jantergouw schreef:Als je naar Groningen wilt en op den duur zie je een bordje Maastricht 30, wat doe je dan?
Tanken?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slokkie schreef:jantergouw schreef:Als je naar Groningen wilt en op den duur zie je een bordje Maastricht 30, wat doe je dan?
Tanken?
Citaat:Janderegelaa zei:
Wilders wil inderdaad geen immigranten uit moslimlanden omdat ze niets toevoegen aan onze samenleving. Het zijn nl. niet de best opgeleide personen. Ongeletterd is vaak het betere woord. Daarbij is deze groep mensen - doordat ze zo slecht opgeleid zijn - vrij ontvankelijk voor radicalisering.
Dat neemt niet weg dat personen uit andere niet westerse landen die ook ongeschoold zijn hier ook niet meer welkom zijn.
D00R schreef:Citaat:Janderegelaa zei:
Wilders wil inderdaad geen immigranten uit moslimlanden omdat ze niets toevoegen aan onze samenleving. Het zijn nl. niet de best opgeleide personen. Ongeletterd is vaak het betere woord. Daarbij is deze groep mensen - doordat ze zo slecht opgeleid zijn - vrij ontvankelijk voor radicalisering.
Dat neemt niet weg dat personen uit andere niet westerse landen die ook ongeschoold zijn hier ook niet meer welkom zijn.
Dit is echt zo'n grote onzin. Je hebt echt geen idee waar je het over hebt he?
Het klopt dat ongeschoolden niet echt aangetrokken worden, waar die mensen ook wonen.
Maar wanneer je gaat kijken naar de wetenschap en dan met name de chemie en de biotechnologie zul je je verbazen hoeveel PHD's daar rondlopen die niet uit Nederland komen, niet eens uit Europa.
Maar ook de onderzoeksfuncties worden vaak ingevuld door internationale vacatures.
Dat generaliseren wat je doet, dat helpt niet echt om je standpunt staande te houden![]()
Ik zou verder eens uitzoeken wat er bedoeld wordt met Moslimlanden. Zowel jij als Jantergouw, maar ik zie het vaker voobij komen hoor, gebruiken dit woord te pas en te onpas. Het zou helpen als jullie het beestje gewoon de juiste naam geven en de landen noemen die jullie echt bedoelen.
Of hebben jullie het in dat geval ook echt over bijvoorbeeld Indonesie (het land met de grootste moslimpopulatie)? Of Egypte? Of india?
Shadow0 schreef:janderegelaa schreef:Als je de moeite zou nemen om terug te lezen dan had je kunnen zien dat ik een voorkeur geef aan het Zwitserse model.
Maar het ging niet over jouw voorkeur, maar over het plan van Wilders, en die vraag is nog steeds niet beantwoord.
janderegelaa schreef:Het antwoord op die vraag staat gewoon in het verkiezingsprogramma. Neem de moeite eens om het te lezen. En filter niet alleen de buitenlandpolitiek eruit maar lees het hele programma.
Het bijzondere is namelijk dat de hele linkse kliek roept dat het schandalig is wat Wilders wil maar als je ze dan wijst op de andere ( toch linkse ) punten in zijn programma dan zeggen ze dat het toch geen haalbare kaart is. Ik zou zeggen, geef de man een kans want hij wil voor de Nederlandse samenleving is goed, behalve voor de mensen die wij hier als gast ontvangen maar zich niet als gast wensen te gedragen.
Ik heb eerder het idee dat links bang is dat het hem wel lukt.
janderegelaa schreef:Citaat:Maar het ging niet over jouw voorkeur, maar over het plan van Wilders, en die vraag is nog steeds niet beantwoord.
Het antwoord op die vraag staat gewoon in het verkiezingsprogramma. Neem de moeite eens om het te lezen. En filter niet alleen de buitenlandpolitiek eruit maar lees het hele programma.
Citaat:Het bijzondere is namelijk dat de hele linkse kliek roept [...].
D00R schreef:Janderegelaa, als ik terug moet lezen, zodat ik begrijp dat je dit anders bedoelt dan dat je het nier neerschrijft, dan denk ik dat het aan jou is je dusdanig te verwoorden, dat er staat wat je bedoelt. Of aan te geven dat je het misschien niet verwoord hebt zoals je het bedoelt.
Je schrijft dat er geen immigranten uit moslimlanden moeten komen, omdat dat niet de best opgeleide mensen zijn, zelfs ongeletterd en dat deze groep daardoor ontvankelijk is voor radicalisering.
