Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shiloh schreef:Amyyy schreef:Ook Georgia Kan nog spannend worden, Biden loopt daar in en staat nog maar () 7 80.000 stemmen achter. Ook in Pennsylvania loopt Biden aardig in.
Georgia is al vrijwel de hele dag, ondanks regelmatige updates, vrij stabiel een verschil van 80000, het zou spannend kunnen worden, maar aangezien het amper fluctueert, vraag ik me af of daar nog veel gaat veranderen.
Shiloh schreef:Magrathea schreef:North Carolina dan, ook maar 80 000 stemmen verschilmet nog 6% te gaan.
Ja, daar kan in theorie ook nog wat gebeuren, maar daar zijn al de hele dag geen updates geweest ook.
Ter vergelijking, Wisconsin stond ook al de hele dag op 95% zonder updates en die is nu ineens compleet terwijl er in de stem getallen niks veranderd is. Volgens mij kun je niet echt vertrouwen op die “zoveel procent compleet” getallen.
Amyyy schreef:Iemand iets gelezen over dat Arizona te vroeg aan Biden toe gewezen is? Er was daar een error in de data, waardoor gedacht werd dat 97% van de stemmen geteld waren, terwijl er juist nog een 14% geteld moet worden. Dat is nog 650.000 stemmen, waarvan een hele hoop uit Republikeinse gebieden. Biden heeft een staat daar 90.000 stemmen voor, maar het kan daar heel spannend gaan worden schijnbaar.
Urbiezira schreef:ThanksEr staat op Netflix een interessante mini-docu over hoe (raar) het verkiezingsstelsel van de VS in elkaar steekt. 3 afleveringen van 20 minuten, over het recht om te stemmen, campagnegeld, en wiens stem telt. Heel erg goed uitgelegd en snel te kijken.
"Whose vote counts, explained"