Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

piezze

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 01:33

Bepaald respectvol kan ik dat noet vinden nee, jij wel?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 01:33

geerke schreef:
ach...als je verkracht word in die cultuur word je gestenigd.Maar verder valt het wel mee.

Wanneer is er voor t laatst iemand gestenigd in de jaren dat het daar nog niet helemaal ontploft was? Dus voor de ellende met Assad... Als.je ergens geen verstand van hebt, kun je dan niet beter gewoon stil zijn en mensen vragen die er wel wat vanaf weten...

Wat ben ik blij dat de meeste mensen niet zo generaliseren...

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 01:36

piezze schreef:
Bepaald respectvol kan ik dat noet vinden nee, jij wel?

Tjah, ik zeg dat ik het bizar vind. Maar ik ga ook niet een hele cultuur van miljoenen mensen op enkel dit veroordelen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 01:58

Lol, ik heb het niet enkel voor de Syrische vluchtelingen, deze hele stroom breng vanalles met zich mee. Maak jezelf maar geen sprookjes wijs, het Midden-Oosten staat niet bekend om hun respectvolle manier van vrouwen te behandelen. Wist je dat je in Jemen als man het recht hebt om je eigen moeder te vermoorden als ze geld van je steelt?
En dan hebben we het nog niet over de toestanden gehad die in Saoedi-Arabië gebeuren, ook al is dat een ontzettend rijk land. Vrouwen worden er nog steeds publiekelijk onthoofd en gestenigd zonder enige vorm van proces. Oh, en autorijden is ook uit den boze natuurlijk.
Godsdienst heeft hier niet eens iets mee te maken, die verotte cultuur zit er zo diep ingebakken, dat is het ja. Mensen steken de schuld maar al te graag op godsdienst, maar dat is niet hetzelfde als cultuur.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 02:07

Geloof je dat echt? Dat in Jemen? Voor mij is het een fabeltje tot ik t bewijs ervan zie...

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 02:55

Geloof je nu echt dat ze in zulke landen vrouwen met respect behandelen? Wordt wakker of blijft vooral je kop verder in het zand steken. Er gaan genoeg bewijzen de wereld rond, het is allang gebleken dat het geen fabels zijn. Wie zoekt die vindt, ik heb genoeg vrouwengeweld gezien :evaw:

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 08:22

ik googelde zojuist even op vrouw gestenigd... Moet je niet doen op de vroege ochtend..
Als je er "Jemen" bij zet, vind je ook wat. Geen idee of die berichten voldoen aan de eisen van degene die 'bewijs' willen zien..
Ik vind t sowieso ongelooflijk dat dat nog kan in deze tijd :n Maar dat vind ik van wel meer dingen.. De mens ontwikkeld niet zo snel als je zou willen...

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:12

Tjah als je googled op "man vermoord gezin en pleegt daarna zelfmoord" zul je ook meerdere gevallen in Nederland vinden, maar omdat nou meteen aan onze cultuur toe te schrijven...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:16

Ik snap werkelijk jouw tegenargumenten niet Mixje90... :n
T zijn niet eens argumenten eigenlijk.. t is gewoon "als jantje in de sloot springt is het niet erg want pietje doet het ook"-niveau

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:35

Ik snap weer niet wat jouw bericht over stenigingen in Jemen met dit topic te maken heeft, Cer :\

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:37

Mixje90 schreef:
Tjah als je googled op "man vermoord gezin en pleegt daarna zelfmoord" zul je ook meerdere gevallen in Nederland vinden, maar omdat nou meteen aan onze cultuur toe te schrijven...

Jij vraagt toch,wanneer er iemand voor het laatst is gesteningd?
Dan geef Cer daar antwoord op en dan nog draai je je er omheen!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:48

Wranglerbutt schreef:
Ik snap weer niet wat jouw bericht over stenigingen in Jemen met dit topic te maken heeft, Cer :\

Daar werd een paar posts eerder over gesproken WB. Ik heb slechts een google gedaan omdat iemand zich afvroeg of het wel waar was... dus ik haakte in op een lopend gesprek :)

Volgens mij was het in het verlengde van de cultuur discussie. Dat in sommige landen het nog 'normaal' is om mensen die vreemdgaan te stenigen (daar zijn een heel rijtje redenen voor blijkbaar).

Die gewoontes kunnen zich verspreiden, aangezien omdenken lastig is ...etc etc... dat was het ongeveer :j

Dus het komt niet uit de lucht vallen.

