Project X Haren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 00:03

topsylover schreef:
@Lovely, klopt helemaal. Ten eerste zijn we hier niks gewend en ten tweede jaagde de ME de relschoppers de wijk in ipv het voetbalveld op.
Een collega van mij is ook kapot gemept door 2 ME-ers toen hij struikelde. Eigen schuld dat hij er bij was, maar het arme jong stond filmpjes te maken van een andere groep rellende jongeren en werd dus in de rug aangevallen. 5 hechtingen in het hoofd en een blauwe rug. Pff!

Dat is natuurlijk heel sneu voor die jongen maar ME kun je daar niet de schuld van geven. Typisch kwestie van op verkeerde plek op verkeerde tijd. Moet je je eens voorstellen zo'n ME agent, onder stress onder spanning je wordt aan alle kanten belaagd... Dan vraag je niet even 'sorry meneer, wiltu eveb aan de kant gaan? Bent u soms ook zo'n drommelse relschopper?'
Nee, je mept gewoon iedereen uit de weg die je voor de voeten loopt. En terecht.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 00:06

magda_90 schreef:
Dat meisje had die uitnodiging verwijderd, maar rampdebielen hebben hem weer geplaatst. Dus zij schuldig? Echt niet.

Maar vervolgens heeft ze wel staan flyeren om haar feestje te promoten, dit heb ik begrepen van een bekende van haar die het zelf heeft gezien. Echt onschuldig kan ik dat niet noemen...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 00:08

Amaris schreef:
topsylover schreef:
@Lovely, klopt helemaal. Ten eerste zijn we hier niks gewend en ten tweede jaagde de ME de relschoppers de wijk in ipv het voetbalveld op.
Een collega van mij is ook kapot gemept door 2 ME-ers toen hij struikelde. Eigen schuld dat hij er bij was, maar het arme jong stond filmpjes te maken van een andere groep rellende jongeren en werd dus in de rug aangevallen. 5 hechtingen in het hoofd en een blauwe rug. Pff!

Dat is natuurlijk heel sneu voor die jongen maar ME kun je daar niet de schuld van geven. Typisch kwestie van op verkeerde plek op verkeerde tijd. Moet je je eens voorstellen zo'n ME agent, onder stress onder spanning je wordt aan alle kanten belaagd... Dan vraag je niet even 'sorry meneer, wiltu eveb aan de kant gaan? Bent u soms ook zo'n drommelse relschopper?'
Nee, je mept gewoon iedereen uit de weg die je voor de voeten loopt. En terecht.

Niemand had daar iets te zoeken, ook ramptoeristen niet die de ME in de weg liepen en sensatiefilmpjes maakten. Misschien heeft deze ongenode gast zijn les geleerd en blijft hij voortaan uit de buurt van dit soort 'feestjes'.

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 00:13

Polly schreef:
magda_90 schreef:
Dat meisje had die uitnodiging verwijderd, maar rampdebielen hebben hem weer geplaatst. Dus zij schuldig? Echt niet.

Maar vervolgens heeft ze wel staan flyeren om haar feestje te promoten, dit heb ik begrepen van een bekende van haar die het zelf heeft gezien. Echt onschuldig kan ik dat niet noemen...

Mag toch hopen dat ze niet echt zo dom is en dit weer een gerucht is

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 00:14

Amaris schreef:
topsylover schreef:

Ik geef de ME nergens de schuld van hoor?

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 01:15

Ben benieuwd of het bij dit ene 'feest' blijft of dat er nog meer gaan komen.
Ergens heb ik een voorgevoel dat dit de aftrap is van een heleboel chaos.
Alle betrokkenen die hebben geprobeerd het feest tegen te houden hebben in mijn ogen gefaald.
Alle waarschuwingen vooraf werden weggewuifd door meneer de burgemeester.
Er zou niks gebeuren, terwijl iedereen van te voren op z'n klompen kon aanvoelen dat dit alles uit de hand zou gaan lopen.
Het volk luistert niet meer naar een waarschuwing om niet te komen. Sterker nog, het triggert ze.
'Jullie zeggen nee? Dan doen we het juist wel'.
Het is misschien een generatiedingentje of iets van mijn eigen hersenspinsels.
Maar ik denk dat we aan het begin staan van een hoop chaos....

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 01:28

Moon schreef:
Ben benieuwd of het bij dit ene 'feest' blijft of dat er nog meer gaan komen.
Ergens heb ik een voorgevoel dat dit de aftrap is van een heleboel chaos.

Judith94 schreef:
Project X Eindhoven is volgende week vrijdag..

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 07:16

stef schreef:
Dat meisje schuld?
Nee, echt niet... Zij is niet verantwoordelijk voor het wangedrag van een stel losgeslagen idioten :n

Dan lees je niet goed, k zeg dat zij schuld heeft aan het feit dat al die mensen er waren en NIET aan dat zij zich als randdebielen hebben gedragen! Dat hebben ze zelf veroorzaakt!

