Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:55

Karl66 schreef:
Toch wel prettig als je een uitzondering op de regel kent om naar te wijzen. Dus die verhalen over uitzendbureaus, die gevraagd worden om niet met allochtone sollicitanten te komen en dat dan ook niet doen, de onderzoeken, waaruit blijkt dat sollicitanten op naam worden afgewezen, de onderzoeken waaruit blijkt dat allochtonen een lager schooladvies krijgen, de problemen die allochtone leerlingen hebben om een stageplek te krijgen, die zijn allemaal niet waar, want _Penotti kent mensen bij het bedrijf waar ze werkt, waar dat niet voor geldt.

Bigone, een te laag schooladvies komt bewijsbaar meer voor in sociaal zwakkere buurten, de buurten waar allochtone Nederlanders oververtegenwoordigd zijn. Laten dat nou ook net de wijken zijn waar de ouders wat minder hard lopen te pushen dat hun kind zo begaafd is en echt naar een hogere vorm van onderwijs moet.

Moet je weer persoonlijk worden?? Kun je het weer niet laten???

Ja en die mensen waar dat niet voor geldt ken jij ook, die kent iedereen.
Het is maar een minderheid die groot word uitgemeten in de kranten, want er is eens iemand niet aangenomen op naam.
Zoals eerder ik zal vast wel eens niet aangenomen zijn op vrouw zijn.
Een ander word misschien wel niet aangenomen omdat die man is en ze juist vrouwen willen in hun management.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:57

Maar jij stelt het ook heel zwart wit Karl66.. Níet al die kids die ongein uithalen hebben last van de zaken die je noemt.. Want het komt voor, maar de vraag is hoe stelselmatig het is.. Als iemand gewoon goed zn best doet, kan deze op zich werk vinden.. Anders zou niemand met een afwijkende naam aan de bak komen, en zo is het denk ook niet?
Althans.. de kids die hier in de supermarkt werken, zijn daar ook terecht gekomen.. Of dat dezelfde zijn die s avonds sissend aan het lachgas zitten weet ik niet, daar zeg ik ook niets over..

Maar zo extreem als de ene kant het stelt, zo extreem stelt de andere kant het ook.. Je kunt niet ontkennen dat er gediscrimineerd wordt op bepaalde zaken, maar je kunt óók niet blijven beweren dat if not, het ineens állemaal engeltjes zijn.. benoem gewoon wat het is..

Overigens heb ik het niet specifiek over bepaalde groepen, maar alleen over de groepen die zich niet gedragen en tot overlast zorgen....

Karl66

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:00

Cer, vandaar dat je niet alleen moet emanciperen, maar ook de pakkans groot maken en consequent zijn. Niemand zegt dat je ze alleen maar over hun bolletje moet aaien.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:10

Maar wat doe je dan als ze 'gepakt' zijn? Want je mag daar niet heel streng mee omgaan? (overigens lijken de huidige strafmaten op zich best prima, daar zeg ik niets over, ik weet alleen niet hoe vaak welke strafmaat toegepast wordt, en dat maakt mij ook niet uit, alleen lijkt het nu niet heel erg af te schrikken....)

Anekdote: afgelopen enorm drukke weekend op scheveningen telde ik in 1 straat 7 wielklemmen, en was de politie / handhaving erg druk met foutparkeerders (straten werden afgesloten door foutparkeerders, en er werd zelfs een bouwstelling half ontmanteld) Scheveningen moet niet proberen een hippe badplaats te zijn want dat gaat niet.. Maar in deze werd er in ieder geval op fout parkeren gehandhaafd..

Hopelijk vinden ze de 'horlogemoordenaar', de jongen die met vuurwapen op de pier liep staat breed uitgemeten op social, die moeten ze kunnen vinden denk.. maar hij leek in ieder geval heel jong.. hoe krijg je zo iemand op t rechte pad, als al zn matties in die groepen zitten.. dan moet je inderdaad die hele subcultuur aandacht geven..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:21

MCE schreef:
repatriëring zou dat helpen, (mogelijk als strafmaat, geen luxe reisjes)

met behoud - voor b.v. 5 jaar - van een uitkering en hulp vanuit ontwikkelingsamenwerking zodat ze in het land van herkomst zich kunnen ontplooien
voelen zij zich/zijn ze ook niet ontheemd

Syrie, Libanon kunnen goed hulp gebruiken bij de wederopbouw

de bouwwereld hier zucht hier onder strenge regels, te weinig ruimte, in samenwerking met ontwikkelingshulp, een mooi leer project opzetten

niet alleen in de bouw, ziekenhuizen, landbouw om zelfvoorzienend te worden, entertainen humor en muziek
humor en muziek genres ontplooien nu eenmaal beter in het land van herkomst

goedopgeleiden die terug wil een kans geven

Repatriëring? Als het 3e generatie is en hier geboren?

