Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:15

Saga schreef:
Dat is mooi gezegd.
Ik ben dan ook wel oprecht benieuwd wie van de bokkers die hem nog steeds oké vinden, als die er zijn, wel een Marco Borsato in het leven van hun dochter/nichtje/buurmeisje, etc. zouden willen hebben.

Dan kan je het ook andersom stellen, jij was er niet bij dus je weet niet hoe de situatie was. Het is ook een hoop context en ik zie voor nu geen gevaar in hem. Die familie komt ook niet echt normaal over en soms kom je door de situatie ook in een rare setting terecht.

Ik zou hem nooit naar boven sturen wetende dat ze naakt in bed ligt om haar te troosten of rare foto's sturen etc. Ik heb niet alles meegekregen maar die moeder en dat kind zijn IMO niet als 'normaal en doorsnee' te bestempelen.

Dus ja ik zou hem binnen mijn situatie en gezin gewoon vertrouwen want iemand krijgt niet de kans om met mijn dochter alleen op haar slaapkamer terecht te komen.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:24

Cayenne schreef:
Nee, ik suggereer niet dat hij schuldig is, want ik ben geen rechter.
Maar te weinig bewijs is iets anders als wettelijk en overtuigend bewezen dat iemand iets niet heeft gedaan.
Als hij het niet heeft gedaan, dan is het natuurlijk helemaal terecht dat hij is vrijgesproken.

Wij zijn of waren bevriend...de man is nu overleden..Met een man die kapot is gemaakt nog wel door zijn eigen dochter....Ze beschuldigde hem van incest....Het is een heel gedoe geweest,pas in de recht bank toen er nogmaals met nadruk werd gevraagd of ze de waarheid sprak..Kwam er huilend uit dat het gelogen was...Maar alle schade was al aangericht...Mensen zeggen waar rook is is vuur....je reputatie blijft hangen.De onderlinge verhouding tussen vader en dochter is ook nooit meer oke geraakt...De mens at niet meer...rookt heel veel en is er letterlijk aan onder door gegaan...

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:25

Ook hier zou ik een borsato binnenlaten en ben ik niet bang voor grote problemen. En bij wie het ook zou zijn, ik zou niemand naar boven sturn waar een kind van mij naakt is.

Mar ook eens met wat iedereen zegt, het kan nog steeds gebeurd zijn, maar er is geen bewijs.

De 6 jaar ellende en reputatieschade (niet bij iedereen). Is een passende straf voor het grensoverschrijdende gedrag wat hij heeft gedaan.

Het verschil tussen Ali B en Marco. B is hiermee ook weer aangegeven.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:26

Hoe groot is dat vertrouwen dan als jij hem niet alleen op haar slaapkamer zou laten?

En zou je het dan wel oke vinden dat hij haar advies geeft te masturberen?
Of dat hij jouw dochter op haar billen tikt? Of haar aanraadt een goede vrijpartij te hebben?
Haar over haar benen streelt? Jou vertelt over een droom over jouw dochter wanneer hij zich laat testen?

Nogmaals; dit zijn dingen die hij zélf heeft toegegeven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:29

Ik heb een dochter en ik zou het absoluut geen probleem vinden om een Marco Borsato in ons leven te hebben. Ik denk dat je die beter kan treffen dan menig ander man. De dingen die zijn voorgevallen zouden in een normale gezonde situatie nooit zijn voorgevallen. Ik vraag niet of mijn dochter naakt in bed getroost kan worden. En er wordt niet openlijk over seks gepraat met anderen erbij. Er zijn zat mannen die echt misbruik hadden gemaakt van de situatie en dat heeft Marco niet gedaan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:30

Het gaat er in een rechtszaal niet om of iets ok is. Het gaat er (in dit geval) om of er bewezen (!) kan worden dat bepaalde dingen gebeurd zijn.
En dat kan niet. Dan volgt rechtspraak.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:35

rien10 schreef:
Het gaat er in een rechtszaal niet om of iets ok is. Het gaat er (in dit geval) om of er bewezen (!) kan worden dat bepaalde dingen gebeurd zijn.
En dat kan niet. Dan volgt rechtspraak.

En dat resulteert in de volgende uitspraak:

https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... Vtsp3XV7fg

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:35

Ik schrik echt van de mensen die zeggen dat ze hem prima in het leven van hun dochter zouden laten. :\
Hopelijk komen jullie dochters nooit een Marco Borsato tegen in hun leven...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:37

Saga schreef:
Ik schrik echt van de mensen die zeggen dat ze hem prima in het leven van hun dochter zouden laten. :

Dat is echt een van de minste erge opties die ze zouden kunnen tegenkomen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:41

Saga schreef:
Ik schrik echt van de mensen die zeggen dat ze hem prima in het leven van hun dochter zouden laten. :

Dan zeggen ze echt wel wat anders hoor. Als het een minder ver van je bed show is dan is het allemaal net iets minder grappig en normaal. :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:42

Nee, ik zou een MB niet in de buurt van mijn (hypothetische) kinderen laten.
Althans niet zonder toezicht.
Net zoals een niet-gezinslid imo niets te zoeken heeft op de slaapkamer van mijn kind ongeacht of deze is aangekleed of niet.
Dan kan hij nog vrijgesproken zijn etc, het gebrek aan bewijs betekent niet dat er ook niets is gebeurd en better safe than sorry.
Maar dat heeft ook te maken met mijn eigen wantrouwen naar veel mannen en mijn ervaringen ermee.

Denk ik dat het een samenloop is geweest tussen de losse moraal vh gezin en domme beslissingen van MB?
Absoluut, desondanks had hij als volwassene moeten weigeren naar de slaapkamer te gaan (om maar ff een situatie te noemen) of zogauw hij zag dat ze naakt was meteen moeten weglopen en tegen de moeder moeten zeggen dat hij niet in deze situatie gebracht wenst te worden.
Dan maar niet troosten etc, iig tot ze is aangekleed.
Daarnaast de berichtjes etc liegen er ook niet om dat het uit de hand liep, mss niet fysiek maar ik zou een man van die leeftijd met die machtsverhouding tov mijn kind op zijn minst de mantel uitgeveegd hebben als ik ook maar een hint zou krijgen dat er dergelijke berichten gestuurd waren naar mijn kind. _-:(

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:46

Suzanne F. schreef:
Saga schreef:

Dat ...plus dat ik hoop de meeste moeders niet zeggen....Ga maar naar boven ze ligt naakt in bed....
Naar mijn mening...zoals ik het verhaal in de media gelezen heb...Is vooral de moeder de hoofd dader,...zo ver je van daders kan spreken...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:47

Ik mag toch hopen dat de meeste meiden een andere moeder hebben die dit soort dingen ook niet normaal vindt. Dan was het denk ik heel anders gelopen met Marco Borsato.

En ja, ik hoop dat hij nu de kracht weer kan vinden om weer te gaan optreden.

Dit alles doet me een beetje denken aan bijvoorbeeld Helstrand of Charlotte Dujardin, die hebben hun straf uitgezeten en starten nu weer, maar nog steeds zeuren mensen. Wij zijn geen rechters en na je straf mag je weer gewoon doorgaan. Zelfs een moordenaar krijgt dan weer een kans. Dus moeten we niet gewoon de uitspraak van de rechter accepteren?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:49

Wie zou er wel een andere man dan partner bij je naakte dochter neerzetten? Dat maakt niet uit of het MB is of een ander, niemand doet dat. Of iemand nou te vertrouwen is of niet.
Ik denk dat die man zijn straf wel heeft gehad. Uiteraard is geen gedrag wat grensoverschrijdend is goed te praten, maar er is blijkbaar ook niet genoeg bewijs. En de situatie bij het slachtoffer was nou niet bepaald gezond.
Wat een hoogverhevenen hier die zich ver boven MB voelen. Jullie hebben in jullie leven zeker nooit grote fouten gemaakt. En uiteraard is het ongelooflijk bizar als er dingen zijn gebeurt die verre van oké zijn. Maar wat een ander hierboven zegt: de situatie was verre van normaal. In een gezonde situatie was dit wellicht helemaal niet gebeurd. Ik denk dat MB zijn les wel geleerd heeft voor zijn hele leven.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:53

Het gaat over de appjes waarin werd gestuurd dat dochter zichzelf eens moest bevredigen of een goede vrijpartij moest hebben.
Over de aanrakingen aan de billen, strelen over de benen, etc. Dat is dan heel normaal en geen probleem?
Niet alleen over naar een slaapkamer gaan waar de dochter naakt in bed ligt.

Ik vind het ontzettend naïef om te denken dat jullie dit allemaal op tijd in de gaten zouden hebben en dit allemaal op tijd zouden voorkomen voor het zou gebeuren. :x

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:07

Suzanne F. schreef:
Saga schreef:

De minst erge is degene die zegt kleed je eerst even aan, nee ik ga geen tik op de billen geven, je bent als een dochter voor me en ik doe dat ook niet bij mijn eigen dochter. Nee ik ga geen appjes sturen met ga jezelf maar bevredigen of sex hebben want daar chill je van en slaap je goed.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:07

Saga schreef:
Het gaat over de appjes waarin werd gestuurd dat dochter zichzelf eens moest bevredigen of een goede vrijpartij moest hebben.
Over de aanrakingen aan de billen, strelen over de benen, etc. Dat is dan heel normaal en geen probleem?
Niet alleen over naar een slaapkamer gaan waar de dochter naakt in bed ligt.

Ik vind het ontzettend naïef om te denken dat jullie dit allemaal op tijd in de gaten zouden hebben en dit allemaal op tijd zouden voorkomen voor het zou gebeuren. :x

Ja want het is de schuld van de moeder dat een volwassen man niet kan denken. :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:14

Suzanne F. schreef:
Ik heb een dochter en ik zou het absoluut geen probleem vinden om een Marco Borsato in ons leven te hebben. Ik denk dat je die beter kan treffen dan menig ander man. De dingen die zijn voorgevallen zouden in een normale gezonde situatie nooit zijn voorgevallen. Ik vraag niet of mijn dochter naakt in bed getroost kan worden. En er wordt niet openlijk over seks gepraat met anderen erbij. Er zijn zat mannen die echt misbruik hadden gemaakt van de situatie en dat heeft Marco niet gedaan.

