Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:50

Janneke2 schreef:
...en hoe had hij gedacht die 20 miljoen banen te creëeren?
Of was het alleen maar het voorliegen van de staalarbeiders....?
Het idee 'ik ga investeren in wegen en bruggen' is natuurlijk prima. Maar een gedegen plan: wie het weet mag het zeggen.

Mag ik daaraan toevoegen: het heropenen van de kolenmijnen in o.a. West Virgina en Kentucky?

Voorlopig is alleen Obamacare aan het verdwijnen (of al verdwenen?) en daarmee mogelijk de uitkering voor silicoseslachtoffers......

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:27

Shadow0 schreef:
Maar geef dan eens een voorbeeld van zo'n andere kant van een verhaal die niet aan bod komt? Het is nu allemaal nogal abstract en theoretisch, en dat is wel erg makkelijk, want dan hoef je niet op de inhoud in te gaan.

Een andere ,dus positieve kant ga je niet zien en horen bij...DWDD,nieuwsuur,Jinek,Tan en al hun andere collegas.
Dan zal je toch echt naar Aljazeera of RT moeten kijken....Die vertellen trouwens ook negatieve kanten.Het mooie is dat zowel negatief als positief verteld word.
In de Nederlandse media is het alleen maar negatief.

Anoniem

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:31

Verwijs dan eens naar een concrete bron, alsjeblieft.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:33

spatter schreef:
Ik snap niet dat iemand pro Trump kan zijn, die man is echt niet wijs.
Ik kan wel snappen als je republikein bent .

Ik snap ook niet dat 60 miljoen mensen niet wijs zijn.
Waar halen de meesten hier in dit topic de kapsones vandaan om 60 miljoen mensen als debiel neer te zetten?
Ik blijf dat stuitend vinden.
En maar commentaar leveren op Amerika,terwijl bij ons de bejaarden vies zijn en moeten wachten om te mogen plassen.Ga je daar druk over maken,dat gaat je tenminste aan,dat is je eigen voorland over 20 of 40 jaar.
Afgelopen kabinet periode,37.000 mensen ontslagen uit de zorg!Wegens bezuinigingen.En je maar druk maken over Trump....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:34

Lente schreef:
Verwijs dan eens naar een concrete bron, alsjeblieft.

vraag je dit aan mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:37

Ik denk niet dat je niet goed wijs bent als je Trump hebt gestemd.
Het grote probleem met een tweepartijensysteem is dat je niet alleen de keuze maakt tussen twee personen maar ook tussen twee partijen. En als jij uit een lijn van republikeinen komt dan is Trump de minst kwaaie.

Daarnaast zijn er véél mensen die dachten dat Trump wel wat zou matigen als hij president was... En dat valt óók veel republikeinen nu vies tegen.

Op je andere vraag; graag :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:47

geerke schreef:
Waar halen de meesten hier in dit topic de kapsones vandaan om 60 miljoen mensen als debiel neer te zetten?

'Debiel' is sowieso een nare term en ik zou het nooit gebruiken.

Maar aantallen maken niet-feiten niet ineens waar, maken misleiding niet minder misleidend, maken ondermijning van democratie en rechtstaat niet minder ondermijnend.

Citaat:
En maar commentaar leveren op Amerika,terwijl bij ons de bejaarden vies zijn en moeten wachten om te mogen plassen.Ga je daar druk over maken,dat gaat je tenminste aan,dat is je eigen voorland over 20 of 40 jaar.
Afgelopen kabinet periode,37.000 mensen ontslagen uit de zorg!Wegens bezuinigingen.En je maar druk maken over Trump....

IK maak me daar wel druk om hoor - en steun van harte acties om dat te verbeteren (denk aan vakbond, politieke partij die opkomt voor de zorg, ik probeer mijn verzekering zo goed mogelijk te kiezen, ik steun acties die ik kan vinden, probeer de zorgverleners te laten weten dat ik ze steun als zij actie ondernemen...)
En ik zal iedereen vragen die ik kan om te stemmen op een partij die de zorg belangrijk vindt.

Maar ik maak me ook druk om Trump. Dat kan namelijk naast elkaar bestaan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:54

geerke schreef:
spatter schreef:
Ik snap niet dat iemand pro Trump kan zijn, die man is echt niet wijs.
Ik kan wel snappen als je republikein bent .

Ik blijf dat stuitend vinden.

Volgens de zoekfunktie van Bokt ben jij de eerste in dit topic die het woord debiel gebruikt.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:21

Lente schreef:
Ik denk niet dat je niet goed wijs bent als je Trump hebt gestemd.
Het grote probleem met een tweepartijensysteem is dat je niet alleen de keuze maakt tussen twee personen maar ook tussen twee partijen. En als jij uit een lijn van republikeinen komt dan is Trump de minst kwaaie.

Daarnaast zijn er véél mensen die dachten dat Trump wel wat zou matigen als hij president was... En dat valt óók veel republikeinen nu vies tegen.

