De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
135 (9%)
Madeleine is ontvoerd
138 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
466 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
544 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1452

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 23:16

pien_2010 schreef:
Dit artikel kwam ik tegen over het bewijs tegen Brückner waarin staat dat er bewijs is dat ze vrij snel vermoord is. Er zouten foto's van het meisje gevonden zijn op een USB stick van Brückner er is alleen nog geen lichaam gevonden.

https://www.hln.be/buitenland/waarom-sp ... ~a6ac1bc4/

Het zou toch wel heel fijn zijn als die zaak met hard bewijs gesloten kan worden en de man extra gevangenisstraf krijgt.

Niet alleen dat, maar dat er ook gewoon bewezen kan worden dat de ouders écht onschuldig zijn. Die hebben zo veel oliebol te verduren gehad, naast het verlies van Maddie… internet staat vol met mensen die de ouders beschuldigen van de verdwijning. Kijk alleen de poll hier op bokt maar eens…

Hannanas

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 23:31

Blijft echt bizar. Snap het gat tussen 2016-2020 niet van die Bruckner? Al die spullen gevonden op zijn terrein? En dan pas gevangen zitten na misbruik oudere dame in de Algarve?
Echt een triest verhaal. Mijn keuze in de pol was destijds “blijft voor altijd een mysterie”. Maar het zou fijn zijn als de dader er niet ongestraft mee weg komt, wie dat dan ook is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 00:10

Maar al wordt de zaak alsnog opgelost, dan nog zullen er mensen zijn die het niet geloven en dat de ouders schuldig zijn.

Dat is bij Marianne Vaatstra ook gebeurd. Er zijn nog steeds mensen die geloven dat zij vermoord is door een asielzoeker.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 06:43

IMANDRA schreef:
pien_2010 schreef:
Dit artikel kwam ik tegen over het bewijs tegen Brückner waarin staat dat er bewijs is dat ze vrij snel vermoord is. Er zouten foto's van het meisje gevonden zijn op een USB stick van Brückner er is alleen nog geen lichaam gevonden.

Het zou toch wel heel fijn zijn als die zaak met hard bewijs gesloten kan worden en de man extra gevangenisstraf krijgt.

Niet alleen dat, maar dat er ook gewoon bewezen kan worden dat de ouders écht onschuldig zijn. Die hebben zo veel oliebol te verduren gehad, naast het verlies van Maddie… internet staat vol met mensen die de ouders beschuldigen van de verdwijning. Kijk alleen de poll hier op bokt maar eens…

Dat is ook de reden dat ik het geplaatst heb. Die arme ouders die niet alleen hun kind hebben verloren maar ook nog als daders gezien worden door teveel mensen.

Ik had ook ingevuld blijft voor altijd een mysterie. Ik heb nooit ook maar een seconde naar de ouders gekeken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-25 08:26

Nee er zijn geen foto's gevonden van Madeleine op de USB stick. Als dat zo zou zijn geweest zou Bruckner veroordeeld zijn, ook zonder lijk. Dat gebeurt wel vaker.
Er is niet meer "bewijs" dan dat Bruckner op het moment van de verdwijning van Madeleine in Portugal was en een psychisch zieke man is. En zo zullen er meer van die types in Portugal zijn geweest op het moment dat Madeleine verdween. Het is weer Mei, de periode van de verdwijning van Madeleine. Vandaar de hernieuwde aandacht. Maar er is niets nieuws onder de zon.
--------
Agenten vonden in het gebouw, een voormalige fabriek waar dozen werden gemaakt, een verzameling documentatie, gruwelijke foto’s, 75 kinderbadpakken, kinderfietsjes en speelgoed, zo schrijft The Sun die het onderzoek samen met de tv-zender deed. Ook een harde schijf met foto’s, usb-sticks en geheugenkaarten werden gevonden, begraven onder de dode hond van de Duitser.
Op de foto’s stonden misbruikte kinderen en op de schijven noteerde Brueckner seksuele fantasieën over ontvoeringen. Eén verhaal beschreef het drogeren van een moeder en dochter voor een peuterspeelzaal en het misbruiken van een vierjarig blond meisje, aldus The Sun. Hij schrijft dat hij door de ontvoering en verkrachting ’in het paradijs’ zou komen. In teksten op online forums die nu openbaar zijn geworden, schepte hij op iets ’kleins te gaan vangen en het dagenlang te gaan gebruiken.’
https://www.telegraaf.nl/nieuws/6159845 ... erdwijning
En dan kun je nog je vraagtekens zetten of dit een aangedikt verhaal is van de Sun en Telegraaf of dat wat hier beschreven is ook echt in het dossier zit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 08:31

