Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:04

Er is kritiek, net zoals er kritiek is op de meeste politici. Er zijn vragen, er zijn mensen die zich zorgen maken. Het is niet alsof zodra iemand president wordt je maar ja en amen moet zeggen. Een kritische blik blijft belangrijk.
Ik denk niet dat de vragen of de kritiek onredelijk zijn:
- Zijn kabinet, heb ik het al eerder over gehad, zit vol met mensen die vraagtekens oproepen.
- Zijn conflicts of interest, de trust waar hij zijn bedrijven in heeft gezet is nog steeds van hem, alleen door hem te ontbinden, en het is alleen Trump die er winst aan maakt.
Ook de first lady wil een centje bijverdienen door merken te sponsoren https://thinkprogress.org/melania-trump ... .vpu6v79tr
- Zijn immigratiepolitiek, die nu ook door rechters halt gezet is.
- Zijn twittergebruik met constant kritiek op tegengeluid, rechters en dergelijke.
- Zijn kritiek op de pers of het volledig blokkeren van de pers.
- Hun gebruik van niet bestaande gebeurtenissen om hun politiek goed te praten.
- Zijn onwil om ook maar enige kritiek serieus te nemen, en al het tegengeluid af te doen als leugens.
- Het feit dat er een gag order is voor veel takken van de overheid nu. Wat in Amerika dus ook niet zomaar kan/mag.
- Dan de tendens om over zichzelf te praten als het eigenlijk over iets anders gaat. "Ik ben zo populair, ik ben de beste, oh ja het gaat over black history week, jullie zijn fantastisch btw, oh en de buste van MLK staat nog wel in mijn kantoor, dus dat was fake news."

Voor de mensen die wel positief tegenover Trump staan: Wat in die lijst vind je onzin en waarom? Wat maakt deel uit van de hetze/onnodig kritiek en wat zijn dingen waar je helemaal achter staat of ook vraagtekens bij hebt?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:46

Het Witte Huis heeft een lijst gepubliceerd met aanslagen die volgens Trump door de media zijn onderbelicht. Waaronder de aanslagen in San Bernardino en, nota bene, in Parijs op de Bataclan.
Pardon ...de aanslag op Bataclan door de media onderbelicht? Dear mr Trump, onder welke steen heeft u geleefd?
Als dit de manier is waarop het Witte Huis de tijdelijke inreisstop uit 7 Islamitische landen probeert te verkopen, heb ik daar maar 1 woord voor: pathetic.

Rocamor

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:50

Geldt dat onderbelichten niet over de pers in USA? Van onderbelichten hier in Nl (en ik neem eigenlijk aan, de rest van Europa) was mijns inziens geen sprake.

Gaan ze ook blanke (?) mannelijke scholieren weren? Die zijn ook erg goed in plegen van aanslagen mn op scholen

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:57

geerke schreef:
Persoonlijk worden naar Trump hoort daar niet bij natuurlijk...er is een hetze bezig tegen die man,die gewoon democratisch gekozen is.

Wat precies hebben deze 2 dingen met elkaar te maken...?
En waaruit bestaat die hetze dan...?
Ik neem aan dat de tweets van realdjt van djt komen.
(En accoord, mijn mening is dat die tweets beneden peil zijn.)

Citaat:
De hele pers brengt alleen maar bagger over hem,en iedereen trapt er in en blaat elkaar maar na.Kijk eens gewoon naarRT....die laten namelijk wel volledige toespraken zien in plaats van een paar woorden

...dit lijkt wel een hetze tegen de pers, is het nou goed?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:18

