Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:22

Ik ben nooit pro of anti Marco Borsato geweest, zijn muziek sprak me niet aan maar ik had er ook geen hekel aan. Ik begon dan ook redelijk neutraal aan het volgen van de rechtszaak, ik had niet echt een beeld van de man.

Maar zijn uitspraken in de rechtszaal hebben mij wel een vreemd beeld van hem gegeven. Het meegaan in het gedrag van de moeder, het niet afkappen van dit contact, alle schuld bij het gezin leggen terwijl hij de moraal in dat gezin te vrij vond - het komt op mij over als een man die zichzelf heel wat vond maar tegelijk een slapjanus. Geen prettig karakter en niet iemand die ik in mijn vriendenkring zou willen.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:34

Ik was wel echt 'fan' van zijn muziek.
Heb verder weinig met Nederlandstalige muziek, maar sommige nummers die hij zong vond ik echt prachtig.
Helaas kan ik zijn muziek niet los zien van hem als persoon, dus ik luister zijn nummers niet meer.

Mer1980

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:49

Hij is vrijgesproken, dat hij dingen heeft gezegd en gestuurd wat niet netjes is, dat is een feit, dat heeft hij toegegeven, maar is dus niet strafbaar en blijkbaar 'normaal' in dat milieu / gezin. Er is geen bewijs dat hij haar verkeerd heeft aangeraakt. Kind kan het ook onder druk keihard verzonnen hebben. Het is nu eenmaal niet vast te stellen en gezien de druk van mama zou mij dit niet verbazen en dat moeders wraak wilde op MB en daar haar dochter voor heeft ingezet.

Over de moeder, daar heb ik dus ook geen woorden voor.... Die staat helaas niet terecht, maar zou wat mij betreft qua smaad flink aangepakt mogen worden. OM heeft ook echt heel erg veel tijd gehad om een harde zaak te kunnen maken, dat was er niet en is dus ook niet gebeurd. in mijn ogen is het echt het verhaal van: hoge bomen vangen veel wind en er zijn mensen die hier een slaatje uit willen slaan.

Op de vraag of MB bij mij thuis zou mogen komen ja hoor, maar even voor de goede orde, ik laat geen enkele volwassen man bij mijn dochter alleen, gewoon geen.... Dus ook geen MB, maar niet door deze zaak.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:14

Bizar dat mensen het gewoon oké zouden vinden dat een man van 50 hun dochter van 15 aanspoort tot zelfbevrediging en seks. Hoe kan je dat nou normaal vinden?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:34

Elisa2 schreef:
Als ik een dochter zou hebben zou ik deze man zeker flink op afstand houden.

Probleem is dat dergelijke figuren nooit op hun voorhoofd hebben staan dat ze atypische gewoontes erop na houden. Als ouders ( en zeker als moeder zijnde) moet je dus altijd alert zijn en blijven. Ook als je een seksueel moraal hebt die wellicht wat vrijer is dan een ander.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:40

Juist daarom vind ik het zo schokkend om te zien dat er bokkers zijn die deze man, waarbij het wél op zijn voorhoofd geschreven staat, gewoon welkom zou zijn bij hun dochter.
Op z'n voorhoofd dat hij appjes stuurt die ver over de grenzen gaan, billen en benen aanraakt en toegeeft dromen gehad van dien aard dat hij zich ervoor heeft laten testen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:08

Saga schreef:
Juist daarom vind ik het zo schokkend om te zien dat er bokkers zijn die deze man, waarbij het wél op zijn voorhoofd geschreven staat, gewoon welkom zou zijn bij hun dochter.
Op z'n voorhoofd dat hij appjes stuurt die ver over de grenzen gaan, billen en benen aanraakt en toegeeft dromen gehad van dien aard dat hij zich ervoor heeft laten testen.

