Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:34

Graag gedaan!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:35

mixje90...ik vind je heel vreemd reageren...

Oja,nogmaals hoe kom je er bij dan franse moslima's geen toegang hebben tot de universiteiten?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:49

Franse moslima's die een hoofddoek dragen ook?
Er zijn natuurlijk ook genoeg moslima's die dat niet doen, maar daar doel ik niet op nu.

Maar misschien kunnen we die discussie via PB verderdoen? Is een beetje offtopic.

Wat die universiteit in Marokko betreft:
The University of al-Qarawiyyin or al-Karaouine (Arabic: جامعة القرويين‎) is a university located in Fes, Morocco. It is the oldest existing, continually operating and the first degree awarding educational institution in the world according to UNESCO and Guinness World Records and is sometimes referred to as the oldest university. The al-Qarawiyyin mosque-religious school / college was founded by Fatima al-Fihri in 859 with an associated school, or madrasa, which subsequently became one of the leading spiritual and educational centers of the historic Muslim world. https://en.wikipedia.org/wiki/Universit ... Qarawiyyin

Hoe zat het hier met vrouwenonderwijs in 859?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:57

als ik een bikini aantrek naar de universiteit in Marokko zijn ze ook niet blij...kan ik ook vertrekken.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:01

geerke schreef:
als ik een bikini aantrek naar de universiteit in Marokko zijn ze ook niet blij...kan ik ook vertrekken.

In Nederland wel dan?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:08

Mixje90 schreef:
geerke schreef:

In Nederland wel dan?

volgens mij ging het over de universiteiten in Marokko en Frankrijk.Dus wat er in Nederland wel of niet kan doet niet terzake.

wat vervelend discussieren met jou...bah.Je kunt het met elkaar eens zijn of niet maar deze irritatie die ik naar jou heb heb ik zelden....zelfs niet met mensen waar ik het totaal niet mee eens ben :(

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:17

geerke schreef:
volgens mij ging het over de universiteiten in Marokko en Frankrijk.Dus wat er in Nederland wel of niet kan doet niet terzake.

wat vervelend discussieren met jou...bah.Je kunt het met elkaar eens zijn of niet maar deze irritatie die ik naar jou heb heb ik zelden....zelfs niet met mensen waar ik het totaal niet mee eens ben :(

Dat is wederzijds :) al kan ik er ook wel om lachen. Maar voor de discussie herstel ik mezelf dan, excuses.
Zijn ze in Frankrijk wel blij als iemand in een bikini naar de universiteit gaat?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:19

heel blij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:37

Hoofd van onze apotheek is een moslima met hoofddoek, aan de Belgische universiteiten zijn hoofddoeken gewoon toegestaan, we hebben politica's met hoofddoek. Vanwaar komt dan die onzin dat ze niet mogen studeren?
De reden dat men in Belgische scholen een hoofddoekenverbod invoerden, heeft niets te maken met discriminatie. Er zijn genoeg getuigenissen van je moslima's zonder hoofddoek, die gepest en bedreigd werden door hun geloofsgenoten met hoofddoek. En waarom is dat hier zo'n drama? In Tunesische en Turkse scholen is er ook een hoofddoeken verbod. En Turkije was het een paar jaar geleden tevens verboden om in boerka op straat te komen.

En wat zeg je dan van een moslima collega bij ons, die een hoofddoek mag dragen (mogen ze op mijn werk gewoon allemaal), maar weigert om het doekje te dragen dat bij ons verpleeguniform hoort en dus haar eigen sjaaltjes op zet, maar zodra ze 1 voet op Marokkaanse bodem zet, gaat de hoofddoek af.

Ik ken genoeg hoog opgeleide moslims die gewoon gestudeerd hebben en andere die met een gewoon goed diploma aan het werk zijn. En weet je wat het verschil is tussen hen en de laaggeschoolden met een slecht betaalde job? Hun kennis van de taal. Wil je kansen hebben, dan moet je de taal spreken. Ik ben het gedoe rond positieve discriminatie echt wel zat. Het maakt mij niet uit wie mijn baas is, zo lang mijn baas maar bekwaam is. En dat hebben we niet met de huidige regeling die zegt hoeveel % vrouwen en niet-Belgen er in een bedrijf moeten werken.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:46

Het ging over Frankrijk :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:58

Ik ben een wanhopige poging aan het doen om bij te lezen maar na drie keer kan ik alleen maar concluderen dat het nergens meer over gaat. :?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:00

Het gaat over Frankrijk. :) :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:03

ik vind het een schande hoe alles in de doofpot word gedaan om ons maar ,,dom,, te houden.
Geloof me, we hebben het paard van Troje binnen gehaald!!
Al die mannen die de aanrandingen gepleegd hebben zijn nog lang niet gestraft en het land uit gezet. Dat is een procedure die nog heel lang gaat duren. Kijk maar naar al de uit geprocedeerde asielzoekers die al jaren doelloos in ons land verblijven. Gewoon omdat er een regelgeving van lik m'n vest is!!
Die etters lachen zig rot. Net zoals ze op oudejaars nacht deden!