Tuurlijk schieten sommige journalisten/publicisten/satirici door in hun berichtgeving over Trump, door het alleen nog over de persoon Trump te hebben en elkaar daarbij te willen overtreffen in de creatieve beschrijvingen van hoe verschrikkelijk, weerzinwekkend, stompzinnig, eng en belachelijk Trump wel niet is.
Maar ik vind het zeer gemakzuchtig en kort door de bocht om alle media die kritisch over Trump schrijven op één hoop te gooien ('één grote hetze')alsof ze allemaal deel uitmaken van een complot tegen Trump.
De meer serieuze media kijken wel degelijk vanuit een inhoudelijk perspectief naar Trump en maken zich, mijns inziens terecht, grote zorgen over het polariserende, discriminatoire en democratie ondermijnende karakter van aantal decreten van deze democratisch gekozen president.
Een positief bijeffect van dit hele verhaal is dat de 'oude' media; de grote kranten, in de VS ondanks tegenwerking en anti media stemmingmakerij van het Witte Huis juist lijken op te leven als luis in de pels cq. controleur van de uitvoerende macht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:23

Lente schreef:
Je doet nu aannames over mijn kennis of het gebrek daaraan :) ik geloof niet dat het nodig is om persoonlijk te worden.

Nee hoor, ik maak aannames over hoe psychologische stoornissen vast worden gesteld en voor zover ik weet doet een psycholoog dat niet van achter de computer op basis van eenzijdig videomateriaal en linkse krantenartikelen.

Drifter schreef:
Er is kritiek, net zoals er kritiek is op de meeste politici.

Er daar is ook niets mis mee. De voorbeelden die je noemt zijn ook goede punten die inhoudelijk besproken kunnen worden.

Opmerkingen zoals dat hij dom is, een narcist, of een psychopaat hebben minder inhoud en zijn wat mij betreft meer bedoelt om simpel wat puntjes te scoren bij de andere trump tegenstanders. Iedereen probeert elkaar te overtreffen maar helaas is de vergelijking met Hitler al meerdere malen gemaakt en veel erger dan dat kunnen we het niet maken, ongeacht wat Trump nog meer van plan is.

Drifter schreef:
Wat maakt deel uit van de hetze/onnodig kritiek ...

Goede vraag. Zoals je waarschijnlijk zelf ook hebt gemerkt is momenteel de populaire mening om anti-trump te zijn. Als je een Oscar krijgt dan bedank je niet je familie en vrienden maar moet je een politieke speech maken. En als taxichauffeurs protesteren tegen Trump rond JFK airport dan kan je beter je Uber app aanpassen en geen Uber taxi's daar heen sturen want anders krijg je een #deleteUber hashtag achter je aan.

Maar om het een echte hetze te maken: tijdens de Superbowl afgelopen week waren er enkele prime-time reclames die geen product lieten zien en slechts een anti-Trump boodschap hadden. Aan het einde van zo'n reclame, wat een van de duurste reclameblokken die je je maar kan bedenken zijn, wist je dat het bedrijf tegen Trump (of zijn politiek) is maar had je geen idee wat voor producten het bedrijf heeft.

Of het optreden van Lady Gaga tijdens de Superbowl. Kranten spreken er nu "schande" van dat ze geen politieke statement heeft gemaakt:
Citaat:
Lady Gaga misses her Super Bowl moment to say something profound.
(LA Times)

Het is al niet meer genoeg om je mond te houden over politiek; je moet je nu actief uitspreken tegen Trump om niet een doelwit te worden. En dat maakt het een hetze.

En dat doet me erg denken aan het artikel dat ik enkele pagina's terug linkte:
Citaat:
Don’t feed polarization, disarm it. This means leaving the theater of injured decency behind. The worst you can do is bundle moderates and extremists together and think that America is divided between racists and liberals. That’s the textbook definition of polarization.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:25

B.t.w. Wat heeft Hillary Clinton gedurende de verkiezingscampagne allemaal niet voor sh*t over zich heen gekregen van de kant van het campagneteam van Trump. Over hetze gesproken.

Overigens vind ik bovenstaande uitspraak, dat de kranten er schande van spreken dat Lady Gaga geen statement maakte tijdens haar Superbowl optreden, erg overtrokken, als je dat illustreert met een citaat waarin gezegd wordt dat ze de kans niet greep om een grondig statement te maken. Je kunt ook te graag je gelijk bewezen willen zien ...

