Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 20:01

Meeste agrarische winkels of groothandels verkopen ze wel. Hou er wel rekening mee dat ze officieel niet toegestaan zijn om als particulier te hebben. Vermoed dat je er wel gezeur mee kan krijgen als je er mee gezien wordt of als uitkomt dat je een wolf er wel een schok mee verkocht hebt.
Maar geef mensen geen ongelijk, heb ze ergens begin dit jaar ook al eens aangedragen als optie.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 20:03

Maaaarije schreef:
Meeste agrarische winkels of groothandels verkopen ze wel. Hou er wel rekening mee dat ze officieel niet toegestaan zijn om als particulier te hebben. Vermoed dat je er wel gezeur mee kan krijgen als je er mee gezien wordt of als uitkomt dat je een wolf er wel een schok mee verkocht hebt.
Maar geef mensen geen ongelijk, heb ze ergens begin dit jaar ook al eens aangedragen als optie.

Ze laten mensen weinig keus.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 20:07

Wintu schreef:
Maaaarije schreef:

Ze laten mensen weinig keus.

Ben ik helemaal met je eens hoor :j

Gewoon even een algemene waarschuwing, als je een aan een stok hebt stop je ze ook niet makkelijk ergens in een jas oid. En zonder stok moeten ze wel erg dichtbij komen..

Ik heb het begin dit jaar ook al eens aangedragen, toen is er nog over gesproken dat iedereen zich afvroeg hoe een wolf er op zou reageren.

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 20:10

Ik denk dat er nu al gebieden zijn waar mensen die graag zo’n ding bij zich hebben op het erf voor het laatste rondje met de hond of even naar de stal lopen voor de laatste ronde bij je vee of paarden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 20:29

Citaat:
...vermoed dat je er wel gezeur mee kan krijgen als je er mee gezien wordt of als uitkomt dat je een wolf er wel een schok mee verkocht hebt...
Je mag je als mens nog steeds verdedigen tegen een aanval.
Citaat:
Volgens artikel 41 lid 1 van het strafrecht is zelfverdediging gerechtvaardigd wanneer er sprake is van een onmiddellijke en wederrechtelijke aanval op jou of een ander. Je mag fysiek geweld gebruiken om jezelf of anderen te verdedigen.
Ik vraag me alleen af of je wel de kans krijgt om hem te gebruiken.
Een wolf die je wil aanvallen als prooi zal dat ineens/plotseling doen zonder eerst zichzelf te laten zien. Anders is het als hij je een bedreiging vind, dan kan hij grommen/zich kenbaar maken.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 20:42

DubbelFun schreef:
Citaat:
...vermoed dat je er wel gezeur mee kan krijgen als je er mee gezien wordt of als uitkomt dat je een wolf er wel een schok mee verkocht hebt...
Je mag je als mens nog steeds verdedigen tegen een aanval.
Citaat:
Volgens artikel 41 lid 1 van het strafrecht is zelfverdediging gerechtvaardigd wanneer er sprake is van een onmiddellijke en wederrechtelijke aanval op jou of een ander. Je mag fysiek geweld gebruiken om jezelf of anderen te verdedigen.

Maar je mag dus niet als ieder willekeurig mens een veedrijver hebben, dat is het enige wat ik wil zeggen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 20:46

Maaaarije schreef:
Gewoon even een algemene waarschuwing, als je een aan een stok hebt stop je ze ook niet makkelijk ergens in een jas oid. En zonder stok moeten ze wel erg dichtbij komen..

Ik heb het begin dit jaar ook al eens aangedragen, toen is er nog over gesproken dat iedereen zich afvroeg hoe een wolf er op zou reageren.

Dat kan ik me nog herinneren. Het dilemma (voor mij) is dat ik hem te groot vind om overal mee naar toe te slepen. En aan de andere kant wil je juist zo'n ding hebben om nog enigszins afstand te kunnen bewaren...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 22:21

Aanval Driedorp Gld, 2schapen gedood
Citaat:
Driedorp Gelderland
28-10-2024

Schapen aangevallen in Driedorp.

Betrouwbaarheid hoog

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Filmpjes via bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/s8T6Zi ... tid=WC7FNe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 22:25

Zichtmelding Schoonloo Dr
Citaat:
Schoonloo Drenthe
28-10-2024
20.35 uur

Wolf gezien thv de rotonde op de hoofdstraat in Schoonloo. Liep richting Grolloo.

Betrouwbaarheid gemiddeld.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/THmmYW ... tid=WC7FNe

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 22:27

En de facebook sencuur doet het weer goed :n

De gedeelde hond is naar beneden geplaats want het bericht bevat geweld.

Klopt. Geweld aangericht door de wolf...

Niet de eerste keer...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 22:32

Hij was bij mij ook naar beneden geplaatst. Beoordeling aangevraagd en het is teruggedraaid.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 22:36

Welke optie heb jij daarbij aangegeven?

Heb aangeklikt moet meer bekendheid krijgen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 22:37

Dat heb ik ook aangeklikt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 22:37

Ah hij staat alweer terug. Dat is snel

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 22:50

Jessix schreef:
Maaaarije schreef:

Dat kan ik me nog herinneren. Het dilemma (voor mij) is dat ik hem te groot vind om overal mee naar toe te slepen. En aan de andere kant wil je juist zo'n ding hebben om nog enigszins afstand te kunnen bewaren...

Ik zou het bijna integreren in mn paraplu :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 22:52

Nordic walk stokken. Niemand die het ziet O:)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 23:00

Dan maar twee halen. ;) Punten zitten eraan.

Jullie denken heel creatief :)

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 23:05

En op licht behaarde lichaamsdelen een stoot geven. Die dikke vacht lijkt mij te veel op een Shetlander.
Met een beetje trainen vermijden ze de mens dan hopelijk weer.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 23:37

tienus63 schreef:
Hij was bij mij ook naar beneden geplaatst. Beoordeling aangevraagd en het is teruggedraaid.

Hier idem , bezwaar gemaakt en idd alweer terug gezet.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 23:47

Verschrikkelijk al die beelden. Kan het niet meer aanzien. ;(

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 02:18

Ik ben bang dat er een cruciale denkfout gemaakt wordt. Veel mensen denken dat je de aanval van een wolf ziet aankomen. Maar een wolf is volgens mij wel zo slim om je van achteren te pakken. Zeker als ze met meer zijn. Zie je er eentje voor je, wordt je van achteren gepakt.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 02:23

Anne_GTI schreef:
Ik ben bang dat er een cruciale denkfout gemaakt wordt. Veel mensen denken dat je de aanval van een wolf ziet aankomen. Maar een wolf is volgens mij wel zo slim om je van achteren te pakken. Zeker als ze met meer zijn. Zie je er eentje voor je, wordt je van achteren gepakt.

Ik weet het niet. Ik loop mega alert rond, met honden, sommige pikken al de wildgeuren op. Je ziet op sommige filmpjes ook dat wolven met je mee lopen, achterna lopen. En je kan dan maar gewoon beter iets mee hebben.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 06:24

Een roedel wolven kan echt een jacht techniek ontwikkelen. Een deel is zichtbaar en jaagt de prooi op, anderen liggen verder verdekt op om energie te sparen om succesvol de prooi te pakken. Als mens zonder wapens als de wolven echt wat willen, wat voor een kans heb je met je hond dan? En onze huisdieren zijn hier denk ik ook niet op voorbereid.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 07:28

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 07:36

Ook via die link stuit ik op een paywall.