Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 18:43

Tango1979 schreef:
In het stuk van Pointer staat: in het boekje voor 6-9 jarige staat een doorverwijzing naar een ander boekje. In dat Andere Boekje (voor puberleeftijd) stond meer specifieke informatie, die dus niet specifiek voor 6-9 jarige was

"In de 'Brochure seksuele opvoeding 6-9 jaar', die te verkrijgen is in de webshop van Rutgers, wordt het boekje aanbevolen op pagina 10." Maar dit boekje is geen onderdeel van lesmateriaal van Rutgers of de Week van de Lentekriebels, zoals Baudet wel claimde tijdens het vragenuur in de Tweede Kamer

Precies zo heb ik het ook gelezen.
Journee je blijft maar doorgaan met foute info te geven!

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 18:45

Het staat inderdaad duidelijk in die link, dat boekje was bestemd voor pubers en absoluut niet voor 6-9 jarigen. En FvD en consorten hebben rijkelijk geciteerd uit dat boekje voor pubers, en net gedaan alsof dat voor die hele jonge kinderen was bestemd. Daar kwam alle ophef vandaan. Volslagen misinformatie.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 18:45

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 18:54

Ja het is echt te gek voor woorden! :n

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:42

Van de SGP verwacht je dit soort fratsen wel, maar van de BBB?....Jezus kerrelaain, ga regeren en begin eens met de toeslagenaffaire of de gedupeerden van de gaswinning in Groningen. Ik noem maar een dwarsstraat ...

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:45

Of het stikstof probleem oplossen ofzo… heel goed dat de kamer in verzet komt, gekkigheid

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:50

@journee: weet je zeker dat het boekje ook voor 6-9 jarigen was bedoeld en niet voor pubers? Er staat nergens dat het een prentenboek is geweest en als ik het blaadje van Baudet opzoek (toch handig die FvD en hun filmpjesdrift) dan lijkt het simpelweg een illustratie?

Afbeelding

prompter schreef:
Het staat inderdaad duidelijk in die link, dat boekje was bestemd voor pubers en absoluut niet voor 6-9 jarigen. En FvD en consorten hebben rijkelijk geciteerd uit dat boekje voor pubers, en net gedaan alsof dat voor die hele jonge kinderen was bestemd. Daar kwam alle ophef vandaan. Volslagen misinformatie.

Sterker nog, Baudet en die Raina claimen dat het voor 4-jarigen zou zijn…

Ik vind het vooral tekenend wie en van welke partijen er zo’n ophef over maken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:52

dems75 schreef:
Van de SGP verwacht je dit soort fratsen wel, maar van de BBB?....Jezus kerrelaain, ga regeren en begin eens met de toeslagenaffaire of de gedupeerden van de gaswinning in Groningen. Ik noem maar een dwarsstraat ...

Media afleiden van het feit dat ze niks kunnen leveren als kabinet rondom de boeren/stikstof misschien :))?

Ik zag volgens mij van Cer een opmerking dat op zich de reden weten fijn kan zijn ivm maatregelen. Dat klopt, maar omdat het zo’n gevoelig onderwerp is, kan het moeten registeren waarom al heel veel impact hebben.
Citaat:
Karremans zegt dat zolang hij in functie is, er pertinent geen registratie komt. “Het geeft vrouwen het gevoel zich te moeten verantwoorden richting de overheid over hun besluit. Ik ga dat niet doen. Het levert alleen maar schade op”, zegt Karremans.

Trouw schrijft:
Volgens de VVD-fractie wekt de motie de suggestie “dat vrouwen lichtzinnig en gemakkelijk kiezen voor abortus”, aldus Kamerlid Harry Bevers. Vrouwen kunnen slachtoffer zijn van verkrachting, “alleen al daarom is vragen om registratie hardvochtig”. D66-Kamerlid Wieke Paulusma verwijt SGP en BBB dat zij een karikatuur maken van de abortuszorg. “Alsof het een afhaalbalie is, terwijl de praktijk in Nederland heel zorgvuldig is.”

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 21:46

pien_2010 schreef:
Tango1979 schreef:
In het stuk van Pointer staat: in het boekje voor 6-9 jarige staat een doorverwijzing naar een ander boekje. In dat Andere Boekje (voor puberleeftijd) stond meer specifieke informatie, die dus niet specifiek voor 6-9 jarige was

"In de 'Brochure seksuele opvoeding 6-9 jaar', die te verkrijgen is in de webshop van Rutgers, wordt het boekje aanbevolen op pagina 10." Maar dit boekje is geen onderdeel van lesmateriaal van Rutgers of de Week van de Lentekriebels, zoals Baudet wel claimde tijdens het vragenuur in de Tweede Kamer

Precies zo heb ik het ook gelezen.
Journee je blijft maar doorgaan met foute info te geven!

Het stuk over anale seks stond inderdaad in de puber gids. Daar heb ik ook helemaal niets over gezegd!

Het boekje waar ik het over had heet: Wat is Seks? Dit is een prentenboek voor jonge kinderen. De schrijfster zelf gaf aan voor kinderen van 4 tot 8. Dit is het boekje waar pijpen zo expliciet beschreven werd.

Dit betreft dus verschillende boeken. Maar gezien het feit dat jullie allemaal zo goed hebben gelezen, hadden jullie dat zelf natuurlijk ook al door...

Ik ben altijd heel secuur in de informatie die ik deel. En als ik iets niet goed verwoordt mag je het betreffende stuk best even citeren.

Misschien ben ik betreft seksuele voorlichting bij kinderen best wel kritisch. Als kind had ik een vriendinnetje. Zij kreeg thuis ook 'seksuele voorlichting'. Zij mocht de penis van haar vader van dichtbij bekijken. Zo snel gaat het ook fout...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 21:48

Wat een uitglijder weer van minister Faber, over dat Zelensky niet democratisch gekozen zou zijn. Later corrigeerde ze zichzelf wel weer, maar dit hoor je toch gewoon te weten?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 21:52

Journee, het klopt niet wat je zegt, op nu.nl kun je daar een uitgebreid artikel over vinden. Het is de wereld in geholpen door ongehoord Nederland, maar het is een bewust gecreëerde hoax.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 21:52

prompter schreef:
Wat een uitglijder weer van minister Faber, over dat Zelensky niet democratisch gekozen zou zijn. Later corrigeerde ze zichzelf wel weer, maar dit hoor je toch gewoon te weten?

Misschien niet goed gelezen? Gebeurd mensen wel vaker. ;)

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 21:54

prompter schreef:
Journee, het klopt niet wat je zegt, op nu.nl kun je daar een uitgebreid artikel over vinden. Het is de wereld in geholpen door ongehoord Nederland, maar het is een bewust gecreëerde hoax.

Wil je even expliciet zijn in het onderdeel wat niet klopt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 21:57

prompter schreef:

Iets te veel naar Trump/Musk gekeken, denk ik :=.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 22:02

journee schreef:
prompter schreef:

Dat prentenboek voor jonge kinderen wat je steeds noemt met informatie over pijpen er in. Is op verschillende sites ontkracht.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 22:14

dems75 schreef:

Het klinkt als verkiezingsretoriek, ze richten zich op de voormalige CDA stemmers die erg hechten aan het gezin als hoeksteen van de samenleving.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 22:26

prompter schreef:
journee schreef:

Dat prentenboek voor jonge kinderen wat je steeds noemt met informatie over pijpen er in. Is op verschillende sites ontkracht.

Heb je daar linkjes van? Ik heb delen van het boek zelf online gezien en toen stond het er echt in. Nu kan je online alleen de kaft nog terug zien, dat is voor mij dus lastig te bewijzen. Maar omdat de rutgerstichting zelf ook beaamde dat pijpen in het betreffende boek werd besproken, hoeft daar toch geen discussie over te zijn? Bij de recencies staat onder andere: "geen onderwerp blijft onbesproken, maar je kunt kiezen welke hoofdstukken je voorleest"

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 22:39

Dat gepijp gedoe ben ik meer dan zat. Jeetje. er gebeurt zoveel op het moment in de wereld en in Nederland en Journee je blijft maar doorgaan over deze bewust opgezette hoax die voldoende bewezen is, ook in dit topic, dat het gewoon niet klopt.
Ik vind het zuiggedrag om naar linkjes te vragen. Want het is een boekje dat niet online staat zoals artikelen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 23:02

pien_2010 schreef:
Dat gepijp gedoe ben ik meer dan zat. Jeetje. er gebeurt zoveel op het moment in de wereld en in Nederland en Journee je blijft maar doorgaan over deze bewust opgezette hoax die voldoende bewezen is, ook in dit topic, dat het gewoon niet klopt.
Ik vind het zuiggedrag om naar linkjes te vragen. Want het is een boekje dat niet online staat zoals artikelen.

Eens!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 23:05

prompter schreef:

Uitglijder ? Doelbewust!! Waarschijnlijk in opdracht van haar eigen dictator zodat een andere partij de stekker eruit trekt en hij weer in de slachtofferrol kan kruipen. Vergis je niet in Faber , in en in slecht.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 23:09

Die Faber is niks meer dan een pratende pop.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 23:14

pien_2010 schreef:

Pien, persoonlijke was ik er klaar mee, voordat jij mij begon te beschuldigen van het verstrekken van misinformatie. Heb dan in elk geval het fatsoen om duidelijk te vertellen wat die misinformatie is. Prompter vertelde dat verschillende sites over het betreffende boekje berichten. Waarom mag ik hier niet naar vragen zodat ik zelf kan zien of het daadwerkelijk over hetzelfde boek gaat? Ik vraag niet om een linkje van het boek zelf. Ik vind jou over dit onderwerp erg kort door de bocht gaan. Uit alles blijkt dat je mijn posts maar half leest. Erg jammer deze reactie van jou. Als je niet op mijn post reageert, hoef ik er ook niet op door te gaan. ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 23:44

Duidelijk is verteld hetgeen wat de miscommunicatie is. Die info heb ik gehaald uit de link die jij persoonlijk hier in dit topic zette als bewijs hoe slecht de Rutgerstichting bezig zou zijn.
Geef deze pijp maar verder aan Maarten. Ik ben er klaar mee want je draait de boel om en geloof me jouw posts inclusief je link met lappen tekst heb ik zeer goed gelezen . anders had ik nooit je verhaal kunnen weerleggen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 23:44

Veronica2 schreef:
Die Faber is niks meer dan een pratende pop.

Ze lijkt tot nu toe ook niet al te veel voor elkaar te krijgen, behalve blunderen. Maar, heeft ins wel de mooie quote “ik ben beleid” opgeleverd ;)

Zoiezo wel interessant over de PVV: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/255650 ... ractie-aan .

@pien eens maar het wordt wel hard gebracht zo. Het is heel verdrietig dat mensen deze dingen geloven en zo goede voorlichting en een open gesprek belemmeren. Maar het gaat best gewiekst en ik kan me zo voorstellen dat je erin trapt. Niemand wil dat zijn kind ongepaste dingen te zien krijgt, er wordt weer handig ingespeeld op angst.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 00:37

pien_2010 schreef:
Duidelijk is verteld hetgeen wat de miscommunicatie is. Die info heb ik gehaald uit de link die jij persoonlijk hier in dit topic zette als bewijs hoe slecht de Rutgerstichting bezig zou zijn.
Geef deze pijp maar verder aan Maarten. Ik ben er klaar mee want je draait de boel om en geloof me jouw posts inclusief je link met lappen tekst heb ik zeer goed gelezen . anders had ik nooit je verhaal kunnen weerleggen.

Pien, wat heb je dan weerlegd? En hoe kom je in hemelsnaam aan het idee dat ik zou willen bewijzen dat de rutgerstichting slecht bezig is? Dat is namelijk helemaal niet het geval!

Op een andere post heb ik ook gereageerd dat er helemaal niets mis is met met hun brochures voor seksuele voorlichting. Ook heb ik aangegeven dat het 'aanstootgevende materiaal' helemaal niet bedoeld/ gebruikt is op scholen. Het enige wat ik aangaf was dat ik denk dat ze in het verleden een beoordelingsfout gemaakt hebben, door mensen naar vrij expliciete boekjes te verwijzen!

Ik heb aangegeven dat die boekjes echt bestaan. Maar het waren geen boeken die door henzelf zijn geschreven, maar door anderen die de boeken ook voor die jonge leeftijd categorie aanbevolen en die aanbeveling hebben ze overgenomen. Dat was achteraf niet zo handig gezien alle heisa erom heen.

Dat hebben ze inmiddels opgelost door het te expliciete materiaal van hun site te verwijderen en hier geen aanbevelingen meer voor te doen. Dus als je het idee had dat ik de rutgerstichting in kwaad daglicht probeer te stellen, dat is echt niet zo. Maar nu begrijp ik tenminste jouw reactie! :')