Vond het verder wel stijlvol hoe Lady Gaga het aanpakte trouwens. Niet datgene wat iedereen kennelijk van haar verwachtte; een in your face provocerende anti Trump show, maar in plaats daarvan de nadruk leggen op het belang van verdraagzaamheid en onderstrepen dat Amerika er is voor alle inwoners, ongeacht ras, geslacht of geaardheid.
Laatst bijgewerkt door Askja op 07-02-17 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:32

Askja schreef:
B.t.w. Wat heeft Hillary Clinton gedurende de verkiezingscampagne allemaal niet voor sh*t over zich heen gekregen van de kant van het campagneteam van Trump. Over hetze gesproken.

De democraten vallen de republikeinen aan en andersom. Dat is een keuze geweest van die partijen.

De media daarentegen zou als soort van scheidsrechter moeten dienen met objectieve berichtgeving. Helaas hebben ze dat nagelaten waardoor het in het verleden opgebouwde aanzien grotendeels verdwenen is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:33

Volgens mij heeft Lady Gaga wel degelijk zich uitgesproken tegen Trump tijdens haar optreden bij de SuperBowl. Alleen heeft ze het (heeeel verstandig) niet heel erg groots gemaakt.

Anyway, ik vraag me af wat er zo problematisch aan is dat iemand die constant een grote mond heeft, breed wordt uitgemeten in de media? Iets met hoge bomen vangen veel wind en koppen boven het maaiveld... Toch? Is het dan een hetze?
Acteurs die iets zeggen over Trump bij de uitreiking van een prestigieuze prijs, taxichauffeurs die protesteren... Dat is niet oké omdat het Trump is? Maar waarom doen deze mensen dit nu ineens? Wordt daar ook over nagedacht?

Ik hoorde gisteravond iets over Rusland die wilde bemiddelen tussen Amerika en Iran? Heb er hier nog niets over gelezen? Ben benieuwd wat er hier over gezegd wordt... Is dit strategie? Of...???

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:45

Shadow0 schreef:
geerke schreef:
er is een hetze bezig tegen die man,die gewoon democratisch gekozen is.

Sowieso niet 'gewoon' democratisch. Clinton had 3 miljoen stemmen meer, en dat nog nadat er gebleken is dat er inmenging was van de Russen om de verkiezingen te beinvloeden, het naar buiten brengen van verdachtmakingen die uiteindelijk onterecht bleken, en een heleboel andere onverkwikkelijke zaken, zoals proberen om bepaalde groepen te ontmoedigen om te stemmen. (Hoeveel invloed dat exact heeft gehad is moeilijk te zeggen, maar dat Rusland daarin spelletjes heeft gespeeld is bewezen.)

Volgens de geldende wetten van de VS is dit een democratische manier om verkiezingen te houden. Ze waren dus democratisch. Dat wij hier een andere ervaring hebben met hoe democratische verkiezingen horen te gaan is voor het legaal zijn van de verkiezingen niet relevant.

De Russen krijgen momenteel overal de schuld van, of dat klopt betwijfel ik alleen daarom al.

Verkiezingen in de VS zijn al veel langer meer een nationaal kampioenschap moddergooien, dan dat het over werkelijke oplossingen gaat en dat het elke keer extremer wordt is ook niks nieuws.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:46

Enzino, objectieve berichtgeving bestaat in principe niet, er is altijd sprake van berichtgeving vanuit een bepaald standpunt of een bepaalde invalshoek.
Hoe moeten de media in dit licht overigens in vredesnaam omgaan met een president en aanhang die bij ieder hen onwelgevallig bericht in de reflex schieten van shoot the messenger?

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:54

@ Enzino: Jouw opmerking over de opmerkingen over Trump zijn karakter daar kan ik me best in vinden. Ook ik maak me daar aan schuldig, van mij uit een verklaring: mijn eerste post met het woord "dom" was volledig emotie, tweede post met het meer uitpluizen van karakter is omdat ik toch relevantie zie aangezien hij ook deels vanuit zijn karakter beslissingen maakt. Maar je hebt absoluut gelijk dat oordelen over karakter eigenschappen of iq zelden leidt tot een fijner mileu in discussies.
Bedankt voor de reminder!