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:05

Ayasha schreef:
Ik ben een wanhopige poging aan het doen om bij te lezen maar na drie keer kan ik alleen maar concluderen dat het nergens meer over gaat. :?

Eindelijk iemand die wel weet waar t over gaat :) je hebt gelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:06

Gelukkig is dat een zeer genuanceerde mening.
In België wil Francken een opvoedingscursus "hoe om te gaan met vrouwen" verplichten. IMO geen slecht idé, één of andere doos uit de Walen vindt dat racistisch... Ik begrijp niet wat er racistisch is aan die mannen leren begrijpen dat men hier op een andere manier met vrouwen om gaat.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:08

http://www.ad.nl/ad/nl/36281/Vluchtelin ... ngen.dhtml

Goh! Er wordt iemand wakker daar in Den Haag := Iets met falend integratiebeleid?

Ayasha schreef:
In België wil Francken een opvoedingscursus "hoe om te gaan met vrouwen" verplichten. IMO geen slecht idé, één of andere doos uit de Walen vindt dat racistisch... Ik begrijp niet wat er racistisch is aan die mannen leren begrijpen dat men hier op een andere manier met vrouwen om gaat.

Nu ja racistisch vind ik het ook niet, maar het vergroot wel één iets. Neem dit gewoon mee in de algehele integratiecursus ofzo. Zelfde laken een pak.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:10

Ik vermoed dat iets dergelijks ook zijn bedoeling is Sammie maar zelfs als dat niet zo zou zijn; wat zou daar dan racistischer aan zijn dan ze een taalcursus verplichten?
veel van deze mannen KENNEN de plaats van de vrouw in onze maatschappij niet, daar zijn ze niet mee op gegroeid, voor hen is dat net zo vreemd als het voor ons vreemd is dat vrouwen daar zo "laag" staan (ze staan niet laag maar ze zijn wel beperkter). Waarom niet een cursus waarin ze uitleg krijgen over het hoe en wat?
Ik kan me voorstellen als ik naar een land ga waar de vrouw niet zo geëmancipeerd is ik ook heel veel dingen fout zou doen en veel mensen zwaar zou beledigen omdat ik die manier van leven niet kén.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:13

Ayasha schreef:

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die mannen niet weten hoe je hier in Europa met vrouwen omgaat. Ze zijn toch zeker niet achterlijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:18

Nou weet jij 100% hoe je je daar als vrouw moet gedragen?
En vergeet dan vooral niet dat wij veel vrijer zijn kwa internet enz.

Ik sprak met iemand die werkt in een opvangcentrum, die had een man die niet door haar geholpen wilde worden. Ze is het gesprek aan gegaan en dat verliep moeizaam maar toen ze eenmaal uit gelegd had dat het hier anders is dan bij hen liet de man zich wel door haar helpen. Dat had hij simpelweg nog nooit mee gemaakt/kende hij niet. In hun cultuur/land was het een grote schande als hij dat toe liet. Eenmaal hij begreep dat dat hier niet zo was, was het goed.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:23

Dat heeft niks met achterlijk zijn te maken, maar met kwestie van opvoeden, leven, noem maar op. Waarom zijn veel van ons zo open minded over drugs? Omdat we hier zo mee opgegroeid zijn. Omdat het in Nederland nu eenmaal gedoogd wordt. Als wij naar de zon gaan lopen we zo naakt mogelijk, dus bijv. in Egypte (buiten de resorts om) doen ‘we’ dat ook. We willen wel bruin worden, hé! Heel simpel voorbeeld, maar eigenlijk hoor je dat dus óók niet te doen. Gewoon iig je schouders bedekken (en soms zelfs je hoofd) en tot zeker over de knie. Maarrem.. veel europanen doen dat dus niet.. Of dichterbijhuis wat dacht je van veel (Italiaanse) kerken. Géén blote schouders, géén korte broek bij mannen. Hoeveel mannen ik wel niet heb zien weggestuurd worden. “Gewoon, omdat je niet beter weet”. Het is zomer dus uit die kleding! Dit soort kledingsvoorschriften zie je óók bij restaurants, maar hoe vaak flipflopt er wel niet iemand op z’n teenslippers, te kleine zwembroek naar binnen? En dat is dan gewoon oh niet bij stil gestaan.

Alcohol is bij ons ook heel normaal, lekker mee over straat, gesprekkie met z'n twee. Enz. enz. Er zijn daar landen waar je de gevangenis in wordt gezet als je er mee over straat loopt.

Niks mis mee met zo'n cursus, maar ik vraag mij af wel hoeveel het helpt. Het zijn zaadjes die je moet planten, de ontkieming moet in hun hoofd gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 08-01-16 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:24

Mixje90 schreef:
geerke schreef:
zelfs bij de derde generatie Marokkanen komt het voor dat vrouwen niet mogen studeren en maar 1 recht hebben.Gelukkig zijn er ook Marokkaanse vrouwen die wel een studie mogen volgen van hun ouders.

