Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Krips schreef:Dat idee krijg ik hier steeds ook.. Mijn wereld is totaal anders dan dat jantergouw het schetst...
Wat voor informatie over hulporganisaties komt nu aan het licht dat links verborgen heeft gehouden? Dat directeuren van hulporganisaties een salaris ontvangen dat hoort bij de functie die deze mensen hebben wist ik allang. Ik verwacht niet dat iemand zo een organisatie gaat runnen voor nop. Ik zie liever dat er talent aan het hoofd staat dat capable is dan dat er iemand voor niks gaat staan die niet de talenten heeft om zo een enorme organisatie te besturen. Op kleine schaal zie ik het al vaak genoeg misgaan met poppodia e.d. gerund door vrijwilligers. Uiteindelijk levert een goede directeur zijn eigen salaris meer dan op.
jantergouw schreef:Hmm, verder gaat alles goed met je?...Voorheen was dat makkelijk, men kreeg alleen informatie van krant, radio en tv, en daar was links het die de scepter zwaaide. Die logen ons massaal voor, die tijden zijn geweest en komen nooit meer terug. Dit is het tijdperk van openheid en waarheid. Helaas is voor velen de waarheid een bittere pil en komt het besef dat men jaren en jaren voor het lapje gehouden is.
jantergouw schreef:Hmm (2), ben je vergeten hoe gemakkelijk Wilders zijn standpunt over de AOW overboord heeft gezet? Verder is het niet realistisch om te denken dat bovengenoemde punten op nul worden gezet. Hoe graag de PVV dat ook zal willen beloven om kiezers te lokken. Het is dus nog maar vraag of oudere kiezers beter af zijn door op de PVV te stemmen....Maar ik vind het best, als Wilders slim is zal hij die ouderen duidelijk maken dat er nog maar één partij is waar ze hun recht kunnen halen, en dat dat de PVV is. Hoe groot die partij dan gaat worden, dat is niet eens in je wildste fantasie voor te stellen. Hij moet ze beloven dat we ontwikkelingshulp naar nul draaien (4,6 miljard in de zak), de immigratie op nul zetten (7 miljard jaarlijkse onkosten) en de integratie en uitkeringen verscherpen en stopzetten. Hoeveel miljard daar in om gaat kunnen we niet eens becijferen.
Citaat:Heel jammer voor die mensen, echt waar. Maar natuurrampen zijn een natuurlijk verschijnsel waar wij niets aan kunnen doen.
Ann schreef:jantergouw schreef:Hmm, verder gaat alles goed met je?...Voorheen was dat makkelijk, men kreeg alleen informatie van krant, radio en tv, en daar was links het die de scepter zwaaide. Die logen ons massaal voor, die tijden zijn geweest en komen nooit meer terug. Dit is het tijdperk van openheid en waarheid. Helaas is voor velen de waarheid een bittere pil en komt het besef dat men jaren en jaren voor het lapje gehouden is.Ik weet inmiddels dat 'links' niet zo jouw ding is, maar draf je nu niet een beetje door?
jantergouw schreef:Hmm (2), ben je vergeten hoe gemakkelijk Wilders zijn standpunt over de AOW overboord heeft gezet? Verder is het niet realistisch om te denken dat bovengenoemde punten op nul worden gezet. Hoe graag de PVV dat ook zal willen beloven om kiezers te lokken. Het is dus nog maar vraag of oudere kiezers beter af zijn door op de PVV te stemmen....Maar ik vind het best, als Wilders slim is zal hij die ouderen duidelijk maken dat er nog maar één partij is waar ze hun recht kunnen halen, en dat dat de PVV is. Hoe groot die partij dan gaat worden, dat is niet eens in je wildste fantasie voor te stellen. Hij moet ze beloven dat we ontwikkelingshulp naar nul draaien (4,6 miljard in de zak), de immigratie op nul zetten (7 miljard jaarlijkse onkosten) en de integratie en uitkeringen verscherpen en stopzetten. Hoeveel miljard daar in om gaat kunnen we niet eens becijferen.
janderegelaa schreef:In een coalitie regering moet je onderhandelen dus kan niemand ooit waarmaken wat hij roept
Ann schreef:jantergouw schreef:Hmm, verder gaat alles goed met je?...Voorheen was dat makkelijk, men kreeg alleen informatie van krant, radio en tv, en daar was links het die de scepter zwaaide. Die logen ons massaal voor, die tijden zijn geweest en komen nooit meer terug. Dit is het tijdperk van openheid en waarheid. Helaas is voor velen de waarheid een bittere pil en komt het besef dat men jaren en jaren voor het lapje gehouden is.Ik weet inmiddels dat 'links' niet zo jouw ding is, maar draf je nu niet een beetje door?
(Retorische vraag.)
Volgens mij zeker zo goed als met jou.(Retorisch antwoord)
Shadow0 schreef:janderegelaa schreef:En het laatste is een totaal verkeerde veronderstelling. Niet westerse moslims zijn niet per definitie moslim.
Niet?Als moslims niet per definitie moslim meer zijn lijkt het me lastig om uberhaupt nog ergens van uit te gaan.
Shadow0 schreef:Het probleem was een beetje dat ik ook op deze manier nog steeds niet snap wat er bedoeld wordt. Natuurlijk zijn niet alle niet-westerse immigranten moslim, maar Wilders wil nadrukkelijk wel alle immigranten uit moslimlanden weren, ook als ze zelf niet moslim zijn. En dus snap ik ook met correctie eigenlijk nog niet wat je bedoelt met 'dat is een totaal verkeerde veronderstelling'.
janderegelaa schreef:Wilders wil inderdaad geen immigranten uit moslimlanden omdat ze niets toevoegen aan onze samenleving. Het zijn nl. niet de best opgeleide personen. Ongeletterd is vaak het betere woord.
Shadow0 schreef:janderegelaa schreef:Wilders wil inderdaad geen immigranten uit moslimlanden omdat ze niets toevoegen aan onze samenleving. Het zijn nl. niet de best opgeleide personen. Ongeletterd is vaak het betere woord.
Dat is een verklaring die je er nu bij verzint (en die trouwens onzin is, maar dat terzijde), maar het is bovendien geen antwoord op de vraag waarom het geen discriminatie zou zijn.
janderegelaa schreef:Ik verzin hem niet
Citaat:het is zeker geen onzin.
Shadow0 schreef:janderegelaa schreef:Ik verzin hem niet
Dat kan natuurlijk.Citaat:het is zeker geen onzin.
Als je gelooft dat mensen alleen maar aan het geitenhoeden zijn denk ik niet dat je veel higher ground hebt te claimen op gebied van opleiding![]()
En het is nog steeds geen antwoord op de vraag - ik weet dat het een bekende retorische truc is om door te gaan met het volgende argument (of er een leuke catchy uitspraak tussendoor te gooien), doet het goed op emotioneel onderbuikniveau. Maar het blijft het ontwijken van de vraag waarom het weren van alle immigranten uit moslimlanden geen discriminatie zou zijn.
JTG: En waarom zou je het niet prima vinden dat er zwembaden zijn waar mannen niet toegestaan zijn? Statistieken wijzen uit dat mannen een bovengemiddeld aandeel in criminaliteit en seksueel wangedrag hebben - dus waarom zou je die hele groep niet aan mogen spreken op hun soortgenoten? Moeten mannen zelf maar zorgen dat hun medemannen zich fatsoenlijk gedragenTot die tijd mogen ze toch best geweerd worden?
Shadow0 schreef:JTG: En waarom zou je het niet prima vinden dat erlandenzwembaden zijn waarmoslimsmannen niet toegestaan zijn? Statistieken wijzen uit datmoslimsmannen een bovengemiddeld aandeel in criminaliteit en seksueel wangedrag hebben - dus waarom zou je die hele groep niet aan mogen spreken op hun soortgenoten? Moetenmoslimsmannen zelf maar zorgen dat hunmedemoslimsmedemannen zich fatsoenlijk gedragenTot die tijd mogen ze toch best geweerd worden?
janderegelaa schreef:Shadow0 schreef:
Dat is een verklaring die je er nu bij verzint (en die trouwens onzin is, maar dat terzijde), maar het is bovendien geen antwoord op de vraag waarom het geen discriminatie zou zijn.
Ik verzin hem niet, het is zeker geen onzin. Discriminatie is als bij een vacature staat dat alleen allochtonen worden uitgenodigd om te solliciteren.
Citaat:JTG: En waarom zou je het niet prima vinden dat er zwembaden zijn waar mannen niet toegestaan zijn? Statistieken wijzen uit dat mannen een bovengemiddeld aandeel in criminaliteit en seksueel wangedrag hebben - dus waarom zou je die hele groep niet aan mogen spreken op hun soortgenoten? Moeten mannen zelf maar zorgen dat hun medemannen zich fatsoenlijk gedragen Tot die tijd mogen ze toch best geweerd worden?
randalinpony schreef:Wat is daar mis mee als daarmee een allochtoon een baan vindt en zo een uitkering minder kost?
Als een bepaalde groep minder makkelijk toegang heeft tot de arbeidsmarkt, is het dat verkeerd dat de overheid die mensen extra kansen wil bieden, zodat ze uit hun uitkering kunnen stappen, deelnemen aan de maatschappij, en een CV opbouwen waarmee ze eventueel door kunnen stromen naar het bedrijfsleven?
Want dat bedrijfsleven is voor bepaalde groepen minder toegankelijk (geweest): ik noem vrouwen, chronisch zieken en gehandicapten, allochtonen...