Persoonlijk zie en hoor ik ook veel pro-Trump in discussies, maar dat is denk ik ook door mijn familie (voornamelijk Texas conservatives) en vrienden in Amerika en andere landen, hier op bokt is het overwegelijk anti-Trump maar in mijn andere discussies ben ik juist vaak in de minderheid.
Voor wat betreft merken, bedrijven en dergelijke die een politieke statement maken, dat is inderdaad een our team vs your team ding. In Amerika is dat toch vele malen sterker dan hier en inderdaad opmerkelijk. Persoonlijk vind ik dat een no-go. Ik geloof in werk en prive gescheiden houden en dus horen daar ook mijn politieke opvattingen bij, en een bedrijf is werk en zou voor mij dus neutraal moeten zijn. Merken die een kandidaat promoten of juist anti-promotie gebruiken komen dus bij mij de deur niet in, welke kant ze ook steunen.
Laatst bijgewerkt door Drifter op 07-02-17 14:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:58

Drifter schreef:
Er is kritiek, net zoals er kritiek is op de meeste politici. Er zijn vragen, er zijn mensen die zich zorgen maken. Het is niet alsof zodra iemand president wordt je maar ja en amen moet zeggen. Een kritische blik blijft belangrijk.
Ik denk niet dat de vragen of de kritiek onredelijk zijn:
- Zijn kabinet, heb ik het al eerder over gehad, zit vol met mensen die vraagtekens oproepen.
- Zijn conflicts of interest, de trust waar hij zijn bedrijven in heeft gezet is nog steeds van hem, alleen door hem te ontbinden, en het is alleen Trump die er winst aan maakt.
Ook de first lady wil een centje bijverdienen door merken te sponsoren https://thinkprogress.org/melania-trump ... .vpu6v79tr
- Zijn immigratiepolitiek, die nu ook door rechters halt gezet is.
- Zijn twittergebruik met constant kritiek op tegengeluid, rechters en dergelijke.
- Zijn kritiek op de pers of het volledig blokkeren van de pers.
- Hun gebruik van niet bestaande gebeurtenissen om hun politiek goed te praten.
- Zijn onwil om ook maar enige kritiek serieus te nemen, en al het tegengeluid af te doen als leugens.
- Het feit dat er een gag order is voor veel takken van de overheid nu. Wat in Amerika dus ook niet zomaar kan/mag.
- Dan de tendens om over zichzelf te praten als het eigenlijk over iets anders gaat. "Ik ben zo populair, ik ben de beste, oh ja het gaat over black history week, jullie zijn fantastisch btw, oh en de buste van MLK staat nog wel in mijn kantoor, dus dat was fake news."

Voor de mensen die wel positief tegenover Trump staan: Wat in die lijst vind je onzin en waarom? Wat maakt deel uit van de hetze/onnodig kritiek en wat zijn dingen waar je helemaal achter staat of ook vraagtekens bij hebt?

In deze lijst kan ik mij helemaal vinden. :j

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:04

@ Enzino: over woorden valt eindeloos te debatten, maar jij maakt het wel bont.

Je schtst een gepolariseerde samenleving, waarin iedereen *schijnt te moeten kiezen* - en met die schets kan ik mee.

Maar dat dat dan maar meteen "een hetze" zou zijn - nee.
De verschillende omschrijvingen van 'hetze' omvatten dingen als 'lastercampagne, haatcampagne' en nog een aantal varianten op dat thema.
Dat is dus echt ten minste 1 stap verder dan 'enkel' moeten kiezen.

Nou, de tweets die realdjt de wereld in stuurt spreken wat mij betreft boekdelen. Dat ademt idd de sfeer van "hier moet je voor of tegen zijn, djt erkent geen enkele nuance".
(Wat ik een minder ideale opstelling vind.)

Maar laster...?
Totdat duidelijk is dat het Witte Huis gehackt is en djt hele andere dingen denkt en vindt -
vind ik laster en dus hetze niet aan de orde.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:08

tamary schreef:
Volgens de geldende wetten van de VS is dit een democratische manier om verkiezingen te houden. Ze waren dus democratisch. Dat wij hier een andere ervaring hebben met hoe democratische verkiezingen horen te gaan is voor het legaal zijn van de verkiezingen niet relevant.