Komt het voor... Vertel, hoe vaak?

Die vrouwen worden in jouw land niet eens toegelaten op universiteiten en daar blijf je maar stil over....

In Frankrijk worden die vrouwen echt wel toegelaten tot de universiteiten.
Ze moeten zich alleen aan een bepaalde dresscode houden.
Als die wet tenminste al doorgevoerd is.

Wat is daar mis mee?
In de moskee geldt toch ook een bepaalde dresscode.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:28

Sammie schreef:
Dat heeft niks met achterlijk zijn te maken, maar met kwestie van opvoeden, leven, noem maar op. Waarom zijn veel van ons zo open minded over drugs? Omdat we hier zo mee opgegroeid zijn. Omdat het in Nederland nu eenmaal gedoogd wordt. Als wij naar de zon gaan lopen we zo naakt mogelijk, dus bijv. in Egypte (buiten de resorts om) doen ‘we’ dat ook. We willen wel bruin worden, hé! Heel simpel voorbeeld, maar eigenlijk hoor je dat dus óók niet te doen. Gewoon iig je schouders bedekken (en soms zelfs je hoofd) en tot zeker over de knie. Maarrem.. veel europanen doen dat dus niet.. Of dichterbijhuis wat dacht je van veel (Italiaanse) kerken. Géén blote schouders, géén korte broek bij mannen. Hoeveel mannen ik wel niet heb zien weggestuurd worden. “Gewoon, omdat je niet beter weet”. Het is zomer dus uit die kleding! Dit soort kledingsvoorschriften zie je óók bij restaurants, maar hoe vaak flipflopt er wel niet iemand op z’n teenslippers, te kleine zwembroek naar binnen? En dat is dan gewoon oh niet bij stil gestaan.

Alcohol is bij ons ook heel normaal, lekker mee over straat, gesprekkie met z'n twee. Enz. enz. Er zijn daar landen waar je de gevangenis in wordt gezet als je er mee over straat loopt.

Niks mis mee met zo'n cursus, maar ik vraag mij af wel hoeveel het helpt. Het zijn zaadjes die je moet planten, de ontkieming moet in hun hoofd gebeuren.

Er zal iig een grotere groep zijn die het gaat begrijpen dan wanneer je die cursus niet geeft; door die cursus geef je ze iig allemaal een kans om zich aan te passen. Veel reacties die ze geven doen ze uit angst dat het een schande is; Ze moeten wel de kans krijgen om te begrijpen dat dat hier juist respectvol is.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:47

Als ze geen respect voor politie hebben en de agenten vollop bezig waren hun leven te beschermen omdat ze massaal werden aangevallen...

Uitgetrokken slipjes en bespuugde vrouwen?

Waar is de innerlijke beschaving?

Als regstreren al 3 maanden duurt, het gedrag zo laag bij de grond is dat men over georganiseerde misdaad spreekt.

Komen wij aan met een cursusje waarin we gaan vertellen dat wij dit niet doen met vrouwen :D ..

Misschien moeten we alle criminelen nog maar eens de 10 geboden gaan uitleggen dan krijgen ze de kans om te laten zien dat ze het snappen.... :+

Ook vertellen we dat de politie bij ons gezagsvertegenwoordigers zijn die bevoegd zijn tot aanhouding, iets wat ze wellicht niet kennen in hun door oorlog verscheurde landen.....daar is nl geen respect voor gezag, en daarom zijn ze vast gevlucht ....

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:49

Sammie? Alcohol op straat en gedragen?

Alcohol? Het zijn Moslims....hoezo alcohol....niks alcohol...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:08

De oorzaak van de onrust in Syrie is nog steeds het geloof en hoe los je dat op?

Door Assad weg te nemen en een extremistische Soenniet aan de macht?

Lees ook hier maar wat nu eigenlijk de oorzaak is..
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/in ... -2000.html

Extremisteche Moslim broederschap die Soennieten zijn en zich tegen her Alawietische regime, dat een afsplitsing is van het Sjiitsche Islam..beiden zijn wreed en alle stromingen zullen martelen, doden en vergelden..dat zit nu eenmaal in de cultuur van het geloof..

Geen of wel Assad, onderlinge strijd en terrorisme zal er altijd zijn...

Iets wat voor Westers denkenden niet valt te begrijpen en ook nooit valt op te lossen...

Je verdiepen wat je binnenhaalt is al iets wat volgens Westerse normen niet valt te begrijpen..

Een moord plegen op gruwelijke wijze is niet iets zo speciaals hoor, evenals de diverse wrede martelpartijen....

Daar zijn overigens hele leuke videos van beschikbaar... }> daarvan weet ik 20 jaar lang...wat IS doet is niet net uitgevonden, maar louter herhaling vanuit voorbeeld.