Heeft het iets te maken met de 'middenweg voor vluchtelingen'.. ja dat is nog steeds de vraag. Zolang mensen hele groepen over 1 kam scheren, zowel vluchtelingen als mede discussieerders en geen dialoog aangaan, nee, dan is er geen middenweg vrees ik... :n

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:18

Ik zag later dat je inhaakte op een eerder bericht, sorry :o

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:32

Maak nie uit natuurlijk ... :)

Altijd interessant om te zien hoe de 'gewone' man reageert op vraagstukken waar bijna niemand uit komt... en zolang het niet met moddergooien gaat, moet t mogelijk blijven :j Ik zou ook niet weten hoe je het op moet lossen. Heb ook nog even getwijfeld over vrijwilligerswerk in een AZC en vind de situatie echt heel erg voor mensen die in moeilijkheden zitten (maar dat heb ik ook met afrika etc).. maar meestal probeer ik t naast me neer te leggen aangezien ik er zelf niets aan kan veranderen..

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:36

gohya schreef:
Mixje90 schreef:

Jij vraagt toch,wanneer er iemand voor het laatst is gesteningd?
Dan geef Cer daar antwoord op en dan nog draai je je er omheen!

Nee ik vraag niet wanneer iemand voor het laatst gestenigd is, lees eens terug:

Citaat:
Wanneer is er voor t laatst iemand gestenigd in de jaren dat het daar nog niet helemaal ontploft was? Dus voor de ellende met Assad...

Dat gaat over Syrië dus, of is Asad ineens de president van Jemen?

Wat wel over Jemen gaat is dit stuk:
Citaat:
Wist je dat je in Jemen als man het recht hebt om je eigen moeder te vermoorden als ze geld van je steelt?

En nogmaals, het is echt afschuwelijk als het wel gebeurt en wat mij betreft mogen ze hetzelfde terugdoen bij de daders. Maar om een hele cultuur van miljoenen mensen daarop te veroordelen... DAT is wat mij te ver gaat.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:56

Cer schreef:
Ik snap werkelijk jouw tegenargumenten niet Mixje90... :n
T zijn niet eens argumenten eigenlijk.. t is gewoon "als jantje in de sloot springt is het niet erg want pietje doet het ook"-niveau

Ik zie de dingen die hier gebeuren niet als onderdeel van onze cultuur in Nederland. Gebeurtenissen als mensen die hun gezin vermoorden en daarna zelfmoord plegen etc. zie ik niet als eigenschap van onze cultuur.

Zo zie ik een gebeurtenis in elk ander land ook niet direct als onderdeel van hun cultuur :)

Zeg ik ergens dat het niet erg is?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:00

Mixje90 schreef:
Ik zie de dingen die hier gebeuren niet als onderdeel van onze cultuur in Nederland. Gebeurtenissen als mensen die hun gezin vermoorden en daarna zelfmoord plegen etc. zie ik niet als eigenschap van onze cultuur.

Zo zie ik een gebeurtenis in elk ander land ook niet direct als onderdeel van hun cultuur :)

Ik snap je echt werkelijk waar heel niet...
Je trekt een vergelijking tussen dingen die mensen als individu doen, en dingen die mensen doen omdat iemand het verkondigd of het op schrift staat... :? Dus met een banketstaaf zeg maar..

Wat vind jij dan van eerwraak, besnijdenissen, stokslagen, onthoofden etc?
Daar zijn regels en richtlijnen voor in het Oosten, bijvoorbeeld bij vreemdgaan, sex voor het huwelijk etc..

Hier in het westen hebben wij dat volgens mij niet? Of ik moet heel erg achter lopen...
Ik meende zelfs dat eerwraak hier verboden is..

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:06

Cer schreef:
Mixje90 schreef:

Ik snap je echt werkelijk waar heel niet...
Je trekt een vergelijking tussen dingen die mensen als individu doen, en dingen die mensen doen omdat iemand het verkondigd of het op schrift staat... :? Dus met een banketstaaf zeg maar..

Daar zijn regels en richtlijnen voor in het Oosten, bijvoorbeeld bij vreemdgaan, sex voor het huwelijk etc..

Hier in het westen hebben wij dat volgens mij niet? Of ik moet heel erg achter lopen...
Ik meende zelfs dat eerwraak hier verboden is..

