Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:50

purny schreef:
Die trein vind ik maar luguber. Doet me aan Ww2 denken

Die associatie had ik nog niet eens gemaakt. Vergelijkbaar is het ook niet echt. Deze personen zijn helaas al dood.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:52

Dat is ook zo. Ik weet niet of ik ga, zit op dit moment niet zo goed in mijn vel. Ik denk dat ik er dan helemaal van in de kreukels ga zitten.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:54

Sammie schreef:
Ik vond WW2 toch wel iets luguberder.. Ruim 5 miljoen doden (!). Ik snap ook die vergelijkingen eigenlijk niet zo . Laatst ook met een beetje regen in november.. Iemand riep vervolgens: Goh het lijkt de ramp van 1953 wel.. Pardon? Ruim 1.800 mensen omgekomen en jij klaagt over een beetje regen op het gras.

Nou ik dacht zelf ook toen ik die treinen zag, voor iemand die de oorlog op die manier mee heeft gemaakt, zullen die transporttreinen geen positieve associatie geven..
Dat betekent niet dat er nu net zoveel mensen omgekomen zijn, maar dat er wéér voor bepaalde mensen iets heel erg naars en verdrietigs gebeurt waarin (vervoer met) een (goederen)trein een hoofdrol speelt..

Celiien

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:56

Ik 'hoop' dat de plek er volgende week maandag nog is. Lange tijd weet ik, maar wil graag bloemen leggen en we zijn ene dan toch..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 00:02

LadyMadonna schreef:
Met als verschil dat er toen levende mensen inzaten onderweg naar hun doodsbestemming. Dit zijn dode mensen op weg naar hun laatste rustplaats...
Misschien vind je het dan wat minder luguber als je het zo bekijkt

Het is en blijft nog steeds een goederentrein jammer genoeg dus dat is een overeenkomst, die zijn in principe niet bedoeld voor vervoer van levende of dode mensen die op elkaar gestapeld zijn .. sorry bruut gezegd, maar zo IS het wel..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 00:03

Tis ook best wel raar om op schiphol rond te lopen nu. Het is enorm druk vliegtuigen komen en gaan. Heb ook personeel gesproken die mensen omgeboekt hebben naar de bewuste vlucht. Alle details die je gelezen hebt komrn op in mn hoofd als ik een bepaald kind zie of een gezin. Het voelt op die plek dat je maar zo weinig kan doen. Maar tis wel fijn om even begrepen te worden. Kwam ook nog een nabestaande tegen die heb ik ook sterkte gewenst. Dat is tenminste iets. Zij zei ook dat het echt enorm helpt dat iedereen meeleeft
Laatst bijgewerkt door franka75 op 22-07-14 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 00:04

purny schreef:
Dat is ook zo. Ik weet niet of ik ga, zit op dit moment niet zo goed in mijn vel. Ik denk dat ik er dan helemaal van in de kreukels ga zitten.

Waarheen?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 00:05

Als je het niet ziet zitten zou ik het niet doen. Tis best pittig

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 00:10

Is er ergens in het noorden/oosten van het land ook een herdenkingsplek of?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 00:34

Zwarte dozen zijn in bezit van de Maleisische delegatie. Ben heel benieuwd wat voor een informatie ze daar uit kunnen halen! Vanaf 9 uur in onderhandeling en om kwart over 1 's nachts hebben ze deze eindelijk overhandigd.

Bron: Volkskrant.nl

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 01:26

Heb even de vorige pagina's bijgelezen en ook ik weet niet meer wat te geloven.

Ik kwam ook nog deze artikels tegen :

http://www.gewoon-nieuws.nl/2014/07/san ... erklaring/

http://www.niburu.co/index.php?option=c ... &Itemid=33

Ook was er op FB een bericht van iemand uit Rusland die enkele NL's tagde en het volgende schreef :

'Hei, all my good Dutch friends - did the aircrash really happen???? In here they say that the bodies smell as they were dead long time ago, all passports are brand new, no relatives travelling to the place or shown in grief.... seems as yankee game....'

en dit zei hij als reactie op mensen die erg verontwaardigd waren omdat hij het in twijfel trok :

'we are closed to outside media, thats why I ask'

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 01:34

Borodaj maakte ook bekend dat de trein met de geborgen lichamen van de vliegramp inmiddels op het station van Donetsk is aangekomen.

De trein reist vanuit Donetsk verder naar Charkov. Daar is een coördinatiecentrum opgezet door de Nederlandse forensische experts. Maleisische experts en een Nederlandse delegatie reizen met de trein mee, aldus Borodaj.

www.nu.nl

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 06:04

Ik vind de trein juist een goede oplossing en leg er geen associaties mee met het jodentransport. Ik vreesde namelijk dat het met vrachtwagens zou gaan (en dan niet van die nette zoals hier). Daarnaast is de trein sneller in vervoer, er kunnen geen 'wagens de andere kant' op gaan, geen tussenstops met gevaar voor schennis etc.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 07:17

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Geloof maar dat ze de boel maar wat graag controleren, en geen greintje info geven wat eigen land in kwaad daglicht stelt en zeker poetin is Heilig

maaike1994 schreef:
Heb even de vorige pagina's bijgelezen en ook ik weet niet meer wat te geloven.

