Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sleeper schreef:@patty ik heb het toch ook niet over een nobelprijs. Jij vraagt naar een linkje, ik dacht laat ik even kijken of ik iets kan vinden. Zou bijna sorry gaan zeggen.....
Karl66 schreef:En je kan het met hem eens zijn of niet, het laten vallen van het breekpunt van de AOW was gewoon een verschrikkelijk goede zet in de onderhandelingen en zeker de manier waarop het gedaan is.
Nicolletje schreef:En ik begrijp de gevoelens van de partijen wel, maar ik vind het feit dat de zogenaamd democratische partijen zoals PvdA, GL, SP, D66 allemaal de PVV boycotten, ook een 'spuug' (ik kom even niet op een goed woord sorry) op de Nederlanders die de PVV hebben gestemd en een aanval op de zogenaamde 'democratie' die ze zo pleiten.
PVV-stemmers kunnen in de toekomst ook kun eigen kiezers worden. Het zijn namelijk allemaal landgenoten.
Hermelientje schreef:Ik kan het standpunt goed begrijpen van partijen die principieel niet met Wilders samen willen werken. Het zou wel goed zijn als ze er steeds bij zouden zeggen: "Vanzelfsprekend willen we volgende keer wel met u praten als u de discriminerende zaken uit uw partijprogramma schrapt".
Hermelientje schreef:NB. Deze zaken hebben niets maar dan ook niets met Wilders te maken, ik spreek er alleen maar over omdat een PVV aanhanger kwam met "positieve" Hitler opmerkingen. Het is niet mijn bedoeling om een link te leggen!
sarabande schreef:Als iemand het daar niet mee eens was had hij/zij op een andere partij kunnen stemmen.
Nicolletje schreef:De PVV geeft hiermee de weg vrij om een coalitie te vormen in plaats van dat ze een blokkade opheffen over hun breekpunt waardoor een VVD kan zeggen: daar ga ik niet mee akkoord, jij telt niet mee.
Zo zie ik dat.
sarabande schreef:Dat vind ik toch een ietwat kromme redenering.
Karl66 schreef:Vergis je niet, het CDA en de VVD hebben op dit moment een behoorlijk probleem, als Wilders nu niet mee gaat regeren, dan ligt het voor heel veel mensen (en dat zijn ook veel mensen die nu bijvoorbeeld strategisch VVD ipv de PVV hebben gestemd) aan hun opstelling. Daardoor hebben ze een heel groot risico dat het op hun en hun populariteit bij de kiezer terugslaat.
Waarom denk je dat het CDA de bal volledig bij de VVD en de PVV legt? Als het even kan willen ze voorkomen dat ze gelinkt worden aan het mislukken van de onderhandelingen. Laat de VVD en de PVV maar onderhandelen tot ze een ons wegen en of de PVV volledig ongeloofwaardig is geworden of de VVD de onderhandelingen heeft opgebroken.
Maar wat er ook gebeurt, de PVV wint hierbij. Of ze komen in de regering of ze komen in de oppositie en dan zal niemand de schuld bij hun kunnen leggen. En juist door op de verkiezingsavond nog even te benadrukken dat het een breekpunt is (terwijl er al een sociaal accoord was) benadrukt hij nog even wat hij bereid is op te geven om zijn kiezers in de regering te vertegenwoordigen. Het is gewoon een heel goed gespeeld politiek spel.
sarabande schreef:CDA is door schade en schande slim geworden:
CDA besluit in congres over deelname coalitie
AMSTERDAM - Het CDA zal een congres houden waar definitief ja of nee wordt gezegd tegen deelname aan een coalitie. Dat heeft waarnemend partijvoorzitter Henk Bleker woensdag gemeld na overleg binnen het partijbestuur en met fractievoorzitter Maxime Verhagen.
Het besluit is genomen om tegemoet te komen aan de roep van de leden van de partij om op cruciale momenten ja of nee te kunnen zeggen. Het congres krijgt dan het laatste woord over regeringsdeelname.
Bleker benadrukt dat het gaat over eventuele deelname van het CDA aan welke coalitie dan ook. ''Dan is de vraag aan de orde of we überhaupt in een regering moeten stappen en de vraag of we in de dan voorliggende coalitie moeten stappen'', aldus Bleker.
© ANP
Nicolletje schreef:sarabande schreef:Dat vind ik toch een ietwat kromme redenering.
Nog even een toevoeging.
Ik ben zelf echt niet voor of tegen (eigenlijk stap ik er blanco in- we zien wel) wat Wilders gaat doen.
Wat mij in deze hele discussie tegen de borst stuit is dat Wilders nog geen 2 minuten wist (bij wijze van) dat hij 20 zetels had, en ene Jort Kelder roept op de radio "Die Wilders stemmers, ach zulke lui zijn allemaal zo dom dat ze op de wc hun achterste nieteens kunnen vinden"
En dat 'mag' allemaal blijkbaar.
Wat ik telkens naar voren vind komen is dat de Wilders-stemmers maar domme lui zijn, ik moet toegeven dat ik ook weleens mensen op de radio (ik luister graag radio) hoorde zeggen "Ik stem wilders, wat denk je, al die buitenlanders eruit" dat ik dacht ooh pffff nee he![]()
Maar er zijn blijkbaar een hoop mensen die op hem gestemd hebben en ik vind het nogal raar hoe daarmee omgegaan wordt nu.
janesmith schreef:
Hermelientje schreef:janesmith schreef:
Maar 57% dat valt tegen dan.
Van de CDA stemmers is het maar 27% en de andere partijen willen helemaal niet.