Citaat:Belletje rinkelen? Iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn gedrag zodra hij meerderjarig is.
En moeten daarom ook niet klagen als het Nederlandse paspoort afgenomen wordt en ze een enkeltje vaderland krijgen wegens ongewenst gedrag.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
randalinpony schreef:janderegelaa schreef:Ik verzin hem niet, het is zeker geen onzin. Discriminatie is als bij een vacature staat dat alleen allochtonen worden uitgenodigd om te solliciteren.
Wat is daar mis mee als daarmee een allochtoon een baan vindt en zo een uitkering minder kost?
randalinpony schreef:Shadow schreef:JTG: En waarom zou je het niet prima vinden dat er zwembaden zijn waar mannen niet toegestaan zijn? Statistieken wijzen uit dat mannen een bovengemiddeld aandeel in criminaliteit en seksueel wangedrag hebben - dus waarom zou je die hele groep niet aan mogen spreken op hun soortgenoten? Moeten mannen zelf maar zorgen dat hun medemannen zich fatsoenlijk gedragen Tot die tijd mogen ze toch best geweerd worden?
Grappig, hier dacht ik laatst nog aan. Mannen zijn de oorzaak dat vrouwen zich nog steeds beter niet alleen op verlaten plaatsen kunnen begeven. Ze hebben ook een bovenmatig aandeel in huiselijk geweld, dronkenschap die leidt tot overlast, voetbalvandalisme en misschien ook wel vandalisme in het algemeen, hoewel de meiden die achterstand rap inhalen heb ik het idee...
Ze schieten ook vaker in groepsverband (oorlog) op hele bevolkingen en ze doen het tegenwoordig ook nog slechter op school.
Zelfs onder allochtonen wordt de overlast voor het overgrote deel door mannen veroorzaakt. Weinig last met moslima's.
Moeten we zoiets wel tolereren in onze maatschappij?
Wordt het geen tijd om art.1 van de grondwet eens voor eens en altijd aan te passen zodat we hen harder aan kunnen pakken! De tijd van pappen en nathouden is voorbij, we moeten harder optreden tegen dit terrorisme!
Belletje rinkelen? Iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn gedrag zodra hij meerderjarig is.
randalinpony schreef:Precies!!!!!
Na al bovenstaande nonsens mag hopelijk wel duidelijk zijn dat je de leden van een groep, niet kan veroordelen/verantwoordelijk houden voor de daden van individuen uit die groep.
Een conclusie die tientallen pagina's terug ook al eens bereikt was in deze draad. Of meerdere keren. Ik ben de tel kwijt.
Dus misschien kunnen we nu weer stoppen met generaliseren, ook al is dat propaganda-technisch misschien wat effectiever?
Mariss schreef:Wanneer gaan PVV-stemmers nou eens beseffen dat Geert Wilders liegt dat hij barst?
Ons vreemdelingenbeleid is al het strengste van Europa, en de EU laat het nooit toe dat we dat nog strikter maken. En dat is maar een van de weinige dingen die niet kunnen.
randalinpony schreef:@Tergouw: Tja je hebt gelijk dat inhoudelijk discussieren is ook zoooooo.... pre-PVV.![]()
@Janderegelaa: wat een ontmaskering! Ja, mijn standpunt dat je gemakshalve maar met 'links' gelijksteld, ook zon slappe retorische truc die beproefd is in deze draad, is inderdaad dat mensen die hulp nodig hebben om aansluiting bij de arbeidsmarkt te vinden via positieve discriminatie weer een baan krijgen. Om al door mij genoemde redenen.
Maar wat precies heb jij daartegen?
Mariss schreef:Jij wilt uit de EU stappen? Daar is het te laat voor.
randalinpony schreef:Volgens mij wordt je nationaliteit allang geregistreerd. In ieder geval wordt dat bij ieder schoolkind gedaan, nationaliteit en die van de ouders wordt gevraagd. Wat ze op het gemeentehuis van je registreren weet ik zo niet, maar vast ook wel waar je ouders vandaan komen. Ik word bij iedere verhuizing lastiggevallen door een katholieke parochie, stadhuis geeft kennelijk abusievelijk aan dat ik dat geloof heb. Dat kunnen kerkelijke organisaties zonder je medeweten van je nazien. Dus ook dat wordt geregistreerd.![]()
Anders was een onderverdeling op nationaliteit in de misdaadstatistieken ook onbegonnen werk.
Over die baan: maar die gehandicapte, vrouw of allochtoon krijgt die baan zónder positieve discriminatie juist niet! En is dan op een uitkering aangewezen. En die blanke die goed in de arbeidsmarkt past, goed in het beeld van 'de gebruikelijke werknemer' vindt ergens anders ook wel een baan.
Maar jij hebt liever dat die vrouw, gehandicapte of allochtoon op die uitkering blijft aangewezen dus?
En de discriminerende maatregelen van Wilders zie je dan weer wel zitten?
jantergouw schreef:randalinpony schreef:Volgens mij wordt je nationaliteit allang geregistreerd. In ieder geval wordt dat bij ieder schoolkind gedaan, nationaliteit en die van de ouders wordt gevraagd. Wat ze op het gemeentehuis van je registreren weet ik zo niet, maar vast ook wel waar je ouders vandaan komen. Ik word bij iedere verhuizing lastiggevallen door een katholieke parochie, stadhuis geeft kennelijk abusievelijk aan dat ik dat geloof heb. Dat kunnen kerkelijke organisaties zonder je medeweten van je nazien. Dus ook dat wordt geregistreerd.![]()
Anders was een onderverdeling op nationaliteit in de misdaadstatistieken ook onbegonnen werk.
Over die baan: maar die gehandicapte, vrouw of allochtoon krijgt die baan zónder positieve discriminatie juist niet! En is dan op een uitkering aangewezen. En die blanke die goed in de arbeidsmarkt past, goed in het beeld van 'de gebruikelijke werknemer' vindt ergens anders ook wel een baan.
Maar jij hebt liever dat die vrouw, gehandicapte of allochtoon op die uitkering blijft aangewezen dus?
En de discriminerende maatregelen van Wilders zie je dan weer wel zitten?
Er wordt helemaal niet gesproken over gehandicapten, want daar zijn al lang andere subsidies voor om dat te regelen. Ik zie ook nooit in een advertentie staan dat alleen gehandicapten kunnen reageren!
Wat maakt het uit wie de uitkering krijgt. Als het de allochtoon niet is, dan is het wel die ander. Lood om oud ijzer! Er is maar werk voor een x-aantal mensen en het is niet zo dat omdat een allochtoon of vrouw de voorkeur krijgt, er een plaats extra ter beschikking is op de arbeidsmarkt.
Het is zo'n fabeltje van links om het positieve discriminatie verhaal acceptabel te maken, terwijl het grote kul is.
Als er 10 banen zijn, en 15 mensen die werk zoeken, dan vallen er 5 buiten de boot. Ongeacht aan wie je de baan geeft.
Wat betreft het uit Europa stappen, is hetzelfde verhaal. Landen als Zwitserland, Engeland en Noorwegen doen het net zo goed als de landen in de EU. Allemaal bangmakerij. Bovendien zal de EU heel hard zijn best doen om Nederland binnen boord te houden en desnoods een opt-out te geven op het gebied van immigratie, want als Nederland er uit stapt is de kans groot dat de unie uit mekaar valt en we zijn de grootste netto betaler van allemaal! Reken maar dat ze die er graag bij willen houden en als dat betekent een opt-out, dan moet dat maar. Europa is een tijger, maar zonder tanden. Dat gaat nu in ons voordeel spreken. Wist je dat Europa bijvoorbeeld geen sanctie op kan leggen als we besluiten ons eigen immigratiebeleid te gaan voeren? Helemaal nul, naks, nada sanctie is er mogelijk!
