Oorlog Israël

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 09:03

En de Palestijn die van de week dood is gevonden in Antwerpen met handen en voeten vastgebonden was niet om het leven gekomen door een misdrijf. 8)7

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 10:04

Thomas Erdbrink stelde van de week kritische vragen over Israel aan de nieuwe minister in Bar Laat.
De halve politieke top van de VVD en op X door rechtse aanhangers werd gewoon getwijfeld aan de objectiviteit van deze journalist en het recht om kritische vragen te stellen over Israël.

Er is geen enkel kritisch geluid tegen Israël mogelijk.
En de aanhangers van deze regering en een deel van de Kolonisten grijpen daardoor hun kans.

Dat staat buiten de gruwelijkheden door Hamas op 7 oktober. Zoveel Palestijnen die gedood zijn (35.000 volgens schattingen), gewond zijn en alles zijn kwijt geraakt, vooral ook kinderen.
Het is gewoon genocide door een apartheidsregime.
En de wereld kijkt toe.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 13:02

Imre schreef:
En de Palestijn die van de week dood is gevonden in Antwerpen met handen en voeten vastgebonden was niet om het leven gekomen door een misdrijf. 8)7

Ik had niet door dat hij vastgebonden was. Hoezo, hij zou zichzelf vastgebonden hebben dan? 8)7

Het lijkt wel alsof de Palestijnen vervloekt zijn: ik hoorde een aantal weken geleden over het overlijden van een collega bij PostNL, van Palestijnse origine (was in 2023, maar toen werkte ik tijdelijk niet meer voor PostNL). De jongeman, 24 of zo, is plots gestorven aan een hartstilstand. Hij liet een kersverse zwangere echtgenote achter, die dan ook nog kanker bleek te hebben. Je zou bijna beginnen geloven dat ze daar nog een geheime chemische oorlog aan het voeren zijn ook, of is het echt alleen maar pech? Ik ben geen complotdenker, maar soms weet ik het niet meer.

Mijn bloed begint ook hoe langer hoe meer te koken als ik zie hoe alle nieuws hierrond gewoon stilvalt, en het leven zijn gewone gangetje lijkt te gaan, en de Palestijnen nog maar eens vergeten worden. En dan zal de wereld zeker weer verontwaardigd reageren als ergens de bom barst? Hypocrieten allemaal, en zeker met overal regeringsvormingen (of met idiote regeringen zoals in Nederland) wordt er niets meer gedaan voor de Palestijnen, ik hoor er toch weinig of niks meer over.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 22:22

Aangezien het de wereld blijkbaar geen bal meer kan schelen wat er met de Palestijnse mensen gebeurt, even deze mededeling: kolonisten in de West Bank hebben 500 schapen vergiftigd. Misschien vindt de wereld dat nu erg genoeg om wakker te worden? - sarcastische modus uit

Vandaag trouwens gaan luisteren naar Ludo De Brabander van Vrede vzw, zeer geïnformeerde man, heb gelijk zijn boek gekocht. Hij riep ook op om het zeker niet op te geven. Hoe hopeloos het er lijkt uit te zien de Palestijnen hebben nog steeds hoop, meer dan wij, maar ze trekken zich op aan onze steun, acties, boycot, betogingen... dus dit moeten we blijven doen!

Ik voeg de daad bij het woord, loop volgende week een loopwedstrijd in "Free Palestine" T-shirt, in oktober dan Vredesloop in Ieper, en daags nadien weer grote betoging (Brussel denk ik).

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 22:32

Ik weet niet of het onverschilligheid is. Eerder machteloosheid? Ik zie in elk geval geen lichtpuntjes. Netanyahu en consorten gaan niet weg..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 22:48

De haat tegen Israël zal alleen maar groter worden. Zoveel getraumatiseerde (wees)kinderen en burgers die alles kwijt zijn.
Wat Hamas op 7 oktober heeft gedaan was vreselijk, maar de wraak en vergelding van Israël staat niet in verhouding.
Meer dan 40.000 doden.
En dan nog de acties van de Kolonisten op de Westbank.
Heel de wereld kijkt toe en doet helemaal niets.
|(

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 19:30

mysa schreef:
Ik weet niet of het onverschilligheid is. Eerder machteloosheid? Ik zie in elk geval geen lichtpuntjes. Netanyahu en consorten gaan niet weg..

