Tango1979 schreef:In het stuk van Pointer staat: in het boekje voor 6-9 jarige staat een doorverwijzing naar een ander boekje. In dat Andere Boekje (voor puberleeftijd) stond meer specifieke informatie, die dus niet specifiek voor 6-9 jarige was
"In de 'Brochure seksuele opvoeding 6-9 jaar', die te verkrijgen is in de webshop van Rutgers, wordt het boekje aanbevolen op pagina 10." Maar dit boekje is geen onderdeel van lesmateriaal van Rutgers of de Week van de Lentekriebels, zoals Baudet wel claimde tijdens het vragenuur in de Tweede Kamer
In het stuk van pointer staat voor het drukgedikte gedeelte de tekst:" Het boekje over pijpen in te vinden in..." en dan de dikgedrukte tekst. Dus ja, de rutgerstichting verwijst voor dit expliciete boekje als aanbevolen leesmateriaal voor 6-9 jarige.
Dan heb ik persoonlijk toch twijfels over hun beoordelingsvermogen en kan ik me ook voorstellen dat andere mensen dit ook hebben en zich zorgen maakten wat er dan op school wordt behandeld. Dat dit allemaal uit zijn verband is getrokken klopt ook, maar er was wel gegronde reden voor.
Het boekje is nu niet meer verkrijgbaar, misschien is dat ook niet zonder reden? Als iemand het belangrijk vind dat 6-9 jarige alle ins en outs rond pijpen weten, helemaal prima. Persoonlijk vind ik pijpen met alles wat daar omheen hoort niet echt geschikt voor die leeftijds groep. Het lijkt me niet iets waar je op die leeftijd mee zou moeten beginnen, maar zo werd het in het boekje bijna wel aangeprezen.