Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 01:48

jantergouw schreef:
Als je naar Groningen wilt en op den duur zie je een bordje Maastricht 30, wat doe je dan?

Tanken?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 06:58

slokkie schreef:
jantergouw schreef:
Als je naar Groningen wilt en op den duur zie je een bordje Maastricht 30, wat doe je dan?

Tanken?

Leuk grapje, inkoppertje ook. Dát zouden onze voorgaande regeringen inderdaad gedaan hebben, om weer wat extra km de verkeerde kant op te kunnen gaan :D .

En dan de volgende vraag:
Wie betaald de prijs?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:23

kanniet schreef:
Leuk grapje, inkoppertje ook. Dát zouden onze voorgaande regeringen inderdaad gedaan hebben, om weer wat extra km de verkeerde kant op te kunnen gaan :D .

Om te constateren of je de verkeerde kant op gaat als je een bordje 'maastricht 30' ziet, heb je nog wat meer informatie nodig :)

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:40

Citaat:
Janderegelaa zei:

Wilders wil inderdaad geen immigranten uit moslimlanden omdat ze niets toevoegen aan onze samenleving. Het zijn nl. niet de best opgeleide personen. Ongeletterd is vaak het betere woord. Daarbij is deze groep mensen - doordat ze zo slecht opgeleid zijn - vrij ontvankelijk voor radicalisering.

Dat neemt niet weg dat personen uit andere niet westerse landen die ook ongeschoold zijn hier ook niet meer welkom zijn.

Dit is echt zo'n grote onzin. Je hebt echt geen idee waar je het over hebt he?
Het klopt dat ongeschoolden niet echt aangetrokken worden, waar die mensen ook wonen.
Maar wanneer je gaat kijken naar de wetenschap en dan met name de chemie en de biotechnologie zul je je verbazen hoeveel PHD's daar rondlopen die niet uit Nederland komen, niet eens uit Europa.
Maar ook de onderzoeksfuncties worden vaak ingevuld door internationale vacatures.

Dat generaliseren wat je doet, dat helpt niet echt om je standpunt staande te houden :+

Ik zou verder eens uitzoeken wat er bedoeld wordt met Moslimlanden. Zowel jij als Jantergouw, maar ik zie het vaker voobij komen hoor, gebruiken dit woord te pas en te onpas. Het zou helpen als jullie het beestje gewoon de juiste naam geven en de landen noemen die jullie echt bedoelen.
Of hebben jullie het in dat geval ook echt over bijvoorbeeld Indonesie (het land met de grootste moslimpopulatie)? Of Egypte? Of india?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:19

D00R schreef:
Citaat:
Janderegelaa zei:

Wilders wil inderdaad geen immigranten uit moslimlanden omdat ze niets toevoegen aan onze samenleving. Het zijn nl. niet de best opgeleide personen. Ongeletterd is vaak het betere woord. Daarbij is deze groep mensen - doordat ze zo slecht opgeleid zijn - vrij ontvankelijk voor radicalisering.

Dat neemt niet weg dat personen uit andere niet westerse landen die ook ongeschoold zijn hier ook niet meer welkom zijn.

Dit is echt zo'n grote onzin. Je hebt echt geen idee waar je het over hebt he?
Het klopt dat ongeschoolden niet echt aangetrokken worden, waar die mensen ook wonen.
Maar wanneer je gaat kijken naar de wetenschap en dan met name de chemie en de biotechnologie zul je je verbazen hoeveel PHD's daar rondlopen die niet uit Nederland komen, niet eens uit Europa.
Maar ook de onderzoeksfuncties worden vaak ingevuld door internationale vacatures.

Dat generaliseren wat je doet, dat helpt niet echt om je standpunt staande te houden :+

Ik zou verder eens uitzoeken wat er bedoeld wordt met Moslimlanden. Zowel jij als Jantergouw, maar ik zie het vaker voobij komen hoor, gebruiken dit woord te pas en te onpas. Het zou helpen als jullie het beestje gewoon de juiste naam geven en de landen noemen die jullie echt bedoelen.
Of hebben jullie het in dat geval ook echt over bijvoorbeeld Indonesie (het land met de grootste moslimpopulatie)? Of Egypte? Of india?