"Het midden Oosten"? Bestaat dat? Je hebt daar verschillende landen met verschillende culturen... Syrië is geen Saudie Arabie :)

Kun je misschien reageren op de post erboven wetende dat die landen ook erg van elkaar kunnen verschillen in het midden oosten?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:10

Nee, ik reageer niet meer op jou..
Ik hou het nu echt HEEL open door niet landspecifiek te reageren, zelfs niet bevolkingsgroepsspecifiek of religiespecifiek maar een richting op te wijzen in de trant van "daarzo ergens" en NOG ben je niet op de inhoudt maar op de komma aan het zeuren..
Er staat niet eens Midden Oosten, er staat 'in het Oosten'... "wijzen uit het Oosten".. weet ik veel..
Dit wordt bijna hilarisch.. :')

Het is mooi weer buiten, wij leven in een mooi land :j Ik ga ervan genieten +:)+

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:15

Cer schreef:
Nee, ik reageer niet meer op jou..
Ik hou het nu echt HEEL open door niet landspecifiek te reageren, zelfs niet bevolkingsgroepsspecifiek of religiespecifiek maar een richting op te wijzen in de trant van "daarzo ergens" en NOG ben je niet op de inhoudt maar op de komma aan het zeuren..
Er staat niet eens Midden Oosten, er staat 'in het Oosten'... "wijzen uit het Oosten".. weet ik veel..
Dit wordt bijna hilarisch.. :')

Het is mooi weer buiten, wij leven in een mooi land :j Ik ga ervan genieten +:)+

Prima, maar je zeg zelf:

Citaat:

Als je daarmee bedoelt dat er plekken bestaan waarbij dat gebeurt neem ik gewoon terug wat ik gezegd heb hoor, mijn excuses alvast als dat is wat je bedoelde. Bovenstaande las ik in elk geval niet zo.(je hebt bijvoorbeeld genoeg plekken waarbij de regels van betreffende stam gelden in een dorp)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:23

Mixje90 schreef:
"Het midden Oosten"? Bestaat dat?

Ja dat bestaat ja.. Evenals dat de landen/grenzen van Noord-Afrika duidelijk is.. die zijn er ook van het Midden Oosten. De Benelux bestaat ook.. De EU staat en Europa bestaat.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:24

Sammie schreef:
Mixje90 schreef:
"Het midden Oosten"? Bestaat dat? Je hebt daar verschillende landen met verschillende culturen... Syrië is

Ja dat bestaat ja.. Evenals dat de landen/grenzen van Noord-Afrika duidelijk is.. die zijn er ook van het Midden Oosten. De Benelux bestaat ook..

Ook in de context dat het 1 Cultuur is en dat er 1 soort wetgeving bestaat? Of laat je die context graag weg.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:25

Wranglerbutt schreef:

het ging over vrouwvriendelijkheid,vandaar haalde ik de steniging even aan.

Er word in een aantal landen inderdaad nog gestenigt,in Syrie omdat IS daar aan de macht is.Hoewel IS het nu wel te druk zal hebben om zich bezig te houden met stenigen.

En een aantal landen,daar komen inderdaad vluchtelingen vandaan.Die zijn opgegroeit met het idee dat je een vrouw best tot de dood mag bekogelen als ze verkracht is of vreemdgegaan.

Maar ik heb er absoluut geen verstand van,het gaat ook gewoon goed met alle asielzoekers,geen enkel probleem.Die aanraning in Keulen en die verijdelde aanranding in Finland was in scene gezet.
Homohaat?Kwaadsprekerij.... :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:29

Mixje90 schreef:
Sammie schreef:
Ja dat bestaat ja.. Evenals dat de landen/grenzen van Noord-Afrika duidelijk is.. die zijn er ook van het Midden Oosten. De Benelux bestaat ook..

Ook in de context dat het 1 Cultuur is en dat er 1 soort wetgeving bestaat? Of laat je die context graag weg.....

Jij vraagt of het Midden Oosten bestaat. Dat antwoord is dus ja..Daar antwoord ik op.. Nu voeg je er weer iets aan toe en de rest met je 'graag' vul je geheel zelf weer in.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:32

Sammie schreef:
Jij vraagt of het Midden Oosten bestaat. Dat antwoord is dus ja..Daar antwoord ik op.. Nu voeg je er weer iets aan toe en de rest met je 'graag' vul je geheel zelf weer in.

Ik reageer ook niet in een topic ofzo hè... het gaat natuurlijk nergens over. Heb mn eigen topic geopend met als vraag "Bestaat het midden-oosten" en daar reageer jij gewoon netjes op.

Dankjewel voor je reactie *\o/*