Babootje schreef:
Nee er zijn geen foto's gevonden van Madeleine op de USB stick. Als dat zo zou zijn geweest zou Bruckner veroordeeld zijn, ook zonder lijk. Dat gebeurt wel vaker.
Er is niet meer "bewijs" dan dat Bruckner op het moment van de verdwijning van Madeleine in Portugal was en een psychisch zieke man is. En zo zullen er meer van die types in Portugal zijn geweest op het moment dat Madeleine verdween. Het is weer Mei, de periode van de verdwijning van Madeleine. Vandaar de hernieuwde aandacht. Maar er is niets nieuws onder de zon.
--------
Agenten vonden in het gebouw, een voormalige fabriek waar dozen werden gemaakt, een verzameling documentatie, gruwelijke foto’s, 75 kinderbadpakken, kinderfietsjes en speelgoed, zo schrijft The Sun die het onderzoek samen met de tv-zender deed. Ook een harde schijf met foto’s, usb-sticks en geheugenkaarten werden gevonden, begraven onder de dode hond van de Duitser.
Op de foto’s stonden misbruikte kinderen en op de schijven noteerde Brueckner seksuele fantasieën over ontvoeringen. Eén verhaal beschreef het drogeren van een moeder en dochter voor een peuterspeelzaal en het misbruiken van een vierjarig blond meisje, aldus The Sun. Hij schrijft dat hij door de ontvoering en verkrachting ’in het paradijs’ zou komen. In teksten op online forums die nu openbaar zijn geworden, schepte hij op iets ’kleins te gaan vangen en het dagenlang te gaan gebruiken.’
https://www.telegraaf.nl/nieuws/6159845 ... erdwijning
En dan kun je nog je vraagtekens zetten of dit een aangedikt verhaal is van de Sun en Telegraaf of dat wat hier beschreven is ook echt in het dossier zit.

Je bent te stellig want er is zoveel (indirect) bewijs dat de rechter overtuigd is. En dat heeft met name met de harde schijf te maken en wat daarop gevonden is.

Citaat:
ie McCann in misbruikzaak
Op die harde schijf uit 2008 zouden aanwijzingen staan dat Maddie is overleden, zo blijkt uit een nieuwe documentaire over de zaak bij de Engelse zender Channel4.

Gruwelijke foto’s
In cel voor verkrachting
In 2020 verklaarde procureur Hans Christian Wolters dat er sterk bewijs is dat Madeleine McCann om het leven gekomen is. “We hebben haar lichaam niet, maar we zijn er zeker van dat onze verdachte haar vermoord heeft”, klonk het.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-25 09:02

Hieronder een interview met Nico van den Dries. Hij was ten tijde van de verdwijning van Madeleine prive detective en nu onderzoeksjournalist. En is op verzoek en betaald door de Hyves groep die zich destijds voor het vinden van Madeleine inzette in Portugal geweest.
Hij is er absoluut van overtuigd dat Madeleine is overleden in het appartement, op grond van wat de honden geroken hebben. Een lijkgeur en bloed. De honden Eddie en Keela waren destijds top of the bill speurhonden. Eddie (de lijkgeurhond) zelfs een 100% betrouwbaarheidsscore zowel in training als in het werk met 200+ opgeloste zaken op hun naam. Over hun vondsten valt niet te twijfelen alsdus Nico v.d. Dries.
De honden werden meegenomen naar verschillende appartementen (waarvan één waar de McCanns verbleven in de weken na het gebeurde). Eddie gaf een signaal bij appartement 5a, waar Madeleine verdween, en hij gaf ook een signaal vlak buiten appartement 5a (in de bosjes aan de tuinzijde). In geen enkel ander appartement gaf hij een signaal. Keela (de bloedgeur hond) vond bloedsporen achter de sofa in het appartement.
Dit gecombineerd met het feit dat er voor de verdwijning nooit iemand in het appartement is overleden, maakt het aannemelijk dat Madeleine in het appartement overleden moet zijn. En dat "iemand" Madeleine daar heeft weggehaald.
https://www.telegraaf.nl/video/17235549 ... ppartement

Bruckner is wel een voor de hand liggende verdachte. Hij was bekend ook met de locatie. Heeft klusjes gedaan in de omgeving en heeft ook als schoonmaker gewerkt in het appartementencomplex van waaruit Madeleine verdween. Maar hij werkte er niet in de periode dat Madeleine verdween.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 14:56

IMANDRA schreef:
pien_2010 schreef:

Tja ok maar deels zijn ze ook wel schuldig hé... Wie laat nu zulke jonge kinderen uren alleen achter om 55 meter verderop in een restaurant te gaan zitten tafelen?!