Als je de moeite zou nemen om terug te lezen dan had je kunnen zien dat ik een voorkeur geef aan het Zwitserse model. Als je een baan hebt mag je komen en geen gebruik maken van de sociale voorzieningen als je werkeloos wordt. Ik sluit daar niemand bij uit. Ook Moslims niet. Zolang iemand een verrijking is voor Nederland is hij of zij van harte welkom.

Onderzoekstechnisch gezien kan je inderdaad op een chemische of scheikundige functie het beste een moslim zetten, bij voorkeur uit Afghanistan ;) ( grapje, hoop dat je m snapt ).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:33

janderegelaa schreef:
Als je de moeite zou nemen om terug te lezen dan had je kunnen zien dat ik een voorkeur geef aan het Zwitserse model.

Maar het ging niet over jouw voorkeur, maar over het plan van Wilders, en die vraag is nog steeds niet beantwoord.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:49

Shadow0 schreef:
janderegelaa schreef:
Als je de moeite zou nemen om terug te lezen dan had je kunnen zien dat ik een voorkeur geef aan het Zwitserse model.

Maar het ging niet over jouw voorkeur, maar over het plan van Wilders, en die vraag is nog steeds niet beantwoord.

Het antwoord op die vraag staat gewoon in het verkiezingsprogramma. Neem de moeite eens om het te lezen. En filter niet alleen de buitenlandpolitiek eruit maar lees het hele programma.

Het bijzondere is namelijk dat de hele linkse kliek roept dat het schandalig is wat Wilders wil maar als je ze dan wijst op de andere ( toch linkse ) punten in zijn programma dan zeggen ze dat het toch geen haalbare kaart is. Ik zou zeggen, geef de man een kans want hij wil voor de Nederlandse samenleving is goed, behalve voor de mensen die wij hier als gast ontvangen maar zich niet als gast wensen te gedragen.

Ik heb eerder het idee dat links bang is dat het hem wel lukt.

Edit: niet de links stemmers, de linkse partijen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:57

janderegelaa schreef:
Het antwoord op die vraag staat gewoon in het verkiezingsprogramma. Neem de moeite eens om het te lezen. En filter niet alleen de buitenlandpolitiek eruit maar lees het hele programma.

Het bijzondere is namelijk dat de hele linkse kliek roept dat het schandalig is wat Wilders wil maar als je ze dan wijst op de andere ( toch linkse ) punten in zijn programma dan zeggen ze dat het toch geen haalbare kaart is. Ik zou zeggen, geef de man een kans want hij wil voor de Nederlandse samenleving is goed, behalve voor de mensen die wij hier als gast ontvangen maar zich niet als gast wensen te gedragen.

Links is niet bang en niet de vreselijke boosdoener. Wilders is bang, hij durft niet gewoon in die regering te gaan zitten omdat hij weet dat hij dan verantwoording moet gaan afleggen bij de kiezers die hij met die z.g. linkse punten heeft gelokt maar die niet waar kan maken.
Wilders is in zijn hele loopbaan in de kamer, ook in zijn VVD tijd altijd ultra rechts geweest, maar omdat hij zo graag op Pim wil lijken en heeft gezien waar die kiezers mee trok, heeft hij diens sociale punten overgenomen.
Wilders is een na aper niet alleen van Pim maar deze regeer constructie heeft hij afgekeken van Denemarken.
Na deze formatiebesprekingen zal duidelijk worden hoe belangrijk die "linkse" punten voor hem zijn, waarschijnlijk net zo belangrijk als zijn aow speerpunt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:00

Hoorde toevallig gisteren of eergisteren op de radio ook nog dat het programma van de PVV een aantal linkse standpunten bevat. Daarom is het eigenlijk best gek dat er hier door sommige PVV-aanhangers nogal wordt afgegeven op de zogenaamde 'linkse kerk'. Het zou daarom handiger en netter zijn wanneer dit soort termen achterwege wordt gelaten. Het voegt namelijk niet zoveel inhoudelijks toe aan de discussie.

Wilders heeft allemaal wel goed bekeken met zijn gedoog-constructie. Hij komt er straks, als het doorgaat, altijd goed vanaf. Maar net wat Sarabande zegt, waarschijnlijk (hopelijk) niet bij alle stemmers. Dit haalde men ook nog aan in dit radioprogramma.

