IMANDRA schreef:Mwah dat we al zo veel in files staan of dat de winkels niet letterlijk leeg zijn vind ik alsnog geen goede reden om daadwerkelijk te gaan blokkeren. Hoe dan ook kweek je er bij de meeste mensen geen goodwill mee omdat je consumenten direct raakt (of dit nu file is of omdat er bepaalde producten hierdoor niet verkrijgbaar zijn). Daarnaast eens met wat Daffodil zegt.
Wat is er precies zo erg als je een keer geen vlees in de supermarkt kunt kopen? Of geen eieren of geen boter? Zijn er geen andere plaatsen waar je aan die producten kunt komen? Ik vind dat we zo ontzettend stront verwend zijn met zijn allen, dat we al uit ons dak gaan als er een keer een product niet in het schap ligt. Want oh jee nu moeten we hélemaal naar de slager en die is zooo duur verdorie en dan moet ik óók nog naar de groenteboer. Daar heb ik toch helemaal geen tijd voor? Paniek.
IMANDRA schreef:Nu weet ik de specifieke situaties niet, maar er zijn toch best wat (bijv.) melkveebedrijven die bijv. aan Campina leveren? Zou je dan niet beter en masse kunnen stellen dat je niet x bedrag per liter melk wil maar juist y (waarbij y wel een eerlijker bedrag is dan x)? En ook bij andere type bedrijven die aan dit soort bedrijven leveren? Dacht dat van bijv. de AH toch wel een aantal groenten gewoon uit NL komen. Of zijn dat soort dingen niet haalbaar?
Goed dat je het vraagt. Je wil niet weten hoeveel (huiskamer)gesprekken er gevoerd worden met de hoge heren van FC, er verandert niets.