen komen na deze zaak.

Dit inderdaad. Anne haar dood is totaal onnodig geweest. Het systeem heeft gefaald en flink ook. Hopelijk komt het verhaal naar boven wat er gebeurt die avond.

Lieve Anne, rust zacht.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:06

Sorry ik ben dan misschien heel hard, maar vind niet dat deze man nog ergens recht op heeft. Het was een ander verhaal geweest als hij oprecht spijt zou betuigen, maar dat had hij al veel eerder moeten doen. In plaats daarvan zegt hij dat het een droom was die uitkwam, sorry maar dan heeft hij zijn rechten verspeeld!! Vraag me ook eigenlijk af wie er voor de psychische hulp (TBS) betaald? Want zo iemand word toch niet meer beter, en zal nooit meer te vertrouwen zijn. Sorry maar ben ongeloofelijk kwaad -:(-

@Getup: Voor hem maakt het niet uit de bak in of op straat rond lopen in de bak zit hij veiliger dan op straat. Denk dat er heel veel mensen voor eigen rechter willen spelen!!

Tribunals

Ik vind het eigenlijk ook wel heel erg voor de ouders van Michael.

Bommeltje_

Arme lieve Anne.. woorden schieten te kort! Ik wens alle nabestaanden onwijs veel sterkte Y;(

Ik heb het ook twee weken gevolgd en nu na deze ontknoping voelde ik mij direct niet meer veilig. Het kriebele gelijk van binnen toen ik gisteravond naar bed ging. Dat angstige gevoel is vreselijk en wat de dader Anne heeft aangedaan is vreselijk en wat iemand hierboven ookal zei hij schaadt hiermee al het gevoel van veiligheid van alle vrouwen in Nederland. Zeer, zeer triest ;(
Laatst bijgewerkt door Bommeltje_ op 13-10-17 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:07

het is in en in triest... hoe je het went of keert :( waarom kunnen ze tegenwoordig niet van vrouwen afblijven
toch blijft de vraag steeds bij mij hangen van. waarom ga je voor je lol om.17.00 in de spoelende regen een route fietsen ? het word al vroeg donker dat snap ik even niet

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:11

Eens charmingS..
Laat m maar op straat lopen.. klopjacht zal zeker beginnen.

Sorry mod.. maar het is toch logisch dat mensen hier hun frustratie plaatsten?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:11

sloffiee schreef:
het is in en in triest... hoe je het went of keert :( waarom kunnen ze tegenwoordig niet van vrouwen afblijven
toch blijft de vraag steeds bij mij hangen van. waarom ga je voor je lol om.17.00 in de spoelende regen een route fietsen ? het word al vroeg donker dat snap ik even niet

Ze kon er niets aan doen!!!
Al was het 12 uur in de nacht!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:12

@sloffiee: Omdat ze er even tussenuit wilde een rondje fietsen? Zou toch moeten kunnen. Ik vertrek ook nog weleens richting de schemering met het paard of de hond het bos in. Dat ze nou een mafkees tegenkomt dat had niemand kunnen voorzien. Verkeerde moment verkeerde plaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:12

Vreselijk. Ik hoop dat ze niet te veel geleden heeft (begrijp me niet verkeerd). Ben er gisteren echt even een beetje door van de kaart geweest.

Heel veel sterkte voor de nabestaanden. Rust zacht, lieve Anne. Dit had jij niet verdiend.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:13

Dat onveilige gevoel heb ik ook wel.
Maar slijt wel weer.

Je hoort toch regelmatig dat tbs-ers de fout in gaan; ik snap niet dat dat niet vooraf ingeschat kan worden. Zo'n groot risico kun je toch niet lopen.
En zie hier. Hij heeft ook altijd al willen doen; hij heeft gewoon de kans gehad en dat is echt afschuwelijk.
Dan ook nog die begeleidster van hem..... misselijkmakend!

MarJon

sloffiee schreef:

Omdat ze fietsen leuk vond? Omdat ze een rondje eruit wou? Omdat ze van regen hield?

Winged

sloffiee schreef:

Ik loop ook 's avonds hard. In de regen.

Omdat dat lekker is. Omdat het kan. Omdat ik op straat mag zijn. Omdat ik het recht heb om te genieten van de dingen die ik kan.

Zonder dat ik mij zorgen hoef te maken om mijn eigen veiligheid.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:15

Een klopjacht komt er echt niet.
Grootspraak. Nederlanders zijn daar veel te braafjes voor.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:15

Ik denk dat ik het heel veel moeilijker te begrijpen vind dat iemand met een profiel als de dader zoveel vrijheden heeft mogen genieten, dan dat 'een vrouwelijke fietser in haar eentje' risico's zou lopen.

Er zijn metingen gedaan aan het aantal fietsbewegingen in de provincie Friesland een aantal jaren terug en dat zijn er bijna 9 miljoen. In heel Nederland zijn dat er dus nog veel meer per jaar (maar daar kan ik met snel zoeken even niks over vinden) en een heel deel zal door mensen alleen of op verlaten stukken worden uitgevoerd. Zolang je geen ongeluk krijgt -en dat zijn er ten opzichte van het aantal fietsbewegingen ook niet veel, maar elk ongeluk is er ook één teveel- kom je weer veilig terug na een fietstochtje. Nu is er 1 fietstocht op gruwelijke wijze afgelopen, maar dat ligt aan iets anders dan 'in je eentje op pad gaan op de fiets'. Het gaat echt om verwaarloosbare precentages (voor zover dat in dit geval fijn is om te benoemen, want het gevolg is zo verdrietig).

Ik ben daarom dus nog steeds niet bang om in mijn eentje op pad te gaan, maar ik hoop wel dat er beter wordt nagedacht over de vrijheden van mensen met een profiel zoals de dader.
Laatst bijgewerkt door Hilli op 13-10-17 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt