Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:26

Wat er tot nu toe bekend is over de verdachte Michael P.
• Berucht in Zeewolde
• Mishandelde zijn eigen pa
• Bewerkt toenmalige vriendin met een bierglas
• "Compleet ontspoorde gast"
• Dwingt in 2010 twee meisjes (16 en 17) de bosjes in
• Verkracht beide meisjes. Voor en achter. Uit het rechtbankverslag:
• "Verdachte heeft zich in korte periode schuldig gemaakt aan negen zeer ernstige strafbare feiten, die allen een geweldskarakter hebben. Hij heeft in de nacht na Koninginnedag 2010 twee minderjarige meisjes volstrekt willekeurig en impulsief onder bedreiging van een imitatiewapen op brute wijze verkracht. Verdachte heeft zijn geslachtsdeel afwisselend in de ... van beide meisjes en de ... van een van hen gebracht." Stukje weggehaald voor de jongere meelezers
• Pleegt reeks overvallen in Nijkerk en Harderwijk. "Ook bij deze overvallen wordt fors geweld gebruikt."
• Cokehead
• Trots op de verkrachtingen ("... in samenhang bezien met de verklaringen van [medeverdachte] en [getuige3] dat verdachte trots was op de verkrachtingen en blij was dat een droom was uitgekomen...")
• Krijgt van de rechter in juni 2011 nog 16 jaar aan zijn reet
• JUSTITIE VINDT DE STRAF TE HOOG, WAAROP BEROEP VOLGT
• Komt ZES JAAR later weer vrij
• Wilt geen persoonlijkheidsonderzoek en krijgt dus geen tbs

We krijgen Anne er niet mee terug, maar het kan toch niet waar zijn dat dit in Nederland gebeurd. Ik heb zo te doen met haar ouders, vriend, familie en vrienden... Ik krijg het niet uit mijn hoofd. |(

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:28

Vanavond in de file had ik uitzicht op zo’n ongelooflijk mooie zonsondergang. Hoe melig ook, die was voor Anne vandaag. MILJAARDE toch.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:32

En zelfs met alert te zijn kan je niets uitsluiten.
Het brengt mij weer terug naar toen ik (Belg) 17 was en op een grote weg met redelijk veel verkeer naar huis wandelde van de bushalte. Mijn huis was pakweg 200m verder. Ik werd plots aangesproken door een man die zijn geslachtsdeel toonde en op me afkwam. Het was half donker. Ben beginnen lopen.
Eenmaal thuis politie gebeld en verklaringen afgelegd. Later bleek het mogelijk (nav voertuigbeschrijving en dergelijke, politie belde) om Ronald Janssen te gaan, die niet ver hier vandaan woonde. Niet veel later kwam alles aan het licht over vermoorde Annick, Shana en Kevin.
Dat doet wat met je als meisje. En in die zin ook altijd dankbaar geweest dat moeder me haalde/bracht, waar ik ook moest zijn. Ben daar toch behoorlijk door van mijn melk geweest, en zij ook. Mag er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren, en als ik dan telkens weer hoor over die andere meisjes en nu Anne. Mijn hart bloedt, wat een onverzachtbaar leed.

poes

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:34

Jezus Tieneke dat is echt heftig.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:35

Toen besefte ik niet echt hoe en wat, was compleet in choque. Maar vond het al raar dat ze achteraf belde. Maar het was dus met die mededeling en met de vraag of ik nog meer herinnerde. Maar je gaat zodanig op overlevingsmodus dat je misschien andere belangrijke details vergeet. Maar ik voel me er nog steeds heel raar bij.

