Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elisa2 schreef:Als ik een dochter zou hebben zou ik deze man zeker flink op afstand houden.
Saga schreef:Juist daarom vind ik het zo schokkend om te zien dat er bokkers zijn die deze man, waarbij het wél op zijn voorhoofd geschreven staat, gewoon welkom zou zijn bij hun dochter.
Op z'n voorhoofd dat hij appjes stuurt die ver over de grenzen gaan, billen en benen aanraakt en toegeeft dromen gehad van dien aard dat hij zich ervoor heeft laten testen.
Amado7 schreef:Nee, dit heeft hij zelf erkend.Saga schreef:Juist daarom vind ik het zo schokkend om te zien dat er bokkers zijn die deze man, waarbij het wél op zijn voorhoofd geschreven staat, gewoon welkom zou zijn bij hun dochter.
Op z'n voorhoofd dat hij appjes stuurt die ver over de grenzen gaan, billen en benen aanraakt en toegeeft dromen gehad van dien aard dat hij zich ervoor heeft laten testen.
Dat vind jij.
Amado7 schreef:Gewoon niet doen, zulke uitspraken.Als hij echt met z’n poten aan haar zat en haar misbruikt had, dan was het tegendeel wel bewezen geweest.
Mer1980 schreef:Hij is vrijgesproken, dat hij dingen heeft gezegd en gestuurd wat niet netjes is, dat is een feit, dat heeft hij toegegeven, maar is dus niet strafbaar en blijkbaar 'normaal' in dat milieu / gezin. Er is geen bewijs dat hij haar verkeerd heeft aangeraakt. Kind kan het ook onder druk keihard verzonnen hebben. Het is nu eenmaal niet vast te stellen en gezien de druk van mama zou mij dit niet verbazen en dat moeders wraak wilde op MB en daar haar dochter voor heeft ingezet.
Over de moeder, daar heb ik dus ook geen woorden voor.... Die staat helaas niet terecht, maar zou wat mij betreft qua smaad flink aangepakt mogen worden. OM heeft ook echt heel erg veel tijd gehad om een harde zaak te kunnen maken, dat was er niet en is dus ook niet gebeurd. in mijn ogen is het echt het verhaal van: hoge bomen vangen veel wind en er zijn mensen die hier een slaatje uit willen slaan.
Op de vraag of MB bij mij thuis zou mogen komen ja hoor, maar even voor de goede orde, ik laat geen enkele volwassen man bij mijn dochter alleen, gewoon geen.... Dus ook geen MB, maar niet door deze zaak.
Saga schreef:Maar hoe zou jij dan reageren als jouw dochter ooit bij je komt en zegt;"Ik heb appjes gekregen van een volwassen man die mij adviseert te masturberen en seks te hebben. Diezelfde man heeft aan mijn billen gezeten en over mijn benen gestreeld."
Zou jij dan in dat scenario ook redenen bedenken waarom die man niet 100% verantwoordelijk is voor dat gedrag?

Mer1980 schreef:@Jis bizar hoe jij dingen uit zijn verband trekt. Ik heb nergens gezegd dat ik het normaal vind. Ik vergoeilijk niks. Ik heb wel een andere mening. Deze man is vrijgesproken punt. Ik denk dat hij erin is geluisd. Ik vind dat hij verkeerde dingen heeft gedaan, maar dit is niet strafbaar. Je trekt verkeerde conclusies uit mijn tekst. Misschien moet je de uitspraak nog eens lezen en niet zelf proberen de rechter te zijn. Hij is vrijgesproken van ontucht punt. Dat jij het slachtoffer gelooft , prima ik geloof het niet. We zijn er echter beiden niet bij geweest, maar dat geeft jou niet het recht mijn post compleet uit zijn verband te trekken en daarmee mijn ouderschap in twijfel te trekken. Dan ben je echt niet goed bij je hoofd alleen omdat ik een andere mening heb over bepaalde onderdelen van deze zaak.
Petpa schreef:rien10 schreef:Het gaat er in een rechtszaal niet om of iets ok is. Het gaat er (in dit geval) om of er bewezen (!) kan worden dat bepaalde dingen gebeurd zijn.
En dat kan niet. Dan volgt rechtspraak.
En dat resulteert in de volgende uitspraak:
https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... Vtsp3XV7fg
.Kimbers schreef:Erin geluisd? Vind dat zo'n onnozele uitspraak. Die man heeft willens en wetens vieze berichtjes gestuurd naar een veel te jong meisje. Dat heeft deze volwassen man gewoon helemaal zelf gedaan. Eveneens al het andere wat hij heeft toegegeven. Deze man is niet zielig, hij had alles makkelijk kunnen ontlopen maar heeft bewuste keuzes gemaakt.
Kaja schreef:Elisa2 schreef:Als ik een dochter zou hebben zou ik deze man zeker flink op afstand houden.
Probleem is dat dergelijke figuren nooit op hun voorhoofd hebben staan dat ze atypische gewoontes erop na houden. Als ouders ( en zeker als moeder zijnde) moet je dus altijd alert zijn en blijven. Ook als je een seksueel moraal hebt die wellicht wat vrijer is dan een ander.
Miran schreef:Ik denk dat er niemand is die dat gedrag niet grensoverschrijdend vindt, alleen de weg naar dat gedrag toe is best bizar, ook als maar de helft waar is van wat hij zegt. Het is niet dat hij in de bosjes of achter de camera van een online spel op de loer gelegen heeft, hij is voor mijn gevoel meegezogen in een foute situatie. En ja, daar had hij als volwassene zeker zelf een grens in moeten stellen. Maar ik heb niet het idee dat hij nu een gevaar is voor alle Nederlandse kinderen.