Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 13:28

Die hond is duidelijk vanaf achteren gepakt. Waarschijnlijk vol in de buik en dat met die enorme wolven tanden en kracht van hun kaken. Hopelijk heeft de vacht erger kunnen voorkomen maar vrees ook voor heel veel inwendige schade...arm dier en eigenaren. Afschuwelijk en je kan helemaal niets. Op eigen terrein gebeurd en ondanks dat jij en je hond 0 schuld hebben krijg je naast deze ellende ook de rekening.....laatste zorg misschien maar kan zo in de duizenden euro's op lopen

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 13:32

tienus63 schreef:
Berner Sennen en een ram gepakt in Zandhuizen Frl. Beide leven nog.
Citaat:
1 ram en 1 hond gepakt Zandhuizen

Bron app meldingen wolven in Westerveld
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Spoiler:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Bij het bericht op facebook is een update dat de ram alsnog is geëutanaseerd en het met de hond helaas erg slecht gaat.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 14:22

Onderstaand relaas en foto’s laten zien hoe zwaar een dier onderhuids gewond is na een aanval van een wolf.
Ogenschijnlijk vallen de verwondingen mee, tot het slachtoffer gevild wordt.

Gruwelijke foto, maar wel een eye opener.

En des te meer reden om met piepende banden met je huisdier naar een goede kliniek te gaan in de hoop dat die gered kan worden.
Citaat:
23 september 2024/Dalarna/Zweden
Nova, de pointer, in een paar minuten gedood door wolven
Per-Anders Karlsson heeft veel wolvengevechten gehad met zijn honden. In het verleden ontsnapten zijn honden ternauwernood. Maar zaterdag sloeg het noodlot toe - Nova, een vierjarige Finnraccoon die bedoeld was als nieuwe fokteef, werd doodgebeten door een roedel wolven.
- Ik geef het niet op, maar ga door met jagen met de honden, zegt Per-Anders als Jaktjournalen hem bereikt.

Hij woont in Garpenberg in Dalarna en heeft de beschikking over 6.000 hectare land in de bossen tussen Smedjebacken en Säter.
Afgelopen zaterdag liet hij zijn vier jaar oude hond, Mokällans Nova, los en hij had alleen tijd voor een korte ontmoeting met vossen.

Een gil
Plotseling rende ze achteruit over het zandpad en gilde de hond. Een kennis en ik stonden 250 meter verderop en haastten ons zoveel mogelijk naar de plek. Maar het was ruw terrein en het duurde even. Toen we aankwamen, was Nova al dood,” vertelt Per-Anders.

Op het eerste gezicht leken haar verwondingen niet zo ernstig. Maar toen de inspecteur van het provinciebestuur, Fredrik Perols, Nova vilde, bleek dat ze ernstige bijtwonden had over bijna haar hele lichaam.

Nova's gevilde lichaam vertoont uitgebreide bijtwonden. Foto: Particulier
Medewerkers van het provinciebestuur bezochten de plek met een speciaal getrainde hond. Ze vonden drie hoopjes uitwerpselen en wat oudere resten van een dode eland.

- Ik denk dat Nova de pech had om recht naar beneden te drijven in het gebied waar de wolven waren,” zegt Per-Anders.

De meeste wolven in Dalarna
Fredrik Perols kan niet met zekerheid zeggen hoeveel wolven bij de aanval betrokken waren.
Maar het moeten er een paar geweest zijn, omdat alles zo snel ging, zegt Fredrik Perols.

Het gebied ligt in Vargmossen.
Er liggen twee gebieden dicht bij elkaar, Vargmossen en Järsjön. In beide gebieden komt een van de wolven uit Gåsmyren. Het is het meest wolvenrijke gebied van Dalarna. Naast de territoriale wolven zijn er twee eenzame wolven in de buurt geweest, vertelt Fredrik Perols.

Jaktjournalen schreef over Per-Anders Karlsson in 2021. Toen was het de moeder van Nova, Mokällans Glänsa, die werd aangevallen door wat werd beoordeeld als vier wolvenpups.
Het gebeurde in hetzelfde gebied waar Glänsa's nakomeling Nova zaterdag werd gedood.

Nova had twee eerste prijzen en een goed show record. We struikelden een beetje in de elitetesten, maar het kampioenschap was niet ver weg en het was de bedoeling dat zij de nieuwe fokteef in mijn fokprogramma zou worden.
Ze was de zesde generatie teven in een rechte lijn van afstamming. Twee van de vorige zijn goedgekeurd voor de werkfok en Glänsa komt één punt tekort,” zegt Per-Anders.

“Moet kunnen jagen”
Hij heeft de jacht op jachthonden niet opgegeven en is vastbesloten om door te gaan met jagen. Zondag was hij al terug op het jachtgebied tussen Säter en Smedjebacken. Maar een paar kilometer van de plaats van de aanval.

Ik heb genoeg honden en ze moeten kunnen jagen. Ik moet doorgaan. Op dit moment heb ik de pacht betaald en moet ik het land kunnen gebruiken. Het zal wat makkelijker zijn als de sneeuw komt en je de wolven kunt zien. Als ik dit heb verwerkt en het seizoen voorbij is, moet ik beslissen wat ik met dit jachtgebied ga doen,” zegt Per-Anders Karlsson.

https://www.jaktjournalen.se/nyheter/st ... trn_ghk5ig

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
Spoiler:
[ Afbeelding ]

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/eAit34SzUuHJ7Hm4/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 14:30

Zichtmelding De Blesse Ov
Citaat:
De Blesse/ Peperga Friesland
27-10-2024
Mijn moeder kwam gisteravond uit Noordwolde 22:30
En toen ze de Blesse naderde net voor het spoor stak er een wolf over van rechts naar de linkerkant.
Ook vóór de snelweg nog.
Betrouwbaarheid hoog.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/M2wc9e ... tid=WC7FNe

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 14:52

Ik heb geen honden, maar wel katten. Die krijg ik echt niet naar binnen 's avonds. Ik maak me zorgen om ze, maar ik kan ze gewoon echt niet binnen krijgen. Het zijn zwervers die hier haren terug zijn komen aanlopen en die ik voer en heb laten steriliseren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 14:54

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 15:26

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 15:31

DuoPenotti schreef:
Loretta schreef:
Inmiddels wel opgepakt door lokale media

https://stellingwerf.nl/dorpen/Bewoner- ... 60453.html

Helaas niet te lezen.

Maar alvast een klein begin dat het daar staat

Wel raar., toen ik hem vomd stond die nog open. Inmiddels is die helaas achter de betaalmuur geplaatst.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 15:34

Nu nog door de grotere media, want ik merk het in huis bij mij al dat er verdeeldheid bestaat betreffende discussie wolf.
En dat komt ook doordat dit soort dingen in de "doofpot" worden gestopt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 15:38

Aanval Zwartebroek Gld, 1 schaap gedood, 1 schaap gewond
Citaat:
Zwartebroek Gelderland
28-10-2024

Schapen aangevallen in Zwartebroek, 1 gedood en 1 gewond.

Betrouwbaarheid hoog

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/iUgQ9q ... tid=K35XfP

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 16:20

Wintu schreef:
Jessix schreef:
Ben benieuwd naar de reactie van wolf- lievend Nederland. De hond mag natuurlijk ook niet meer los op eigen erf zonder toezicht of we moeten het erf ook afzetten met wolf werende omheining.

Ja of je had maar geen hond moeten nemen in het buitengebied.

Ja daar komt het uiteindelijk wel op neer denk ik. Je weet dat er wolven zijn dus als je je dieren niet veilig kan houden moet je ze maar niet hebben. :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 16:22

Bielsje schreef:
Imo kun je nu nog helemaal niets zeggen over dat het stilgehouden zou worden. We zijn hier best verwend met de snelle meldingen van Tienus, dat gaat sneller dan de media geloof ik :')

Het is ook niet de melding die stil gehouden wordt, maar het verhaal erachter. Wat is er gebeurd? De meldingen zijn vrij vlot.

Uiteraard kan het zijn dat het verhaal snel naar buiten komt maar in het verleden is wel gebleken dat er gevraagd wordt het stil te houden.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 18:05

Hopelijk duikt Annemieke er op. Of nemen ze zelf contact met haar op. Zeker ivm dna

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 18:39

Jorex schreef:
Hier is het ook al de hele week raak in de omgeving (Frieschepalen/Bakkeveen/Ureterp), maar die worden niet gemeld. Denk dat dat de 2 wolven zijn die eerder deze week wel gemeld zijn.

Schapen?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 18:59

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 19:05

tienus63 schreef:
Aanval Zeijen Dr, minstens twee schapen gedood
Citaat:
Zeijen, Drente
27-10-2024

Minstens 2 schapen gedood in Zeijen. Mogelijk meer slachtoffers.

#geenwolf

[ Afbeelding ]
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/u8ziui ... tid=K35XfP

Ik schrik hier toch van. Ik was daar laatst in het donker om de komeet of noorderlicht te fotograferen, bewust die locatie omdat ik andere locaties al niet durf. Ondanks dat ik me veilig meende op dit stukje bij Zeijen, voelde ik me toch nadenken zo in het pikdonker...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 19:12

Ik denk dat ik op de valreep voor het verbod erop, een lange veeprikker, veedrijversstok aanschaf.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 19:13

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 19:15

tienus63 schreef:
Mist schreef:
Hopelijk duikt Annemieke er op. Of nemen ze zelf contact met haar op. Zeker ivm dna

In Zweden was het dit weekend ook helaas weer raak met honden.
Twee honden slachtoffer geworden.
Bron
https://www.jaktjournalen.se/nyheter/yt ... oo9K5z55Kw

Ja, jachtseizoen elanden is begonnen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 19:19

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 19:21

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 19:25

DubbelFun schreef:
@tienus: begrijp ik verkeerd dat het verbod er niet komt ??
https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2024/ ... veeprikker

Verbod is vorige week door de kamer aangenomen.
Kennis van ons vee rijder, die zegt dat ze zo’n ding nagenoeg niet gebruiken omdat het veevervoer zo in de gaten gehouden wordt, al bij het bedrijf waar ze vee laden, drones vliegen gewoon bij boeren boven de stal.
Hij vreest wel voor de veiligheid van de chauffeurs.
De makste koe kan heel raar doen als ze de klep op moet van de vrachtwagen.
Al is het maar omdat ze van de rest gescheiden wordt.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 19:44

Dat is helaas te danken aan de gefrustreerde prikkers die zich niet kunnen beheersen! Ik heb er geen moeite mee en zoals gewoonlijk zorgen juist die gefrustreerde maniakken voor slachtoffers wat voorkomen had kunnen worden als zij niet hun frustraties zouden botvieren op weerloze dieren!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 19:51

Waar kun je die dingen aanschaffen Tinus?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 19:59

Online denk ik wel, welkoop, winkels met agrarische benodigdheden.