Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Het sprookje Nederland bedoel je Janneke?
Citaat:We zijn 1 Europa.
Dus de verdeling van asielzoekers hoort gewoon europees te gaan.
Citaat:En als er dan deze maand 1000 asielzoekers binnen komen ga je die verdelen. Niet het meeste in Duistland en Nederland, nee verdelen.
Prima plan.Citaat:Dus je weigert de asielzoekers niet hun veiligheid, wel geef je niet een paar landen alle druk.
irmaz schreef:Hebben jullie wel in de gaten dat het COA de boetes moet betalen omdat er door andere gemeentes geen alternatieve lokaties aangeboden worden? Dat de belastingbetaler betaalt lijkt me dan ook helemaal terecht, deze is ook de oorzaak van het probleem met z'n NIMBY gedrag.
996981 schreef:irmaz schreef:Hebben jullie wel in de gaten dat het COA de boetes moet betalen omdat er door andere gemeentes geen alternatieve lokaties aangeboden worden? Dat de belastingbetaler betaalt lijkt me dan ook helemaal terecht, deze is ook de oorzaak van het probleem met z'n NIMBY gedrag.
Huh? jij hebt rechtstreekse invloed of ''jouw'' gemeente wel of niet asielzoekers wil opvangen?
irmaz schreef:996981 schreef:
Huh? jij hebt rechtstreekse invloed of ''jouw'' gemeente wel of niet asielzoekers wil opvangen?
Krijg jij rechtstreeks de rekening van de boete van het COA op de deurmat?
Karl66 schreef:Volgens mij kiezen wij als burgers toch echt gemeenteraad die keuzes over de opvang van asielzoekers maakt. Dus ja, indirect heb je als burger natuurlijk gewoon invloed.
purny schreef:Volgens mij zijn het toch echt de gemeentes die door de roverheid gedwongen worden om asielzoekers op te vangen?
Elisa2 schreef:Ja ja..de EU en de regering maakt deze keuze.
Niet ik, geloof trouwens dat het volk ook andere keuzes wilt maken gezien wat er gestemd is.
Popstra schreef:Waarom denk je dat er zo massaal rechts is gekozen de laatste verkiezingen!?
Trouwens, waarom er massaal rechts is gekozen in heel europa!?
Niet alleen wij hebben opvang problemen.
Elisa2 schreef:Ja zo kan ik het ook wel..de boel zo manipuleren dat de burger weer de rekening krijgt en daardoor andere keuzes MOET maken.
irmaz schreef:Denk jij dat de burger niet moet betalen om alle grenzen dicht te houden? Alle controles, alle afsluitingen, alle vertragingen van vervoer, alle invoerrechten van producten?