Toch moeten we blijven steunen. De spreker gisteren zei dat ook: de Palestijnen lijken meer moed en hoop te hebben dan wij, en voor hen is het heel belangrijk dat we het conflict onder de aandacht houden. Alleen al aan de steun uit de wereld trekken ze zich op. Dus ja, ik blijf posten, mobiliseren, betogen, ook al word ik er zelf niet bepaald gelukkiger door.

En het schijnt dat de BDS beweging, met boycotacties, toch al wat impact begint te krijgen. Zo zit Sodastream nog steeds in Israël, maar zijn ze toch weggegaan uit de bezette gebieden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:01

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:55

WoW ja dat wilde ik ook net vragen, wat apart! Waren die dingen gehackt? Kan dat?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:59

Gehackt denk ik ja. Of onderschept en aan geprutst.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 19:04

Meer dan 2750 gewonden volgens Nu.nl…. Jeetje.
Ze hebben allemaal lithiumbatterijen denk ik, dat brandt nogal snel.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 19:44

Kimmie25501 schreef:
WoW ja dat wilde ik ook net vragen, wat apart! Waren die dingen gehackt? Kan dat?

Israel hackt alles. Ik denk dat het Nikass was die hier eens een reportage deelde over een Israeli die nogal kritisch was over het beleid. Hij wist dat alles afgeluisterd werd, en weigerde nog een smartphone te kopen. Hij werd opgepakt en werd verplicht om er één te houden.

Gevaarlijke gekken die zionisten, en ze zitten blijkbaar overal. Kan hun high tech kennis nu niet eens in de goede handen vallen aub?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 20:01

CNN: One theory is that there was a cybersecurity breach, causing the pagers’ lithium batteries to overheat and detonate.

Another is that this was a “supply chain attack,” where the pagers were tampered with during the manufacturing and shipping process.

David Kennedy, a former US National Security Agency intelligence analyst, told CNN that the explosions seen in videos shared online appear to be “too large for this to be a remote and direct hack that would overload the pager and cause a lithium battery explosion.”

Kennedy said he found the second theory to be more plausible.

“It’s more likely that Israel had human operatives… in Hezbollah… The pagers would have been implanted with explosives and likely only to detonate when a certain message was received,” he said.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 21:38

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 21:58

Wel een interessante bedenking van Dyab Abou Jahjah:

"De mogelijkheid dat Israël een elektromagnetisch wapen gebruikt bij de aanval van vandaag kan niet worden uitgesloten. Het is echter belangrijk op te merken dat Hezbollah-drones consequent hun doelen bereiken en dat Israël ze niet heeft kunnen stoppen. Als Israël effectieve elektromagnetische wapens had, zouden ze die eerst gebruiken om hun soldaten en posities te beschermen tegen de bijna dagelijkse aanvallen. Dat kunnen ze echter niet omdat de drones en raketten in Iran en Libanon worden geproduceerd. Aan de andere kant lijkt apparatuur van westerse makelij te zijn gehackt door Israël. Er zijn meldingen geweest van iPhones en andere apparaten op batterijen die vandaag exploderen, wat waarschijnlijk te wijten is aan een achterdeur die door de fabrikanten aan Israël is verstrekt. Als dit waar is, zullen de gevolgen wereldwijd enorm zijn."

Wat hij bedoelt met die gevolgen, is me niet helemaal duidelijk. Of het nu gaat over wraakacties, of bedoelt ie dat velen nu electronica van Iraanse of Libanese makelijk gaan kopen? Wel handig, zo krijgt de BDS-beweging (boycot divest sanctions) een onverwacht duwtje in de rug.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 22:02

Als de Mossad hier de vingers in heeft is het een grotere klapper ( no pun intended) dan Eichmann en Entebbe bij elkaar.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 10:24

HWN, de gevolgen zijn enorm omdat de supply chain verstoord is. Dat betekent in feite dat geen enkel apparaat meer veilig is en dat garanties van producenten waardeloos zijn geworden. Dit is ook precies de reden waarom hard- en software van Chinese aanbieders door de overheid geweerd worden bij overheidsprojecten en werkzaamheden. Omdat ze bang zijn voor achterdeuren die door de Chinese overheid voor kwade doeleinden gebruikt zouden kunnen worden.

Hier een artikel van de New York Times met wat meer achtergrond en wat historie. Dit is namelijk echt niet de eerste keer dat Israël bijzondere tactieken gebruikt: https://www.nytimes.com/2024/09/18/worl ... =url-share

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 13:58

Cowboy55 schreef:
https://nos.nl/collectie/13970/artikel/ ... tien-doden

Kom op nou sukkelaars…… :roll:
Morgen laptops? Autoradio’s? Airbags? Toasters?

Het mag zo of zo wel een wake up call zijn.
Als Israel dit kan doen. Wie kan het dan nog meer allemaal?

De moderne variant van het paard van Troje.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 14:02

Gewoon een heel lage laffe random manier van mensen afmaken. Geen controle over wie een dergelijk apparaat bezit. Ik las dat de fabriek inHongarije een dekmantel is geweest van Israel -:(-

En ze gaan maar door met alles en iedereen doden in de landen om hen heen. Om heel boos en heel verdrietig van te worden. Ze slaan continue maar om zich heen maar o wee als er een reactie terug komt. Dan zijn er zo weer onschuldige slachtoffers.

Ik vraag me echt af wanneer er genoeg is vernietigd voor Israel of dat ze de smaak zo te pakken hebben en door gaan tot alles om de staat israel onleefbaar is geworden. En de wereld kijkt toe en zegt foei zonder dat dat gevolgen heeft |(

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 14:06

karuna schreef:
Gewoon een heel lage laffe random manier van mensen afmaken. Geen controle over wie een dergelijk apparaat bezit. Ik las dat de fabriek inHongarije een dekmantel is geweest van Israel -:(-

En ze gaan maar door met alles en iedereen doden in de landen om hen heen. Om heel boos en heel verdrietig van te worden. Ze slaan continue maar om zich heen maar o wee als er een reactie terug komt. Dan zijn er zo weer onschuldige slachtoffers.

Ik vraag me echt af wanneer er genoeg is vernietigd voor Israel of dat ze de smaak zo te pakken hebben en door gaan tot alles om de staat israel onleefbaar is geworden. En de wereld kijkt toe en zegt foei zonder dat dat gevolgen heeft |(

Oorlog is echt 1 van de meest walgelijke menselijke hobby's.
En het is bizar wat voor creatieve manieren er steeds weer bedacht worden om je medemens te vermoorden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 14:14

karuna schreef:

Grote organisaties kopen zulke middelen in 1 grote partij in. Iets met simpeler zo doen dan je leden dat zelf te laten doen en de rekening ervoor terug te storten. Ook weet je dan wat de specificaties zijn en wat je medewerkers dus wel en niet kunnen met het apparaat.

Echt niet dat hier op de gok een productieserie op de particuliere markt is gebracht.
Dat er kinderen gewond zijn geraakt of gestorven omdat ze bv papa's pieper pakten om naar hem te brengen ... , veranderd daar niks aan.
Op veel punten was dit een zeer slimme actie, maar gruwelijk is net zo goed van toepassing.
Wij gewone burgers in het westen hoeven niet zo te denken en zien enkel de verschrikking er van. Die luxe hebben we gelukkig.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 14:18

Loretta schreef:
Cowboy55 schreef:
https://nos.nl/collectie/13970/artikel/ ... tien-doden

Kom op nou sukkelaars…… :roll:
Morgen laptops? Autoradio’s? Airbags? Toasters?

Het mag zo of zo wel een wake up call zijn.
Als Israel dit kan doen. Wie kan het dan nog meer allemaal?

De moderne variant van het paard van Troje.

Wil iedereen die random elektronische shyte uit China koopt even zijn hand opsteken?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 21:26

Ik denk niet dat ik Chinese dinges koop, maar ik moet eerlijk zeggen: ik zou nu stilaan eerder schrik krijgen van bijv. Amerikaanse producten, ik heb minder schrik van China dan van de bondgenoten van Israël. Gelukkig ben ik maar een kleine garnaal, die volgens de politie van Kortrijk wel in de computer van Staatsveiligheid zit door mijn activistisch verleden (en intussen ook heden en ik vrees ook toekomst), maar denk niet dat Israël zoveel schrik heeft van mij dat ze me zouden opblazen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 16:36

karuna schreef:

Hezbollah is geen plaatselijke padvindersclub hoor.... het is een terreurorganisatie waar je echt geen compassie mee moet hebben.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 17:06

Hmm, ik vind dit toch minder gruwelijk dan die bombardementen op Gaza. Dat ook hier onschuldige slachtoffers bij zijn gevallen is natuurlijk erg maar het zijn er wel veel minder. En Hezbollah is idd een grote vijand van Israël, die zelf ook gewelddadig is. Dus een vrij gerichte actie tegen de doelgroep.