Dat vind jij.
Iemand is onschuldig tenzij het tegendeel bewezen is. Of hebben we een rechtsstaat waarin iemand schuldig is to het tegendeel bewezen is?
En natuurlijk, hij heeft ongetwijfeld dingen gedaan die niet kunnen. Wie heeft deze niet? Als hij echt met z’n poten aan haar zat en haar misbruikt had, dan was het tegendeel wel bewezen geweest. Neemt niet weg dat z’n gedrag goed te praten is. Maar hij is alles kwijt, moet iemand dan ook nog vastzitten of mag hij na 6 jaar leegte en boeten weer een nieuw leven oppakken waarin hij hopelijk van de fouten heeft geleerd?

Was na 5 maanden cel wel iedereen oké geweest dat hij vrij zou komen? Of is dat pas als hij 30 jaar gezeten heeft?

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:12

Amado7 schreef:
Saga schreef:

Dat vind jij.
Nee, dit heeft hij zelf erkend.
Ik begrijp niet waarom dit nog steeds door bepaalde mensen in dit topic wordt ontkend, terwijl hij het zelf heeft toegegeven/er bewijs voor was.
Amado7 schreef:
Als hij echt met z’n poten aan haar zat en haar misbruikt had, dan was het tegendeel wel bewezen geweest.
Gewoon niet doen, zulke uitspraken. :n

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:13

“Het was normaal in dat gezin”. Hij vond het eigenlijk niet normaal maar koos ervoor, tot een bepaald level iig, om eraan mee te doen. En dan nog zijn er mensen die alleen maar naar de moeder wijzen.

Mer1980 schreef:
Hij is vrijgesproken, dat hij dingen heeft gezegd en gestuurd wat niet netjes is, dat is een feit, dat heeft hij toegegeven, maar is dus niet strafbaar en blijkbaar 'normaal' in dat milieu / gezin. Er is geen bewijs dat hij haar verkeerd heeft aangeraakt. Kind kan het ook onder druk keihard verzonnen hebben. Het is nu eenmaal niet vast te stellen en gezien de druk van mama zou mij dit niet verbazen en dat moeders wraak wilde op MB en daar haar dochter voor heeft ingezet.

Over de moeder, daar heb ik dus ook geen woorden voor.... Die staat helaas niet terecht, maar zou wat mij betreft qua smaad flink aangepakt mogen worden. OM heeft ook echt heel erg veel tijd gehad om een harde zaak te kunnen maken, dat was er niet en is dus ook niet gebeurd. in mijn ogen is het echt het verhaal van: hoge bomen vangen veel wind en er zijn mensen die hier een slaatje uit willen slaan.

Op de vraag of MB bij mij thuis zou mogen komen ja hoor, maar even voor de goede orde, ik laat geen enkele volwassen man bij mijn dochter alleen, gewoon geen.... Dus ook geen MB, maar niet door deze zaak.

“Was blijkbaar normaal binnen dat gezin” je vergoelijkt zijn gedrag gewoon.

Ja, hou jij je 13 14 15 16 17 jarige dochter zo goed in de gaten dat ze nooit alleen kan komen te zitten met een man? Volgens mij vind geen één meisje het leuk als haar moeder haar zo op de lip zou zitten en dat kan tegen je gaan werken en je dochter zich gaat afzetten.

Je beschuldigd nu de moeder zonder te weten in hoeverre het er daar echt aan toe ging.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op Vandaag, 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:14

Alsof ook de schuld (deels) bij de moeder leggen, de gedragingen van Borsato afzwakken...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 45 min geleden

Inderdaad.

Sommige beschuldigen gaan wel ver vind ik, zoals hem een pedofiel noemen, kwam ik veel tegen op Facebook.
Ik zag er op 14 jarige leeftijd uit als 18 jarig. Pedofielen en pedoseksuelen vallen niet op rondingen.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 40 min geleden

Het valt onder efebofilie bij een leeftijd van circa 15 tot 19 jaar.
Efeboseksualiteit is het naar mijn idee net niet of net wel, afhankelijk of je die appjes daaronder kunt scharen en het aanraken van billen en benen/dijen.
En daarbij de machtsverhouding tussen beide.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23 min geleden

