Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mixje90 schreef:geerke schreef:als ik een bikini aantrek naar de universiteit in Marokko zijn ze ook niet blij...kan ik ook vertrekken.
In Nederland wel dan?
geerke schreef:volgens mij ging het over de universiteiten in Marokko en Frankrijk.Dus wat er in Nederland wel of niet kan doet niet terzake.
wat vervelend discussieren met jou...bah.Je kunt het met elkaar eens zijn of niet maar deze irritatie die ik naar jou heb heb ik zelden....zelfs niet met mensen waar ik het totaal niet mee eens ben
Ayasha schreef:Gelukkig is dat een zeer genuanceerde mening.
In België wil Francken een opvoedingscursus "hoe om te gaan met vrouwen" verplichten. IMO geen slecht idé, één of andere doos uit de Walen vindt dat racistisch... Ik begrijp niet wat er racistisch is aan die mannen leren begrijpen dat men hier op een andere manier met vrouwen om gaat.
Ayasha schreef:Gelukkig is dat een zeer genuanceerde mening.
In België wil Francken een opvoedingscursus "hoe om te gaan met vrouwen" verplichten. IMO geen slecht idé, één of andere doos uit de Walen vindt dat racistisch... Ik begrijp niet wat er racistisch is aan die mannen leren begrijpen dat men hier op een andere manier met vrouwen om gaat.
Mixje90 schreef:geerke schreef:zelfs bij de derde generatie Marokkanen komt het voor dat vrouwen niet mogen studeren en maar 1 recht hebben.Gelukkig zijn er ook Marokkaanse vrouwen die wel een studie mogen volgen van hun ouders.
Komt het voor... Vertel, hoe vaak?
Die vrouwen worden in jouw land niet eens toegelaten op universiteiten en daar blijf je maar stil over....
Sammie schreef:Dat heeft niks met achterlijk zijn te maken, maar met kwestie van opvoeden, leven, noem maar op. Waarom zijn veel van ons zo open minded over drugs? Omdat we hier zo mee opgegroeid zijn. Omdat het in Nederland nu eenmaal gedoogd wordt. Als wij naar de zon gaan lopen we zo naakt mogelijk, dus bijv. in Egypte (buiten de resorts om) doen ‘we’ dat ook. We willen wel bruin worden, hé! Heel simpel voorbeeld, maar eigenlijk hoor je dat dus óók niet te doen. Gewoon iig je schouders bedekken (en soms zelfs je hoofd) en tot zeker over de knie. Maarrem.. veel europanen doen dat dus niet.. Of dichterbijhuis wat dacht je van veel (Italiaanse) kerken. Géén blote schouders, géén korte broek bij mannen. Hoeveel mannen ik wel niet heb zien weggestuurd worden. “Gewoon, omdat je niet beter weet”. Het is zomer dus uit die kleding! Dit soort kledingsvoorschriften zie je óók bij restaurants, maar hoe vaak flipflopt er wel niet iemand op z’n teenslippers, te kleine zwembroek naar binnen? En dat is dan gewoon oh niet bij stil gestaan.
Alcohol is bij ons ook heel normaal, lekker mee over straat, gesprekkie met z'n twee. Enz. enz. Er zijn daar landen waar je de gevangenis in wordt gezet als je er mee over straat loopt.
Niks mis mee met zo'n cursus, maar ik vraag mij af wel hoeveel het helpt. Het zijn zaadjes die je moet planten, de ontkieming moet in hun hoofd gebeuren.