Oh, het is niet alleen mijn mening hoor - er zijn aardig wat Amerikanen (de meeste) die het raar vinden.

Ken je het verschil tussen de geest van de wet en de letter van de wet? Democratie gaat om het geven van een stem aan het volk. Het systeem zoals het nu is is in strijd met de geest van de wet, en dat mag benoemd worden. Door de Amerikanen, en door ons ook. Vrije landen, vrijheid van meningsuiting etc :)

enzino schreef:
Opmerkingen zoals dat hij dom is, een narcist, of een psychopaat hebben minder inhoud

Nope, psychiatrische beperkingen zijn een legitieme vraag over zijn geschiktheid als president. Precies om die reden kent de wet bijvoorbeeld een procedure voor impeachment, en zelfs onze koning kan (al dan niet tijdelijk) de macht ontnomen worden als hij niet in staat is te regeren.

'Dom' was niet zozeer bedoeld als diagnose, maar ik denk wel dat het relevant is om de dynamiek te begrijpen. En het lijkt me nuttig om een zo realistisch mogelijke inschatting te maken. Bij Trump is het naar mijn mening nuttig om te begrijpen dat hij nergens blijk van inzicht geeft, en dat het nuttiger is om te focussen op de mensen achter hem die hem bespelen.

Citaat:
Goede vraag. Zoals je waarschijnlijk zelf ook hebt gemerkt is momenteel de populaire mening om anti-trump te zijn. Als je een Oscar krijgt dan bedank je niet je familie en vrienden maar moet je een politieke speech maken. En als taxichauffeurs protesteren tegen Trump rond JFK airport dan kan je beter je Uber app aanpassen en geen Uber taxi's daar heen sturen want anders krijg je een #deleteUber hashtag achter je aan.

Ja, daar is het een vrij land voor (nog wel) met een vrije meningsuiting, en het recht om als publiek en als consument consequenties aan bepaalde daden te verbinden. Dus als er dingen gebeuren die je schadelijk vindt, dan mag je je daartegen uitspreken, en mag je ook besluiten tot een consumentenboycot. En aangezien taxichauffeurs voor zover ik weet niet in dienst zijn, mogen ze zeker ook kiezen om niet te rijden.

Stakingen zijn overigens vaker heel belangrijk geweest om de rechten van mensen te beschermen.

Citaat:
Don’t feed polarization, disarm it. This means leaving the theater of injured decency behind. The worst you can do is bundle moderates and extremists together and think that America is divided between racists and liberals. That’s the textbook definition of polarization.

Weinig fantasie. Ik kan wel wat dingen bedenken die 'worse' zijn - het afbreken van de rechtstaat, het deporteren van mensen, opheffen van allemaal beschermingen van de burgers in het land (en dat gaat levens kosten...) Als je wat polarisatie nodig hebt om tegen dat soort schadelijke zaken uit te spreken, dan moet dat maar. Geweldloos wat mij betreft, maar je uitspreken en weigeren om bepaalde diensten en bedrijven te steunen zijn perfect mogelijk en prima actiemogelijkheden.

Het is namelijk nog wel een vrij land, en geen autoritair regime. Mensen hoeven nog niet verplicht te juichen bij alles wat de grote leider doet, en mogen daar gewoon op tegen zijn. Dat schijn je steeds te vergeten.

Je gaat overigens niet in op de vragen van Drifter, terwijl dat hele goede vragen zijn: wat vind je van de inhoud?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:29

Shadow0 schreef:
tamary schreef:
Oh, het is niet alleen mijn mening hoor - er zijn aardig wat Amerikanen (de meeste) die het raar vinden.

Ken je het verschil tussen de geest van de wet en de letter van de wet? Democratie gaat om het geven van een stem aan het volk. Het systeem zoals het nu is is in strijd met de geest van de wet, en dat mag benoemd worden. Door de Amerikanen, en door ons ook. Vrije landen, vrijheid van meningsuiting etc :)
Ken ik, ben ik het ook helemaal mee eens.

