Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Inmiddels is het nog veel nijpender. Zo verteld dit Nederlands gezin dat met heel veel moeite Kiev wist te verlaten.
https://www.destentor.nl/kampen/nicos-g ... ~ae8f7ca0/
Janine1990 schreef:Loretta schreef:Inmiddels is het nog veel nijpender. Zo verteld dit Nederlands gezin dat met heel veel moeite Kiev wist te verlaten.
https://www.destentor.nl/kampen/nicos-g ... ~ae8f7ca0/
Is een bericht van dinsdag...
Van mensen die weten dat hun huis in Nederland gewoon warm klaar staat, waar ze gewoon vrij zijn om naar de supermarkt te gaan. Die doodleuk zeggen dat ze eenmaal thuis de champagne open trekken...
Nogal een schril contrast met mensen die hun huis verlaten, niet wetende of ze ooit terug zullen of kunnen komen...
Ik zal niet zeggen dat het niet heftig is, maar ik vind dit wel een sensatiebericht. Hoog Hart van Nederland gehalte, zonder echt nuttige informatie.
pien_2010 schreef:De analyse van professor Beatrice de graaf is een hele goede. Het doet er in feiten niet toe of we wel of niet met een psychopaat te maken hebben. Wat we zien is overduidelijk aan acties.
Als het gaat om Zelensky, gisteren was een Rus op TV , die buitengewoon verdrietig is en al 50 jaar in de Oekraïne woont waarbij hij aangaf dat onder het president schap van Levensky de Oekraïne een ongelooflijk fijn land was geworden om in te wonen.
Tevens de Russen in de gebieden waar de separatisten tekeer gingen onder leiding van Rusland geven aan dat ze geen geweld vanuit Oekraïne kennen in die gebieden volgens mijn Russisch contact.
Dat roept bij mij de vraag op : "is hier sprake van de hardnekkige mythe waar twee kijven hebben twee schuld" ? Ik noem dat bewust een mythe die verankert zit in onze genen en waarvan ik te vaak mee heb gemaakt in mijn werk waarin psychopathie vaak langs kwam "fietsen" dat dit toch te vaak met dit soort gasten echt niet klopt en eerder victim blaming is als wat anders.
Enfin, het fijne ervan zullen we nooit weten. In ieder geval is Rusland volledig fout daar het een Souverein land waar vrede was binnen is gevallen en daarvoor is geen enkel excuus. Ik zet mijn kaarten op de persoonlijke contacten die heel duidelijk zijn als het om Zelensky gaat waar volgens hen niets mis mee is en eigenlijk ook niet zit te wachten op mensen die vanuit hun luie geriefelijke zetel zo'n commentaar geven.
Het Oekraïne, het mooie Kiev is al enorm naar de mallegiese geschoten (lees volledig naar de kloten) en gebombardeerd. Net als in Syrië schendt Poetin alle regels rondom de internationale oorlogsvoering regels en maakt hij zich schuldig aan zware mistoestanden zoals het bombarderen met clusterbommen op gebouwen, gerichte burger aanvallen op scholen en ziekenhuizen etc.
Op TV hoorde ik vanochtend dat zijn leger onderweg is naar de 2de kern energie centrale. We gaan het meemaken. Dit is nog lang niet klaar, er komt nog veel meer aan en iedere keer zullen we o en a staan en hoe erg roepen zonder dat er ook maar iets verandert. Ingrijpen nl door het Westen is ook niet zo evident en kan voor een enorme escalatie zorgen. Dus staan we erbij en kijken we ernaar hoe een volk en haar land volkomen naar de kloten wordt geholpen.
Loretta schreef:En veel Oekrainers zijn gewoon racisten.
https://nos.nl/video/2419916-buitenland ... nsen-eerst
Dat is toevallig wel een bericht van vandaag. Ook al is dit eerder ook al gemeld.
lukka63 schreef:Loretta schreef:En veel Oekrainers zijn gewoon racisten.
Dat is toevallig wel een bericht van vandaag. Ook al is dit eerder ook al gemeld.
Nou veel dat betwijfel ik,en worden wij door aanhang van Wilders en Baudet dan ook gezien als een nazistisch land.
Net als in iedere andere democratie lopen er daar en hier onfrisse types rond,maar altijd nog beter als een land waar maar 1 mening verkondigd wordt die van de leider.
lukka63 schreef:Net als in iedere andere democratie lopen er daar en hier onfrisse types rond,maar altijd nog beter als een land waar maar 1 mening verkondigd wordt die van de leider.
lukka63 schreef:Loretta schreef:En veel Oekrainers zijn gewoon racisten.
Nou veel dat betwijfel ik,en worden wij door aanhang van Wilders en Baudet dan ook gezien als een nazistisch land.
Net als in iedere andere democratie lopen er daar en hier onfrisse types rond,maar altijd nog beter als een land waar maar 1 mening verkondigd wordt die van de leider.
Loretta schreef:Als je zover gaat om mensen met een beetje meer pigment te de toegang tot een trein station te ontzeggen dan ben je behoorlijk van het padje af. Doet me denken aan "Voor joden verboden"
pien_2010 schreef:Grote groepen studenten van Indische en Africaans origine zijn inmiddels via Roemenië al naar huis of onderweg. Discriminatie op huidskleur komt voor, net als goede efficiënte evacuatie. Bron nieuwsuur gisteravond en van de week.
Thioro schreef:Loretta schreef:Als je zover gaat om mensen met een beetje meer pigment te de toegang tot een trein station te ontzeggen dan ben je behoorlijk van het padje af. Doet me denken aan "Voor joden verboden"
Mja, iets zegt mij dat als we hier massaal op een laatste vluchtelingentrein moeten springen er ook wat minder beschaafd gedrag te voor schijn komt.
bigone schreef:Dan kan ik zeker de bal terug kaatsen naar jou.
enzino schreef:bigone schreef:Dan kan ik zeker de bal terug kaatsen naar jou.
Dat lijkt me niet terecht. Ik probeer juist de "afwijkende" meningen op te zoeken en deze hier te delen. Waar iedereen riep dat Putin gewoon gek was post ik wat zijn motivatie zou kunnen zijn en waar iedereen de Oekraïners alleen maar kan prijzen laat ik een ander geluid horen. Slaat het topic straks om en vind iedereen dat Rusland gewoon recht heeft op Oekraïne dan zal ik stukken gaan posten waarom dat onzin is. Als ik ergens geen zin in heb dan is het wel dat groepsdenken om alles zwart-wit weer te geven.