Ik vind je wel heel erg naief hoor...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:16

lor1_1984 schreef:
Nee, ik zou een MB niet in de buurt van mijn (hypothetische) kinderen laten.
Althans niet zonder toezicht.
Net zoals een niet-gezinslid imo niets te zoeken heeft op de slaapkamer van mijn kind ongeacht of deze is aangekleed of niet.
Dan kan hij nog vrijgesproken zijn etc, het gebrek aan bewijs betekent niet dat er ook niets is gebeurd en better safe than sorry.
Maar dat heeft ook te maken met mijn eigen wantrouwen naar veel mannen en mijn ervaringen ermee.

Denk ik dat het een samenloop is geweest tussen de losse moraal vh gezin en domme beslissingen van MB?

Absoluut, desondanks had hij als volwassene moeten weigeren naar de slaapkamer te gaan (om maar ff een situatie te noemen) of zogauw hij zag dat ze naakt was meteen moeten weglopen en tegen de moeder moeten zeggen dat hij niet in deze situatie gebracht wenst te worden.
Dan maar niet troosten etc, iig tot ze is aangekleed.
Daarnaast de berichtjes etc liegen er ook niet om dat het uit de hand liep, mss niet fysiek maar ik zou een man van die leeftijd met die machtsverhouding tov mijn kind op zijn minst de mantel uitgeveegd hebben als ik ook maar een hint zou krijgen dat er dergelijke berichten gestuurd waren naar mijn kind. _-:(

Dat denk ik ook.

Saga

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:28

Dat denk ik ook inderdaad.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:47

Saga schreef:

Dat ...plus dat ik hoop de meeste moeders niet zeggen....Ga maar naar boven ze ligt naakt in bed....
Naar mijn mening...zoals ik het verhaal in de media gelezen heb...Is vooral de moeder de hoofd dader,...zo ver je van daders kan spreken...[/quote]

Toch zegt de moeder iets heel anders, die zegt dat ze gewaarschuwd heeft ze naak op bed lag.

Dit verhaal is zo'n moddergooi verhaal geworden waar de media er bovenop is gesprongen dat er allerlei wilde verhalen de ronde doen.

En let op, de moeder stond niet voor het bankje en toch is er zoveel vuil over haar naar buiten gekomen.
Daar zouden we het eens over moeten hebben! Zodra je aangifte gedaan wordt, trekt de tegenpartij een bak stront open om je maar zwart te maken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:01

Ik begrijp waarom hij is vrijgesproken. Maar afgaande op alles wat hij heeft verklaard heeft hij zich wel misdragen bij een minderjarig meisje.
Ik vind die moeder ook gestoord.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:05

Grensoverschrijdend gedrag, ja.
Was dat in een ander gezin niet gebeurd, misschien niet. Blijft nog steeds dom en niet voor te stellen dat hij mee ging in dat gedrag en niet zelf is gestopt.

Bij rtl boulevard maakten ze wel het verschil met ali b. Bij ali B zeiden ze tegen de slachtoffers: we geloven je, maar het bewijs is (te) mager.
Bij Marco wordt het in het midden gelaten wat ze geloven (doet er ook niet toe, uitspraak is, ontucht is niet bewezen)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:07

In mijn ogen heeft hij grensoverschrijdend gedrag vertoont maar geen bewijsbare strafbare feiten gepleegd. (misschien wel gedaan maar niet te bewijzen)

Als ik een dochter zou hebben zou ik deze man zeker flink op afstand houden.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:20

Benzz schreef:
Saga schreef:

Naar mijn mening...zoals ik het verhaal in de media gelezen heb...Is vooral de moeder de hoofd dader,...zo ver je van daders kan spreken...

Toch zegt de moeder iets heel anders, die zegt dat ze gewaarschuwd heeft ze naak op bed lag.

Dit verhaal is zo'n moddergooi verhaal geworden waar de media er bovenop is gesprongen dat er allerlei wilde verhalen de ronde doen.

En let op, de moeder stond niet voor het bankje en toch is er zoveel vuil over haar naar buiten gekomen.
Daar zouden we het eens over moeten hebben! Zodra je aangifte gedaan wordt, trekt de tegenpartij een bak stront open om je maar zwart te maken.[/quote]
Nee dat was een beetje jammer dat de moeder niet terecht stond...Sommige mensen zouden geen moeder mogen worden..
Ik heb het hier op de Belgische tv gehoord , en ik begrijp waarom hij vrij gesproken is...Er zijn geen concrete bewijzen...Gelukkig is er meer nodig dan een verhaal van een moeder en een geschreven dag boek...Wat hier in het nieuws verteld werd is dat het bewijs viel omdat ze niet duidelijk kon vertellen waar hij haar had aan geraakt dat haar verhalen die consequent waren. Wees blij dat iemand niet zo maar veroordeeld word...