Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:19

Weet iemand of de condoleance plek op Schiphol er nog is ? Wij zijn net terug van een weekend weg en willen graag morgen bloemen leggen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:22

xNathaliee schreef:
Weet iemand of de condoleance plek op Schiphol er nog is ? Wij zijn net terug van een weekend weg en willen graag morgen bloemen leggen.

Als het goed is is die nog sowieso tot a.s. donderdag aanwezig.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:32

Er zijn blijkbaar andere zorgen. ;(

Rutte dreigt Rusland met sancties

Den Haag -

Rusland moet zorgen dat internationale experts toegang krijgen tot het rampgebied waar het vliegtuig van Malaysia Airlines is neergestort. Wanneer de Russen daar niet of onvoldoende in slagen, liggen "alle politieke, economische en financiële opties op tafel". Dat zei premier Mark Rutte tijdens een bijeenkomst in de Tweede Kamer.

De Nederlandse agrarische export naar Rusland is circa €1,5 miljard waard.
Dezelfde maatregelen gelden ook als bevestigd wordt wie verantwoordelijk is voor het neerhalen van het vliegtuig, aldus de eerste minister. Rutte is er 'absoluut van overtuigd dat Europa hier schouder aan schouder staat'. Nog voor het vermoedelijke neerschieten van Malaysia Airlines MH17 koos de VS al voor zwaardere sancties voor Rusland. Het Verenigd Koninkrijk zei maandag bij EU-lidstaten aan te dringen op zwaardere sancties tegen Rusland.
De import uit Rusland bedroeg vorig jaar €20,6 miljard, waarvan het overgrote deel bestond uit olie en gas. De waarde van de uitvoer bedroeg in 2013 6,9 miljard euro. De agrarische export breed gedefinieerd maakte 22 procent van uit. De zuivelexport groeide in 2013 van €187 miljoen naar bijna €301 miljoen terwijl €183 miljoen aan groente en fruit en meer dan €250 miljoen aan bloemen en potplanten. Bepaalde producten, zoals varkensvlees, worden door Rusland geweerd.
Vorig jaar verkochten bijna vierduizend Nederlandse bedrijven goederen aan Rusland. Daarvan is 40 procent een groothandelsonderneming. Hoewel het om grote aantallen gaat, behoort Rusland niet tot de 10 belangrijkste handelspartners van Nederland. Nederland is in het verleden niettemin huiverig geweest voor het instellen van sancties tegen Rusland, waarmee het de laatste jaren diverse kleine conflictjes uitvocht.
Op maandag verklaarde de Russische president Vladimir Poetin alles te zullen doen om de berging van de 298 lichamen van inzittenden van vlucht MH17 in Oost-Oekraïne veilig te stellen. Tegelijk erkent Rusland geen schuld maar vraagt het de VS om bewijs van raketactiviteit langs de route van de vlucht.

Bron de Boerderij.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:36

ceasario schreef:

Den Haag -

Rusland moet zorgen dat internationale experts toegang krijgen tot het rampgebied waar het vliegtuig van Malaysia Airlines is neergestort. Wanneer de Russen daar niet of onvoldoende in slagen, liggen "alle politieke, economische en financiële opties op tafel". Dat zei premier Mark Rutte tijdens een bijeenkomst in de Tweede Kamer.

Dezelfde maatregelen gelden ook als bevestigd wordt wie verantwoordelijk is voor het neerhalen van het vliegtuig, aldus de eerste minister. Rutte is er 'absoluut van overtuigd dat Europa hier schouder aan schouder staat'. Nog voor het vermoedelijke neerschieten van Malaysia Airlines MH17 koos de VS al voor zwaardere sancties voor Rusland. Het Verenigd Koninkrijk zei maandag bij EU-lidstaten aan te dringen op zwaardere sancties tegen Rusland.
De import uit Rusland bedroeg vorig jaar €20,6 miljard, waarvan het overgrote deel bestond uit olie en gas. De waarde van de uitvoer bedroeg in 2013 6,9 miljard euro. De agrarische export breed gedefinieerd maakte 22 procent van uit. De zuivelexport groeide in 2013 van €187 miljoen naar bijna €301 miljoen terwijl €183 miljoen aan groente en fruit en meer dan €250 miljoen aan bloemen en potplanten. Bepaalde producten, zoals varkensvlees, worden door Rusland geweerd.
Vorig jaar verkochten bijna vierduizend Nederlandse bedrijven goederen aan Rusland. Daarvan is 40 procent een groothandelsonderneming. Hoewel het om grote aantallen gaat, behoort Rusland niet tot de 10 belangrijkste handelspartners van Nederland. Nederland is in het verleden niettemin huiverig geweest voor het instellen van sancties tegen Rusland, waarmee het de laatste jaren diverse kleine conflictjes uitvocht.
Op maandag verklaarde de Russische president Vladimir Poetin alles te zullen doen om de berging van de 298 lichamen van inzittenden van vlucht MH17 in Oost-Oekraïne veilig te stellen. Tegelijk erkent Rusland geen schuld maar vraagt het de VS om bewijs van raketactiviteit langs de route van de vlucht.

Bron de Boerderij.

Eerst zien, dan geloven.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:39

ja deze brei gaat steeds meer stinken, waar houd het op? zorgwekkend!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:05

saroanda schreef:
xNathaliee schreef:

Als het goed is is die nog sowieso tot a.s. donderdag aanwezig.

