Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juval schreef:ik las het bericht dat kiki heeft gedeeld op facebook ook.
Voor wat betreft het laatste stuk kan ze best eens gelijk hebben, de strenge EU regels gelden daar niet voor de veehouderij, en daarom is Oekraine ook een grote (oneerlijke) concurrentie voor onze veehouderij. En de supermarkten/vleesverwerkers blijven wel importeren, want goedkoop. https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2020/ ... -van-vlees
maar goed, dat heeft denk ik weinig met de oorlog te maken.
Ann schreef:Momenteel in Marioepol. Mijn hart breekt voor deze mensen.
https://nos.nl/artikel/2419894-evacuati ... n-niet-weg
Bron: NOS
enzino schreef:Ik weet niet of Putin naar Zelensky persoonlijk verwees, maar ht bellingcat artikel legt de link dus uit en het CNN artikel geeft een recent voorbeeld van discriminatie op huidskleur.
Natuurlijk is niet iedereen daar neonazi want dan zouden ze nooit op Zelensky stemmen. In het CNN artikel geven de studenten ook aan er nooit last van te hebben op straat.
Ann schreef:Momenteel in Marioepol. Mijn hart breekt voor deze mensen.
https://nos.nl/artikel/2419894-evacuati ... n-niet-weg
juval schreef:ik las het bericht dat kiki heeft gedeeld op facebook ook.
Voor wat betreft het laatste stuk kan ze best eens gelijk hebben, de strenge EU regels gelden daar niet voor de veehouderij, en daarom is Oekraine ook een grote (oneerlijke) concurrentie voor onze veehouderij. En de supermarkten/vleesverwerkers blijven wel importeren, want goedkoop. https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2020/ ... -van-vlees
maar goed, dat heeft denk ik weinig met de oorlog te maken.
bigone schreef:Ik denk dat niemand op hoog niveau of in bezit van een smak geld schoon is. Ook in nederland niet, zelfs de gemiddelde nederlander probeert de belasting zo gunstig mogelijk in te vullen. Heb je meer dan een ton spaargeld zet je dat ook op verschillende rekeningen om geen cent teveel te betalen.
Ann schreef:sureido schreef:
Je kunt het deze mensen niet eens kwalijk nemen als ik onderstaand artikel lees. Maar triest vind ik het wel.
https://nos.nl/artikel/2419884-onafhank ... in-rusland
bigone schreef:Zolang 90 % van onze landbouw word geexporteerd hoeven we denk ik niet zo bang voor een voedseltekort te zijn.
_San87_ schreef:Waarom zou religie geen basis zijn voor deze oorlog? Ik denk dat het best mee kan spelen.
bigone schreef:Zolang 90 % van onze landbouw word geexporteerd hoeven we denk ik niet zo bang voor een voedseltekort te zijn.
_San87_ schreef:Waarom zou religie geen basis zijn voor deze oorlog? Ik denk dat het best mee kan spelen.
irmaz schreef:bigone schreef:Zolang 90 % van onze landbouw word geexporteerd hoeven we denk ik niet zo bang voor een voedseltekort te zijn.
Zou ik toch maar wel zijn. Nederland is bij lange niet in staat om alle dieren en mensen te voeden die op ons grondgebied lopen....
irmaz schreef:bigone schreef:Zolang 90 % van onze landbouw word geexporteerd hoeven we denk ik niet zo bang voor een voedseltekort te zijn.
Zou ik toch maar wel zijn. Nederland is bij lange niet in staat om alle dieren en mensen te voeden die op ons grondgebied lopen....
Janine1990 schreef:Zijn we daar niet toe in staat? Of is ons voedselpatroon er zo ingebakken dat we bijna bang zijn om kaas te eten omdat dit vet is?
Of bestaat ons voedselpatroon uit pure welvaart en luxe?
irmaz schreef:Janine1990 schreef:Zijn we daar niet toe in staat? Of is ons voedselpatroon er zo ingebakken dat we bijna bang zijn om kaas te eten omdat dit vet is?
Of bestaat ons voedselpatroon uit pure welvaart en luxe?
Zijn we (op dit moment) niet toe in staat. Om de hoeveelheid voedsel die de veeteelt in Nederland gebruikt te verbouwen hebben we niet genoeg land, zelfs niet wanneer we alle natuur- en bewoonde gebieden om zouden ploegen.
Exitium schreef:Het zijn meerdere dingen. Er zullen vast mensen zijn die nog altijd achter Poetin staan, maar daarnaast heb je te maken met mensen die 50+ jaar altijd A gehoord hebben en nu van een vreemde buitenstaander B horen. Je bent dan zo gewend aan wat je altijd op het nieuws gehoord en in de krant gelezen hebt, dat je niet zomaar overtuigd wordt dat het anders is. Als je dat erkent stort eigenlijk je hele leven in, want wat is er dan wel waar van wat je je hele leven gehoord en geloofd hebt? Zeker de oudere generaties zullen moeilijk te overtuigen zijn.
Daarnaast is er de angst voor represailles. Je kan dan zo reageren als die jonge knul, maar veiliger is om openlijk te ontkennen en Poetin te steunen.
senna21 schreef:Veevoeding, grondstoffen, kunstmest, gas(kassen) wordt grotendeels geïmporteerd. Nederland heeft een hoog effectieve productie, maar heeft daarvoor dus grondstoffen van buiten onze landsgrenzen nodig.
Vooral daarom zijn de prijzen ook hoger dan in bijvoorbeeld Oekraïne.
Kaas is trouwens een zeer inefficiënt voedingsmiddel.
Maar nu weer terug naar het onderwerp
NOS Liveblog schreef:Erdogan belt morgen met Poetin en wil bemiddelen
De Turkse president Erdogan belt morgen met Poetin over de oorlog in Oekraïne. Een woordvoerder van Erdogan zegt dat Turkije nog steeds wil bemiddelen tussen Oekraïne en Rusland. Turkije heeft goede betrekkingen met beide landen.
NAVO-lid Turkije deelt een zeegrens met Oekraïne en Rusland in de Zwarte Zee. Turkije heeft zich niet geschaard achter de sancties tegen Rusland. Ankara noemde de invasie onaanvaardbaar en bood aan om vredesbesprekingen te organiseren.
De Turkse minister van Buitenlandse Zaken roept op tot een staakt-het-vuren in het hele land.