Hadden ze hun ouderlijke plicht vervuld en oppas geregeld of er zelf bijgebleven, dan was dit nooit gebeurd.

Dus in die mate zijn ze ook niet onschuldig in de verdwijning of dood van Maddie helaas.

Het is hard dat ze beschuldigd werden van het zelf doden en geheim houden, dat is heel erg maar dat ze helemaal geen blaam treffen en nu zelf slachtoffer zijn, neen, dat nu ook weer niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 15:00

Niet mee eens Little gift. Dus als jij een kort rokje draagt dan lok jij het zelf uit dat je verkracht wordt?
Of anders gezegd, die persoon die dat mêske vermoord heeft had niets maar dan ook niets te zoeken in dat huis. Zowel niet als de ouders geslapen hadden als dat de ouders 50 meter verderop aan het eten waren. Diegene die dit mêske gedood heeft DIE is schuldig.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 15:07

Dat van dat rokje is absoluut totaal niet te vergelijken en totaal niet in verband staande met mijn post en wat hier gebeurd is.

Waar het om ging in mijn post is dat je als ouders gewoon bij je kinderen hoort te zijn en je zorgplicht en beschermingsplicht hebt.
Wil jij als ouder even weg? Dan zorg je ervoor dat iemand anders die zorg - en beschermplicht overneemt.

Je laat je kinderen niet in een wildvreemde land zomaar uren alleen en zeker niet aan die leeftijd.

Als je een auto onafgesloten achter laat en die wordt gestolen, dan komt de verzekering ook niet tussen wegens zelf verantwoordelijk en uitgelokt.

De dader is uiteraard de schuldige maar de ouders zijn wel enablers helaas die het mogelijk gemaakt hebben zo makkelijk mogelijk deze daad te kunnen plegen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-25 15:22

Eens met Little Gift. Daarbij hebben de ouders zich ook erg verdacht gedragen wat voor reden ze daar dan ook voor hebben gehad. En dan ging het vooral om de verhalen over het gaan kijken bij de kinderen die niet bleken te kloppen.

Ik weet dat de straffen voor "neglect" oftewel verwaarlozing in Engeland heel hoog zijn. Ik kan me uit die tijd nog een krantenartikel herinneren van een moeder herinneren die haar kind even in huis achterliet om een boodschap te doen in een winkel op de hoek. In het kwartier dat ze weg was is er brand uitgebroken, waarbij het kind - een baby nog - omkwam.
Die kreeg dus gewoon gevangenisstraf, terwijl de McCanns - high profile - die dans ontsprongen zijn.
Op zn minst halen ze de andere kinderen uit huis bij zoiets. De wetenschap dat je dat mogelijk boven je hoofd hangt ervoor hebben gezorgd dat hun verhaal niet helemaal eerlijk was. Dat kun je je ook nog voorstellen.

Bovendien is het feit dat de politie naar hen is gaan kijken als verdachte ook niet heel raar. Want bij dit soort verdwijningen of verdacht overlijden van een kind blijkt in de meeste gevallen ook vaak betrokkenheid van ouders of ander familielid.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 15:27

Ze zijn nalatig geweest. En ze hebben daar de allerhoogste prijs voor betaald. Ik vind dat heel heel zielig. We maken allemaal wel eens fouten.
Heb ik ook gedaan toen ik moeder was met de kleine kinderen.

En Babootje voor mij zijn deze ouders onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.
Wat zullen jij je naar voelen als onomstotelijk bewezen is dat ze onschuldig zijn aan de moord. Althans dat mag ik hopen en ik hoop ook dat je blij zult zijn als de ouders hun kindje niet hebben vermoord. Want dat is te gruwelijk voor woorden.

