Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:08

Zijn jullie wel intelligent genoeg om zelfstandig te poepen of lukt dat ook niet?

:evaw:

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:09

De politie was zelfs bang dat er doden zouden vallen, nou dan was het wel bar en boos!

De echte mentaliteit komt nu bovendrijven...

Dan hebben ze het nog over de echte vluchteling....die zitten in de kampen over de grens.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:12

Loretta schreef:
Tcm62 schreef:
Kijken jullie even het nieuws? Waren dus wel vluchtelingen in Keulen....ook gehoord wat deze zielige lieverdjes zeggen?

Het is dus niet meer te ontkennen.
Nu eens kijken hoe snel iemand erbij is met namen en cijfers van allerlei Nederlandse verkrachters om maar gewoon door te kunnen gaan met de kop in het zand te steken.

In het begin van het topic werd er ook hilarisch gedaan over verkrachtingen in Zweden, was niet waar maar stemmingmakerij...
Benieuwd hoeveel verkrachtingen er binnen de asielcentra er werkelijk zijn..als die cijfers er eens zouden zijn.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:14

Tcm62 schreef:
De politie was zelfs bang dat er doden zouden vallen, nou dan was het wel bar en boos!

Dan hebben ze het nog over de echte vluchteling....die zitten in de kampen over de grens.

Het is zeker zeer ernstig wat is gebeurd, die mannen mogen hard gestraft worden, maar je bent weer aan het generaliseren. ('De echte mentaliteit'.)

De meeste vluchtelingen zitten daar ook in de overvolle kampen, maar ook hier. Niet alles is gelukszoeker.

Ik hoop zo, voor iedereen, dat er een middenweg wordt gevonden. Andere culturen zouden hier best kunnen leven met ons, volledige assimilatie is niet te verwachten, maar die mannen die zo vrouwonterend zijn en hun mening daarin niet willen bijstellen... die mogen zelfs van mij het land uit.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:15

Emmaa_ schreef:
Zijn jullie wel intelligent genoeg om zelfstandig te poepen of lukt dat ook niet?

Nee dat zijn wij niet.
Die vluchtelingendiscussie heeft een hoog kleren van de keizer gehalte.
Alleen domme mensen zien blijkbaar hoe het echt zit.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:16

Ja inderdaad ik generaliseer...

De echte mentaliteit is precies zoals ik het bedoel ja...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:17

Loretta schreef:
Emmaa_ schreef:

Nee dat zijn wij niet.
Die vluchtelingendiscussie heeft een hoog kleren van de keizer gehalte.
Alleen domme mensen zien blijkbaar hoe het echt zit.

Het is niet dat ze het niet zien, maar toegeven is zo moeilijk......

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:18

Tcm62 schreef:

En de echte mentaliteit is precies...?

Trouwens als tip voor discusiëren/argumenteren: overhaaste generalisatie is een drogreden en dus argumentatiefout... het beste is om die te vermijden :D

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:22

O wat een intelligemte post...

Dat snap ik niet hoor als domme generaliserende rasist...

Ik kijk alleen het nieuws, lees artikelen, spreek mensen, en ja ook die bewuste groep eaar ik een hekel aan heb gekregen....en daarmee kom ik tot deze domme, generaliserende gedachte, omdat ik nl heel erg laag ben opgeleid, helaas niet verder gekomen dan hbo, helaas pas van middelbare leeftijd, helaas weinig levenservaring door werken in de hulpverlening..

En dan kom je tot niet zo intelligente posts zoals jij.... :(:)

O ik zie het al, jij bent veel verder met alles, tegen zo een oordeel kan ik niet op.... ^)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:24

Ja gooi er een boel moeilijke woorden in om de echte discussie te ontwijken en toch slim over te komen. :D

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:27

EskeGirl schreef:
Tcm62 schreef:

En de echte mentaliteit is precies...?

Trouwens als tip voor discusiëren/argumenteren: overhaaste generalisatie is een drogreden en dus argumentatiefout... het beste is om die te vermijden :D

Alleen vergeet je 1 ding

Het leggen van Arabische normen en waarden naast een westerse meetlat is hetzelfde als in auto stappen met een snelheidsmeter die de snelheid in mijlen aangeeft en vervolgens op de snelheidsmeter 130 Mijl per uur over de snelweg gaan rijden in Nederland
Laatst bijgewerkt door Loretta op 07-01-16 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:30

Die Arabische normen is iets wat ze in dit topic niet snappen...

Kennelijk bestaan er geen andere normen en waarden daar tov hier..Nederlanders hebben nl pas slechte normen en waarden volgens de volgers van dit topic...

