Project X Haren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:22

Courses schreef:
\ Ik moet ook zeggen dat ik 't ongelovelijk vind dat als er 15.000 mensen zijn en een harde kern van ongeveer 400 relschoppers, de rest niet heeft geholpen om ze de kop in te drukken met de politie. Gewoon die kern uit elkaar drijven en een voor een afvoeren lijkt mij 't beste.

Mwah. Geloof dat er van die 15.000 ook heel wat 16/17 jarigen rondliepen. Die gaan échwt niet even een stel raddraaiers tegenhouden hoor. Ik geef ze daar ook groot gelijk in, maken dat je daar wegkomt!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:23

Winged schreef:
Courses schreef:
\ Ik moet ook zeggen dat ik 't ongelovelijk vind dat als er 15.000 mensen zijn en een harde kern van ongeveer 400 relschoppers, de rest niet heeft geholpen om ze de kop in te drukken met de politie. Gewoon die kern uit elkaar drijven en een voor een afvoeren lijkt mij 't beste.

Mwah. Geloof dat er van die 15.000 ook heel wat 16/17 jarigen rondliepen. Die gaan échwt niet even een stel raddraaiers tegenhouden hoor. Ik geef ze daar ook groot gelijk in, maken dat je daar wegkomt!

Nee, en dat deden ze dus juist niet! ze gingen gewoon leuk meedoen!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:26

iloveyah87 schreef:
Natuurlijk is het de schuld van de ratdraaiers. Alleen denk ik dat als de gemeente wat gedaan zou hebben. Klein bandje op een van de velden dat de schade misschien beperkt was gebleven. Ook als de media er niet zoveel aandacht aan had besteed dan zouden er veel minder mensen van op de hoogte zijn geweest.

Raddraaiers komen niet om naar een bandje te luisteren maar om te rellen. Verschil had kunnen zijn dat de positief ingestelde mensen rustig bij het bandje hadden gestaan en de raddraaiers in kleinere groepen waren rellen en daardoor makkelijker aan te pakken voor politie en ME.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:27

Nou, niet al die 15.000 (wat volgens mij overigens is bijgesteld naar 8 of 9000?) zijn aan het rellen gegaan. Wel zat er een grote categorie 'klootjesvolk' tussen wat wat mij betreft zo snel mogelijk afgeleverd moet worden bij de politie. Deze categorie mag van mij een strafblad krijgen en de rest van hun leven gaan betalen aan de schade voor Haren. Kunnen ze er voor altijd aan herinnerd worden dat ze 21 september 2012 zo ontzettend 'stoer' waren.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:31

Tja wie is schuldig.... ach dat is nu achteraf....

Ik weet dat Merthe een fout gemaakt heeft, dit heeft zei netjes hersteld door de pagina te verwijderen.
Vervolgens melden zei dit aan de buurt en aan de burgermeester.
Persoonlijk vind ik dat Merthe nergens schuld aan heeft, ze heeft haar fout netjes hersteld.

Vervolgens krijg je media enzv.
En er zijn twee mensen op facebook die er project x haren van hebben gemaakt. En gebruik hebben gemaakt van Merthe dr foutje.
Zei hebben het over genomen. Hier hebben zich allemaal mensen verzameld.
Ik heb de hele dag die facebook pagina gevolgd, en mensen waren elkaar aan het opjutten.
Niet om stennis te schoppen maar ze waren elkaar aan het oproepen om heen te gaan.

Kortom: Persoonlijk vind ik dat de twee mensen die die pagina in de lucht hebben gebracht zeker niet moeten worden vergeten met wie heeft er schuld.

Maar zwart wit gezien..... de personen die gingen rellen zijn in mijn ogen nog altijd de hoofd van 'schuld'

Marjo

Re: Project X Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:32

CoSnuf: Zei = Zij.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:33

Manny schreef:
Even ter verduidelijking. Merthe heeft 2 weken geleden een event aangemaakt en deze openbaar op FB neergezet en daarbij alleen haar vrienden uitgenodigd. Deze vrienden hebben dus weer vrienden uitgenodigd etc... Toen zij er achterkwam dat haar event openbaar stond heeft zij deze verwijderd. Meerdere mensen hebben toen een nieuw event aangemaakt. Op verzoek zijn die verwijderd, alleen het bewuste project X event is blijven bestaan.

Merthe is als excuus gebruikt voor dit feest maar heeft er zelf verder niks meer te maken noch haar vrienden.

begin me toch af te vragen waarom ze dat gedaan hebben. bedoel, lekkere vrienden dan die jan en alleman gaan uitnodigen voor jouw feestje.....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:36

CoSnuf schreef:
Kortom: Persoonlijk vind ik dat de twee mensen die die pagina in de lucht hebben gebracht zeker niet moeten worden vergeten met wie heeft er schuld.

Kom zeg... als ik roep spring in de sloot, spring jij toch ook niet in de sloot :roll:

Ieder weldenkend mens kan de consequenties van hun daden en acties voorzien...
als dat niet zo is dan schort er wat aan de grijze massa daar bovenin of aan je opvoeding (normen en waarden) >;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:43

cinn87 schreef:
En sorry hoor, maar elke jongere van tegenwoordig weet precied hoe fb,twitter etc werkt, ze groeien er gewoon mee op! En nu is er INEENS een vinkje verkeerd gezet. NouN k trek daar wel mijn twijfels bij.
Maar goed, het maakt niet uit wie zijn schuld het is, het is toch al gebeurd en erg genoeg.

Het gebeurt mij ook regelmatig hoor, dat ik te snel ben en een vinkje vergeet. Daarmee bedoel ik niet dat ik 20.000 man op mijn erf uitnodig.

Smee__ schreef:
Ja oké, dat is logisch inderdaad. Maar ik bedoelde meer dat je in dit hele verhaal niet 1 schuldige aan kan wijzen, daarvoor waren er teveel mensen betrokken. :)

Vind ik wel. De enige schuldigen in dit verhaal zijn die sukkels die er zo'n puinhoop van gemaakt hebben (en dan bedoel ik niet het meisje, de gemeente of de ME).

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:47

Marjoow schreef:
CoSnuf: Zei = Zij.

Excuus _/-\o_

Wij zijn ook geweest, en daarna ook weer heel snel vertrokken.
We kwamen niet om te rellen en niet om feest te vieren.
Dus wat doe je er dan? Inderdaad je hebt er niets te zoeken.

We wonen vlakbij haren en wilden kijken of er echt zoveel mensen op af kwamen.

Toen we in de auto stapte was mijn beeld nog in de auto blijven zitten en gewoon kijken wat komt er? Worden ze weg gestuurd enzv.

Toen we onderweg even stopte bij de pomp voor sigaretten stonden daar twee auto's vol. Deze waren ook onderweg.
Goh zouden er dan echt zoveel mensen opaf komen?

Eenmaal in haren besloten we de auto ergens te parkeren en te lopen.
We gingen op geluid af en wisten niet wat we zagen wat een mensen zeg!!
We waren de achterste mensen van al die mensen om het maar zo te noemen.

We stonden hier met het idee we vertekken zo weer en mocht er toch iets gebeuren kunnen we veilig terug naar de auto.
Achter ons waren mensen met fietsen (buurt bewoners enzv)
Die kwamen ook even een kijkje nemen.

Al die mensen voor ons waren echt aan het feesten en zingen en er gingen slingers door de lucht. De sfeer was gewoon gemoedelijk maar natuurlijk weet iedereen dat zoveel mensen op een te kleine plek en drank gaos kan geven.

Vervolgens begon iemand in een lantaarnpaal voor ons de aap uit te hangen. Je zag de 'aapjes' kijkjes vertrekken. Ook zeiden wij zo weg te gaan. Vervolgens voelde je dat de feestgangers wat ruster werden. Die maakten plaats voor waarscheinlijk de rel schoppers. Er ging van alles door de lucht en richting de poltie. Wij besloten nu echt op te stappen.
Maar dat werd ook voor ons beslist. Innens waren we niet meer de mensen die helemaal achteraan stonden we waren de voorsten.Iedereen rende onze kant op. Nog steeds geen idee waarom. Maar het werd al snel duidelijk ME kwam onze kant op. Rennen dus! Snel naar de auto met de schrik nog in de benen even rtv noord geluisterd. Een paar voorbij gangers erop gewezen dat ze beter terug konden gaan.
We zijn ingestapt en langs de A28 nog langs de pomp gestopt.

Hier stroomden ook steeds meer mensen binnen en de p plaatst begon vol te raken. Er waren mensen die ons de weg vroegen. Deze erook op gewezen dat ze beter terug konden gaan.

Het meisje van de pomp nog ingeligd over de situatie achter de pomp en we zijn weg gegaan.
Schamend naar de radio luisterend weer naar huis.

Oke ik ben dus een aapjes kijker..... Maar ik vind niet dat ik me moet schamen dat ik er geweest ben.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:49

listiglistje schreef:
de enige echte schuldigen zijn die relmongolen die zich daar in Haren flink hebben misdragen....kuddegedrag van aardklootbewoners met het IQ van een garnaal :Y)

Zo mee eens!

Frits2008 schreef:
Ik erger mij groen, geel en blauw aan iedereen die de schuld bij Merthe, de media, de burgemeester en zo neer leggen. De enige echte schuldigen zijn die klote raddraaiers die geen normbesef hebben en niet met hun poten van andermans spullen kunnen afblijven. De zielige stumpers die zich in een groep erg 'flink' voelen en dan van alles durven. Die zelfde gastjes die exploderen als je aan hun petje komt of per ongeluk op hun sneakers trapt. Zielige figuren vind ik dat

Je vergeet er nog bij te zeggen dat ze de grootste lafaards zijn als je ze alleen voor je hebt.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:51

Het had mij ook kunnen overkomen. Ik ben absoluut niet goed met computers en internet. Weet nu nog de helft van fb niet. Het interesseert me ook niet. Ik kan me heel goed voorstellen dat een 16 jarige daar ook niet alles van af weet. Je kunt de schuld niet bij haar neer leggen. Doe je dat wel, dan kijk je wel erg kort door de bocht. Een beetje inlevingsvermogen doet wonderen.

Ik hoop toch niet dat er meer van dit soort feesten zijn gepland nu?

CoSnuf; Ik vind ook niet dat je je hoeft te schamen (is dat gezegd eigenlijk? Lees niet alles. Dit topic gaat zo snel). Dat is toch normale nieuwsgierigheid. Dit hele topic is een soort "ramptoeristen" topic. Nu niet meer, maar toen het gaande was waren er heel veel bokkers die er over mee wouden praten en ontzettend nieuwsgierig waren.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:52

CoSnuf schreef:
Oke ik ben dus een aapjes kijker..... Maar ik vind niet dat ik me moet schamen dat ik er geweest ben.

Ze bedoelden jou ook toen er gezegd werd dat je er niet heen moest gaan, omdat er niets te doen was en je het alleen maar erger zou maken.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:53

Ja dat is gezegd.... Maar wat je zegt. Iedereen was nieuwschierig aan het mee praten.

Niet wetend dat het zo uit de hand zou lopen. Nu zijn we allemaal 380 graden gedraaid.

Logisch het is ook niet te beloven wat er gebeurd is

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:54

Vraag me ook af hoeveel van de mensen die daar geweest zijn inderdaad de uitnodiging op fb hebben gezien of gehad.... Ik vermoed dat het merendeel op de hoogte gebracht zijn door radio/tv en daarna in groepjes besloten hebben om te gaan.

Dat maakt de media in mijn ogen medeschuldig. Net als eerder die uitgebreide aandacht voor voetbalrellen. De rellers weten geen raad om thuis te komen na een rel om ervan te genieten dat het wordt/werd uitgezonden.... Geeft ze toch een mistplaatst gevoel van stoer zijn....

Dan krijg je idd een stel relschoppers die onder gejoel en gejuig er op los gaan....
Gewoon door er daar te zijn tegen de wens van politie in... maakt je je schuldig. Of je nu wel een ruit hebt ingegooid, een fiets of auto in de fik gestoken hebt of whatever....

Alles wat er in Haren gebeurde was en zou prima te volgen zijn dus ook "aapjes" kijkers dragen bij aan de chaos imo en hadden er niets te zoeken.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:14

Ik zou niet eens gaan kijken bij dat soort feesten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:15

Winged schreef:
Courses schreef:

Ja, maar als je met 20 man van die 16/17 jarigen elke keer per 1 ze aanpakt, dan krijg je ze wel klein hoor. Zulk soort jochies zijn vaak ook niet op hun mondje gevallen en durven ook echt wel wat. Als ze nou met z'n alle eens wat ballen gehad hadden. Zelfde met dat ambulance personeel, maai dan degene die ze belaagd neer met een paar man. Zulke dingen laat je toch niet gebeuren. Dan zeuren ze wel elke keer wat groepsdruk met mensen doet, maar als puntje bij paaltje komt gebeurt er dus helemaal niks.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:38

Iedereen spreekt over 20 man.. en de rest dan.. er kan nooit zoveel schade zijn ontstaan aan bijv. Ruiten, straten, auto's, fietsen en de rest..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:57

Ik had 't over iets anders, even goed lezen? ;)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:22

Courses schreef:
Ik moet ook zeggen dat ik 't ongelovelijk vind dat als er 15.000 mensen zijn en een harde kern van ongeveer 400 relschoppers, de rest niet heeft geholpen om ze de kop in te drukken met de politie. Gewoon die kern uit elkaar drijven en een voor een afvoeren lijkt mij 't beste.