Op je andere vraag; graag :j

als je mijn post nog een keer leest kun je zien dat ik twee andere bronnen aanbeveel....aljazeera en RT

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 00:17

RT is inderdaad een goede bron ja.....ik heb zojuist van RT geleerd dat de Nederlandse onderzoekers in het MH17 onderzoek incompetent waren en bewust het onderzoek vertraagd hebben......Ik moet toch vaker mijn info halen van een zender die 100% gefinancierd wordt door het federaal agentschap voor de pers en massacommunicatie van de russische federatie. Want Poetin, de uiteindelijke baas van dat agentschap, is onze vriend.....

Al Jazeera is eigendom van Qatar. Ik heb veel Qatari mogen ontmoeten. Verschrikkelijk aardige/slimme/handige mensen uit een slim land. Houden zich staande in een vijandelijke omgeving door hun geld (en ze hebben meer geld dan water ;) ) door zich uiteindelijk overal en dus nergens aan te committeren. Geen verkeerde zender, maar wij komen er op de verschillende topics niet achter welke heer ze ten aanzien van een onderwerp dienen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 00:51

Al jazeera en rt zijn inderdaad ook behoorlijke gekleurde media. Ik vraag me af of er uberhaupt een media outlet is die niet gekleurd is. Ik lees zowel links als rechts en ga dan kijken wat de feiten zijn om een mening te kunnen vormen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 08:03

Babeth schreef:
Al jazeera en rt zijn inderdaad ook behoorlijke gekleurde media. Ik vraag me af of er uberhaupt een media outlet is die niet gekleurd is. Ik lees zowel links als rechts en ga dan kijken wat de feiten zijn om een mening te kunnen vormen.

Ik ook.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:02

Nauwelijks te vinden, denk ik. Want als media alleen de kale feiten brengen, zijn ze snel klaar. En dus niet interessant. En dus wordt er geïnterpreteerd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:35

Babeth schreef:

ik geloof ook dat alles gekleurd is,het beste is inderdaad wat jij doet....verschillende bronnen bekijken en dan zelf gaan nadenken.Wat jou het beste lijkt.Dat wil nog niet zeggen dat dat het beste is natuurlijk,maar dan heb je in iedergeval de twee kanten bekeken.

En hoor je niet bij de demonstranten tegen Trump die gevraagt worden om eens drie,twee of een ding te noemen waarom ze tegen Trump zijn.
Tja...zijn kapsel ofzo??? :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:07

geerke schreef:
En hoor je niet bij de demonstranten tegen Trump die gevraagt worden om eens drie,twee of een ding te noemen waarom ze tegen Trump zijn.
Tja...zijn kapsel ofzo??? :+

Als je dat wilt geloven doe je denk ik niet echt je best om je te verdiepen in de standpunten.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:23

Als je denkt dat alle protesten alleen maar draaien om het kapsel van Trump dan heb je toch niet heel goed opgelet :=

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:35

nou krijg je van mij 3 redenen waarom ik tegen Trump ben:

1) hij is er alleen maar voor het bedrijfsleven en niet voor de gewone Amerikaan...ondanks dat hij die tijdens zn campagne flink heeft weten te bespelen

2)Hij schrijft dingen weg als dit niet in zijn plaatje van verrijking van de industrie past; oa die kul die hij over klimaatsverandering beweert

3) Hij heeft veel te veel dictatoriale trekjes die hem compleet ongeschikt maakt om een democratie te leiden....de eerste stappen hebben we daarvan al gezien; media die zich kritisch over hem heeft uitgelaten zijn niet meer welkom bij het Witte Huis, zn tweets over die rechters die zn inreisverbod tegen hielden, het ontslag van die minister die feitelijk hetzelfde deed als die rechters etc

4) hij heeft totaal geen respect voor andere mensen en dan met name mensen die niet stinkendrijk zijn....die pijplijn die straks mooi ff door heilig gebied gaat van de native American is daar toch wel een perfect vb van, maar ook zijn uitspraken over vrouwen zeggen genoeg over hoe hij tegen vrouwen aankijkt.

vooruit, waren er 4, maar ik kan nog wel meer redenen opnoemen waarom ik tegen Trump ben
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 08-02-17 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:39

De gewone amerikaan is niet werkzaam in het bedrijf?
Het klimaat verandert niet....

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:42

als je nu even een normaal antwoord geeft ipv 2 kreten met een vraagteken...dan kan ik daar wat mee.

Nu moet ik er maar een beetje naar raden of je dit of sarcastisch bedoeld, of dat je de mening van Trump deelt.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:44

4) Het complete gebrek aan respect voor het rechtssysteem en bijbehorende rechters op het moment wanneer deze hem niet in het gelijk stellen.

5) De oncontroleerbare urge van Trump om alles op Twitter te gooien en daarbij zo min mogelijk gebruik te maken van respectvolle taal en/of nuances.

6) het gebruik maken van de zogeheten "alternative facts" om zijn eigen handelen goed te praten. Trump heeft inmiddels op meerdere momenten duidelijk gemaakt het niet zo nauw te nemen met de feiten en/of deze zo te verdraaien dat ze in zijn voordeel werken.