Edit: ken verschillende mensen van wie hij leraar was, maar van mij was hij dat niet. Anders had ik misschien meer kunnen betekenen door hem te herkennen. Dat zijn dan dingen die je je afvraagt later.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:40

Herkenbaar Tieneke, Ik kan me daar alleen maar bij aansluiten. Hoewel de confrontaties bij mij niet van dusdanige aard waren heb ik wel 1x gehad dat mij de weg werd afgesneden door een rare snuiter die me in zijn auto probeerde te werken. Helaas op een landtong waar maar 1 uitweg was bleek achteraf (klaarlichte dag). Ook wel eens achtervolgd geweest door een vent die een paar weken later iemand voor mijn deur neerstak. Ik woonde destijds in het centrum van een dorp. Soms ontkom je er niet aan, hoe voorzichtig je ook bent.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:41

Zo is het helaas idd, en ik vind het erg voor iedereen die het meemaakt, want je houdt het voor altijd bij je.

Mijn hart bonst nu in mijn keel sinds ik het getypt heb...

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:42

Uit respect voor Anne mijn avatar veranderd in een brandend kaarsje..
Het laat me niet los.. 2 vragen die steeds bij mij opkomen: waarom en was ze bang?
Niet te bevatten.. Gewoon een stukje fietsen en nooit meer terugkeren..
Over 3 weken mag ik mijn 26e verjaardag vieren.. Anne zou dit nooit meer halen.. afschuwelijk.. Y;(

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:43

Het is niet alleen van deze tijd, mijn moeder is als kind ontvoerd en misbruikt, dat was dik 70 jaren geleden. ik heb dus vroeger ook nooit alleen mogen fietsen als het donker was en door al dat gewaarschuw vroeger voel ik mij in een schemerig/donker bos alleen niet op mijn gemak. Het komt nu meer in de publiciteit en vroeger werd het ook dood gezwegen uit schaamte.
Ik heb wel het idee dat een mensenleven tegenwoordig voor sommige mensen minder waard is dan vroeger.
Verschrikkelijk dit.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:44

:(:)

Voor jou Tieneke

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:46

Tieneke schreef:
Zo is het helaas idd, en ik vind het erg voor iedereen die het meemaakt, want je houdt het voor altijd bij je.

Mijn hart bonst nu in mijn keel sinds ik het getypt heb...

Bah dat begrijp ik heel goed, 'wat als...' ik heb dat ook hoor, Ik ben heel nuchter en ik beide gevallen heb ik me er uit kunnen banketstaaf maar als ik dit dan lees van Anne denk ik verdomme, ik ben misschien op mijn 13e en mijn 29e gewoon de dans ontsprongen, en jij wellicht ook. Doet me toch erg ongemakkelijk voelen. Anne heeft dat geluk niet gehad...

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:47

Marjoow schreef:
Bah wat komt dit weer dichtbij zeg. Mijn leeftijd... hier niet eens super ver uit de buurt... ook ik fiets alleen door het donker. Weliswaar een klein stukje buitengebied, maar zo veel heb je niet nodig.

Bah beangstigend vind ik het dat zo iemand zo snel vrij gelaten wordt. Dat bewijst dat er echt iets mis is met onze rechtstaat. Hoe kan het dat hij is vrijgekomen, nog geen 7 jaar na zijn brute daden?

Ik begrijp ineens mijn moeder een stuk beter. Die continue op Whatsapp kijkt wanneer ik voor het laatst online was. Brrr

Nou idd, ik wordt meteen gebeld als haar berichtjes niet meer aankomen. Denk ook wel dat dat echt nodig is deze tijd..
Ik vind het zo vreselijk.. Y;(

Tieneke

Precies, Xyris. Vind het erg moeilijk te accepteren.

poes

Mijn schoonzusje vertelde net zo’n eng verhaal ook trouwens. Ze was gaan liften in IJsland. Er zijn zoveel verhalen.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:49

Vanaf het begin het topic gevolgd en ook al hoop je zo hard dat zeer nog leeft.... Het heeft niet geholpen..

Lieve Anne, rust zacht Y;(
Ik hoop voor alle nabestaanden dat ze nu aan het rouwproces kunnen beginnen en ooit, ooit weer kunnen lachen om hoe ze haar gekend hebben..