Of anders gezegd ik vind het nogal wat om de ouders voortdurend als de moordenaars aan te blijven wijzen. Maar je weet hoe ik daarover denk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 15:28

Ik vind het niet vreemd dat de ouders verdacht zijn geweest en zijn onderzocht. De meeste moorden zijn in de relationele sfeer. Maar er is niets gevonden om ze te vervolgen en/of te veroordelen.

Maar om gevangenisstraf te eisen, omdat zij een paar meter verderop zaten te eten, vind ik te ver gaan.
Misschien was het naïef..... ik ken meer mensen, die hun kinderen even alleen laten, voor een korte boodschap. Persoonlijk zou ik dat niet doen.

Maar de schuldige is de dader die het kind heeft vermoord (of ontvoerd).

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 15:37

Voor een korte boodschap is toch wel heel anders dan uren gaan tafelen in een restaurant 's avonds als het donker is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-25 15:41

Niemand heeft de ouders moordenaars genoemd Pien. Dat was de moeder wiens baby is omgekomen in een brandend appartement ook niet. Ze was nalatig en dat had de dood van haar kindje tot gevolg.
En nalatig waren de McCanns door hun kinderen urenlang alleen in hun appartement achter te laten ook. Daar kun je gewoon niet omheen.
De dood van Madeleine was geen moord, maar een ongeluk; daar ben ik van overtuigd ja. De honden hebben hiervoor het bewijs geleverd.
Er is geen bewijs voor de directe betrokkenheid van de ouders bij de verdwijning van Madeleine, maar het zo'n conclusie ligt natuurlijk wel voor de hand. Dat zal altijd aan ze blijven kleven. En dat is de prijs die ze misschien wel terecht betalen voor hun nalatigheid.
De moeder van het omgekomen kindje zal ook de rest van haar leven - buiten dat ze letterlijk heeft moeten boeten door gevangenisstraf - ook de rest van haar leven die zelfde prijs betalen. Te weten dat jouw nalatigheid heeft geleid tot de dood van je kind. En dat is absoluut vreselijk.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 15:43

In mijn ogen is dat vrij eenvoudig:
Niet (mede)schuldig aan moord.
Wel schuldig aan verwaarlozing/verzuim om je ouderlijke plicht te vervullen (nalatigheid) met de hoogste prijs tot gevolg.

Enige nuance is hier wel op zijn plaats.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 16:22

Babootje het verschil tussen ons is dat ik denk dat ze is vermoord door die Bückner (dus ik volg het verhaal van justitie, want vind het allemaal te toevallig) en dat jij denkt dat het meisje een noodlottig ongeluk heeft gehad en dat haar ouders haar lichaam willens en wetens hebben verdonkermaand en een of ander banketstaaf verhaal ervan hebben gemaakt. Dat vind ik een te zware beschuldiging en ja natuurlijk waren het beter geweest als de kinderen mee waren gegaan naar het restaurant of de ouders in het appartement een take away hadden gedaan ipv kinderen alleen achter laten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-25 16:27

Tieneke schreef:
In mijn ogen is dat vrij eenvoudig:
Niet (mede)schuldig aan moord.
Wel schuldig aan verwaarlozing/verzuim om je ouderlijke plicht te vervullen (nalatigheid) met de hoogste prijs tot gevolg.

Enige nuance is hier wel op zijn plaats.

Dat exact

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-25 16:30

pien_2010 schreef:
Babootje het verschil tussen ons is dat ik denk dat ze is vermoord door die Bückner (dus ik volg het verhaal van justitie, want vind het allemaal te toevallig) en dat jij denkt dat het meisje een noodlottig ongeluk heeft gehad en dat haar ouders haar lichaam willens en wetens hebben verdonkermaand en een of ander banketstaaf verhaal ervan hebben gemaakt. Dat vind ik een te zware beschuldiging en ja natuurlijk waren het beter geweest als de kinderen mee waren gegaan naar het restaurant of de ouders in het appartement een take away hadden gedaan ipv kinderen alleen achter laten.

Niet juist.
Wel Madeleine heeft een nootlottig ongeval gehad dat haar dood heeft veroorzaakt.
Wel de ouders zijn - om wat voor reden dan ook - niet eerlijk geweest in hun verhaal.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 17:13

Heb net van je een verhaal terug gevonden waarin je praat over de getuigenis van iemand die beweert de vader met het kind te hebben zien gelopen.
Dus mijn verhaal dat de ouders betrokken zijn volgens jou bij de verdwijning haal ik niet uit de duim.