Iedereen blijft iedereen maar nakletsen zonder zich echt te vergewissen of het wel waar is wat ze napraten!
Zo vaak als er hier gevraagd wordt om een bron, zo weinig doen ze dat in het echte leven!
superwoman schreef:randalinpony schreef:Wat is daar mis mee als daarmee een allochtoon een baan vindt en zo een uitkering minder kost?
Als een bepaalde groep minder makkelijk toegang heeft tot de arbeidsmarkt, is het dat verkeerd dat de overheid die mensen extra kansen wil bieden, zodat ze uit hun uitkering kunnen stappen, deelnemen aan de maatschappij, en een CV opbouwen waarmee ze eventueel door kunnen stromen naar het bedrijfsleven?
Want dat bedrijfsleven is voor bepaalde groepen minder toegankelijk (geweest): ik noem vrouwen, chronisch zieken en gehandicapten, allochtonen...
Ik vind dat wel verkeerd. Het is discriminatie!
Zo kun je ook zeggen dat je alleen Nederlandse blanke mannen wilt, want ook dat kun je positief zien dat ze geen uitkering kosten en een CV kunnen opbouwen.
Citaat:Als er 10 banen zijn, en 15 mensen die werk zoeken, dan vallen er 5 buiten de boot. Ongeacht aan wie je de baan geeft.
Krips schreef:Uit de EU stappen? Dat betekend het einde voor de Nederlandse economie. Het is heel makkelijk om heel de tijd af te geven op de EU maar wat denk je dat het Nederland oplevert? http://www.elsevier.nl/web/10230667/Nie ... m?rss=true Even een klein voorbeeldje.
Randalinpony schreef:Dat is de huidige situatie en niet die van enkele jaren terug. En hij gaat uiteraard ook niet op voor alle sectoren.
Als er 10 banen zijn, en deze worden structureel aan blanke mannen gegeven, dan is er structureel iets mis, tenzij je er vanuit gaat dat deze blanke mannen in alle gevallen de beste keus zouden zijn -iets wat erg onwaarschijnlijk is.
Krips schreef:Het idee van positieve discriminatie is toch ook eigenlijk de discriminatie tot een nul punt brengen. Mensen zoals allochtonen die moeilijker worden toegelaten tot de arbeidsmarkt door positieve discriminatie dezelfde kansen geven als diegene die eerder gekozen zouden worden, de blanke man? Bij twee gelijke sollicitanten zal dan de allochtone man eens gekozen worden. Het is niet zo dat er gewoon maar onbekwame personen die toevallig allochtoon zijn aangenomen moeten worden.
Mariss schreef:Wanneer gaan PVV-stemmers nou eens beseffen dat Geert Wilders liegt dat hij barst?
Ons vreemdelingenbeleid is al het strengste van Europa, en de EU laat het nooit toe dat we dat nog strikter maken. En dat is maar een van de weinige dingen die niet kunnen.
Krips schreef:Het idee van positieve discriminatie is toch ook eigenlijk de discriminatie tot een nul punt brengen. Mensen zoals allochtonen die moeilijker worden toegelaten tot de arbeidsmarkt door positieve discriminatie dezelfde kansen geven als diegene die eerder gekozen zouden worden, de blanke man? Bij twee gelijke sollicitanten zal dan de allochtone man eens gekozen worden. Het is niet zo dat er gewoon maar onbekwame personen die toevallig allochtoon zijn aangenomen moeten worden.
Mariss schreef:Niet stemmen helpt niets.
En ja, er moeten dingen veranderen, maar vergeet niet dat je het in Nederland verdomd goed hebt.
Over het algemeen ben je een stuk zekerder en is alles beter geregeld dan in andere landen, vergeet dat niet.