Lijkt Geert wel, die komt ook altijd met oplossingen die niet haalbaar zijn. Zoals een hek om Nederland :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:28

Karl66 schreef:
Toch wel prettig als je een uitzondering op de regel kent om naar te wijzen. Dus die verhalen over uitzendbureaus, die gevraagd worden om niet met allochtone sollicitanten te komen en dat dan ook niet doen, de onderzoeken, waaruit blijkt dat sollicitanten op naam worden afgewezen, de onderzoeken waaruit blijkt dat allochtonen een lager schooladvies krijgen, de problemen die allochtone leerlingen hebben om een stageplek te krijgen, die zijn allemaal niet waar, want _Penotti kent mensen bij het bedrijf waar ze werkt, waar dat niet voor geldt.

Bigone, een te laag schooladvies komt bewijsbaar meer voor in sociaal zwakkere buurten, de buurten waar allochtone Nederlanders oververtegenwoordigd zijn. Laten dat nou ook net de wijken zijn waar de ouders wat minder hard lopen te pushen dat hun kind zo begaafd is en echt naar een hogere vorm van onderwijs moet.

Hou eens even op ja, jij leest er uit dat ik alles waar bepaalde bevolkingsgroepen tegen aan lopen aan de kant schuif, bullshit. Ook dat ouders zouden pushen want "mijn kind is veel te goed voor vmbo"ook dikke bullshit. Betrokkenheid is iets totaal anders dan pushen.
Ik zat begin jaren zeventig op de middelbare en daar zaten ook kinderen van de eerste golf gastarbeiders. Die hadden het moeilijker want ze kwamen met minder ontwikkeling wat betreft nederlands onderwijs op school. Maar ze waren er wel en op een enkeling na, net als bij de "inheemse bevolking" hebben ze het allemaal gered. De ene toch vmbo gedaan, de ander gymnasium. Hun ouders kwamen ook op de schoolavonden, rapport bespreking, onze school zorgde zelfs voor een tolk wanneer de ouders de taal nog niet goed genoeg machtig waren.
En met een klasgenoot heb ik nog steeds, dik veertig jaar later heel af en toe contact. Hij is na de middelbare door gaan studeren en arts geworden.
Er is gewoon een grote groep autochtone nederlanders die liever voor het snelle geld gaan, niet gehinderd door enig respect voor andere mensen en ja, zet die maar aan zwaar lichamelijke arbeid of beul ze een jaar lichamelijk af in militaire dienst zodat ze geen tijd hebben om rotzooi te trappen en respect krijgen voor autoriteit.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:40

Karl66 schreef:

Maar moet je dan per se van ieder dubbeltje een kwartje willen maken?
Als je ze niet dezelfde kansen biedt, dan kun je toch nog steeds door de pakkans flink te vergroten en consequent te handhaven, in ieder geval zorgen dat criminaliteit óók geen uitweg is.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:43

Karl66 schreef:

Nou dan ken ik ook een uitzondering op de regel.
Bij ons bedrijf komt er een tuinman van Marokkaanse afkomst. Deze man is ZZP-er. Deze man heeft 3 kinderen, 2 kinderen hebben gestudeerd op de Universtiteit en 1 kind heeft HBO gedaan.
Ze hebben alle drie een goed betaalde baan, papa is inmiddels 65 geweest maar heeft nog zoveel plezier in zijn werk.
Pas geleden was ik met hem in gesprek en ik vroeg hem of hij zich gediscrimineerd voelde. Nou hij werd een partij fel en begon te roepen dat die gasten zich kapot moesten schamen. Nederland heeft volgens hem zoveel te bieden, iedereen krijgt alle kansen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:45

Lekkere sfeer hier mensen ...

Een harde aanpak in de zin van niet l*llen maar werken (of school, studeren, stage) en anders volgen er consequenties, OK. (Crimineel) wangedrag steviger straffen om meer respect en ontzag af te dwingen: ja.

Maar dan ook zorgen dat dat werk, die stage en die opleiding ook mogelijk zijn.

Ouders aanspreken op het wangedrag van hun kroost, en ze actief betrekken bij het aanpakken van dat wangedrag, OK. Ze ervoor verantwoordelijk stellen, NEE.

Kids/jongeren kunnen zich wel degelijk aan de invloed van hun ouders onttrekken, zonder dat er per se sprake is van onverschilligheid, een falende opvoeding etc. Het foute-vriendjes idee.

Het mes moet m.i. aan twee kanten snijden.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:36

https://www.crimesite.nl/steekpartij-op ... -groepjes/
Toevallig deze link, maar staan op nos enz.

