Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:ach...als je verkracht word in die cultuur word je gestenigd.Maar verder valt het wel mee.
Mixje90 schreef:Tjah als je googled op "man vermoord gezin en pleegt daarna zelfmoord" zul je ook meerdere gevallen in Nederland vinden, maar omdat nou meteen aan onze cultuur toe te schrijven...
Wranglerbutt schreef:Ik snap weer niet wat jouw bericht over stenigingen in Jemen met dit topic te maken heeft, Cer
gohya schreef:Mixje90 schreef:Tjah als je googled op "man vermoord gezin en pleegt daarna zelfmoord" zul je ook meerdere gevallen in Nederland vinden, maar omdat nou meteen aan onze cultuur toe te schrijven...
Jij vraagt toch,wanneer er iemand voor het laatst is gesteningd?
Dan geef Cer daar antwoord op en dan nog draai je je er omheen!
Citaat:Wanneer is er voor t laatst iemand gestenigd in de jaren dat het daar nog niet helemaal ontploft was? Dus voor de ellende met Assad...
Citaat:Wist je dat je in Jemen als man het recht hebt om je eigen moeder te vermoorden als ze geld van je steelt?
Cer schreef:Ik snap werkelijk jouw tegenargumenten niet Mixje90...
T zijn niet eens argumenten eigenlijk.. t is gewoon "als jantje in de sloot springt is het niet erg want pietje doet het ook"-niveau
Mixje90 schreef:Ik zie de dingen die hier gebeuren niet als onderdeel van onze cultuur in Nederland. Gebeurtenissen als mensen die hun gezin vermoorden en daarna zelfmoord plegen etc. zie ik niet als eigenschap van onze cultuur.
Zo zie ik een gebeurtenis in elk ander land ook niet direct als onderdeel van hun cultuur
Zeg ik ergens dat het niet erg is?
Cer schreef:Mixje90 schreef:Ik zie de dingen die hier gebeuren niet als onderdeel van onze cultuur in Nederland. Gebeurtenissen als mensen die hun gezin vermoorden en daarna zelfmoord plegen etc. zie ik niet als eigenschap van onze cultuur.
Zo zie ik een gebeurtenis in elk ander land ook niet direct als onderdeel van hun cultuur
Zeg ik ergens dat het niet erg is?
Ik snap je echt werkelijk waar heel niet...
Je trekt een vergelijking tussen dingen die mensen als individu doen, en dingen die mensen doen omdat iemand het verkondigd of het op schrift staat...Dus met een banketstaaf zeg maar..
Wat vind jij dan van eerwraak, besnijdenissen, stokslagen, onthoofden etc?
Daar zijn regels en richtlijnen voor in het Oosten, bijvoorbeeld bij vreemdgaan, sex voor het huwelijk etc..
Hier in het westen hebben wij dat volgens mij niet? Of ik moet heel erg achter lopen...
Ik meende zelfs dat eerwraak hier verboden is..
Cer schreef:Nee, ik reageer niet meer op jou..
Ik hou het nu echt HEEL open door niet landspecifiek te reageren, zelfs niet bevolkingsgroepsspecifiek of religiespecifiek maar een richting op te wijzen in de trant van "daarzo ergens" en NOG ben je niet op de inhoudt maar op de komma aan het zeuren..
Er staat niet eens Midden Oosten, er staat 'in het Oosten'... "wijzen uit het Oosten".. weet ik veel..
Dit wordt bijna hilarisch..![]()
Het is mooi weer buiten, wij leven in een mooi landIk ga ervan genieten
Citaat:Wat vind jij dan van eerwraak, besnijdenissen, stokslagen, onthoofden etc?
Daar zijn regels en richtlijnen voor in het Oosten, bijvoorbeeld bij vreemdgaan, sex voor het huwelijk etc..
Sammie schreef:Mixje90 schreef:"Het midden Oosten"? Bestaat dat? Je hebt daar verschillende landen met verschillende culturen... Syrië is
Ja dat bestaat ja.. Evenals dat de landen/grenzen van Noord-Afrika duidelijk is.. die zijn er ook van het Midden Oosten. De Benelux bestaat ook..
Wranglerbutt schreef:Ik snap weer niet wat jouw bericht over stenigingen in Jemen met dit topic te maken heeft, Cer
Mixje90 schreef:Sammie schreef:Ja dat bestaat ja.. Evenals dat de landen/grenzen van Noord-Afrika duidelijk is.. die zijn er ook van het Midden Oosten. De Benelux bestaat ook..
Ook in de context dat het 1 Cultuur is en dat er 1 soort wetgeving bestaat? Of laat je die context graag weg.....
Sammie schreef:Jij vraagt of het Midden Oosten bestaat. Dat antwoord is dus ja..Daar antwoord ik op.. Nu voeg je er weer iets aan toe en de rest met je 'graag' vul je geheel zelf weer in.