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:34

Janderegelaa, als ik terug moet lezen, zodat ik begrijp dat je dit anders bedoelt dan dat je het nier neerschrijft, dan denk ik dat het aan jou is je dusdanig te verwoorden, dat er staat wat je bedoelt. Of aan te geven dat je het misschien niet verwoord hebt zoals je het bedoelt.

Je schrijft dat er geen immigranten uit moslimlanden moeten komen, omdat dat niet de best opgeleide mensen zijn, zelfs ongeletterd en dat deze groep daardoor ontvankelijk is voor radicalisering.
En andere mensen uit niet Westerse landen die ongeschoold zijn, ook niet meer welkom zijn.

Bedoel je nou te zeggen dat mensen uit dat wat jij moslimlanden noemt, allemaal slecht zijn opgeleid? Want dát schrijf je.
Of is er een nuance in aan te brengen?
Of bedoel je dat ongeschoolde mensen per definitie niet welkom zijn, en doet het er feitelijk niet toe waar ze vandaan komen? Want in dat geval had je het niet over mensen uit Moslimlanden hoeven hebben: dat zet je mening namelijk geen extra kracht bij, tenzij je dus eigenlijk iets anders bedoelt te zeggen...

In je laatste reactie op mijn, nuanceer je je eerder geposte bericht waar ik op reageerde namelijk wel.

Wat vind je nou eigenlijk echt? Je mening te pas en te onpas zo draaien dat je eigenlijk weer iets anders zegt dan wat je ervoor zei, is een leuk spelletje, maar leidt niet tot een eerlijke discussie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:37

janderegelaa schreef:
Citaat:

Jij claimde dat een bepaalde stelling in een nieuwsartikel onzin was. 't Was niet mijn claim of uitspraak hoor... En ik heb nog steeds niet begrepen op welke basis jij dat vindt.

Citaat:
Het bijzondere is namelijk dat de hele linkse kliek roept [...].

Waarom kun je niet gewoon de vraag beantwoorden ipv een nieuwe (tamelijk zinloze) reden er in te gooien. Jij kunt gewoon niet uitleggen waarom je die uitspraak onzin vond. Prima, mag, maar dat kun je ook gewoon zeggen ipv de aandacht steeds weer proberen af te leiden met iets anders.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:23

D00R schreef:
Janderegelaa, als ik terug moet lezen, zodat ik begrijp dat je dit anders bedoelt dan dat je het nier neerschrijft, dan denk ik dat het aan jou is je dusdanig te verwoorden, dat er staat wat je bedoelt. Of aan te geven dat je het misschien niet verwoord hebt zoals je het bedoelt.

Je schrijft dat er geen immigranten uit moslimlanden moeten komen, omdat dat niet de best opgeleide mensen zijn, zelfs ongeletterd en dat deze groep daardoor ontvankelijk is voor radicalisering.
En andere mensen uit niet Westerse landen die ongeschoold zijn, ook niet meer welkom zijn.

Bedoel je nou te zeggen dat mensen uit dat wat jij moslimlanden noemt, allemaal slecht zijn opgeleid? Want dát schrijf je.
Of is er een nuance in aan te brengen?
Of bedoel je dat ongeschoolde mensen per definitie niet welkom zijn, en doet het er feitelijk niet toe waar ze vandaan komen? Want in dat geval had je het niet over mensen uit Moslimlanden hoeven hebben: dat zet je mening namelijk geen extra kracht bij, tenzij je dus eigenlijk iets anders bedoelt te zeggen...

In je laatste reactie op mijn, nuanceer je je eerder geposte bericht waar ik op reageerde namelijk wel.

Wat vind je nou eigenlijk echt? Je mening te pas en te onpas zo draaien dat je eigenlijk weer iets anders zegt dan wat je ervoor zei, is een leuk spelletje, maar leidt niet tot een eerlijke discussie.

Ik vind dat, in beginsel, iedereen die niet geschoold is niet naar Nederland mag komen. Ongeacht welk land ze vandaan komen. Dat is helemaal niet raar, probeer maar eens een Green Card te krijgen zonder diploma of zonder eigen geld. Probeer maar naar Australië te verhuizen zonder dat je een baan hebt daar. Zonder baan kom je Zwitserland ook niet in. Heb je wel een baan maar raak je hem kwijt, dan moet je eruit.