Ik kwam ook nog deze artikels tegen :

http://www.gewoon-nieuws.nl/2014/07/san ... erklaring/

http://www.niburu.co/index.php?option=c ... &Itemid=33

Ook was er op FB een bericht van iemand uit Rusland die enkele NL's tagde en het volgende schreef :

'Hei, all my good Dutch friends - did the aircrash really happen???? In here they say that the bodies smell as they were dead long time ago, all passports are brand new, no relatives travelling to the place or shown in grief.... seems as yankee game....'

en dit zei hij als reactie op mensen die erg verontwaardigd waren omdat hij het in twijfel trok :

'we are closed to outside media, thats why I ask
'

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 07:35

Zojuist zag ik in de krant Metro de lijst met namen en ik moest toch wel even slikken. Je weet dat 293 veel is, maar als je daadwerkelijk zo die namen ziet krijg je toch wederom een schok door je lichaam

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:08

298 toch? Gisteren kwamen ze ook op tv voorbij na omroep Max. Ik had ze natuurlijk al gezien, maar goed. Het blijft een lange lange lijst helaas.

Over de trein is verwarring, maar de zwarte dozen zijn overgedragen. Met een officiële ceremonie en een bedankje.. :=

Dat die lichamen stinken ja dat geloof ik met drie dagen in plus 30 graden. Dat van die paspoorten vind ik ook alleen maar raar dat mensen die gevonden hebben. Zitten toch meestal in de handbagage.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:25

Zo'n cheap plastic handbagage trollytje gaat echt niet heel blijven bij een val van 10 km.. Ik heb er ook zo een en vind het elke keer weer wonderlijk dat hij de vliegreis weer overleeft. Volgens mij als ik die van 2 meter hoogte laat vallen kletst die al uit elkaar ;)

De zwarte dozen zijn ein-de-lijk daar waar ze horen.

En die Timmermans is ook goed bezig! Heeft de delegatie van Rusland even op zijn plek gezet, en terecht!

Sammie schreef:
298 toch? Gisteren kwamen ze ook op tv voorbij na omroep Max. Ik had ze natuurlijk al gezien, maar goed. Het blijft een lange lange lijst helaas.

Over de trein is verwarring, maar de zwarte dozen zijn overgedragen. Met een officiële ceremonie en een bedankje.. :=

Dat die lichamen stinken ja dat geloof ik met drie dagen in plus 30 graden. Dat van die paspoorten vind ik ook alleen maar raar dat mensen die gevonden hebben. Zitten toch meestal in de handbagage.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:27

Gister een reportage gezien bij Nieuwsuur,die mensen die daar wonen bij de ramp plek,jeetje wat moeten die een trauma hebben gekregen! Die zagen mensen als 'blaadjes' naar beneden vallen,er viel er 1 in hun tuin voor het keukenraam en 1 in hun moestuin.De stank in hun keuken en omgeving die er hing was niet te harden zei die vrouw.Ze zullen daar wel geen Slachofferhulp hebben denk ik.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:35

gohya schreef:
Gister een reportage gezien bij Nieuwsuur,die mensen die daar wonen bij de ramp plek,jeetje wat moeten die een trauma hebben gekregen! Die zagen mensen als 'blaadjes' naar beneden vallen,er viel er 1 in hun tuin voor het keukenraam en 1 in hun moestuin.De stank in hun keuken en omgeving die er hing was niet te harden zei die vrouw.Ze zullen daar wel geen Slachofferhulp hebben denk ik.

Gohya dat dat ik ook....laat staan al de kinderen vanjonge leeftijd die meezoeken. Daarnaast put deze bevolking drinkwater vaak nog uit de grond. En nee daar is geen slachtofferhulp. Ook hier uit het dorp een jonge met moeder omgekomen, maar ik heb ook te doen met die mensen daar. Het moet een horror scenario geweest zijn die dag.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:46

Ik had ook geen associaties met WW2, tot dat ze een beeld lieten zien van een enorme stapel koffers met op de achtergrond de trein. Toen schoot het even door me heen. Maar eerder niet hoor, de trein lijkt me de beste optie. Krijg net door dat de trein vertrokken is uit Donesk.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:51

Sammie schreef:
Dat van die paspoorten vind ik ook alleen maar raar dat mensen die gevonden hebben. Zitten toch meestal in de handbagage.

Er werd toch ook gemeld dat er spullen gejat werden, zoals telefoons en portemonnee's? Degene die daar spullen aan het roven zijn geweest, konden wellicht onder het mom van "Ik zoek identificatiebewijzen" in handbagage graaien, de portemonnee achterover drukken en de paspoorten verzamelen? Aan paspoorten heb je toch niks en het zoeken ernaar is een goed excuus om andere waardevolle spullen mee te nemen.

Ik zou me goed kunnen voorstellen dat ze op zo'n manier zijn gaan zoeken in de bagage, los van of het goed of slecht is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:53

De schuld van het roven word wel bij de bevolking gelegd [toch?] maar zou me nix verbazen als die separatisten aan het roven zijn geweest,en niet die mensen die daar wonen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:57

Ik denk dat ze beiden niet onschuldig zijn hoor.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:05

Dat denk ik ook niet. En wat ik al eerder zei. Als je niks hebt, heb je ook niks te verliezen... Die mensen hebben daar echt heel weinig.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:15

Sammie schreef:

Nee, zij/rebellen en mensen ter plekke gaven aan dat toen ze voor eerste keer op de rampsite aankwamen dat er al een stank hing en dat lichamen stonken alsof ze al veel langer dood waren, heb ik ook al in meerdere internationale berichten van die kant langs zien komen. Dat ze - aan die kant- zelfs twijfelen of mensen niet langer dood waren al en dat er een hele rare andere geur hing gif/bom/chemisch - zeg het maar .. En dat sommige lichamen bloedloos leken en dat er zo weinig bloed op de mensen werd aangetroffen.