Ik ben toch wel benieuwd wat andere hier dan als oplossing zien.
Deze drill rapp bendes, worden niet aangepakt, gewoon niet.
Politie weet van ze, weet van de wapens en het huppelt allemaal maar vrij op straat rond.
Want de politie kan ook niets als het vanuit hoger op niet veranderd.
Hier en daar wat dooien, bijzaak, is maar jeugd , komt wel goed toch. :(:)

Wat denk je dat hier van terecht gaat komen?
Nee die krijgen niet zo maar een goede baan, al heb ik niet het idee dat ze daar wel naar op zoek zijn.
Maar dat is discriminatie toch?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:59

_Penotti schreef:
https://www.crimesite.nl/steekpartij-op ... -groepjes/
Toevallig deze link, maar staan op nos enz.

Ik ben toch wel benieuwd wat andere hier dan als oplossing zien.
Deze drill rapp bendes, worden niet aangepakt, gewoon niet.
Politie weet van ze, weet van de wapens en het huppelt allemaal maar vrij op straat rond.
Want de politie kan ook niets als het vanuit hoger op niet veranderd.
Hier en daar wat dooien, bijzaak, is maar jeugd , komt wel goed toch. :(:)

Wat denk je dat hier van terecht gaat komen?
Nee die krijgen niet zo maar een goede baan, al heb ik niet het idee dat ze daar wel naar op zoek zijn.
Maar dat is discriminatie toch?

Volgens.mij lees jij selectief.
In het artikel staat dat de politie regelmatig jongeren aanhoudt met wapens. Maar je kan ze niet aanhouden op basis van het dragen van een t-shirt van een rapper of groep. Alleen ze komen weer snel vrij, omdat nu eenmaal geen levenslang op wapenbezit staat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:05

Preventief fouilleren standaard gaan invoeren . Dan kunnen de handhavers iets. Alhoewel ze binnen korte tijd weer blaffers en messen hebben. Maar vinden ze een wapen dan ook gevolgen voor de drager. Hoeft geen strafblad te zijn maar een werkstraf is niet verkeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:09

Electra63 schreef:
MCE schreef:
repatriëring zou dat helpen, (mogelijk als strafmaat, geen luxe reisjes)

met behoud - voor b.v. 5 jaar - van een uitkering en hulp vanuit ontwikkelingsamenwerking zodat ze in het land van herkomst zich kunnen ontplooien
voelen zij zich/zijn ze ook niet ontheemd

Syrie, Libanon kunnen goed hulp gebruiken bij de wederopbouw

de bouwwereld hier zucht hier onder strenge regels, te weinig ruimte, in samenwerking met ontwikkelingshulp, een mooi leer project opzetten

niet alleen in de bouw, ziekenhuizen, landbouw om zelfvoorzienend te worden, entertainen humor en muziek
humor en muziek genres ontplooien nu eenmaal beter in het land van herkomst

goedopgeleiden die terug wil een kans geven

Repatriëring? Als het 3e generatie is en hier geboren?

Lijkt Geert wel, die komt ook altijd met oplossingen die niet haalbaar zijn. Zoals een hek om Nederland :D

toch wel, als het met hulp van ontwikkelingwerk is kun je ook de 3e en volgende generatie helpen zich te ontwikkelen in landen waar hulp nodig is, genoeg nederlanders die daar ook een jaar voor uitrekken

sommige mensen leren beter een beroep in de praktijk en een jaar in een missie- cq artsenpost is heel leerzaam voor je eigen ontwikkeling en een jaar in een heel andere cultuur kan daarbij heel goed helpen

maar je hebt gelijk: standaard de hakken ik het zand en NEE is de beste optie
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-08-20 16:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:10

bigone schreef:
Preventief fouilleren standaard gaan invoeren . Dan kunnen de handhavers iets. Alhoewel ze binnen korte tijd weer blaffers en messen hebben. Maar vinden ze een wapen dan ook gevolgen voor de drager. Hoeft geen strafblad te zijn maar een werkstraf is niet verkeerd.

Dat hebben we in Rotterdam Zuid al jaren in bepaalde straten/wijken.
En toch zijn daar ook bendes actief.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:13

Electra, dat beantwoord mijn vraag niet. Ik ben toch wel benieuwd wat andere hier dan als oplossing zien.
En ik heb het ook niet over levensslang vasthouden voor een mes of wapen.Of aanhouden voor een t-shirt.
Dus wie leest er dan selectief?

Bigone bedankt voor je bijdrage.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:15

bigone schreef:

En dit wil Femke Halsema niet, ze vind preventief fouilleren dus etnisch profileren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 17:35

BETUWE schreef:
bigone schreef:

En dit wil Femke Halsema niet, ze vind preventief fouilleren dus etnisch profileren.