Oh god, weet je wel wat je zegt? De helft van die relschoppers staat 'snachts bij mij aan de bar, en geloof mij, dat zijn absoluut geen lieverdjes. Als je ruzie hebt met één dan heb je vervolgens de complete Z-side (FC Groningen hooligans) achter je aan. Het is niet voor niets dat onze beveiliging heel wat door de vingers ziet van die lui. Die schijten in hun broek bij het idee om één van die lui hard aan te pakken. Heb ook al gehoord dat de 'leider' van die lui ook alweer op vrije voeten is na een paar jaar, en na wat ik heb gehoord over die gast hoef ik hem écht niet tegen te komen.
Nee, ik snap heel goed dat niemand zich ermee heeft bemoeit.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:27

LauraMc schreef:
Oh god, weet je wel wat je zegt? De helft van die relschoppers staat 'snachts bij mij aan de bar, en geloof mij, dat zijn absoluut geen lieverdjes. Als je ruzie hebt met één dan heb je vervolgens de complete Z-side (FC Groningen hooligans) achter je aan. Het is niet voor niets dat onze beveiliging heel wat door de vingers ziet van die lui. Die schijten in hun broek bij het idee om één van die lui hard aan te pakken. Heb ook al gehoord dat de 'leider' van die lui ook alweer op vrije voeten is na een paar jaar, en na wat ik heb gehoord over die gast hoef ik hem écht niet tegen te komen.

Bah, vreselijk volk dus! :n

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:29

Joscaa schreef:
LauraMc schreef:

Bah, vreselijk volk dus! :n

Ja, echt verschrikkelijk. Ik heb in de tweeënhalf jaar dat ik daar werk wel geleerd die lui op hun wenken te bedienen (dan zijn ze nog best chill trouwens, veel fooi geven enzo, tot ze vervolgens weer staan te knokken :\ ).

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:31

En toch erg dat hun gewoon alles voor elkaar krijgen en mogen, omdat niemand ze aan durft te pakken omdat ze gewoon te asociaal en belachelijk voor woorden zijn. (en ik zou 't zelf ook niet durven hoor, daar niet van _O- )

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:37

LauraMc schreef:
Courses schreef:
Ik moet ook zeggen dat ik 't ongelovelijk vind dat als er 15.000 mensen zijn en een harde kern van ongeveer 400 relschoppers, de rest niet heeft geholpen om ze de kop in te drukken met de politie. Gewoon die kern uit elkaar drijven en een voor een afvoeren lijkt mij 't beste.

Dus we moeten bang worden van een stel voetbal hooligans? Ik begrijp best dat 't geen lieverdjes zijn, en dat je je daar liever niet mee bemoeit. Maar we laten dit toch niet over onze kant komen 'omdat een stel Groningse hooligans' erbij betrokken waren. Op die manier krijgen hun juist nog meer macht in handen.

Ik zeg niet dat ik zelf in m'n uppie wel tegen zulke mensen was ingegaan, maar dit gaat toch helemaal nergens over. Wat Joscaa zegt, 't is toch te gek voor woorden dat ze gewoon alles voor elkaar krijgen.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:49

Courses schreef:
Dus we moeten bang worden van een stel voetbal hooligans? Ik begrijp best dat 't geen lieverdjes zijn, en dat je je daar liever niet mee bemoeit. Maar we laten dit toch niet over onze kant komen 'omdat een stel Groningse hooligans' erbij betrokken waren. Op die manier krijgen hun juist nog meer macht in handen.

Ik zeg niet dat ik zelf in m'n uppie wel tegen zulke mensen was ingegaan, maar dit gaat toch helemaal nergens over. Wat Joscaa zegt, 't is toch te gek voor woorden dat ze gewoon alles voor elkaar krijgen.

Ja, dat is het ook. Het is echt te zot voor woorden wat zij allemaal zomaar kunnen doen omdat mensen bang van ze zijn. Maar wat ik hiermee wilde zeggen is dat ik heel goed snap waarom mensen niet tegen die lui ingaan. Doodenge mensen :\