7) het inreisverbod. Los van de inhoud, geeft de wijze van invoering aan dat hier duidelijk sprake is van slechte communicatie en slecht leiderschap. Er wordt een executive order getekend dat per direct in moet gaan, zonder dat de personen die dit moeten handhaven of zelfs de senatoren (!) hiervan op de hoogte zijn. Wellicht dat je dit niet persé Trump persoonlijk kan aanrekenen, maar het geeft wel aan dat hierover door het team van Trump niet goed over is nagedacht.

Moet ik nog verder gaan?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:45

Cowboy55 schreef:
RT is inderdaad een goede bron ja.....ik heb zojuist van RT geleerd dat de Nederlandse onderzoekers in het MH17 onderzoek incompetent waren en bewust het onderzoek vertraagd hebben......Ik moet toch vaker mijn info halen van een zender die 100% gefinancierd wordt door het federaal agentschap voor de pers en massacommunicatie van de russische federatie. Want Poetin, de uiteindelijke baas van dat agentschap, is onze vriend.....

:') _/-\o_

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:48

xxCYNNxx schreef:
als je nu even een normaal antwoord geeft ipv 2 kreten met een vraagteken...dan kan ik daar wat mee.

Nu moet ik er maar een beetje naar raden of je dit of sarcastisch bedoeld, of dat je de mening van Trump deelt.

ik reageer op twee van je standpunten...nee,ik ben niet voor trump,wel voor logisch nadenken.
Als jij roept dat alleen het bedrijfsleven word geholpen door Trump,en dat de gewone burger daar niets aan heeft....kan ik je alleen maar aanraden eenbs bij een willekeurig bedrijf naar binnen te stappen...wie werken daar?Juist,de gewone burger.Een bedrijf bestaat niet alleen uit een dure directeur namelijk.

En wat betreft klimaatverandering,die is er niet.In de middeleeuwen was er een mini ijstijd,zonder fabrieken en kolenmijnen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:50

mylittlejoy schreef:
4) Het complete gebrek aan respect voor het rechtssysteem en bijbehorende rechters op het moment wanneer deze hem niet in het gelijk stellen.

5) De oncontroleerbare urge van Trump om alles op Twitter te gooien en daarbij zo min mogelijk gebruik te maken van respectvolle taal en/of nuances.

6) het gebruik maken van de zogeheten "alternative facts" om zijn eigen handelen goed te praten. Trump heeft inmiddels op meerdere momenten duidelijk gemaakt het niet zo nauw te nemen met de feiten en/of deze zo te verdraaien dat ze in zijn voordeel werken.

7) het inreisverbod. Los van de inhoud, geeft de wijze van invoering aan dat hier duidelijk sprake is van slechte communicatie en slecht leiderschap. Er wordt een executive order getekend dat per direct in moet gaan, zonder dat de personen die dit moeten handhaven of zelfs de senatoren (!) hiervan op de hoogte zijn. Wellicht dat je dit niet persé Trump persoonlijk kan aanrekenen, maar het geeft wel aan dat hierover door het team van Trump niet goed over is nagedacht.

Moet ik nog verder gaan?

Even over nummer 7

Het inreisverbod bestaat al 70 jaar bij 16 landen....is niet helemaal nieuw dus.
Obama had de lijst al gemaakt maar wijselijk zijn mond er over gehouden...want die is zo eerlijk en oprecht.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:54

Arabesk schreef:
Cowboy55 schreef:

:') _/-\o_

helemaal waar...maar dan moet je ook de nederlandse media niet geloven die betaald word door het federaal agentschap voor de pers en massacommunicatie van de nederlandse federatie...ook wel VARA en NOS genoemd

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:56

ok goed, zal ik voor punt 1 een verdere toelichting geven; ja uiteraard is de gewone man aan het werk in die bedrijfjes...lijkt me vrij logisch; het management staat niet de producten in elkaar te zetten.

Is echter nogal een verschil of dat voor een inkomen is waarmee je aan 1 baan genoeg hebt...en dat er fatsoenlijke voorwaarden aan jouw aanstelling verbonden is; bv enige rudimentaire gezondheidszorg bv.

Zolang er Amerikanen zijn die 18 uur per dag moeten werken omdat ze 3 of soms zelfs 4 slecht betaalde baantjes hebben voor nog geen 5 dollar per uur, is er nog heel veel te verbeteren voor de gewone Amerikaan. Zelfde geldt voor die gezondheidszorg voorzieningen.

Of bv de stoflonguitkeringen voor de mijnwerkers; die is verbonden aan obamacare...Trump gooit obamacare eruit...met als gevolg dat die mijnwerkers dus die uitkering ook niet meer gaan krijgen...want daar horen we Trump niet over he, als hij het over obamacare heeft.

Het aanstellen van een minister van arbeid die notabene zelf topman is bij een fastfoodketen en daarom tegen een fatsoenlijk minimumloon is, want dat is slecht voor de rendabiliteit van zijn keten :+ , geeft ook wel aan dat de gewone Amerikaan kan verrotten.