LiesxAnne

Re: Project X Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 07:19

En sorry hoor, maar elke jongere van tegenwoordig weet precied hoe fb,twitter etc werkt, ze groeien er gewoon mee op! En nu is er INEENS een vinkje verkeerd gezet. NouN k trek daar wel mijn twijfels bij.
Maar goed, het maakt niet uit wie zijn schuld het is, het is toch al gebeurd en erg genoeg.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 07:59

En mensen blijven mensen en die maken weleens een foutje. Dat meisje kan er weinig aan doen, ieder normaal denkend mens heeft door dat er een foutje is gemaakt en ze niet echt duizenden mensen uitnodigt op haar feest. Dat iedereen er vervolgens heen gaat om te feesten had mooi kunnen zijn, maar ergens weet je van te voren dat het uit de hand kan lopen als het gewoon een impulsieve actie is. Dus nee ik vind niet dat dat meisje schuldig is. Deze meneer heeft een 'brief' geschreven aan het meisje, ik ben het er helemaal mee eens wat hij schrijft: https://www.facebook.com/samir.bashara

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:07

Tuurlijk, ik zou ook zeggen dat het een foutje was :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:09

Dus jij geloof echt dat ze express dat openbaar zet in de hoop dat er opeens duizenden mensen bij haar in de straat staan?

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:56

Heeft Facebook het veranderd?
Want als ik een evenement aanmaak, komt hij automatisch op vrienden te staan.

Niet dat ik dat meisje in twijfel trek.
Maar ik merkte het op en vroeg het mij af.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:59

Polly schreef:
magda_90 schreef:

lijkt me niet waar, neem aan dat haar ouders dan wel hadden ingegrepen, sowieso komt deze informatie weer via-via, er gaan al genoeg cowboy verhalen in de rondte

fijn dat een aantal ouders hun kinderen op het bureau hebben afgezet, dat noem ik pas opvoeden, dat ze maar flink aangepakt mogen worden (maar dat zal wel weer niet met ons rechtssysteem. 20uurtjes bezemen o.i.d)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:09

Het doet er niet toe wie de schuldige is, gebeurd is gebeurd en een schuldige aan kunnen wijzen verandert daar weinig aan.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:10

Ik kan over dat gerucht inderdaad geen betrouwbare bron vinden?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:12

Smee__ schreef:
Het doet er niet toe wie de schuldige is, gebeurd is gebeurd en een schuldige aan kunnen wijzen verandert daar weinig aan.

de enige schuldige(n) zijn die randdebielen die daar hebben lopen rellen en plunderen, nou die mogen ze best aanwijzen ~~}>

foto's en videobeelden openbaar hoppakee...oppakken die handel en flink straffen en laten betalen :Y)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 23-09-12 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:15

Ja oké, dat is logisch inderdaad. Maar ik bedoelde meer dat je in dit hele verhaal niet 1 schuldige aan kan wijzen, daarvoor waren er teveel mensen betrokken. :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:18

jawel hoor, de media en dat meisje hebben daar niet lopen plunderen...een mens is altijd zelf verantwoordelijk voor zijn eigen daden en acties!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:25

listiglistje schreef:
jawel hoor, de media en dat meisje hebben daar niet lopen plunderen...een mens is altijd zelf verantwoordelijk voor zijn eigen daden en acties!

de media is absoluut onhandig en ondoordacht bezig geweest (of juist slim want ze hadden alle aandacht van de huiskamers in Nederland) maar inderdaad je bent altijd verantwoordelijk voor je eigen gedrag. Inderdaad flink aanpakken.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:36

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:41

capopjekop schreef:
Dus jij geloof echt dat ze express dat openbaar zet in de hoop dat er opeens duizenden mensen bij haar in de straat staan?

Ik denk dat dat meisje niet eens wist dat het dit allemaal teweeg zou brengen. Ik wil haar niet beschuldigen maar vind het gewoon raar dat zoiets gebeurt terwijl de jeugd van tegenwoordig prima weet hoe het werkt, daar bedoel k mee fb etc. En idd, als ik een evenement aanmaak, dan komt ie in eerste instantie alleen bij mijn vrienden terecht. Tuurlijk, de jongeren die daar vernielingen hebben gepleegd zijn het meest schuldig, dat was allemaal niet nodig. Ik heb er gewoon een beetje een onderbuik gevoel bij.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:47

cinn87 schreef:
capopjekop schreef:

Ik denk dat dat meisje niet eens wist dat het dit allemaal teweeg zou brengen. Ik wil haar niet beschuldigen maar vind het gewoon raar dat zoiets gebeurt terwijl de jeugd van tegenwoordig prima weet hoe het werkt, daar bedoel k mee fb etc. En idd, als ik een evenement aanmaak, dan komt ie in eerste instantie alleen bij mijn vrienden terecht. Tuurlijk, de jongeren die daar vernielingen hebben gepleegd zijn het meest schuldig, dat was allemaal niet nodig. Ik heb er gewoon een beetje een onderbuik gevoel bij.

Tja, sommige mensen hebben niet alles prive staan, dus dan komt zo'n evenement ook automatisch niet prive en als je dan vergeet het op alleen vrienden te zetten, tja, dat kan gebeuren. Vind wel dat je haar nu beschuldigd omdat je zegt dat je er een onderbuik gevoel bij krijgt en dat de jeugd van tegenwoordig prima weet hoe het werkt, nou blijkbaar niet dus!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:51

Tjah, bij dood door schuld ben je ook schuldig ookal heb je iets niet express gedaan!

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:53

Wat een vergelijking :') :roll: