Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Kimmie25501 schreef:Waarom doet Israël dit eigenlijk tegen Hezbollah? Zijn ze nu met meer landen in oorlog?
soesita schreef:Ik heb altijd veel sympathie gehad voor Israel en de moeilijke politieke omstandigheden waar het land mee te maken had. Maar die sympathie smelt als sneeuw voor de zon. Dit is niet de manier waarop je een eerlijke strijd voert, ongeacht of je "gelijk" hebt of niet. Zoveel onschuldige mensen doden en verwonden om militaire of politieke doelwitten te raken is wat mij betreft een no-go.
Of het nodig is om alle samenwerking met israelische projecten, producenten en universiteiten te beeindigen, weet ik nog zo niet. Ik ben een voorstander van nuance en er zijn best veel inwoners van Israel die het niet eens zijn met de politieke en militaire acties van hun land. Maar ik vraag me wel af hoe lang de wereld nog gaat blijven toekijken bij dit enorme onrecht. Een wijzend vingertje is al lang te weinig!
soesita schreef:Oh, ik geloof best dat het probleem heel moeilijk en vermoedelijk wel nooit opgelost gaat geraken. Daarvoor is er te veel gebeurd. Maar wat er nu gebeurt is groot onrecht en zaait alleen maar nog meer haat. Dat de boel dan escaleert kan je de tegenpartij moeilijk kwalijk nemen!
Ik ben, denk ik, zelf een rustige mens die zelden gewelddadig wordt. Maar doe onrecht aan familie of vrienden en ik sta op mijn achterste poten. En dat is wat er momenteel gebeurt met de gehele palestijnse bevolking. Ik kan ze hun roep naar wraak moeilijk kwalijk nemen!
robert45 schreef:Hezbollah is geen plaatselijke padvindersclub hoor.... het is een terreurorganisatie waar je echt geen compassie mee moet hebben.
tamary schreef:Kimmie25501 schreef:Waarom doet Israël dit eigenlijk tegen Hezbollah? Zijn ze nu met meer landen in oorlog?soesita schreef:Ik heb altijd veel sympathie gehad voor Israel en de moeilijke politieke omstandigheden waar het land mee te maken had. Maar die sympathie smelt als sneeuw voor de zon. Dit is niet de manier waarop je een eerlijke strijd voert, ongeacht of je "gelijk" hebt of niet. Zoveel onschuldige mensen doden en verwonden om militaire of politieke doelwitten te raken is wat mij betreft een no-go.
Of het nodig is om alle samenwerking met israelische projecten, producenten en universiteiten te beeindigen, weet ik nog zo niet. Ik ben een voorstander van nuance en er zijn best veel inwoners van Israel die het niet eens zijn met de politieke en militaire acties van hun land. Maar ik vraag me wel af hoe lang de wereld nog gaat blijven toekijken bij dit enorme onrecht. Een wijzend vingertje is al lang te weinig!
Onbalans qua reactie is er absoluut, maar bij niks doen was de horror vanuit de andere kant net zo goed verschrikkelijk geweest.
Even kort en simplistisch. 1. Mohammed was een krijgsheer en een succesvolle waardoor hij volgers kreeg. Bij zijn dood waren er flink wat meteen foetsie, die deden mee voor de plunderbuit en niet voor iets anders.
2. De claims in de Koran zijn een soort chinese wispers (dat fluister een woord door en ga van appel naar bv lampekap spelletje) versie van wat er in de Torah zou staan. Resultaat daarvan is dat de waarheidsclaims van laatste echte profeet op drijfzand rusten en als iemand de 2 boeken naast elkaar zou leggen uitkomt bij de conclusie dat Mohammed voldoet aan het profiel van een valse! profeet volgens de Torah. Dat is een probleem wat al vanaf Mohammeds tijd speelt en niet op te lossen is. De 2 geloven zullen dus altijd met elkaar in conflict zijn.
BigOne schreef:Wanneer je ziet wat de Mossad allemaal voor elkaar heeft gekregen, met die piepers enz , ze wisten dat er argwaan begon te ontstaan dus ze hebben inzicht in onderlinge conversaties van de “ vijand” dan dringt bij mij steeds vaker de gedachte op dat ze van 7 oktober wisten maar hebben laten gaan om dit te ontketenen.
Cowboy55 schreef:ruitje schreef:Ik kom weer meelezen( doe ik met vlagen) . Ben toch wel bang dat de dood van Nasrallah echt een lont in een kruidvat gaat zijn en Iran zich nu gaat laten horen.
Er zit al een lont in het kruitvat sinds (pak-m-beet) de 11e eeuw…..
ruitje schreef:Ik kom weer meelezen( doe ik met vlagen) . Ben toch wel bang dat de dood van Nasrallah echt een lont in een kruidvat gaat zijn en Iran zich nu gaat laten horen.