Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Citaat:Als taxis protesteren dan is dat hun recht, maar het word aangegrepen als een reden om Uber te weren omdat zij niet protesteren.
?????
Uber stelde zich neutraal op, en om een of andere reden kon dat niet.
Lente schreef:Oké. Welke stappen heeft Trump gezet die goed zijn voor de mensheid?
enzino schreef:Lente schreef:Oké. Welke stappen heeft Trump gezet die goed zijn voor de mensheid?
Als jij daadwerkelijk niet een klein ding kan noemen wat Trump goed heeft gedaan dan lijkt mij dat het absolute bewijs dat je bronnen veel te eenzijdig zijn en je totaal niet open staat voor de andere kant van een verhaal.
Askja schreef:Ik denk dat Trump met zijn wie niet voor mij is, is tegen mij, de polarisatie in de media in de hand werkt. Wel ben ik het eens met de stelling dat er toch gestreefd moet worden naar nuance en dat de tegenstanders van Trump, of dat nu politici zijn of journalisten, oog moeten blijven houden voor de mogelijke positieve aspecten van het beleid van Trump. Dat betekent: beoordelen op inhoud en niet bij voorbaat al in een anti Trump reflex schieten. Al was het maar om toch een poging te doen de polarisatie te doorbreken. Anders preekt men alleen voor eigen parochie, voorzover dat niet al het geval is.
Het is alleen de vraag of een genuanceerde, afgewogen berichtgeving in alle geschreeuw over en weer niet volledig ten onder gaat. Helaas.
enzino schreef:Askja schreef:Ik denk dat Trump met zijn wie niet voor mij is, is tegen mij, de polarisatie in de media in de hand werkt. Wel ben ik het eens met de stelling dat er toch gestreefd moet worden naar nuance en dat de tegenstanders van Trump, of dat nu politici zijn of journalisten, oog moeten blijven houden voor de mogelijke positieve aspecten van het beleid van Trump. Dat betekent: beoordelen op inhoud en niet bij voorbaat al in een anti Trump reflex schieten. Al was het maar om toch een poging te doen de polarisatie te doorbreken. Anders preekt men alleen voor eigen parochie, voorzover dat niet al het geval is.
Het is alleen de vraag of een genuanceerde, afgewogen berichtgeving in alle geschreeuw over en weer niet volledig ten onder gaat. Helaas.
Helemaal eens.
Trump wil die polarisatie juist want dat is wat hem sterk maakt; hij moet een vijand hebben om het tegen op te nemen.
En een bron met afgewogen berichtgeving zal inderdaad wegvallen tijdens het geschreeuw, maar zo snel het geschreeuw stopt, en het zal stoppen op een gegeven moment, <KNIP>
Askja schreef:Wel ben ik het eens met de stelling dat er toch gestreefd moet worden naar nuance en dat de tegenstanders van Trump, of dat nu politici zijn of journalisten, oog moeten blijven houden voor de mogelijke positieve aspecten van het beleid van Trump. Dat betekent: beoordelen op inhoud en niet bij voorbaat al in een anti Trump reflex schieten
Askja schreef:Positief aan Trump ... hm misschien dat hij belooft 20 miljoen banen te zullen creëren voor Amerikanen die nu buiten de boot vallen. Hij moet dat alleen nog wel even waarmaken.
Cowboy55 schreef:Waarom 'zal het stoppen'?
Cowboy55 schreef:die mensen kunnen maar beter zwijgen want dan houdt het schreeuwen op?
enzino schreef:Lente schreef:Oké. Welke stappen heeft Trump gezet die goed zijn voor de mensheid?
Als jij daadwerkelijk niet een klein ding kan noemen wat Trump goed heeft gedaan dan lijkt mij dat het absolute bewijs dat je bronnen veel te eenzijdig zijn en je totaal niet open staat voor de andere kant van een verhaal.
enzino schreef:Cowboy55 schreef:Waarom 'zal het stoppen'?
Omdat een president in Amerika maximaal 2 termijnen mag uitzitten.
Het kan dus maximaal 8 jaar duren voor het stopt, maar het zal stoppen.
enzino schreef:Cowboy55 schreef:die mensen kunnen maar beter zwijgen want dan houdt het schreeuwen op?
Een afgewogen berichtgeving is volgens mij niet zwijgen en wachten.
Cowboy55 schreef:Wat is er niet afgewogen aan het benoemen van aantoonbare leugens dan? Of moet de afweging zijn: hij liegt weer eens. Gaan we er iets van zeggen of laten we hem maar want anders gaat ie weer schreeuwen? Ik snap 'm niet.....
Askja schreef:'maar de argumenten zijn afgewogen en het moment van twijfel is wel voorbij'
'Iets dat er nog niet is, telt niet als positief punt'
Shadow, hoe rijm je dit met elkaar?
Janneke2 schreef:...en hoe had hij gedacht die 20 miljoen banen te creëeren?
Of was het alleen maar het voorliegen van de staalarbeiders....?
Het idee 'ik ga investeren in wegen en bruggen' is natuurlijk prima. Maar een gedegen plan: wie het weet mag het zeggen.