Al vraag ik mij wel af of dit nu zo'n hot item is omdat Trump nu president geworden is? Of speelt dit al zo veel langer zonder dat er beweging in komt? Als ik nl naar het verleden kijk is de laatste keer dat dit gebeurde Bush in 2000 en daarvoor moeten we terug naar 1888 en Harrison.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:04

Het punt is ook dat er makkelijk te manipuleren valt met het districtenstelsel.
Als voorbeeld de stad Austin. De ommelanden neigen naar republikeins 'en dat mag', de stad neigt naar democratisch.
Vervolgens is de stad in 5 'taartpunten' verdeeld, dwz iedere taartpunt bevat een beetje stad en een deel ommelanden.
Resultaat: de democratische kandidaat haalt het zelden...

Voeg daarbij chicanes mbt "register to vote" ipv gewoon opgeroepen worden en de chaos is compleet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:37

Eerst was er dit: https://www.nytimes.com/2017/02/05/us/p ... ategy.html

Met daarin de passage:
When Mr. Trump is not watching television in his bathrobe or on his phone reaching out to old campaign hands and advisers, he will sometimes set off to explore the unfamiliar surroundings of his new home.

Die passage leidt tot dit:

White House rejects robe anecdote
Mr. Spicer denounced The Times’s account, published Sunday night, of the president’s turbulent adjustment to life in the White House. In particular, he zeroed in on one detail among a few paragraphs of the story that he insisted were wrong: that the president has worn a bathrobe while alone in the White House residence.

“That is literally the epitome of fake news,” Mr. Spicer told reporters traveling with Mr. Trump. “Start at the top. I don’t think the president owns a bathrobe. He definitely doesn’t wear one.” (zie: https://www.nytimes.com/2017/02/06/us/p ... ation.html)

En dat leidt weer tot dit:

http://www.demorgen.be/buitenland/trump ... -bfbd11e6/

En nu heeft de badjas van de POTUS een eigen twitter account..... _O- _O- _O-

Waarom, waarom, waarom moet je het nou als persspreker van de POTUS gaan hebben over iets triviaals als de vraag of de POTUS in een badjas rondloopt of niet!?!?!?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:06

Waarom heb ik nu toch een beeld in mijn hoofd van een bepaald schilderij....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:27

Askja schreef:
Overigens vind ik bovenstaande uitspraak, dat de kranten er schande van spreken dat Lady Gaga geen statement maakte tijdens haar Superbowl optreden, erg overtrokken, als je dat illustreert met een citaat waarin gezegd wordt dat ze de kans niet greep om een grondig statement te maken. Je kunt ook te graag je gelijk bewezen willen zien ...

Waarom zou iemand ook maar verwachten dat ze een politieke statement maakt? Ze is een zangeres en ze is ingehuurd om daar te zingen. Ze heeft geen politieke kwalificaties of ervaring met politieke analyse, dus waarom zou ook maar iemand een politieke statement verwachten?

Janine1990 schreef:
Is het dan een hetze?
Acteurs die iets zeggen over Trump bij de uitreiking van een prestigieuze prijs, taxichauffeurs die protesteren... Dat is niet oké omdat het Trump is? Maar waarom doen deze mensen dit nu ineens? Wordt daar ook over nagedacht?

Mijn probleem is ook niet dat mensen protesteren of een mening hebben. Ik heb er meer een probleem mee dat je actief moet bewijzen anti-trump te zijn anders ben je automatisch een doelwit. Als taxis protesteren dan is dat hun recht, maar het word aangegrepen als een reden om Uber te weren omdat zij niet protesteren. Niet protesteren is wat ze hebben misdaan. En Lady Gaga deed geen politieke uitspraken, dat heeft ze misdaan. Het is wat mij betreft een hetze omdat je je niet afzijdig kan houden zonder meteen geschaard te worden tot Trump supporter en doelwit. Er zijn slechts 2 partijen: de ene partij is 100% anti-Trump en ziet niets goeds in wat hij doet en de andere partij is "de rest".