Het is verschrikkelijk dat mensen elkaar dit soort dingen aan kunnen doen...
Mijn hart huilt |(

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:53

Tieneke schreef:
Precies, Xyris. Vind het erg moeilijk te accepteren.

:(:) Zal je misschien weinig helpen maar met dit soort dingen probeer ik maar altijd te denken; Geniet van wat je hebt en leef met de dag, het is misschien wel niet jouw laatste dag maar een ander zou je beneiden alleen al omdat je het leven hebt wat hij of zij niet meer heeft... misschien een beetje een dooddoener maar het helpt mij iig te waarderen wat ik allemaal wel heb en kan.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:54

Op de volgende regenbui op mijn kop zal ik minder foeteren...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 00:04

Dit had nooit mogelijk moeten zijn... Dit had niet moeten gebeuren.
Deze man had nog altijd achter tralies moeten zitten... Jij had veilig thuis moeten komen.
Ik moet er van janken zo oneerlijk is het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 00:08

Gypsy schreef:
Dit had nooit mogelijk moeten zijn... Dit had niet moeten gebeuren.
Deze man had nog altijd achter tralies moeten zitten... Jij had veilig thuis moeten komen.
Ik moet er van janken zo oneerlijk is het.

Kom hier :(:)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 00:24

Je gaat ook denken van was het maar niet zo'n mooi weer die dag. Maar had het maar de hele dag al geregend en gewaaid. Dan was ze vast niet gaan fietsen.... Maar ja, dan was er later vast wel een ander meisje het slachtoffer geweest van dit monster...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 00:27

Bloodymary schreef:
Je gaat ook denken van was het maar niet zo'n mooi weer die dag. Maar had het maar de hele dag al geregend en gewaaid. Dan was ze vast niet gaan fietsen.... Maar ja, dan was er later vast wel een ander meisje het slachtoffer geweest van dit monster...

Inderdaad, wat als de verdachte een langere straf had gekregen? Wat als iemand gezien had dat hij nog steeds een gevaar was? Aannemende dat hij het is.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 00:37

De wereld waarin we vandaag leven..

Ik stapte net alleen de trein uit en ik werd aangesproken door eerst 1 man die amper meer kon lopen, dreigend op mij afkwam met iets murmelent wat ik niet kon verstaan. Snel weggestapt, nog geen 20 meter verder nog een man die een keiharde 'he!!' naar mij schreeuwt en daarna keihard lacht en me een aantal meters achtervolgt.

Niet te vergeten de werkmannen vorige week, die riepen naar me toen ik langsliep richting het station, zijn in hun busje gestapt en achtervolgten me tot ze niet meer verder konden (ging t station op), daarna riepen ze wat naar me en reden mer gierende banden weg. Toevallig ook in den dolder.

Het is zo ver, normaal over straat als (jonge) vrouw kan niet meer. En ik moet zeggen dat ik me ook voor dit verschrikkelijke nieuws van anne, niet veilig voel als vrouw alleen op straat.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 00:47

Electra63 schreef:
eclair98 schreef:
;(

Wat iemand mee moet maken om zover te ontsporen...

Eigenlijk komt hij uit een normaal gezin.

Dit klopt, ik ken zijn familie. Hardwerkende en sociale mensen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 00:48

Net als alle anderen hier heeft deze hele zaak ook mij erg aangegrepen vanaf het begin, ik denk juist omdat wij onze als (jonge) vrouwen allemaal herkennen in Anne..

Tot op het laatste moment blijf je hopen op een wonder, tegen beter weten in.. ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ook ik vol schoot tijdens de persconferentie. Nooit gedacht zo mee te kunnen leven met een totaal onbekende die ineens voor heel Nederland een bekende was..

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 00:53

Jinte schreef:
Brrr Nulderpad.. Daar reed ik altijd om bij mn paard te komen en hoe vaak ik daar wel niet kwam met mn paard. Zit overigens ook een groot scouting gebied.
Krijg hier toch echt de rillingen van

Precies dit dacht ik dus ook, Mariska! (Wij zijn oude stalgenoten).