Ik vind dat iedereen die in Nederland wil wonen in elk geval goed Engels moet kunnen spreken en direct een cursus Nederlands moet volgen.

Ik vind dat de minimum leeftijd voor een importbruid 28 moet zijn en mocht de dame in kwestie in Nederland wonen dan moet zij ook 28 zijn voordat ze iemand uit het buitenland laat komen. Zo voorkom je massa immigratie van hele familie's en er zijn hier genoeg partners te vinden. Ook voor de importbruid/bruidegom geldt de regel van de taalbeheersing. Daarbij komt dat er een ook een duidelijke ondergrens in het inkomen van de al in Nederland verblijvende partner moet zijn en de persoon die hier binnenkomt mag 10 jaar geen gebruik maken van ons sociale stelsel. Als keerzijde vind ik dan ook dat ze er niet voor hoeven te betalen. De overheid kan hun premie opsparen en als ze onverhoopt werkeloos worden of om een andere reden het land moeten verlaten krijgen ze de opgespaarde premie's mee voor in hun thuisland.

En dan het heikele punt; de moslim immigratie. Ik vind dat we hier in Nederland de zaken totaal verkeerd aangepakt hebben door alle moslims in een kluitje op elkaar te zetten waardoor we nu bij de 3e generatie kunnen constateren dat de integratie aan het mislukken is. De maatschappij is nu niet wij maar jij en zij. Daarom vind ik dat de moslim immigratie direct gestopt moet worden. Totdat we een oplossing hebben gevonden waardoor we wel gewoon als medelanders naast elkaar kunnen leven. En het is echt een Islam probleem. We hebben geen last van Chinezen, Indonezen, Thai, noem het maar op. Bij mij in het dorp is één van de grootste Boedhistische tempels van Nederland, en ik weet niet eens waar hij is. Wel ongeveer want ik zie de bezoekers lopen maar meer ook niet.

Ik vind ook dat iedere buitenlandse crimineel, ongeacht waar hij vandaan komt, het land uit moet als persona non grata. Overigens zijn er veel meer landen die dit doen dus ook wederom niet raar.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 12:27

D00R schreef:

Ten eerste heb ik het zelden over moslimlanden, daar dat niet is hoe ik over immigratie denk. Ik denk ruimer en mijn voorkeur gaat wat dat betreft uit naar het VVD standpunt. Immigratiestop voor alle laagopgeleiden.
Ten tweede lijkt mij niet nodig om precies uit te leggen wat een moslimland is, daar die definitie voor het grootste gedeelte van de mensen duidelijk is. Een land waar een islamitisch regime heerst. En ongeacht of het een Jood, Christen, Katholiek, Moslim of wat dan ook is, het PVV standpunt is dat uit die landen niemand Nederland binnen zou mogen. Daartegenover staat dat iedere Moslim uit een niet Islamitisch land, zonder problemen binnen zou mogen. Zoals gezegd, geef mij het VVD standpunt maar, dat zet veel meer zoden aan de dijk.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 12:33

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:

Links is niet bang en niet de vreselijke boosdoener. Wilders is bang, hij durft niet gewoon in die regering te gaan zitten omdat hij weet dat hij dan verantwoording moet gaan afleggen bij de kiezers die hij met die z.g. linkse punten heeft gelokt maar die niet waar kan maken.
Wilders is in zijn hele loopbaan in de kamer, ook in zijn VVD tijd altijd ultra rechts geweest, maar omdat hij zo graag op Pim wil lijken en heeft gezien waar die kiezers mee trok, heeft hij diens sociale punten overgenomen.
Wilders is een na aper niet alleen van Pim maar deze regeer constructie heeft hij afgekeken van Denemarken.
Na deze formatiebesprekingen zal duidelijk worden hoe belangrijk die "linkse" punten voor hem zijn, waarschijnlijk net zo belangrijk als zijn aow speerpunt.