Maar fijn dat je het nu in elk geval nuanceert. Ik blijf hopen dat de ouders onschuldig zijn aan verdwijnen van lichaampje.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-25 18:17

pien_2010 schreef:
Heb net van je een verhaal terug gevonden waarin je praat over de getuigenis van iemand die beweert de vader met het kind te hebben zien gelopen.
Dus mijn verhaal dat de ouders betrokken zijn volgens jou bij de verdwijning haal ik niet uit de duim.

Maar fijn dat je het nu in elk geval nuanceert. Ik blijf hopen dat de ouders onschuldig zijn aan verdwijnen van lichaampje.

Wat mij betreft ben ik altijd genuanceerd geweest.

Maar ik geef ook weer - en heb ik altijd gedaan - wat de getuigenverklaringen zijn geweest. Als je het hele dossier leest, alle verklaringen, getuigenverklaringen, dna bewijzen, etc etc kun je je eigen mening vormen.
De verklaringen van de fam Smith kun je ook vinden in de politiedossiers die staan in de McCannfiles. Die zijn niet gekleurd door mij, maar bevatten documenten die in de politiedossiers staan. En inderdaad is daar een getuigenis bij van een familie (Smith) die een man hebben zien lopen met een meisje die leek op Madeleine die ook beantwoordde aan het signalement van de vader Gerry op het tijdstip dat het meisje mogelijk is verdwenen.
Hier staan de verklaringen van die familie.
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/MARTIN_SMITH.htm

Dus genuanceerd is het omdat er geen onomstotelijk bewijs is dat de McCanns betrokken zijn bij de verdwijning van Madeleine. En er dus niet voldoende bewijs is dat de ouders betrokken zijn bij de verdwijning
Maar er is het bewijs dat de honden hebben aangeleverd. Het in het appartement gevonden bloed bevatte dna markers die familiair aan Madeleine kon behoren. https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/JOHN_LOWE.htm
De techniek was toentertijd niet zover dat dat een 100% match was. Dat in combinatie met de lijkgeur en de verdwijning van het kind maakt dit wel voldoende als bewijs dat het kind is overleden in het appartement.

Als ze overleden is in het appartement, dan lijkt het niet zo voor de hand te liggen dan Bruckner haar heeft ontvoerd, daarna misbruikt en gedood.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 18:34

Agree to disagree?

We hebben die hele riedel discussie al een keer gevoerd.
Ik duik er niet zo diep in als jij en volg gewoon justitie zoals in alle zaken. Aangezien justitie de ouders laat en met deze man aankomt als schuldige, zijn de ouders voor mij onschuldig. Dit, daar justitie, mag ik toch hopen, alle feiten en omstandigheden kent of zo goed als kent en in elk geval beter kent als jij en ik (mag ik hopen althans!).

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-25 18:41

pien_2010 schreef:
Agree to disagree?

We hebben die hele riedel discussie al een keer gevoerd.
Ik duik er niet zo diep in als jij en volg gewoon justitie zoals in alle zaken. Aangezien justitie de ouders laat en met deze man aankomt als schuldige, zijn de ouders voor mij onschuldig. Dit, daar justitie, mag ik toch hopen, alle feiten en omstandigheden kent of zo goed als kent en in elk geval beter kent als jij en ik (mag ik hopen althans!).

Tuurlijk Pien. Het is ook echt niet zo dat ik mn gelijk wil halen, maar ik ben er inderdaad destijds goed diep ingedoken. En buiten de McCann files berichten over Bruckner nu alleen vooral de sensatiekranten die je ook met een korrel zout moet nemen. Dus de tijd zal leren of het echt tot een zaak komt tegen Bruckner.
Ik verwacht dat niet, maar ik kan dat ook mis hebben. Ik ben benieuwd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 19:59

Ik begrijp niet hoe stellig jij alles kan beweren Babootje.

Het kan een noodlottig ongeluk zijn geweest, zij kan de deur uitgeglipt zijn en de verkeerde persoon zijn tegen gekomen. Wij weten het gewoon niet.

Er is nog steeds geen overtuigend bewijs. Er is nog niemand veroordeeld.

Ik volg net als Pien justitie.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-25 20:12

Electra63 schreef:
Ik begrijp niet hoe stellig jij alles kan beweren Babootje.

Nou zo stellig beweer ik niet alles, als ik zeg dat ik het ook mis kan hebben natuurlijk :D