En andere mensen uit niet Westerse landen die ongeschoold zijn, ook niet meer welkom zijn.
Bedoel je nou te zeggen dat mensen uit dat wat jij moslimlanden noemt, allemaal slecht zijn opgeleid? Want dát schrijf je.
Of is er een nuance in aan te brengen?
Of bedoel je dat ongeschoolde mensen per definitie niet welkom zijn, en doet het er feitelijk niet toe waar ze vandaan komen? Want in dat geval had je het niet over mensen uit Moslimlanden hoeven hebben: dat zet je mening namelijk geen extra kracht bij, tenzij je dus eigenlijk iets anders bedoelt te zeggen...
In je laatste reactie op mijn, nuanceer je je eerder geposte bericht waar ik op reageerde namelijk wel.
Wat vind je nou eigenlijk echt? Je mening te pas en te onpas zo draaien dat je eigenlijk weer iets anders zegt dan wat je ervoor zei, is een leuk spelletje, maar leidt niet tot een eerlijke discussie.
D00R schreef:Ik zou verder eens uitzoeken wat er bedoeld wordt met Moslimlanden. Zowel jij als Jantergouw, maar ik zie het vaker voobij komen hoor, gebruiken dit woord te pas en te onpas. Het zou helpen als jullie het beestje gewoon de juiste naam geven en de landen noemen die jullie echt bedoelen.
Of hebben jullie het in dat geval ook echt over bijvoorbeeld Indonesie (het land met de grootste moslimpopulatie)? Of Egypte? Of india?
sarabande schreef:janderegelaa schreef:Het antwoord op die vraag staat gewoon in het verkiezingsprogramma. Neem de moeite eens om het te lezen. En filter niet alleen de buitenlandpolitiek eruit maar lees het hele programma.
Het bijzondere is namelijk dat de hele linkse kliek roept dat het schandalig is wat Wilders wil maar als je ze dan wijst op de andere ( toch linkse ) punten in zijn programma dan zeggen ze dat het toch geen haalbare kaart is. Ik zou zeggen, geef de man een kans want hij wil voor de Nederlandse samenleving is goed, behalve voor de mensen die wij hier als gast ontvangen maar zich niet als gast wensen te gedragen.
Ik heb eerder het idee dat links bang is dat het hem wel lukt.
Links is niet bang en niet de vreselijke boosdoener. Wilders is bang, hij durft niet gewoon in die regering te gaan zitten omdat hij weet dat hij dan verantwoording moet gaan afleggen bij de kiezers die hij met die z.g. linkse punten heeft gelokt maar die niet waar kan maken.
Wilders is in zijn hele loopbaan in de kamer, ook in zijn VVD tijd altijd ultra rechts geweest, maar omdat hij zo graag op Pim wil lijken en heeft gezien waar die kiezers mee trok, heeft hij diens sociale punten overgenomen.
Wilders is een na aper niet alleen van Pim maar deze regeer constructie heeft hij afgekeken van Denemarken.
Na deze formatiebesprekingen zal duidelijk worden hoe belangrijk die "linkse" punten voor hem zijn, waarschijnlijk net zo belangrijk als zijn aow speerpunt.
Shadow0 schreef:Waarom kun je niet gewoon de vraag beantwoorden ipv een nieuwe (tamelijk zinloze) reden er in te gooien. Jij kunt gewoon niet uitleggen waarom je die uitspraak onzin vond. Prima, mag, maar dat kun je ook gewoon zeggen ipv de aandacht steeds weer proberen af te leiden met iets anders.
janderegelaa schreef:@Alet:Het gedogen is niet de keus van Wilders. Dat is toch echt bekend. Zodra hij de mogelijkheid krijgt regeert hij mee. In tegenstelling tot de de SP die vorige keer ondanks een enorme zege toch weer in de oppositie kroop. Die willen namelijk echt niet waarmaken wat ze roepen.
Alet74 schreef:Het is wel zijn keus, want hij had het natuurlijk niet hoeven doen. Hij had misschien liever iets anders gewild, maar dat is weer een ander verhaal.
Ik weet niet wat je precies wilt zeggen met het stukje over de SP? Dat zegt toch niets over de PVV?
jantergouw schreef:Het is duidelijk aantoonbaar dat alle kabinetten waar de PVDA in zat[...knip afleidingdsmanouvre...]
janderegelaa schreef:Hij had geen keus. Dit is nog altijd beter dan een kabinet met linkse partijen.