Tja, aangezien je op filmpjes ziet welke kleur oververtegenwoordigd is bij rellen/crimineel gedrag dan moet het maar . De goeden zullen dan ook mee moeten werken en niet meteen de racismekaart trekken wanneer ze op basis van huidskleur/aanwezigheid in bepaald gebied gefouilleerd worden. Uiteindelijk zijn de goeden ook een deel van de oplossing. En dit geldt natuurlijk voor alle kleurtjes.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 17:44

Cer schreef:
Maar wat doe je dan als ze 'gepakt' zijn? Want je mag daar niet heel streng mee omgaan? (overigens lijken de huidige strafmaten op zich best prima, daar zeg ik niets over, ik weet alleen niet hoe vaak welke strafmaat toegepast wordt, en dat maakt mij ook niet uit, alleen lijkt het nu niet heel erg af te schrikken....)

Anekdote: afgelopen enorm drukke weekend op scheveningen telde ik in 1 straat 7 wielklemmen, en was de politie / handhaving erg druk met foutparkeerders (straten werden afgesloten door foutparkeerders, en er werd zelfs een bouwstelling half ontmanteld) Scheveningen moet niet proberen een hippe badplaats te zijn want dat gaat niet.. Maar in deze werd er in ieder geval op fout parkeren gehandhaafd..

Hopelijk vinden ze de 'horlogemoordenaar', de jongen die met vuurwapen op de pier liep staat breed uitgemeten op social, die moeten ze kunnen vinden denk.. maar hij leek in ieder geval heel jong.. hoe krijg je zo iemand op t rechte pad, als al zn matties in die groepen zitten.. dan moet je inderdaad die hele subcultuur aandacht geven..

Gewoon straffen volgens ons wetboek en niet met allerlei draconische straffen aan komen zetten om maar te laten zien hoe erg je er wel niet tegen bent?
Niemand zegt dat je niet moet straffen, wat er wel gezegd wordt is dat je met strenger straffen het probleem niet oplost.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 17:47

_Penotti schreef:
Maar moeten we daarom maar knuffelen en aai over de bol geven omdat ze dan liever crimineel zijn voor dat snelle geld?
Dat doen we nu al járen en is dus niet de oplossing gebleken, dus door naar wat anders.

Pffft ik hoop altijd maar dat er hier geen politie of jeugdwerkers meelezen want met dit soort opmerkingen krijg ik het idee dat jij (en anderen) denken dst die mensen alleen maar de hele dag de planten water aan het geven zijn ofzo.
Je moet hierbij echt kijken naar individuele gevallen. Hoeveel mensen blijven op het goede pad na coaching? Dáár merk je wat aan. Want als er 50 mensen in een wijk baat zouden hebben bij coaching maar er zijn maar mensen om er 10 te helpen (noem maar wat) is het logisch dat het totale effect klein is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 17:53

De horlogeman breed uitgemeten op social media? Dan hadden ze hem toch allang opgepakt?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 17:58

bigone schreef:
Tja, aangezien je op filmpjes ziet welke kleur oververtegenwoordigd is bij rellen/crimineel gedrag dan moet het maar .

Het is best proportioneel om op basis van 'filmpjes' je grondrechten overboord te gooien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:10

Shadow0 schreef:
bigone schreef:
Tja, aangezien je op filmpjes ziet welke kleur oververtegenwoordigd is bij rellen/crimineel gedrag dan moet het maar .

Het is best proportioneel om op basis van 'filmpjes' je grondrechten overboord te gooien.

Wij zien alleen de filmpjes en die zijn behoorlijk duidelijk. En grondrechten? Ontzettend fijn dat we ze hebben maar wanneer er ook maar één leven gered kan worden en ik daarvoor gefouilleerd zou moeten worden, geen enkel probleem mee.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:21

bigone schreef:
De horlogeman breed uitgemeten op social media? Dan hadden ze hem toch allang opgepakt?

Ik heb nog geen beelden van hem voorbij zien komen. Iemand 'n linkje?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:53

De horlogeman niet, er stond een komma tussen maar ik geef toe dat mn zin een beetje raar loopt .. de man met pistool op Scheveningen: die staat overal op social media.. excuus voor de verwarring

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:14

Shadow0 schreef:
bigone schreef:

Zolang je zelf aan de gunstige kant van dergelijke maatregelen staat (doordat je niet in een probleemwijk woont, niet andersgekleurd bent, niet in een patserbak rijdt, niet met een nektasje om loopt te rappen over wapens,...), zul je waarschijnlijk maar bar weinig merken van de rechten die je 'ingeleverd' hebt.