De zoveelste onwaarheid! Wilders wil graag in het kabinet, en zegt ook ministers en staatssecretarissen te kunnen leveren. Het is het CDA dat dat tegenhoudt en alleen via de gedoogvariant een regering wil vormen. Als we het er dan toch over hebben dat het niet leuk is dat steeds links genoemd wordt als de kwade kracht in alles wat fout is in ons land, zou ik er aan toe willen voegen dat ik bereid ben met te stoppen om zo op links af te geven, als aan de andere kant gestopt wordt met allerlei verzinsels en onwaarheden over de PVV en Wilders te verkondigen. Onderhandelen heet dat, je geeft en neemt wat. :j ;-)
Wat na apen betreft. De PVDA hebben hun communisme afgekeken van Lenin en Stalin! Wie was de eerste na aper? :-)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:37

Nu we het toch over de PVDA hebben. Mocht dit regeerakkoord erdoor komen, niet gaan werken in de praktijk en komen er weer nieuwe verkiezingen, gaan veel mensen in mijn omgeving PVDA stemmen i.p.v. hun 'eigen' partij, puur als strategische stem. Ik volg het daarom allemaal met veel interesse. :)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:40

Maar er zijn niet zo heel veel landen die, om bij jouw (Jan) terminologie te blijven, een Moslimland zijn. Er zijn misschien wel veel landen waar veel Moslims wonen.
En een aantal landen die geregeerd worden onder 'Moslim'vlag, zijn wel van die aard, dat de mensen die deze kant uitkomen, wel vaak als vluchteling gekenmerkt kunnen worden. En in mijn ogen gaat het qua problematiek in Nederland helemaal niet om die mensen.
Waar men in Nederland bijvoorbeeld tegenaan loopt, is probleemjongeren die soms een gelijksoortige achtergrond hebben.

@jantergouw: ik zou de PvdA nu niet direct willen vergelijken met het communisme van Stalin en Lenin. Ik denk niet dat ik hoef uit te leggen waarom?
En ik denk dat Wilders het niet echt erg vindt om te gaan gedogen. Lekker veilig en in zeker opzicht altijd te gebruiekn als een win-win situatie, want hij heeft 'het nooit gedaan' en kan altijd met een beschuldigend vingertje gaan wijzen. (Ik zeg niet dat hij dat zal doen, maar het kan wel heel goed)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 12:43

Shadow0 schreef:
Waarom kun je niet gewoon de vraag beantwoorden ipv een nieuwe (tamelijk zinloze) reden er in te gooien. Jij kunt gewoon niet uitleggen waarom je die uitspraak onzin vond. Prima, mag, maar dat kun je ook gewoon zeggen ipv de aandacht steeds weer proberen af te leiden met iets anders.

Het is duidelijk aantoonbaar dat alle kabinetten waar de PVDA in zat, de tijd was dat de grenzen wagenwijd opengingen. Met als topper de laatste stunt om in één keer 27.000 mensen een algeheel pardon te geven. Die zitten nu bijna allemaal in de bijstand. Reken maar eens uit wat dat ons kost. Dus is links de schuld van alle ellende die de immigratie met zich meegebracht heeft. Het kost ons als samenleving 7 miljard per jaar!Het zou geld op moeten leveren, maar dat doet het niet. Het grootste deel van de immigranten komt in de bijstand en er zitten twee keer zoveel immigranten in de bijstand als autochtonen. Dat getal zou nog hoger zijn als we de berekening eerlijk en objectief zouden doen. Maar ook daar heeft links een handje van. Creatief rekenen, maar wel altijd ten koste van een bepaalde groep. Dat dan weer wel.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:46

@Alet:Het gedogen is niet de keus van Wilders. Dat is toch echt bekend. Zodra hij de mogelijkheid krijgt regeert hij mee. In tegenstelling tot de de SP die vorige keer ondanks een enorme zege toch weer in de oppositie kroop. Die willen namelijk echt niet waarmaken wat ze roepen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:48

Het is wel zijn keus, want hij had het natuurlijk niet hoeven doen. Hij had misschien liever iets anders gewild, maar dat is weer een ander verhaal.
Ik weet niet wat je precies wilt zeggen met het stukje over de SP? Dat zegt toch niets over de PVV?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:49

janderegelaa schreef:
@Alet:Het gedogen is niet de keus van Wilders. Dat is toch echt bekend. Zodra hij de mogelijkheid krijgt regeert hij mee. In tegenstelling tot de de SP die vorige keer ondanks een enorme zege toch weer in de oppositie kroop. Die willen namelijk echt niet waarmaken wat ze roepen.