Askja schreef:
Enzino, objectieve berichtgeving bestaat in principe niet, er is altijd sprake van berichtgeving vanuit een bepaald standpunt of een bepaalde invalshoek.
Hoe moeten de media in dit licht overigens in vredesnaam omgaan met een president en aanhang die bij ieder hen onwelgevallig bericht in de reflex schieten van shoot the messenger?

Eens, het is onmogelijk totaal objectief te zijn. Maar de berichtgevingen hebben nu totaal geen balans. Of Trump is de ergste persoon ter wereld die niets goed kan doen of Trump is de redding van het land die niets fout kan doen. En iedereen kiest zijn bron en leest slechts een kant van het verhaal.

Elke keer als hij iets doet zou de berichtgeving zowel de voordelen als de nadelen moeten bespreken. Natuurlijk hoeft niet alles even zwaar te wegen maar er moet wel een betere balans komen. En soms betekend dat dat wat Trump doet goed is, zelfs als je democraat bent en Trump helemaal niet mag. Net zo als dat republikeinse bronnen soms ook zouden moeten toegeven dat Trump de plank volledig misslaat. Door meer balans te brengen zou de media zichzelf geloofwaardiger maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:39

Oké. Welke stappen heeft Trump gezet die goed zijn voor de mensheid?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:49

Ik snap niet dat iemand pro Trump kan zijn, die man is echt niet wijs.
Ik kan wel snappen als je republikein bent .

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:05

Sommige topic gangers hier doen mij een beetje aan die tomaat rood aangelopen linkse mevrouw die tijdens een anti Trump demonstratie een verslag gever een tik op zijn muil gaf denken! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:10

rapido schreef:
Sommige topic gangers hier doen mij een beetje aan die tomaat rood aangelopen linkse mevrouw die tijdens een anti Trump demonstratie een verslag gever een tik op zijn muil gaf denken! :')

Je bedoelt de vrouw die tijdens een vreedzaam protest waar ze met haar kind was tot vijf keer toe een journalist heeft moeten vertellen dat hij op moest rotten omdat hij onwijs aan het uitlokken was en hem vervolgens een aai over zijn wang heeft gegeven omdat hij door bleef gaan?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:14

enzino schreef:
Waarom zou iemand ook maar verwachten dat ze een politieke statement maakt? Ze is een zangeres en ze is ingehuurd om daar te zingen. Ze heeft geen politieke kwalificaties of ervaring met politieke analyse, dus waarom zou ook maar iemand een politieke statement verwachten?

1) 'slands wijs, 'slands eer.
2) En niet alle artiesten zijn domme blondjes... :)*

Citaat:
Ik heb er meer een probleem mee dat je actief moet bewijzen anti-trump te zijn anders ben je automatisch een doelwit.

Waar gaat dit precies over?
Hebben we het over bedreigingen en andere strafbare feiten, of wordt *iemand* wegens afwijkende mening door vrienden met de nek aangekeken?
Citaat:
Als taxis protesteren dan is dat hun recht, maar het word aangegrepen als een reden om Uber te weren omdat zij niet protesteren.

?????
Uber stelde zich neutraal op, en om een of andere reden kon dat niet.
Volgens mij was die reden djt himself.
Taxi protest was in NL mbt Schiphol.
Citaat:
Niet protesteren is wat ze hebben misdaan.

Uiteraard hangt het van a tot z af van de omstandigheden- maar dit kan in het Nederlandse strafrecht reden tot strafvervolging zijn.

Citaat:
En Lady Gaga deed geen politieke uitspraken, dat heeft ze misdaan. Het is wat mij betreft een hetze omdat je je niet afzijdig kan houden zonder meteen geschaard te worden tot Trump supporter en doelwit. Er zijn slechts 2 partijen: de ene partij is 100% anti-Trump en ziet niets goeds in wat hij doet en de andere partij is "de rest".

.....waar is de laster?

Citaat:
Elke keer als hij iets doet zou de berichtgeving zowel de voordelen als de nadelen moeten bespreken.

%)

Ik vind dit een rare eis die niets, maar dan ook niets met objectiviteitvan doen heeft.
(Noem mij eens de voordelen van de Vietnamoorlog? Agent Orange...? Daar valt wel iets over te verzinnen, maar toch...)