@Jis bizar hoe jij dingen uit zijn verband trekt. Ik heb nergens gezegd dat ik het normaal vind. Ik vergoeilijk niks. Ik heb wel een andere mening. Deze man is vrijgesproken punt. Ik denk dat hij erin is geluisd. Ik vind dat hij verkeerde dingen heeft gedaan, maar dit is niet strafbaar. Je trekt verkeerde conclusies uit mijn tekst. Misschien moet je de uitspraak nog eens lezen en niet zelf proberen de rechter te zijn. Hij is vrijgesproken van ontucht punt. Dat jij het slachtoffer gelooft , prima ik geloof het niet. We zijn er echter beiden niet bij geweest, maar dat geeft jou niet het recht mijn post compleet uit zijn verband te trekken en daarmee mijn ouderschap in twijfel te trekken. Dan ben je echt niet goed bij je hoofd alleen omdat ik een andere mening heb over bepaalde onderdelen van deze zaak.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17 min geleden

Maar hoe zou jij dan reageren als jouw dochter ooit bij je komt en zegt;"Ik heb appjes gekregen van een volwassen man die mij adviseert te masturberen en seks te hebben. Diezelfde man heeft aan mijn billen gezeten en over mijn benen gestreeld."
Zou jij dan in dat scenario ook redenen bedenken waarom die man niet 100% verantwoordelijk is voor dat gedrag?

Je kunt hierbij niet terugvallen op de thuissituatie van dit meisje of het eventuele gedrag van de moeder, want dat staat los van het gedrag van Borsato.
Laatst bijgewerkt door Saga op 7 min geleden, in het totaal 1 keer bewerkt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 8 min geleden

Saga schreef:
Maar hoe zou jij dan reageren als jouw dochter ooit bij je komt en zegt;"Ik heb appjes gekregen van een volwassen man die mij adviseert te masturberen en seks te hebben. Diezelfde man heeft aan mijn billen gezeten en over mijn benen gestreeld."
Zou jij dan in dat scenario ook redenen bedenken waarom die man niet 100% verantwoordelijk is voor dat gedrag?

Goede vraag, geen idee. Ik zit niet een zo'n afwijkende situatie dat ik uberhaubt mijn dochter naakt op bed zou laten troosten door een huisvriend.

Laten we eerlijk zijn, de situatie van MB versus het zogenaamde slachtoffer is zo abnormaal dat wij er niet eens eens voorstelling van willen maken. Het is dus ook totaal niet relevant wat ik zou doen. Ik zit niet in zo'n gestoorde relatie.

Voor de goede orde mijn dochter is 12 en wij hebben situaties besproken waarin zij via platforms verzoeken zou kunnen krijgen van idioten en als haar gevraagd wordt om fotos van intieme delen te sturen hebben we een groot arsenaal aan uier fotos van drachtige merries klaar staan. Zo hebben wij op een luchtige wijze een dergelijk onderwerp besproken.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 3 min geleden

Ik heb mijn reactie, helaas te laat, aangepast, omdat ik al had verwacht dat het daarover zou gaan. :o

Je reactie komt op mij over alsof je denkt dat je je dochter zo goed voorbereid hebt op 'zulke types' dat haar dat niet zal overkomen.
Maar dat is echt te makkelijk gedacht, want het gevaar zit hem niet per sé in de rare verzoeken via internet of het sturen van een random dick pic, maar gaat vaak juist veel sluipender dan dat.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 0 min geleden

Ik hoop dat ik mijn dochter goed voorbereid heb, helaas lopen er meer gekken rond dan er vast zitten. Maar het gaat hier niet over mijn opvoeding of de mogelijkheden tot beschermen. Het ging erom dat MB is vrijgesproken van datgene waar hij van beschuldigd is. Daarbij kwam de vraag of mensen hem nog thuis zouden uitnodigen nu hij vrijgesproken is ivm zijn uitspraken. Daarop heb ik ja gezegd. Echter zijn er mensen op bokt die daarmee de conclusie trekken dat ik hem meteen alleen zou laten met mijn dochter en zelfs mijn hele tekst uit zijn verband trekken.