Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maaaarije schreef:Meeste agrarische winkels of groothandels verkopen ze wel. Hou er wel rekening mee dat ze officieel niet toegestaan zijn om als particulier te hebben. Vermoed dat je er wel gezeur mee kan krijgen als je er mee gezien wordt of als uitkomt dat je een wolf er wel een schok mee verkocht hebt.
Maar geef mensen geen ongelijk, heb ze ergens begin dit jaar ook al eens aangedragen als optie.
Wintu schreef:Maaaarije schreef:Meeste agrarische winkels of groothandels verkopen ze wel. Hou er wel rekening mee dat ze officieel niet toegestaan zijn om als particulier te hebben. Vermoed dat je er wel gezeur mee kan krijgen als je er mee gezien wordt of als uitkomt dat je een wolf er wel een schok mee verkocht hebt.
Maar geef mensen geen ongelijk, heb ze ergens begin dit jaar ook al eens aangedragen als optie.
Ze laten mensen weinig keus.
Je mag je als mens nog steeds verdedigen tegen een aanval.Citaat:...vermoed dat je er wel gezeur mee kan krijgen als je er mee gezien wordt of als uitkomt dat je een wolf er wel een schok mee verkocht hebt...
Ik vraag me alleen af of je wel de kans krijgt om hem te gebruiken.Citaat:Volgens artikel 41 lid 1 van het strafrecht is zelfverdediging gerechtvaardigd wanneer er sprake is van een onmiddellijke en wederrechtelijke aanval op jou of een ander. Je mag fysiek geweld gebruiken om jezelf of anderen te verdedigen.
DubbelFun schreef:Je mag je als mens nog steeds verdedigen tegen een aanval.Citaat:...vermoed dat je er wel gezeur mee kan krijgen als je er mee gezien wordt of als uitkomt dat je een wolf er wel een schok mee verkocht hebt...Citaat:Volgens artikel 41 lid 1 van het strafrecht is zelfverdediging gerechtvaardigd wanneer er sprake is van een onmiddellijke en wederrechtelijke aanval op jou of een ander. Je mag fysiek geweld gebruiken om jezelf of anderen te verdedigen.
Maaaarije schreef:Gewoon even een algemene waarschuwing, als je een aan een stok hebt stop je ze ook niet makkelijk ergens in een jas oid. En zonder stok moeten ze wel erg dichtbij komen..
Ik heb het begin dit jaar ook al eens aangedragen, toen is er nog over gesproken dat iedereen zich afvroeg hoe een wolf er op zou reageren.
Citaat:Driedorp Gelderland
28-10-2024
Schapen aangevallen in Driedorp.
Betrouwbaarheid hoog
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Schoonloo Drenthe
28-10-2024
20.35 uur
Wolf gezien thv de rotonde op de hoofdstraat in Schoonloo. Liep richting Grolloo.
Betrouwbaarheid gemiddeld.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Jessix schreef:Maaaarije schreef:Gewoon even een algemene waarschuwing, als je een aan een stok hebt stop je ze ook niet makkelijk ergens in een jas oid. En zonder stok moeten ze wel erg dichtbij komen..
Ik heb het begin dit jaar ook al eens aangedragen, toen is er nog over gesproken dat iedereen zich afvroeg hoe een wolf er op zou reageren.
Dat kan ik me nog herinneren. Het dilemma (voor mij) is dat ik hem te groot vind om overal mee naar toe te slepen. En aan de andere kant wil je juist zo'n ding hebben om nog enigszins afstand te kunnen bewaren...
Anne_GTI schreef:Ik ben bang dat er een cruciale denkfout gemaakt wordt. Veel mensen denken dat je de aanval van een wolf ziet aankomen. Maar een wolf is volgens mij wel zo slim om je van achteren te pakken. Zeker als ze met meer zijn. Zie je er eentje voor je, wordt je van achteren gepakt.