Oh oke top.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:26

xNathaliee schreef:

Ja deze is er zeker nog en zal ook nog wel even blijven. :j

Vanmiddag kwamen mijn vriendinnen en ik aan op Schiphol en we zijn er ook even langs gelopen.
Behoorlijk aangrijpend en heftig! Er stond een lange rij voor het condoleanceregister, vooral veel medewerkers van KLM en Schiphol.
Ze vlogen elkaar allemaal huilend in de armen vlak naast ons, had zelf ook moeite om het droog te houden.
Er staat trouwens ook een man van Schiphol klaar met een doos tissues.

Voelde me ook behoorlijk bezwaard om daar zo te staan met onze koffers, veilig geland en weer klaar om naar huis te gaan..
Laatst bijgewerkt door Laux op 21-07-14 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:29

Ik ga misschien aankomende donderdag bloemen leggen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:30

Ik ben een aantal dagen vrij geweest en moet morgen ook weer aan het werk op Schiphol. Ik ben benieuwd naar de sfeer en hoe het met mijn collega's gaat.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:30

ceasario schreef:

Den Haag -

Bron de Boerderij.

Hmm ik weet niet of ik dat wel een goede sanctie vind. Je benadeeld ook Russische burgers die hier buiten staan. Een betere sanctie zou ik ook niet weten maar ik vind dit altijd een beetje dubbel..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:32

Als er verder geen vertraging is, is de verwachting dat de trein morgen ochtend om 6 uur 's morgens in charkov aan komt

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:34

@ Laux dat kan ik heel goed begrijpen. Ik ging vrijdag een weekend naar Centerparcs en heb er het hele weekend aan gedacht (en geprobeerd zoveel mogelijk mee te krijgen). Je voelt je op een of andere manier schuldig dat jij wel 'vakantie' kan vieren, überhaupt nog leeft..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:38

Ik voel me er niet schuldig over dat ik over 2 maanden op het vliegtuig stap naar de VS... ik denk er wel aan, hoe kan het ook anders je word er elke minuut van de dag mee geconfronteerd....
Ik vind het erg dat er mensen zijn die gezinnen kwijt zijn en misschien ook meer...
Maar ik zal me niet schuldig voelen over het feit dat ik wel op vakantie kan en levend terug kan komen, alhoewel je met Amerika en Rusland moet oppassen...

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:40

Klopt! Wij vlogen donderdag op vrijdagnacht, op datzelfde moment zaten er nabestaanden van slachtoffers op Schiphol.
Wat liggen je levens dan zo dichtbij en tegelijkertijd zo ver uit elkaar.

Maar het leven gaat 'gewoon' door, hoe vreemd dat soms ook is.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:49

Wij vliegen zaterdag vanaf schiphol...

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:52

Laux schreef:
Klopt! Wij vlogen donderdag op vrijdagnacht, op datzelfde moment zaten er nabestaanden van slachtoffers op Schiphol.
Wat liggen je levens dan zo dichtbij en tegelijkertijd zo ver uit elkaar.

Maar het leven gaat 'gewoon' door, hoe vreemd dat soms ook is.

Ja de directeur van het bedrijf (klein bedrijf ong. 10 personen) waar mijn vriend werkt zat met zijn vrouw in het vliegtuig. Hij nam al jaren dezelfde vlucht op vrijdagmiddag. Vorig jaar zaten wij in hetzelfde vliegtuig en kwamen we hem tegen op Schiphol. Nu, vanwege prijsverschil, vloog hij donderdag middag.. Hoe bizar.
Ook omdat wij dezelfde vlucht vaker hebben genomen komt het zo dichtbij allemaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:59

Ik respecteer wel dat de tv zijn uitzendingen aanpast . Het evenement dat vrijwilligerswerk is en woensdag start verandert ook zn plannen , er zou een kanonschot gelost worden maar nu doen we een minuut stilte .

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:37

Kijk nu het nieuws. Erg Timmermans die vertelde hoe trouwring af werd genomen van een man die daar lag.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:40

Toch denk ik niet dat daar nu de nadruk op gelegd moet worden.
Ja, het is verschrikkelijk, nee, het mag niet, maar het is daar wel oorlogs gebied, en daar gelden andere regels

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:44

Die trein vind ik maar luguber. Doet me aan Ww2 denken

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:44

Indrukwekkende speech van Timmermans.

Zwarte dozen zijn volgens Volkskrant nog steeds niet overgedragen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:45

Met als verschil dat er toen levende mensen inzaten onderweg naar hun doodsbestemming. Dit zijn dode mensen op weg naar hun laatste rustplaats...
Misschien vind je het dan wat minder luguber als je het zo bekijkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:47

xNathaliee schreef:

Hoi ja die is er nog, morgen ook zeker nog. Ik kom er net vandaan en het was enorm indrukwekkend. Ik heb er bloemen neer gelegd ook voor iemand anders en getekend. Er ligt erg veel. En de sfeer is heftig.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:48

Er stond een kartonnen bord waar op iemand verweesmet de tekst niet weer een trein naar aushwitz erg heftig.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:48

Ik vond WW2 toch wel iets luguberder.. Ruim 5 miljoen doden (!). Ik snap ook die vergelijkingen eigenlijk niet zo . Laatst ook met een beetje regen in november.. Iemand riep vervolgens: Goh het lijkt de ramp van 1953 wel.. Pardon? Ruim 1.800 mensen omgekomen en jij klaagt over een beetje regen op het gras.