Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:47

Electra63 schreef:
https://www.nrc.nl/nieuws/2025/12/05/sc ... d-a4914144

Wiersma heeft wel heel slecht gepresteerd.

Laten we vooral hopen op ervaren bestuurders, want deze club ministers waren welmerg slecht en hebben veel schade berokkend.

En toch, is Wiersma de eerste minister in decenia, die eindelijk eens oog had voor haar sector. Die eindelijk eens populair is. Vrijwel alle boeren die ik spreek zijn heel tevreden over het beleid van Wiersma. Het is zo jammer dat ze haar werk niet gaat mogen afmaken.

Ik snap ook wel dat een ministerie die al tientallen jaren in een bepaalde richting beleid te hebben gevoerd, niet zo makkelijk om te draaien is. De mindset moet veranderen, en dat is denk ik op zo'n ministerie aardig vastgeroest.

Ik verwacht dat er bij ander beleid dan Wiersma voerde, er helaas toch weer boerenacties zullen komen. We zullen het zien.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:55

journee schreef:
Yesilgoz heeft inderdaad een grote fout gemaakt bij de nareis op nareis. Het aantal nareizigers betrof wel duizenden personen (kleine 11 duizend in 2022 en kleine 12 duizend in 2024) maar dat is dus iets anders als nareis op nareis. Zij heeft die fout later ook toegegeven.

Excuus ik haal gezinshereniging en gestapeld gezinshereniging, het nareis op nareis, waarschijnlijk door elkaar.

Dat laatste is echt niet zoveel en dan heel laat komen met excuses.

https://nos.nl/artikel/2525447-yesilgoz-erkent-dat-nareisuitspraken-niet-klopten-maar-deed-het-niet-bewust

Ik heb het vermoeden dat het bewust was. Het kwam in ieder geval destijds niet verkeerd uit.
Vraag mij af of hoe er met de kennis van nu naar gekeken wordt.

Blijft bizar dat asiel zo een struikelblok is voor de politiek.
Het is maar een van de problemen.
Er zijn er zoveel meer..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:06

juval schreef:
Electra63 schreef:

Laten we vooral hopen op ervaren bestuurders, want deze club ministers waren welmerg slecht en hebben veel schade berokkend.

En toch, is Wiersma de eerste minister in decenia, die eindelijk eens oog had voor haar sector. Die eindelijk eens populair is. Vrijwel alle boeren die ik spreek zijn heel tevreden over het beleid van Wiersma. Het is zo jammer dat ze haar werk niet gaat mogen afmaken.

Ik snap ook wel dat een ministerie die al tientallen jaren in een bepaalde richting beleid te hebben gevoerd, niet zo makkelijk om te draaien is. De mindset moet veranderen, en dat is denk ik op zo'n ministerie aardig vastgeroest.

Ik verwacht dat er bij ander beleid dan Wiersma voerde, er helaas toch weer boerenacties zullen komen. We zullen het zien.

Misschien maar ze is minister van lvvn , landbouw visserij voedselzekerheid en natuur! En die natuur? Die kan wat haar beleid betreft bijna in de stront zakken.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:07

juval schreef:

Als het ministerie al tientallen jaren in een bepaalde richting beleid had gevoerd waren er niet zoveel problemen voor de boeren.
Dan was er altijd een duidelijke visie en lijn.

Nu is er weer een beleid zonder toekomst.
Problemen verdwijnen niet.

Ik snap dat ze gewaardeerd wordt maar "zachte heelmeesters maken stinkende wonden"

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 53 min geleden

Gnome schreef:
IMANDRA schreef:
Yesilgoz was toen toch minister?

@gnome: als een ándere partij bereid is veel in te leveren voor landsbelang, dat vastlegt in een akkoord, hoe is dat dan een probleem voor de VVD? En hoezo zou dat onstabiel zijn? Het gebeurt al jaar en dag dat partijen flink water bij de wijn moeten doen om te kunnen regeren.

Ik zie gewoon niet hoe je als partij dan voor dingen gaat stemmen die echt lijnrecht tegen de visie van je partij in gaan. Beetje alsof FvD met D66 in zee zou gaan en dan voor grote klimaatinvesteringen gaat stemmen. Over zulke verschillen heb ik het als ik zeg dat ik daar echt geen goed gevoel bij zou hebben.

Je realiseert je dat ze voor de grootste / belangrijkste dingen van tevoren afspraken maken in zo’n coalitie? Dat is dat plan wat CDA en D66 nu hebben gemaakt, die wordt dan aangescherpt n.a.v. gesprekken met VVD en GL/PvdA? Jij krijgt x als ik y inlever, dan krijg ik z van jou op dat andere onderwerp?

Het is niet zo dat ze een groepje vormen en dan maar hopen dat iedereen hetzelfde stemt.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 2 min geleden

juval schreef:
Electra63 schreef:

Juval kan je vertellen wat voor werk zij heeft gedaan? Behalve uitstellen en de hele waarheid niet vertellen over de rekenkundige ondergrens van stikstof?

Wiersma heeft een paar jaar vertraagd, dat is alles. De uitspraken van de raad van state en de rechtbank staan nog. Die zijn niet weg gegaan. De klap voor de boeren komt zo alleen maar harder aan.
Maar misschien is het niet onder ogen zien van het probleem wel prettig. En kan je daar blijkbaar populaire mee worden.