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:31

De weg met ons mentaliteit, ik snap dat nooit zo

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:32

Toch leuk dat er dingen worden gelezen die ik niet heb geschreven. Ik heb nergens de woorden dom en racist gebruikt. Ik oordeel niet over jou omdat ik je niet ken. Ik zie alleen wat je in deze discussie doet.

Dus: wat is precies de werkelijke mentaliteit?

Arabische normen en waarden zijn inderdaad heel anders. En als ze niet kunnen leren omdenken is er hier geen plek voor ze.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:48

Zullen we nu weer op de bal gaan spelen in plaats van op de man? Bedankt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:49

[/quote]
Het is zeker zeer ernstig wat is gebeurd, die mannen mogen hard gestraft worden, maar je bent weer aan het generaliseren. ('De echte mentaliteit'.)

De meeste vluchtelingen zitten daar ook in de overvolle kampen, maar ook hier. Niet alles is gelukszoeker.

Ik hoop zo, voor iedereen, dat er een middenweg wordt gevonden. Andere culturen zouden hier best kunnen leven met ons, volledige assimilatie is niet te verwachten, maar die mannen die zo vrouwonterend zijn en hun mening daarin niet willen bijstellen... die mogen zelfs van mij het land uit.[/quote]

zelfs bij de derde generatie Marokkanen komt het voor dat vrouwen niet mogen studeren en maar 1 recht hebben.Gelukkig zijn er ook Marokkaanse vrouwen die wel een studie mogen volgen van hun ouders.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:56

Een utopie om te denken dat de nieuwe medelanders zich aanpassen aan westerse gebruiken. De meeste kans geeft het om degenen die blijven goed over het land te verspreiden. Als het er teveel zijn enze zitten bij elkaar dan is er geen reden voor hen om zich aan te passen. Dan zullen wij ons aan mpeten passen. Dochters niet meer los op straat enzo. Gelukkigzijn we goed in aanpassen hier.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:30

geerke schreef:
zelfs bij de derde generatie Marokkanen komt het voor dat vrouwen niet mogen studeren en maar 1 recht hebben.Gelukkig zijn er ook Marokkaanse vrouwen die wel een studie mogen volgen van hun ouders.

Komt het voor... Vertel, hoe vaak?

Die vrouwen worden in jouw land niet eens toegelaten op universiteiten en daar blijf je maar stil over....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:35

hoezo mogen vrouwen hier niet studeren?Waar haal je dat vandaan?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:35

Ik las een reactie op een krantenartikel van Keulen dat ze voortaan enkel gevluchte gezinnen zouden moeten binnenlaten, en eigenlijk kan ik het hier enkel eens zijn.
Het is nu al vaker gebleken dat de overgrote meerderheid van de vluchtelingen jonge mannen zijn, de asielcentra lopen hier ook van over. Het probleem is gewoon dat we met te veel van die mannen zitten die hier hopen op een betere toekomst, maar die aan de andere kant ook uit een cultuur komen waar er miniem respect is voor vrouwen, dat botst op den duur.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:42

:= Tja dan komen ze met nog meer tegelijk als dit bekend wordt in Turkije. Weet niet of dit nou de oplossing gaat zijn hoor.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 01:08

Snollygoster schreef:
Ik las een reactie op een krantenartikel van Keulen dat ze voortaan enkel gevluchte gezinnen zouden moeten binnenlaten, en eigenlijk kan ik het hier enkel eens zijn.
Het is nu al vaker gebleken dat de overgrote meerderheid van de vluchtelingen jonge mannen zijn, de asielcentra lopen hier ook van over. Het probleem is gewoon dat we met te veel van die mannen zitten die hier hopen op een betere toekomst, maar die aan de andere kant ook uit een cultuur komen waar er miniem respect is voor vrouwen, dat botst op den duur.

Wie zegt dat er in die cultuur miniem respect is voor vrouwen....

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 01:11

Nou blijkt wel uit het feit dat vrouw en kinderen massaal achtergelaten worden in oorlog terwijl de mannen vluchten naar Europa

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 01:18

Mixje90 schreef:
Snollygoster schreef:

Wie zegt dat er in die cultuur miniem respect is voor vrouwen....

ach...als je verkracht word in die cultuur word je gestenigd.Maar verder valt het wel mee.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 01:30

piezze schreef:
Nou blijkt wel uit het feit dat vrouw en kinderen massaal achtergelaten worden in oorlog terwijl de mannen vluchten naar Europa

Inderdaad bizar dat iemand zomaar vrouwelijke familie achter zou laten. Maar dat betekent voor jou dan dus dat ze miniem respect hebben voor vrouwen?