Denk je serieus dat Wilders daadwerkelijk gaat regeren? Dat gaat-ie alleen doen als hij er niet onderuit kan komen imo.
Hij zit in de beste positie, lekker kunnen roepen wat hij wil, sociale standpunten zonder pardon aan de kant kunnen zetten en het is állemaal de schuld van hunnie! ^) ;)

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:50

Jantergelaa, of ook de 3e generatie van moslimintegeratie niet lukt, twijfel ik nog aan.

Verder ben ik het zoals je het nu verwoord in grote lijnen wél met je eens. Ik kan me niet zo vinden in je oplossing voor importbruiden, maar dat daar wellicht strengere regels voor moeten komen, vind ik ook.

Ik ben er alleen niet zeker van dat er ook maar één partij is die dit waar kan of wil maken.

Jantergouw, sorry, in mijn hoofd was blijven hangen dat jij het ook over moslimlanden had. Blijkbaar niet. Dat neem ik dan terug.
Overigens is dat woord blijkbaar niet zo duidelijk. Als het duidelijk was, zou ik er niet naar vragen... Jíj denkt dat dat voor het grootste gedeelte van de bevolking duidelijk is. Ik denk daar anders over en dat het zorgt voor een bepaalde generalisatie, die niet per definitie bijdraagt aan een realistische beeldvorming.

Ik weet nu in ieder geval wél wat jij ermee bedoelt. En ben het met je eens dat het standpunt van de VVD wellicht meer zoden aan de dijk zal zetten dan het standpunt van de PVV.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:50

Alet74 schreef:
Het is wel zijn keus, want hij had het natuurlijk niet hoeven doen. Hij had misschien liever iets anders gewild, maar dat is weer een ander verhaal.
Ik weet niet wat je precies wilt zeggen met het stukje over de SP? Dat zegt toch niets over de PVV?

Hij had geen keus. Dit is nog altijd beter dan een kabinet met linkse partijen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:52

jantergouw schreef:
Het is duidelijk aantoonbaar dat alle kabinetten waar de PVDA in zat[...knip afleidingdsmanouvre...]

Dat is opnieuw geen antwoord op de vraag, zelfs niet gerelateerd aan de vraag. Ik vraag me af waarom je het ineens over de PvdA hebt, daar ging het namelijk volstrekt niet over. (Maar goed, ik vind het getuigen van een opmerkelijke tunnelvisie als het zo is dat de PvdA de schuld van alles is, zelfs ook al hebben ze maar een deel van de tijd meegedaan aan de regering en is de regeringsleider tijdenlang CDA geweest. En ook buitenlandbeleid zijn vaak in handen geweest van niet-pvda'ers. En dan toch alleen maar blijven kijken naar 1 boosdoener. Juist zulke tunnelvisie leidt er vaak toe dat problemen over het hoofd worden gezien - als je immers maar 1 of 2 schuldige partijen wilt zien, en ALLES in hun schoenen wilt schuiven, is de kans bijzonder groot dat je structurele problemen buiten die partijen over het hoofd ziet. Tot het veel te laat is. Het lijkt mij dus overduidelijk een vorm van slecht bestuurschap als je bv niet over zelfkritiek kunt beschikken - niet eerlijk kunt zien wat je eigen aandeel is geweest in de situatie hoe die is ontstaan.)

Alet74

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:56

@jantergouw: hij had echt heus wel 'nee' mogen zeggen. Er is altijd een keuze. Wie zegt dat dit beter is/zal zijn, dat moet allemaal nog blijken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:57

janderegelaa schreef:
Hij had geen keus. Dit is nog altijd beter dan een kabinet met linkse partijen.

Eerst is het de schuld van links, dan de schuld van het CDA vervolgens heeft hij geen keus.

Nu men zich binnen de andere partijen begint te roeren gaat het vingertje al de andere kant op en dat zal zo blijven gebeuren bij ieder wetsvoorstel dat lijnrecht tegen zijn mooie sociale programmapunten in gaat.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand serieus zegt dat een zo ondemocratische partij als de PVV goed voor het land is en dat Wilders gedoogd, dat heeft hij nog nooit gedaan. Als iets hem niet zint begint hij te tieren tot op de rechter aan toe.
Hij is trouwens de laatste tijd op de NY incident na (ze wennen er maar aan was niet zon hele slimme uitspraak) opmerkelijk stil.